Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs vond jij het meest spannend de 1e keer?

Welke drugs vond jij het meest spannend de 1e keer?

66 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heel eerlijk gezegd vond ik MDMA wel het meest spannend om te gebruiken. Dit was dan ook mijn eerste harddrug die ik uitprobeerde, haha. En het effect was nog leuker dan ik dacht. Dat eerste keertje MDMA is en was nooit te vergelijken met andere keren MDMA. De eerste keer blijft 't meest speciaal in mijn opinie.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#2
LSD by far, zeer hard naar moeten zoeken, maar wie zoekt die vind.
Duurde zo lang dat de inslag kwam dat ik ook als in het cliche men dealer vervloekte.
Tot ik opstond en in de schemering van men blacklight (90s) men jeans vol prachtige bloemetjes motieven door elkaar zag vloeien .
En de jay leno show die opstond , nam vreemde mutaties aan, Jay had al nuitgesproken typerende kinnebak, maar hij werd nhalve maan.
Dan dacht ik o yeah, het begint.
En dan die sfeer altijd op lsd, puur in het moment, vroeger nog spiritueel niet onderlegd verwoorde ik het onhandig als het leek of enkel dat moment bestond en er geen morgen was, geen toekomst.
Maar besef nu dat het je zo mindfull in het moment trekt, dat je puur de essentie bereikt hebt.
Het NU met al zen toeters en bellen.
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Xtc, had geen idee wat ik er bij kon verwachten, en toen die eenmaal in klapte alle zorgen weg en voelde me super goed, voor de rest nooit spanningen gehad toen ik een nieuwe drugs ging gebruiken, liet het gewoon over me heen komen
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn eerst keer harddrugs was xtc.
Ik was best wel zenuwachtig. Is al een lange tijd geleden dus kan me niet meer herinneren hoeveel ik toen had genomen maar de doseringen was iig wel wat te hoog voor een eerste keer, de ervaring was dus ook erg intens:rock:

Later een keer truffels geprobeerd, dat was ook wel behoorlijk intens maar het ergste vond ik toch echt wel de smaak van de truffels, zooooooo smerig!:kots:
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#5
SneeuwSnuiver zei:
Mijn eerst keer harddrugs was xtc.
Ik was best wel zenuwachtig. Is al een lange tijd geleden dus kan me niet meer herinneren hoeveel ik toen had genomen maar de doseringen was iig wel wat te hoog voor een eerste keer, de ervaring was dus ook erg intens:rock:

Later een keer truffels geprobeerd, dat was ook wel behoorlijk intens maar het ergste vond ik toch echt wel de smaak van de truffels, zooooooo smerig!:kots:
Klik om te vergroten...

Eerst even: XTC is een softdrug! :) Maar verder, ik begrijp wat je bedoeld.

Na Cannabis was het voor mij ook de eerste drug die ik deed waar het karakter aan vast hing van 'dit is nu echt drugs' - het karakter van, inderdaad (alhoewel het dat niet is), een harddrug.

Daarom was ik de eerste twee keren of zo erg teleurgesteld in XTC, ik dacht dat ik van een kwartje me zo goed zou voelen (de naam van die pil alleen al, en het feit dat het een chemische, illegale tablet is, en...!) dat ik me bijna voelde of ik ging al een ernstige grens tegemoet van wat ik met drugs wilde bereiken, het leek me toen een enorm zware drug en ik voelde me wel wat angstig ook, ja, die eerste keer!

Maar niets!

Pas, ik denk, de derde keer was het raak, en toen heb ik meteen vijf pillen op een avond geslikt! Vanaf daarna, vreemd genoeg, kwam ik wel steeds van de grond door met een halfje te beginnen.

Maar dat is niet zo gek, het is een normaal fenomeen dat je vaak bij je eerste keer niet veel voelt van de drug in kwestie, dat heeft met verscheidene factoren te maken (o.a. de afbraak van je lichaam van een totaal vreemde en giftige stof, het niet weten 'wat' te moeten voelen, overvoorzichtigheid,...).

Nou, toen zag ik ook Heroine nog als iets dat je echt nooit in je leven ooit zou proberen... Dat kende je, net als Coke, uit de films, en dat waren de twee grote drugs waar je altijd af zou blijven, tot een jaartje later lol... :)
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Johnny Snow Waarom is xtc een softdrug volgens jou? Dacht zelf altijd dat het een harddrug is namelijk.

