Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname Nutsss !

Opname Nutsss !

140 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Denk zelfs dat zeer intelligente mensen vaak (iets) kwetsbaarder zijn voor sommige verslavingen.
Triest verhaal, laat eens te meer de duistere zijde van doorgeslagen drugsgebruik zien. Zonde van zo'n goed schrijver en aardige kerel.
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Einstein zei:
Denk zelfs dat zeer intelligente mensen vaak (iets) kwetsbaarder zijn voor sommige verslavingen.
Klik om te vergroten...
In welk opzicht precies?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chaincells zei:
Einstein zei:
Denk zelfs dat zeer intelligente mensen vaak (iets) kwetsbaarder zijn voor sommige verslavingen.
Klik om te vergroten...
In welk opzicht precies?
Klik om te vergroten...

Zullen te gauw denken: dit overkomt mij niet ..... ik ben slim genoeg om niet tever te gaan
Denk ik?!
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou me best iets voor kunnen stellen bij de verveelde/nieuwsgierige/naïeve intellectueel die steeds verder in zijn spannende drugswereld terechtkomt. Veel intelligente mensen zijn in meer of mindere mate (sociaal) onzeker, dit kan ook een rol spelen. Bovendien zullen zulke mensen inderdaad misschien sneller geneigd zijn hun eigen probleemgebruik te ontkennen.
Is allemaal maar een gedachte van mij op de vroege vrijdag, ik weet niet hoeveel ervan klopt :P
p
popiejopieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Einstein zei:
Ik zou me best iets voor kunnen stellen bij de verveelde/nieuwsgierige/naïeve intellectueel die steeds verder in zijn spannende drugswereld terechtkomt. Veel intelligente mensen zijn in meer of mindere mate (sociaal) onzeker, dit kan ook een rol spelen. Bovendien zullen zulke mensen inderdaad misschien sneller geneigd zijn hun eigen probleemgebruik te ontkennen.
Is allemaal maar een gedachte van mij op de vroege vrijdag, ik weet niet hoeveel ervan klopt :P
Klik om te vergroten...


Tja nog niet eens zo'n gekke gedachte! Maar op veler verzoek een update:

Mijn contact is grotendeels verbroken met nutsss. Niet omdat ik niet wil maar mede omdat ik er gewoon niet meer tegen kan. Het doet zo ongelofelijk veel pijn om iemand zo te zien afglijden terwijl deze persoon het zelf niet beseft. Wat weet ik wel:

Nutsss heeft bezwaar aangetekend tégen zijn behandeling en met name tegen verplichte medicatie en heeft deze gewonnen. Daarop heeft de zorginstelling besloten dat er geen reden meer is om hem te houden en is hij dus weer "vrij" gelaten. In een nieuw flatje welteverstaan. Vervolgens is hij weer gaan gebruiken en heeft hij verzaakt om enige uitkering aan te vragen. Nu weer ruim een half jaar later is hij redelijk bij positieven en kalm maar heeft hij nog steeds geen inkomen. Dus nog nooit iets gehad en dus ook niets kunnen betalen. Januari wordt hij weer uit zijn huis gezet. En dan? Ik weet het niet. Mijn angst is nog steeds dat zodra hij enige middelen heeft hij gelijk weer gaat gebruiken.

De hulpinstanties doen niets zolang hij zelf niet mee wil werken. Wij weten niet meer wat te doen...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Balen om te horen dat het weer slecht gaat met nutss. Verwaarloosd hij zichzelf niet? Dan doktor erbij halen en dan kan hij wederom met een IBS opgenomen worden. Ik vraag me af hoe hij afgelopen half jaar heeft geleefd, zonder inkomen?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Shit. Toen ik je die pb stuurde, had ik in m'n achterhoofd stiekem al een scenario bedacht waarin het beter met hem ging. Dat hij bezwaar aantekent kan ik natuurlijk nog enigszins begrijpen, maar hoe kan hij in godsnaam gewonnen hebben!?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
maar hoe kan hij in godsnaam gewonnen hebben!?
Klik om te vergroten...

Goeie advocaat, je netjes voor doen, jezelf goed verzorgen etc en goeie toekomstplannen vertellen aan die rechter / behandeld arts. Dan sta je als client behoorlijk sterk. Nutss is niet dom in dat opzicht.
Het lijkt mij niet dat ik precies moet vertellen hoe je een RM kan winnen, maar neem van mij aan dat er genoeg mensen die hulp nodig hebben weg komen.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oei.. Wat een naar nieuws dit. Had gehoopt dat ze hem in die kliniek weer wat op de rails konden krijgen. Moet vooral heel erg heftig zijn voor zijn naasten. Hopelijk komt het ooit nog weer goed..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
Maar met zulke waanbeelden! Dan kun je jezelf nog zo goed verzorgen, één blik op z'n blog zou genoeg moeten zijn.
Klik om te vergroten...

