Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"neem twee lepels en doe de korreltjes ertussen. Goed aandrukken en beetje "malen". Ik doe dit ook als ik pilletjes fijn moet malen. Werkt perfect!"
"nutsss zei: Ja er zijn regels voor. Als je weet hoeveel mg de pil is kun je dat toepassen. 1,5 tot 2 keer je gewicht in kilo's is de 'ideale' dosering. Ik weeg bijvoorbeeld 83 kilo. 2 x 83=166. (toch?) dus ik zou 166 mg kunnen hebben. In de tegenwoordige pillen zit vaak nog geen 100 mg. dus ik kan wel 2 pilletjes nemen. of 1 hele sterke. vandaar Klik om te vergroten... ben het eens! 100 kg = 2,5 pil minimaal"
"Middels dit schrijven wil ik jllie allen laten weten dat mijn broer, Nutsss, vrijdagmorgen is opgenomen op last van de rechtbank. Velen van jullie kennen hem als beginnend gebruiker en weten ook dat zijn gebruik totaal uit de hand gelopen is. Daarnaast heeft hij psychische problemen gekregen. De opname was noodzakelijk om hem nog een kans te geven om zijn leventje op de rails te krijgen. Hiermee wil ik aantonen dat het gebruik van drugs niet alleen mooi hoeft te zijn, maar ook nadelige gevolgen kan heben. Ook als je zelf vind dat het niet zo is.. Dit is geen verwijt, want ook ik heb er hele mooie momenten mee beleeft, maar zie het als een waarschuwing voor hén die niet lekker in hun vel zitten. Drugs is dan géén goede oplossing. Gebruik het als je jezelf lekker voelt en niet om jezelf lekker te gáán voelen. Bij voldoende reacties hou ik julie op de hoogte van zijn situatie...."
"Deranged zei: Dat werd nog eens een keer hoog tijd. Slechts twee jaar later. Klik om te vergroten... tja, dat is nu eenmaal nodig in deze maatschappij om honderden instanties te laten inzien dat er iemand is die eigenlijk hulp nodig heeft maar dit niet zelf erkend! En geloof me, als naaste familie zijn die twee jaar verschrikkelijk geweest. En binnen die twee jaar hebben wij ook nog onze ouders verloren, wat natuurlijk geen goed deed aan zijn situatie. 2 jaar lang hebben wij onze broer zien wegglijden! Niemand kon hem helpen! Echt zo'n "hart van nederland" story.... maar voorlopig krijgt hij hulp....."
"BacingsPen zei: voorlopig neem ik het Nutzz z'n familie behoorlijk kwalijk dat het zo gelopen is, dus mijn vraag: Hoezo heb jij niet eerder ingegegrepen?!!!! Nutz was hier al toen er hij nog alles te verliezen had! Dankje wel dat jij als enige in de familie je steun laat blijken aan nutsss! Rescpet! Klik om te vergroten... De hele periode vanaf zijn scheiding tot aan nu is nutsss! van alle kanten geholpen door zijn familie. Vergeet niet dat wij in dezelfde periode allebei onze ouders hebben moeten afgeven aan de ziekte kanker!! binnen 1,5 jaar!! Daar komt nog bij dat Nutsss! in ieder geval voor ons ver weg woonde. We hebben hem geholpen, zijn papieren gedaan, hem geadvseerd, maar hij wilde niet eens luisteren! Hij voelde zich zoooo goed!! Hij wist precies wat hij deed! Probeer daar maar eens tussen te komen!!! Lees zijn fora-berichten maar eens, dan zie je hoe hij verder afglijdt gedurende de jaren. In nederland is het zo dat niemand geholpen kan worden tégen zijn wil en uitsluitend met een rechterlijk bevel tegen zijn wil in opgenomen kan worden! En dat doen ze echt niet zomaar omdat wij het vragen of graag willen. Dan moet je écht ontspoort zijn! Leuk is het niet, maar wel de waarheid. Wij als familie hadden nu de keus: op laten nemen of hem uit huis laten zetten en als zwerver je broer uiteindelijk verliezen. Wat zouden jullie gedaan hebben?"
