Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname Nutsss !

Opname Nutsss !

140 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt naar (en herkenbaar, alhoewel niet i.v.m amfetaminemisbruik) as de tyfus. 'k ben erg blij dat die nu hulp krijgt dan, alhoewel sommige mensen debiel reageerden op hem (inclusief mezelf mogelijk) op sommige vagere posts, zal niemand het echt naar bedoeld hebben.

Veel succes ermee...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik blijf het een interessant fenomeen vinden. Als hij er straks een boek over schrijft, koop ik 'm.

http://iamnutsss.wordpress.com/
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
popiejopie zei:
[...]
Klik om te vergroten...
Ik ben een klein beetje op de hoogte van de situatie via zijn blog maar hoe reageert hij eigenlijk op jou in de situatie?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chris Pontius zei:
Ik ben een klein beetje op de hoogte van de situatie via zijn blog maar hoe reageert hij eigenlijk op jou in de situatie?
Klik om te vergroten...
Dat vraag ik me ook af. Is hij zich ervan bewust dat jullie hem willen helpen? Ik kreeg de indruk van niet.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik bespeurde in zijn verhalen ook wel eens momenten van twijfel, maar die werden gedomineerd door momenten waanzin. Misschien is het verkeerd, maar ik genoot wel van z'n verhalen. Lekker verdwalen in zijn wereld en na een tijdje niet meer weten wat echt is en wat niet.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Marla Singer zei:
Ik lees zijn blogs ook al langer en ik heb de indruk dat hij zich niet bewust is van zijn psychose...
Klik om te vergroten...
You think?

psychose
- geestesziekte waarbij de zieke zich zijn toestand niet bewust is
Klik om te vergroten...
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit vind ik wel redelijk eng, vooral omdat hij het in zijn blog omschrijft als totaal onterecht, als redelijk mens zijnde. Tja zijn familie zal het wel beter doorhebben (ik leef namelijk ook met iemand met een bipolaire stoornis die zelf niet weet wat waarheid is en wat niet van wat hij zegt, maar dat is een ander verhaal.

Ik hoop dat het allemaal goedkomt, met alle betrokken partijen dan, en als het effectief meevalt zoals hij zegt zullen ze in de kliniek snel met hem klaar zijn.



(ik wil trouwens nu helemaal niet onbeschoft doen, maar ik kan me zeer moeilijk zo'n speedpsychose voorstellen met zo'n paranoia, moet ik er dan zoiets in zien als de film "spun", hoe serieus neemt die persoon dat zelf?)

edit: als ik z'n blog verder lees begin ik me er wel wat van voor te stellen...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
@ E I: Ja duh... Dat weet ik ook wel. Ik had het anders moeten verwoorden. Ik bedoel meer dat hij totaal niet erkent dat ie in een psychose leeft en dat dat de situatie nog een stukje moeilijker maakt. Ik ken mensen die een psychose hebben gehad, maar die tussendoor nog wel eens heldere momenten leken te hebben en dan toch wel konden toegeven dat er wel degelijk iets niet helemaal klopte bij ze. Deze mensen lieten zich dan ook zonder weerstand behandelen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stomme vraag misschien .... maar hoe oud is nutss eigenlijk?
Las hier iets van kids?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat ik me afvraag is hoe ze het denken te gaan aanpakken als simpelweg de amfetamine neerleggen en wat slaap pakken allang geen oplossing meer is en er maar geen progressie in lijkt te zitten.

Ik ben echt benieuwd, hoe repareer je zo iemand eigenlijk?

Ik heb deze man ooit persoonlijk gekend en zou oprecht erg graag zien dat hij hiervan herstelt, en nog veel mooier zou ik het dan vinden om hem weer eens te spreken.

Ik hoop echt op het allerbeste maar vraag me dus ten zeerste af hoe ze het denken te gaan bewerkstelligen, zoiets.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Onderliggende problemen aanpakken, WAAROM gebruikt iemand
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vrees toch dat jij de plank momenteel niet een klein beetje geheel misslaat, en net als de mannen in witte jassen een aantal jaar over tijd bent.