Je goed voor doen tegenover psychiater, onafhankelijk psychiater, verplegend personeel en rechter en je bent zo "vrij". Dat gebeurd zovaak, de slimmerikken komen zo vaak weer op vrije voeten ondanks dat ze echt wel hulp nodig hebben. RM systeem in nederland stelt mijn inziens ook zeer weinig voor daar door.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wow, dat zag ik niet aankomen. :(
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#12
damn schik hiervan en juist dat het rechtsysteem hier niet eens opkomt voor zo iemand want juist hij heeft toch wel dwang nodig nu .
laten we hopen dat het systeem voor hem gaat werken
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
Maar met zulke waanbeelden! Dan kun je jezelf nog zo goed verzorgen, één blik op z'n blog zou genoeg moeten zijn.
Klik om te vergroten...

Een glimlach doet wonderen, en dat heb ik al vaak genoeg gemerkt bij psychiaters en psychologen. Gewoon netjes praten en een blije kop opzetten en men denkt al gauw dat je vrolijk en gezond bent.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nuuttssssss ouwe beroep aantekenaar,

Het is je goedrecht beroep recht aan te tekenen, het is een teken dat je nog steeds kan nadenken voor jezelf. Ik hoop dat je het leest want ik wil je een fijne kerst toe wensen en heel veel sterkte voor je toekomst.

@ the family, had ik maar een familie die zoveel om mij gaf ik hoop dat jullie ook vrede gaan vinden .

Bonnie
M
MarsssLid
01-01-2024, 00:00
#15
Guess who's back in town? :stoned:

- Bedankt voor alle steun! :wave:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#16
Denk niet dat veel mensen je nog kennen hier, maar welkom terug.

Hoe gaat het?
M
MarsssLid
01-01-2024, 00:00
#17
Svali zei:
Denk niet dat veel mensen je nog kennen hier, maar welkom terug.

Hoe gaat het?
Klik om te vergroten...

Ik heb NUTSSS daarom ook losgelaten, die fase is voorbij en heeft me een completer mens gemaakt.
Het gaat goed met me, dank je! Veel gebeurd, veel kwijtgeraakt maar daarmee ook veel gewonnen door te weten wat er overblijft. Ik zelf dus. 100 % en niets minder.

Stil hier hè? Wat is er met het forum gebeurd? :wave:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ok, goed te horen dat het beter met je gaat.

Stil hier hè? Wat is er met het forum gebeurd?
Klik om te vergroten...

Lang verhaal. Er is een nieuwe beheerder, nieuwe moderators en veel nieuwe leden. De "oude garde" (in hoever die er nog zijn, dat weet ik niet) zijn inmiddels vertrokken naar een ander forum.
M
MarsssLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aangezien ik hier vooral anderen wil steunen/helpen blijf ik lekker hier voorlopig! :beer:
Kennen wij elkaar trouwens? ... :wave:
M
MarsssLid
01-01-2024, 00:00
#20
trippelh zei:
damn schik hiervan en juist dat het rechtsysteem hier niet eens opkomt voor zo iemand want juist hij heeft toch wel dwang nodig nu .
laten we hopen dat het systeem voor hem gaat werken
Klik om te vergroten...

Ik heb het 'systeem' nu op alle mogelijke manieren moeten doorlopen en helaas is het overal hetzelfde probleem: als het er op aan komt, dan sta je er ALLEEN voor. Waar je ook bent binnen het 'systeem'.

Het zijn niet de mensen, het is het systeem, concludeerde De Dijk al eerder daarom. Probleem is dat het systeem de mensen geen ruimte geeft om het systeem te veranderen. Logisch dat is een soort paradox.

Ik heb de oplossing. Daar ben ik afgelopen jaren als kluizenaar mee bezig geweest, met enorm veel hulp van de vrienden die overal om me heen zijn. Aan mij ligt het niet is mijn conclusie en zodra één van die vrienden zich daar ook in kan vinden voor hem/haar dan zijn we al met zijn tweeën! It takes two to tango, maar om iets te kunnen bereiken moet je met z'n drieën zijn.

Ik heb goede hoop op een betere vrijheid en een beter systeem maar CHI bepaalt wanneer we dat met zijn allen gaan merken.

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."