"Exceptional Insight zei: Ik blijf het een interessant fenomeen vinden. Als hij er straks een boek over schrijft, koop ik 'm. http://iamnutsss.wordpress.com/ Klik om te vergroten... Of er ooit een boek komt weet ik niet, maar ik ben het helemaal met je eens. Naast een hoog-intelligent persoon was Nutsss ook nog eens een bijzonder amusant schrijver. Mede door zijn woordenschat en inlevingsvermogen wist hij een blog eenvoudig naar een hoger nivo te tillen! Wij hebben hem gisteren bezocht en nog steeds is hij de behulpzame man die niet weet waarom hij daar zit. Hij snapt overigens ook niet waarom de andere patienten daar zitten. Wel is hij van plan om als hij weer vrij is de gezondheidszorg aan te pakken, want dit kon toch allemaal niet. Typisch Nutsss... Ik moet toegeven dat de gesloten afdeling een oud, vuil en verwaarloosd gebouw is waar ik persoonlijk zelfs geen huisdier in zou laten verblijven!!! Maar... ze beginnen binnenkort met opknappen.... Voorlopig weigert hij alle medewerking dus is het voor de begeleiders een moeilijk persoon. Hij weigert medicatie en neemt de gesprekken met de artsen niet serieus. Dit vertraagt alleen het hulp-proces, maar dat beseft hij toch niet. Praten met hem is zinloos want hij beschuldigd alles en iedereen ervan dat hij onterecht opgesloten zit. Hij zei o,a, dat er helemaal niets te krijgen was daar. zelfs geen colatje of zoiets. Alleen water! Tijdens onze aanwezigheid vroeg een andere patient daarentegen om cola en kreeg deze later ook incl. chips!! De koffie is inderdaad op "de bon" of zoiets, maar ook daar zal een reden voor zijn. Het zal allemaal horen bij de behandeling ga ik nog maar even vanuit. Het is in ieder geval geen prettig gezicht en emotioneel zwaar om hier doorheen te moeten. We hopen dat hij snel weer iets beter wodt zodat hij naar een ander afdeling kan..."
"Drientje zei: Overigens weet ik dat er iemand van dit forum hem ontzettend heeft geholpen. Iemand die zelf kleine kindjes heeft en die elke dag heen en weer reisde met de auto om bij Nutsss te gaan stoffen en dweilen en hem op andere gedachten probeerde te brengen. Ze is zelfs drie maanden bij hem ingetrokken omdat ze het zo sneu vond dat zijn kinderen de dupe werden van zijn gedrag, en dit was al ergens in 2005-2006. Iedereen in zijn omgeving heeft hem geprobeerd te helpen maar iemand die overtuigd is van zijn gelijk (in dit geval bizarre wanen) help je niet door dingen voor die persoon te doen, die help je door die tegen zichzelf te beschermen. Klik om te vergroten... Klopt inderdaad. Zij was er ook bij toen mij de deur gewezen werd door nutsss! En toch bleven we helpen, want daar ben je familie voor! Maar wat mij betreft is het familie-gedoe nu wel besproken. Look towards the future!!!"
"Einstein zei: Ik zou me best iets voor kunnen stellen bij de verveelde/nieuwsgierige/naïeve intellectueel die steeds verder in zijn spannende drugswereld terechtkomt. Veel intelligente mensen zijn in meer of mindere mate (sociaal) onzeker, dit kan ook een rol spelen. Bovendien zullen zulke mensen inderdaad misschien sneller geneigd zijn hun eigen probleemgebruik te ontkennen. Is allemaal maar een gedachte van mij op de vroege vrijdag, ik weet niet hoeveel ervan klopt :P Klik om te vergroten... Tja nog niet eens zo'n gekke gedachte! Maar op veler verzoek een update: Mijn contact is grotendeels verbroken met nutsss. Niet omdat ik niet wil maar mede omdat ik er gewoon niet meer tegen kan. Het doet zo ongelofelijk veel pijn om iemand zo te zien afglijden terwijl deze persoon het zelf niet beseft. Wat weet ik wel: Nutsss heeft bezwaar aangetekend tégen zijn behandeling en met name tegen verplichte medicatie en heeft deze gewonnen. Daarop heeft de zorginstelling besloten dat er geen reden meer is om hem te houden en is hij dus weer "vrij" gelaten. In een nieuw flatje welteverstaan. Vervolgens is hij weer gaan gebruiken en heeft hij verzaakt om enige uitkering aan te vragen. Nu weer ruim een half jaar later is hij redelijk bij positieven en kalm maar heeft hij nog steeds geen inkomen. Dus nog nooit iets gehad en dus ook niets kunnen betalen. Januari wordt hij weer uit zijn huis gezet. En dan? Ik weet het niet. Mijn angst is nog steeds dat zodra hij enige middelen heeft hij gelijk weer gaat gebruiken. De hulpinstanties doen niets zolang hij zelf niet mee wil werken. Wij weten niet meer wat te doen..."