En wat je verteld over die films dat had ik zelf ook met coke idd, je ziet het altijd in films en denkt dan "dat ga ik nooit doen" haha! Totdat ik op een dag mijn eerste lijn goeie coke snoof, dat gevoel:hearteyes:
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#7
SneeuwSnuiver zei:
@Johnny Snow Waarom is xtc een softdrug volgens jou? Dacht zelf altijd dat het een harddrug is namelijk.

En wat je verteld over die films dat had ik zelf ook met coke idd, je ziet het altijd in films en denkt dan "dat ga ik nooit doen" haha! Totdat ik op een dag mijn eerste lijn goeie coke snoof, dat gevoel:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ten eerste correctie van mijn typo: bedoelt ipv bedoeld.

Dan XTC is niet lichamelijk verslavend, ergo valt het officieel niet onder de definitie van een harddrug, welke per definitie naast geestelijk ook lichamelijk verslavend is.

Ten derde: haha, ja eh, dat is zo, Heroine en Cocaine, dat kwam altijd in de films, het was altijd wel Coke of Hero, dat waren zo dé twee drugs waarvan je als kind zoiets had, of zelfs als beginnend gebruiker "no way" en nu "nooit gedacht dat ik dat zoveel zou doen in mijn leven, zeg!" :) lol

Het is er zelfs niet uit weg te denken, uit mijn geschiedenis en leven als liefhebber van drugs! :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Johnny Snow zei:
Eerst even: XTC is een softdrug! :)
Klik om te vergroten...

Dat mag jij vinden, en ik ben het met je eens dat de risico's ervan vaak nogal worden overdreven, maar MDMA staat nog altijd op Lijst I van de Opiumwet en valt volgens de overheid dus onder de categorie harddrugs. Het is dus júist wel 'officieel' een harddrug ongeacht onze mening hierover.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze olifant zei:
Dat mag jij vinden, en ik ben het met je eens dat de risico's ervan vaak nogal worden overdreven, maar MDMA staat nog altijd op Lijst I van de Opiumwet en valt volgens de overheid dus onder de categorie harddrugs. Het is dus júist wel 'officieel' een harddrug ongeacht onze mening hierover.
Klik om te vergroten...

Neen, dat maakt het officieus een harddrug, een drug laat niet bepalen of het een harddrug of softdrug is door zijn legale status, dat zou wel al te gek zijn! Neen, een drug laat zich daartoe definiëren, door de psychische en fysiologische eigenschappen die een drug uitoefent op een persoon (dat lijkt mij trouwens ook gewoon voor de hand liggend en behoeft zelfs geen verdediging dat het duidelijk is dat het de uitwerking van een drug is die bepaalt of het om een harddrug of een softdrug gaat, en niet de legale status of op welke lijst men om bepaalde redenen gekozen heeft een drug arbitrair te plaatsen).

En het is nu eenmaal officieel zo dat de definities (leen gerust eens een boek uit over drugs) zijn: - Harddrug: lichamelijk en psychologisch verslavend, - Softdrug: enkel psychologisch verslavend.

Suiker is bv. een harddrug, wat echt een heftige verslaving kan zijn voor personen die daar gevoelig voor zijn, wat een high kan geven, een crash en zelfs lichamelijke afkickverschijnselen. Zo is suiker officieel een harddrug en staat toch niet op lijst I van de Opiumwetgeving!

Cocaine is zelfs niet omwille van diens werking of nevenwerking(en) op de lijst van illegale drugs gezet, men wilde deze drug eerst eigenlijk legaal houden, maar omdat men geld uitgeeft aan bv. sensibilisatie of gezondheidszorg voor rokers en alcoholisten, vond men dat wel genoeg kosten, en omwille van economische redenen heeft men Cocaine illegaal gemaakt...

Het is toch wel een serieuze misstap, met alle respect, die je als moderator van een forum over drugs bent en je niet eens de officiële en officieuze definities van simpelweg wat een harddrug en wat een softdrug is kent...

Dat is toch wel heel basic, en dat je duidelijk zonder een degelijke bron te hebben geraadpleegd dan nog openlijk tegenspreekt wat ik zeg, terwijl het gewoon feit is en echt niets anders, is toch wel straf...

Je zou toch wel een basiskennis van je definities moeten kunnen hanteren als moderator naar mijn mening, sorry hoor...
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant heeft gewoon gelijk, XTC is een harddrug.