Maar onthou:

Ken gebeuren.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je lijkt me een hele lieve man maar volgens mij ga je hier wederom een heel klein beetje de mist in. Nogmaals:

Ken gebeuren.

Maar heb je het topic eigenlijk wel gelezen?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja heb het gelezen. Het enige wat ik kan vertellen is dat men in de verslavingszorg niet kijkt naar datgene wat iemand gebruikt, maar waarom iemand gebruikt. Bij iedere verslaving zit een verhaal achter. De een mist zijn kids, de ander kan het verdriet van zijn overleden ouders niet verkwern, de ander voelt zich eenzaam en de een wilt problemen vergeten..... daarom gebruikt de gemiddelde verslaafde gebruiker. Als je dat probleem begint met aanpakken dan is de kans al groter dat iemand kan afkicken, tuurlijk krijgt daar iemand nog therapie bij etc.

Maar denk dat we nu back to nuttsss moeten gaan anders dwalen we af kerel :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja heb het gelezen. Het enige wat ik kan vertellen is dat men in de verslavingszorg niet kijkt naar datgene wat iemand gebruikt, maar waarom iemand gebruikt. Bij iedere verslaving zit een verhaal achter. De een mist zijn kids, de ander kan het verdriet van zijn overleden ouders niet verkwern, de ander voelt zich eenzaam en de een wilt problemen vergeten..... daarom gebruikt de gemiddelde verslaafde gebruiker. Als je dat probleem begint met aanpakken dan is de kans al groter dat iemand kan afkicken, tuurlijk krijgt daar iemand nog therapie bij etc.

Maar denk dat we nu back to nuttsss moeten gaan anders dwalen we af kerel :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben jij nou bezopen of zie ik driedubbel?

(ik doe net of ik niks gezien heb)

Maar het gaat hier dus niet over iemand zijn gebruik, maar de snoeiharde psychose die hij eraan over heeft gehouden. En de vraag is dus: hoe los je dat op?

Want het gebruik heeft hij naar het schijnt inmiddels al een aantal mijlen achter zich liggen, dat is nu niet waar het om draait.

Helaas, want dan was het simpel: gewoon blijven snuiven tot je erbij neervalt. Doe ik zelf ook.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flameon zei:
Ja heb het gelezen. Het enige wat ik kan vertellen is dat men in de verslavingszorg niet kijkt naar datgene wat iemand gebruikt, maar waarom iemand gebruikt. Bij iedere verslaving zit een verhaal achter. De een mist zijn kids, de ander kan het verdriet van zijn overleden ouders niet verkwern, de ander voelt zich eenzaam en de een wilt problemen vergeten..... daarom gebruikt de gemiddelde verslaafde gebruiker. Als je dat probleem begint met aanpakken dan is de kans al groter dat iemand kan afkicken, tuurlijk krijgt daar iemand nog therapie bij etc.

Maar denk dat we nu back to nuttsss moeten gaan anders dwalen we af kerel :wink:
Klik om te vergroten...

Het gaat hier inderdaad allang niet meer over een verslaving, hij gebruikt allang geen speed meer vanwege gebrek aan geld. Hij is gedwongen opgenomen vanwege zijn psychose en vanwege alle waanbeelden die hij hieraan heeft overgehouden. Dat lijkt me toch 100% andere koek, m'n beste Flameon. :wink: Je wordt niet zomaar gedwongen opgenomen in een verslavingskliniek, als ik het goed heb moet die stap van diegene zelf komen..? Als je stopt met speed is die psychose niet zomaar weg, Nutsss gelooft dat er al jaren mensen achter hem aan zitten en dat hij bespioneerd wordt enzo, en dat bekenden van hem zich vermommen en in een soort complot tegen hem zitten. Dat los je niet op zoals je een verslaving aanpakt.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deranged zei:
Ik ben echt benieuwd, hoe repareer je zo iemand eigenlijk?
Klik om te vergroten...