"Marla Singer zei: Angramar Temenos zei: Heel veel sterkte.. Waarvoor is die precies opgenomen? Klik om te vergroten... Hij had een "probleempje" met de amfetaminen en begon steeds meer paranoia/psychotische trekken te vertonen. Ik vermoed dus dat zijn opname daar mee te maken heeft (nutsss was de laatste tijden al niet meer zo actief op DF). Klik om te vergroten... Klopt helemaal. Helaas zijn de paranoia/psychotische trekken omgezet in een 24/7 durende psychose waarin hij zich niet meer kon ontvluchten. Overal zag en horde hij "bekenen" vermomd als andere personen en hij was ervan overtuigd dat hij overal afgeluiseterd werd. Hij zag overal boodschappen in, zoals de hoes van een boek als je die zo'n 40 graden schuin hield! Ook wij hebben er soms hard om moeten lachen. Hij was inmiddels afgesloten van gas en electra en leefde een bestaan grotendeels op straat. In zijn woonplaats werd hij de "dorpsgek" en bijna dagelijks werd hij door de politie opgepakt. Hulp werd NIET door hem geaccepteerd want er was niets met hem, hij wist ook niet welke rol hij speelde in dit enorme spionage-netwerk! Pas na ruim 1,5 jaar is er iemand geweest bij verslavingszorg die dit probleem serieus genoeg nam om verdere aktie te ondernemen. Hij is op dit forum in het begin ontvangen als welkome gast met een zeer creatieve manier van schrijven. Hij werd hierom gerespecteerd en geliefd. Naarmate zijn psychoses andere wendingen namen en hij, mede hierdoor, verkeerde keuzes had gemaakt verloor hij ook hier het respect van medeleden. ik weet niet exact wat er allemaal is gebeurd en wil het ook niet weten. Ik weet alleen dat hij van nature een zeer rustige en verlegen jongen is die middels zijn teksten zichzelf helemaal kon openbaren. Ik noem als voorbeeld zijn "pindakaas-verhaal" ook hier ergens op het forum te lezen! Mijn wens is alleen dat hij ooit nog terug kan keren in de maatschappij, evt in een begeleid wonen traject. Die kans is nu daadwerkelijk aanwezig, terwijl wij een half jaar geleden dachten dat het laatste wat wij van hem zouden horen zou zijn dat hij er niet meer is... Zo slecht ging het de laatste tijd... En vast bedankt voor het medeleven, we hebben het nodig de komende periode..."
"DarkScope zei: MetaalKonijn zei: Volgens mij ben jij ietwat in de war over je 'love-gevoel'. Zoals in een ander topic gezegd, door mathijs als ik me niet vergis, je gaat sowieso 'hard' van die pillen. Wellicht zou je 't eens na 3 maanden stoppen weer moeten proberen met hetzelfde aantal pillen. Klik om te vergroten... wat zou er dan van zorgen dat je de pillen wel voelt, ik dacht dat het alleen op de serotonine werkte, of ook op een andere neurotransmitter ( blijkbaar wel ). ik weet niet, het gevoel van iedereen te houden en zo, dat heb k elke keer als ik x doe.Bel dan altijd me vriendin op om lulkick te bouwen en dat ik zoveel van haar hou en zo. Lijkt me love-gevoel, al gaf het de 1e paar keer een specialer gevoel. Klik om te vergroten... En juist dat speciale gevoel van de eerste keer is het ontbrekende stukje! Dat is het gevoel wat je nooit meer terugkrijgt bij te vaak gebruiken. Zelf gebruik ik slechts 1 x in de twee maanden ongeveer en slik dan zo'n 3 á 4 pillen. (ben ruim 100 kg, dus heb het wel nodig ) Ik ervaar wél telkens opnieuw dat speciale gevoel dat me de eerste keer is overkomen. Ik heb wel eens twee dagen achter elkaar gebruikt en natuurlijk ging ik ook de tweede dag lekker. Wel had ik meer nodig en de beleving was veel korter. Maar dat speciale gevoel kwam net niet. De keer daarna, zo'n 7 weken later weer wel."