MDMA staat nog altijd op Lijst I van de Opiumwet en valt volgens de overheid dus onder de categorie harddrugs. Het is dus júist wel 'officieel' een harddrug ongeacht jouw of mijn mening hierover.

Johnny, ga jij eens anders naar de overheid met jouw mening over XTC en vertel hun eens even dat XTC geen harddrug is, ze lachen je keihard uit. Ik zou trouwens jouw mening wel eens willen horen wanneer je nuchter bent. Want het verschil is duidelijk te zien in je berichten.

Hier nog een leuk stukje tekst als bron. Zijn er zat te vinden op internet met dezelfde inhoud:

Drugs zijn stoffen, die een verandering van het menselijk bewustzijn veroorzaken en die om deze reden worden gebruikt. De overheid heeft een onderverdeling gemaakt naar harddrugs en softdrugs. Softdrugs zijn hasj en wiet. Bij deze verdeling wordt ervan uitgegaan dat softdrugs minder schadelijk zijn voor de gezondheid dan harddrugs. In werkelijkheid kan het gebruik van softdrugs ook tot (grote) problemen leiden. Denk aan mensen die psychotisch worden van blowen, of die een verslaving ontwikkelen. Softdrugs zijn semi-illegaal (het mag eigenlijk niet maar wordt gedoogd). Harddrugs zijn drugs met een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid. Ze zijn illegaal en volgens de overheid hebben deze een onaanvaardbaar risico. Voorbeelden zijn XTC, coke, speed.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#11
ps: Speed is een harddrug dus, officieel en officieus, Heroine is een harddrug, Cocaine, Crack en Freebase zijn alledrie softdrugs, Nicotine is een harddrug, Caffeine is een harddrug, Alcohol is een harddrug, Wiet, eender welke soort, blijft alsnog (behalve de synthetische versie, dat zal nog moeten blijken) een softdrug al zijn er stemmingen geweest om bv. Haze als soort tot de harddrugs te rekenen.

Maakt het dat volgens jou dan een harddrug? :)

Het is niet omdat de wetgeving bepaalt: we gaan dit zo categoriseren en dat zo categoriseren dat dat ook strookt met de officiële definities van iets - jij haalt officieel en legaal met elkaar doorheen!

Trouwens mag Heroine bijvoorbeeld een Harddrug zijn, Heroine is uniek, in die zin, dat Heroine niet het minste beetje lichamelijke schade toebrengt (cuts erin kunnen dat wel doen) aan het lichaam, zo lang men het snuift en zo lang men geen verslaving ontwikkelt. Punt is: de stof op zich is onschadelijk voor onze menselijke weefsels en organen!

Ook iets wat velen maar moeilijk kunnen aannemen, en toch is het feit: daarom ook dat hardcore verslaafden nu recht kunnen krijgen op drie dosissen Heroine per dag verschaft door verslavingszorg in plaats van over te schakelen op Methadon hier in Nederland, omdat is uitgewezen dat velen toch nog Heroine blijven gebruiken en zo met twee verslavingen komen te zitten, Methadon en Heroine - Heroine is in dit geval klinische Heroine ergo onschadelijk voor de gebruiker, vandaar dat men deze beslissing heeft genomen.

Het valt me op dat jullie heel zwart/wit opvattingen hebben over drugs. Een harddrug is zus en een softdrug zo en daartussen maken jullie verder ook geen enkele nuances...

Het is toch tijd dat men eens stilaan leert waar men het over heeft, hoor...
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bas zei:
Roze Olifant heeft gewoon gelijk, XTC is een harddrug.

MDMA staat nog altijd op Lijst I van de Opiumwet en valt volgens de overheid dus onder de categorie harddrugs. Het is dus júist wel 'officieel' een harddrug ongeacht jouw of mijn mening hierover.

Johnny, ga jij eens anders naar de overheid met jouw mening over XTC en vertel hun eens even dat XTC geen harddrug is, ze lachen je keihard uit. Ik zou trouwens jouw mening wel eens willen horen wanneer je nuchter bent. Want het verschil is duidelijk te zien in je berichten.

