Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname Nutsss !

Opname Nutsss !

140 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
...Of Abraham -al dan niet met verkregen mosterd- Moszkowicz als advocaat om zijn betreffende casus in spé tot een glorieuze overwinning te begeleiden?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar met zulke waanbeelden! Dan kun je jezelf nog zo goed verzorgen, één blik op z'n blog zou genoeg moeten zijn.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes man!

Hopelijk komt het goed met hem.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
popiejopie zei:
Bij voldoende reacties hou ik julie op de hoogte van zijn situatie....
Klik om te vergroten...

Graag
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat werd nog eens een keer hoog tijd.

Slechts twee jaar later.
p
popiejopieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Middels dit schrijven wil ik jllie allen laten weten dat mijn broer, Nutsss, vrijdagmorgen is opgenomen op last van de rechtbank. Velen van jullie kennen hem als beginnend gebruiker en weten ook dat zijn gebruik totaal uit de hand gelopen is.

Daarnaast heeft hij psychische problemen gekregen. De opname was noodzakelijk om hem nog een kans te geven om zijn leventje op de rails te krijgen.

Hiermee wil ik aantonen dat het gebruik van drugs niet alleen mooi hoeft te zijn, maar ook nadelige gevolgen kan heben. Ook als je zelf vind dat het niet zo is..

Dit is geen verwijt, want ook ik heb er hele mooie momenten mee beleeft, maar zie het als een waarschuwing voor hén die niet lekker in hun vel zitten. Drugs is dan géén goede oplossing. Gebruik het als je jezelf lekker voelt en niet om jezelf lekker te gáán voelen.

Bij voldoende reacties hou ik julie op de hoogte van zijn situatie....
p
popiejopieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deranged zei:
Dat werd nog eens een keer hoog tijd.

Slechts twee jaar later.
Klik om te vergroten...

tja, dat is nu eenmaal nodig in deze maatschappij om honderden instanties te laten inzien dat er iemand is die eigenlijk hulp nodig heeft maar dit niet zelf erkend! En geloof me, als naaste familie zijn die twee jaar verschrikkelijk geweest. En binnen die twee jaar hebben wij ook nog onze ouders verloren, wat natuurlijk geen goed deed aan zijn situatie.

2 jaar lang hebben wij onze broer zien wegglijden! Niemand kon hem helpen! Echt zo'n "hart van nederland" story....

maar voorlopig krijgt hij hulp.....
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cherm, lijkt dan toch wel flink beschadigd?!
Waar zijn die verhalen van nutss eigenlijk te lezen?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
Cherm, lijkt dan toch wel flink beschadigd?!
Waar zijn die verhalen van nutss eigenlijk te lezen?
Klik om te vergroten...
Er zit tegenwoordig een slotje op z'n blog.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Cherm, lijkt dan toch wel flink beschadigd?!
Waar zijn die verhalen van nutss eigenlijk te lezen?
Klik om te vergroten...
Er zit tegenwoordig een slotje op z'n blog.
Klik om te vergroten...
http://webcache.googleusercontent.com/s ... dpress.com

Best wel zielig eigenlijk, maar hij heeft in ieder geval geen last meer van z'n buren XD
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Solidius zei:
[...]
Klik om te vergroten...
Ja, ik wist dat het in de cache van google nog wel terug te vinden was, maar ik weet niet of het de bedoeling was dat dat gepost zou worden :)
p
popiejopieLid
01-01-2024, 00:00
#12
ff een kleine update mbt de opname van Nutss! Helaas nog steeds weinig verandering te melden. Zijn complot-theorie is nu opgegaan in het voorbereiden van een enorme casus tegen de overheid en alle misstanden in de gezondheidszorg. Hij heeft zichzelf voorgenomen om als "lijsttrekker" van de gesloten afdeling het systeem aan te gaan vechten. Typisch Nutss! Het enige wat hij altijd heeft willen doen is de wereld verbeteren.

Ook wat betreft de hulpverlening ervaren wij als familie niet echt progressie. Gesprekken zijn er niet of nauwelijks en voor zover wij hebben kunnen nagaan is er geen volwaardig psychiater aanwezig op zijn afdeling! Hij zit nog steeds op een afdeling om af te kicken, maar wegens geldgebrek was hij al maanden niet meer aan de pep. Hij moet begeleiding krijgen en hulp en niet weggestopt worden zonder adeqate hulp. Hopenlijk ziet de hulpverlening dit ook snel in.

Ook goed nieuws te melden:
Zijn gemeente heeft een appartement beschikbaar gesteld in een andere buurt waar hij straks hopenlijk een nieuwe start kan gaan maken. Waarschijnlijk zal hij daar in de toekomst enige tijd kunnen gaan verblijven met meldingsplicht en verplichte deelname aan diverse programma's. Maar zover is het nog niet....