Bij zo'n zware psychose is écht repareren onmogelijk denk ik. Het is meer een kwestie van iemand bewust maken van en leren leven met zijn psychose. Dat wordt doorgaans bereikt met veel praat sessies en een stevige dagelijkse dosis antipsychotica medicijnen.

En die medicijnen zijn geen pretje

Wikipedia zei:
Ze staan bekend om de hinderlijke bijwerkingen die de motoriek storen, energie wegnemen, emoties afvlakken en initiatief wegnemen.
Klik om te vergroten...

Iemand die zich niet bewust is van zijn stoornis merkt dus eigenlijk alleen maar negatieve effecten van de medicijnen. En toch moeten ze elke dag weer genomen worden, zo nodig onder dwang..Een afschuwelijke ervaring lijkt me.

Probleem is dus ook dat als de patiënt weer enigszins zelfstandig kan en mag leven, deze vaak stopt met het gebruiken van de medicijnen waardoor de psychose weer terug komt.

Gelukkig zijn veel psychiaters de laatste tijd wel tot inzicht gekomen dat een psychose het best te behandelen is door de patiënt serieus te nemen. Wat dus bijvoorbeeld inhoud om met een patient die ervan overtuigd is dat de overheid een chip in zijn hoofd heeft geplaatst, naar het ziekenhuis te gaan om een scan van het hoofd te laten maken, om te checken waar die chip dan precies zit. In plaats van gewoon er maar op gaan hameren dat het niet zo is.
Er wordt dan dus veel meer de klacht van de patient behandeld ("big brother is watching me, met een chip in m'n kop") dan de klacht van de omgeving ("deze man/vrouw is een gevaar voor ons en zichzelf vanwege waanbeelden").
De patient is hierdoor veel meer bereid mee te werken, en behoud zijn gevoel van eigenwaarde, waar de oude methodes veelal schijt aan hebben om het maar even bot te zeggen...
[
[ERROR]Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Heel veel sterkte..!
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rabbithole zei:
Flameon zei:
Ja heb het gelezen. Het enige wat ik kan vertellen is dat men in de verslavingszorg niet kijkt naar datgene wat iemand gebruikt, maar waarom iemand gebruikt. Bij iedere verslaving zit een verhaal achter. De een mist zijn kids, de ander kan het verdriet van zijn overleden ouders niet verkwern, de ander voelt zich eenzaam en de een wilt problemen vergeten..... daarom gebruikt de gemiddelde verslaafde gebruiker. Als je dat probleem begint met aanpakken dan is de kans al groter dat iemand kan afkicken, tuurlijk krijgt daar iemand nog therapie bij etc.

Maar denk dat we nu back to nuttsss moeten gaan anders dwalen we af kerel :wink:
Klik om te vergroten...

Het gaat hier inderdaad allang niet meer over een verslaving, hij gebruikt allang geen speed meer vanwege gebrek aan geld. Hij is gedwongen opgenomen vanwege zijn psychose en vanwege alle waanbeelden die hij hieraan heeft overgehouden. Dat lijkt me toch 100% andere koek, m'n beste Flameon. :wink: Je wordt niet zomaar gedwongen opgenomen in een verslavingskliniek, als ik het goed heb moet die stap van diegene zelf komen..? Als je stopt met speed is die psychose niet zomaar weg, Nutsss gelooft dat er al jaren mensen achter hem aan zitten en dat hij bespioneerd wordt enzo, en dat bekenden van hem zich vermommen en in een soort complot tegen hem zitten. Dat los je niet op zoals je een verslaving aanpakt.
Klik om te vergroten...

Dat vetgedrukte klopt niet helemaal. Een opname in een verslavingskliniek heeft een juridische status. Die is vrijwilllig(dus het initiatief komt van de patiënt zelf). Of verplicht opgelegd vanuit een rm (rechterlijke machtiging). In het laatste geval moet een patiënt een gevaar zijn voor zichzelf of zijn/haar omgeving. Ook kan een rm opgelegd worden als de patiënt bijv. weer een omgangsregeling met zijn/haar kinderen wil. De rechter stelt dan als voorwaarde dat patiënt clean moet worden middels een verplichte opname.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."