Hier nog een leuk stukje tekst als bron. Zijn er zat te vinden op internet met dezelfde inhoud:

Drugs zijn stoffen, die een verandering van het menselijk bewustzijn veroorzaken en die om deze reden worden gebruikt. De overheid heeft een onderverdeling gemaakt naar harddrugs en softdrugs. Softdrugs zijn hasj en wiet. Bij deze verdeling wordt ervan uitgegaan dat softdrugs minder schadelijk zijn voor de gezondheid dan harddrugs. In werkelijkheid kan het gebruik van softdrugs ook tot (grote) problemen leiden. Denk aan mensen die psychotisch worden van blowen, of die een verslaving ontwikkelen. Softdrugs zijn semi-illegaal (het mag eigenlijk niet maar wordt gedoogd). Harddrugs zijn drugs met een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid. Ze zijn illegaal en volgens de overheid hebben deze een onaanvaardbaar risico. Voorbeelden zijn XTC, coke, speed.
Klik om te vergroten...

Ja, als jij per se dom wil zijn, ga mijn gang!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Johnny Snow zei:
Ja, als jij per se dom wil zijn, ga mijn gang!
Klik om te vergroten...
Ik heb gewoon een punt. Dat jij duidelijk laat zien door je korte negatieve reactie zonder inhoud. Ik wil het gesprek niet uit de hand laten lopen, maar als jij sommige harddrugs als softdrugs ziet (die volgens jou onschadelijk zijn, sommige), laat een foto van jezelf zien om aan te tonen dat dit ook echt onschadelijk is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Officieel: volgens de regels; van regerings- of ambtswege; wettig; erkend door bevoegd gezag.
Officieus: half ambtelijk; onofficieel; semi-officieel.


Conclusie: MDMA is officieel een harddrug. Suiker niet.

Verder ben ik het moe om op deze manier met je in discussie te gaan Johnny, je kunt je punten op een normale manier brengen, zonder ze continu te menen moeten staven met niet ter zake doende arrogante en neerbuigende uitspraken, of je gaat een ander maar vervelen.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bas zei:
Ik heb gewoon een punt. Dat jij duidelijk laat zien door je korte negatieve reactie zonder inhoud. Ik wil het gesprek niet uit de hand laten lopen, maar als jij sommige harddrugs als softdrugs ziet (die volgens jou onschadelijk zijn, sommige), laat een foto van jezelf zien om aan te tonen dat dit ook echt onschadelijk is.
Klik om te vergroten...

Kijk, dus al een cruciale fout in de redenering die je maakt: een softdrug of harddrug heeft niets te maken met a) hoe soft of hard deze drug is en ook niets met b) hoe soft of hard de neveneffecten zijn - een softdrug kan heel destructief zijn dus, en een harddrug kan dat soms helemaal niet zijn.

Het is nu net omdat bepaalde softdrugs wel schadelijk zijn dat ze als harddrug worden gecategoriseerd, maar dat is niet de medische definitie van een drug, en ik heb het hier wel degelijk over de medische definities, waarin dus een drug heel destructief kan zijn en toch een softdrug kan zijn (zoals Freebase Cocaine).

Of dat een harddrug heel onschadelijk kan zijn, zoals Heroine.

En uiteraard zijn het de medische definities die geldig zijn, het gaat immers, verslaving, om een officiële ziekte, het werkt in op ons lichaam en onze geest, dit terwijl of een drug op lijst I of II komt te staan ook andere factoren, zoals sociale, meerekent in op welke lijst een drug komt te staan.

Volgens die definitie zou Wiet gerust als harddrug kunnen worden gezien, als men dat soort redenering consequent doortrekt, we zullen eens zien wie het redeneervermogen heeft dit te volgen: want als men kijkt naar welke impact Wiet op een individu kan hebben (sociale isolatie, apathie, gebrek aan interesses, ambities, passies, volledige passiviteit), dat kunnen allemaal en komen meer dan eens voor bij verslaafden aan Cannabis bv., volgens het redeneren - als men dit redeneren consequent zou houden - dan zou men legaal Wiet bij de harddrugs kunnen onderbrengen, omdat het bepaalde negatieve impact van significant belang kan hebben op een verslaafde.

Zie je hoe contradictorisch en totaal niet stavende de categorisering van de wettelijke maatstaven of een drug nu al dan niet op lijst I of II staat is? Want daarom staat Coke bv. op lijst I: omdat het sociale problematiek, voor het individu, zou veroorzaken! Dus dat is meten met twee maatstaven dat men hier doet.