Verder wil ik nog wel iedereen bedanken voor de reacties op dit forum. Ik wil nogmaals benadrukken dat ik dit topic niet schrijf omdat ik drugsgebruik veroordeel, maar enkel en alleen omdat het voor mij ook een uitlaatklep is aangezien de meeste mensen niet weten hoe het voelt om eens lekker stoned te zijn. Zelf heb ik ook gebruikt (XTC) en heb daar nooit nare ervaringen mee gehad. Ik vind dat correct gebruik ook een aanvulling kan zijn in je leven.

Neemt niet weg dat ik ook een waarschuwing wil laten uitgaan voor overmatig gebruik. Nutss! is niet alleen door de drugs in deze situatie terechtgekomen en het is niet alleen de PEP geqweest die hem paranoya hebben gemaakt. Hij heeft het altijd in zich gehad, maar door de pep is zijn paranoya "getriggerd" en is hij in deze psychose terechtgekomen. Eerst met vlagen en later 24/7. Zijn belevingswereld is totaal anders dan de onze terwijl hij nog steeds super-intelligent is! Hij heeft er ook geen besef van waarom dit allemaal nu gebeurd!

Ik ben niet zo vaak op het forum maar zal jullie op de hoogte houden...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als dat jou mening is..... heb ik daar respect voor, als je niet in die wereld werkt kun je het ook niet precies weten :wink:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik hoop dat ie snel inziet dat ie hulp nodig heeft.
dat er geen volwaardig psychiater aanwezig is vind ik wel raar :confused:

Gelukkig dat de gemeente goed meewerkt.

Suc6 en sterkte! :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Inderdaad schandalig dat er geen fatsoenlijke psychiater aanwezig is, heeft Nutsss toch gelijk met dat hij de misstanden in de gezondheidszorg wil bevechten. :wink: Ik hoop dat hij na verloop van tijd toch echt gaat inzien dat er niemand achter hem aan zit, dit gun ik echt niemand. Succes en sterkte met alles!
p
popiejopieLid
01-01-2024, 00:00
#16
ff een update:

Nutss!! heeft een aantal vrijheden verkregen en werd op afdeling 2 geplaatst. Kon hij zo nu en dan eens een stukje gaan wandelen ofzo. Helaas was dat slechts van korte duur want hij ontvluchtte telkens de kliniek waardoor hij weer op zijn oude afdeling zit.

Inmiddels heeft hij niet meer weten te verbergen dat hij psychotische waanbeelden ziet, want de begeleiding geloofden niet dat zijn medepatienten in werkelijkheid bekende schrijvers ofzo waren die hem volgden.

Ze beseffen nu tenminste de ernst van zijn situatie....

wordt vervolgd...
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vernam het nieuws!
Heb het mede van heel dicht bij meegemaakt en zijn eerste psychose was 31-03-2007!!!! Dus doe maar 3 jaar!!!! En ik heb het recreatieve gebruik bizarre wendingen zien nemen tot recreatief veelverbruik!
Ik weet nog dat ik uit mijn bed werd gebeld door hem! Het ging van kwaad tot erger!
Ben door bezorgdheid blijven zorgen, maar het was idd altijd allemaal nooit zijn schuld en het was nooit goed!
En een aantal met mij vormden een komplot tegen hem volgens hem!
Dit is EINDELIJK de juiste oplossing en PopiJopi ik heb het er vaak met je over gehad, maar het was machteloos!
Dat hij op straat leefde, das echt wel heel in en in triest allemaal!

Heel veel sterkte en hopelijk gaat hij het zelf EINDELIJK ook inzien!
Moge de eerste stap hierin gezet zijn!
De enige methode achter slot en grendel, helaas pas toen het al in uitermate vergevorderd stadium was!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Djo, respect voor je handelen!
Ik hoop dat nutss snel beter zal worden..... of goed behandeld zal worden.
Heeft hij een RM?
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Djo, respect voor je handelen!
Klik om te vergroten...

Nou, respect verdien ik nou ook weer niet, (maar toch bedankt! :wink: ) want het was echt een slechte tijd, die ik echt ver achter me heb gelaten, ik hielp mee met zijn huishouden als ik er was, maar de familie heeft helaas de allerslechtste tijden mee moeten maken/en maakt nog mee. De laatste keer dat ik iets van hem gehoord heb was vorig jaar toen hij me belde op mijn verjaardag erg verward en zeer zacht pratend. Mijn gsm was toen bijna leeg, maar hij bood zijn excuses aan voor alles, zo was hij dan wel en of we de poorten konden openenen.
Het enigste wat ik nu wel echt heel vaak heb, zijn de viruslinkjes met afz. van hem!
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#20
twee dikke vette pluimen voor de mensen die Nutss in de gaten houden en hem echt helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."