Het is gewoon al ridicuul dat je zelf niet inziet dat dat 'maar' de wet is, en dat de wet zich helemaal niks aantrekt van de officiële definities, RC's zijn legaal, ook al zitten er serieuze harddrugs tussen, het is maar wachten op waar men het bij indeelt, maar zelfs als RC zijnde staat al vast of een stof een harddrug of een softdrug is, ook al is deze nog niet gecategoriseerd!

Wacht eens even? Rc's zijn nog niet gecategoriseerd op lijst I of II? En toch is al wel geweten of het om een hard -of softdrug gaat? Ja, zie je nu hoe fout er iets is met jullie redeneervermogens!

Dit is echt ridicuul dat mensen simpelweg niet eens de definities van een softdrug en een harddrug kennen! Ik heb hier een boek liggen over drugs, en daar staat heel wat in gedefinieerd, ik heb het hier zwart op wit liggen.

Jullie spreken uno) je eigen mening uit en secundo) volgen als een schaap de categorisaties van justitie om te laten bepalen of een drug een harddrug of softdrug is, zonder stil te staan bij dat het in de eerste plaats niets met criminaliteit te maken zou mogen hebben, maar wel alles met de medische eigenschappen!!! Het is immers allemaal deel van het chemisch fabriekje mens!

Tot je eens moeite doet een ECHTE bron op te zoeken sluit ik hier de discussie af, want met jullie valt niet te praten; jullie denken dat je weet hoe het zit, maar je denkt niet verder na dan je neus lang is!
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Niets is neerbuigend bedoeld, ik vind het wel schrijnend dat je als staff member de officiële definities niet kent, en aanneemt dat de officiële definities die van de criminele wetgeving zijn, en niet in de eerste plaats het medische aspect naar voren schuift - maar, met mijn voorbeeld van RC's heb ik een sluitende redenering gegeven.

Dus: schaakmat!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Johnny Snow zei:
Tot je eens moeite doet een ECHTE bron op te zoeken sluit ik hier de discussie af, want met jullie valt niet te praten; jullie denken dat je weet hoe het zit, maar je denkt niet verder na dan je neus lang is!
Klik om te vergroten...

Ik stel inderdaad ook voor dat we bij deze de discussie sluiten. Zoals ik al vermeldde heb ik er geen behoefte meer aan om op deze manier met je te discussiëren en dit topic is daar tenslotte ook niet voor bedoeld.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze olifant zei:
Ik stel inderdaad ook voor dat we bij deze de discussie sluiten. Zoals ik al vermeldde heb ik er geen behoefte meer aan om op deze manier met je te discussiëren en dit topic is daar tenslotte ook niet voor bedoeld.
Klik om te vergroten...

En je moet ook wel alles lezen eh, Bas impliceert dat mijn fysiologische toestand er degenererend uit moet zien door mijn gebruik, en daarop was, op zijn ad hominem, zijn aanval rechtstreeks op mijn persoon, mijn uitspraak over domheid een reactie op.

Lees niet iemand terecht als die persoon zelf eerst onder vuur wordt genomen, dat lijkt me nogal oneerlijk.

Lol als je enkel nog maar op Wiki kijkt zie je al aangegeven dat het verschil er tussen bestaat of een drug lichamelijk of geestelijk en lichamelijk is. En dat het anders gecategoriseerd wordt!

En dat Coke bv. geen lichamelijke ontwenning geeft! :)
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
Ik was volgens mij vrij duidelijk: discussie gesloten in dit topic. Je kunt er een eigen topic over openen als je hier graag over verder oreert. Niet hier. Waarschuwing dus bij deze.
Klik om te vergroten...

Oké, mijn excuses, ik zal je waarschuwing serieus nemen! Nogmaals sorry!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Johnny Snow zei:
Ja, als jij per se dom wil zijn, ga mijn gang!
Klik om te vergroten...
Dit soort gedrag is niet nodig Johnny. Roze olifant heeft je al voor onnodig off topic gelul gewaarschuwd, ik waarschuw je bij deze voor je gedrag. Nog een keer zo'n opmerking en je kunt een ban verwachten.

Even voor de duidelijkheid, bas zegt alleen dat jouw reacties anders zijn wanneer je hebt gebruikt en wanneer niet, dat is en kan geen aanval op jou als persoon zijn. Dat je vervolgens daar zo op reageert bevestigd overigens wel zijn opmerking...

Als je je onder invloed niet kunt gedragen kun je misschien maar beter niet hier gaan reageren op dat moment.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."