Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs wel en niet gebruiken nu?

Welke drugs wel en niet gebruiken nu?

78 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
AphexTwin zei:
Ik begrijp die vergelijking tss. coke en speed ook nooit zo goed. Voor mij zijn de verschillen daarvoor te groot.
Net als @Conjo ervoer ik nog nooit euforie bij speed zoals bij coke, wel fysieke energie en helderheid.
Nou ja, voor mij is het eerder contextgebonden: speed kan vooral praktisch zijn als je urenlang energie nodig hebt; met een snuifje coke ben je 1,5 uur lekker euforisch en als je niet telkens bijneemt, is het in verhouding niet eens zó duur.
Klik om te vergroten...

Coke duurde bij mij eerder een half uur dan anderhalf uur. Maximaal drie kwartier. En dat ‘zacht voor de neus’ wat je vaker hoort vond ik ook wel tegenvallen want de eerste en enige keer dat ik een bloedneus van snuiven kreeg was bij coke. Smaak was wel 10x beter dan die van speed, though. De euforie was voor mij vergelijkbaar met die van amfetamine: niet ‘in your face’ maar vrij subtiel. Ik zeg ook niet dat ik ze als exact hetzelfde heb ervaren hoor, en ik vond coke eigenlijk leuker dan ik op voorhand verwachtte :) maar ik vond het verschil - in combi met de werkingsduur - de hogere prijs niet perse waard.

Afijn, het kan toeval geweest zijn (al was die coke die ik had wel prima qua zuiverheid dus dat kan het niet geweest zijn) en ik heb ook wel gewoon een stuk minder ervaring met coke. Wil het niet ‘vast’ in huis hebben, omdat ik die korte werking maar tricky vind met het oog op verslaving. Binnenkort toch maar weer eens een keertje bestellen.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
Conjo zei:
Uuuh ik heb laatst documentaire gezien door mijn gebruik! Dat ik heel gezinnen onderhoudt coca boeren (plantage)!
Dat gaf mij zo goed gevoel onder genot van cocaïne! Dat ik beter Coke kan kopen dan dat ik aan Rode kruis geld geef of anderen goede doelen met een directeuren met een chauffeur en meer als 8-9 ton perjaar verdienen? Met reclames voorbij ziet komen met arm kindjes in hongernood (Op je emotie inspelen) ….
Klik om te vergroten...

Ik heb even geen tijd om hier uitgebreid op in te gaan (en bovendien zijn we met zijn allen al mijlenver off topic). Ik kan straks wel even een topic maken over de negatieve gevolgen van de cocaïne-industrie als je wil? Als je het wel gelooft bespaar ik me de moeite haha
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Conjo zei:
Juist! Peruviaanse coke is wat zoeter en je neus gaat niet dicht zitten, coke uit Colombia/Bolvia is scherper in je neus maar geeft meer Rush(Energie) voor mij gevoel! lekker als je op pad gaat. Coke uit peru is lekker op de bankhangen en toch zelfde euforie hebben! ook wat energie maar minder mate.
Klik om te vergroten...
Hahahahahaha huh meen je dit?
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fenrir zei:
Ik heb even geen tijd om hier uitgebreid op in te gaan (en bovendien zijn we met zijn allen al mijlenver off topic). Ik kan straks wel even een topic maken over de negatieve gevolgen van de cocaïne-industrie als je wil? Als je het wel gelooft bespaar ik me de moeite haha
Klik om te vergroten...

Ga je gang Vriend ik doe mee met discussie! De vraag naar cocaïne is er niet minder op geworden! Sinds War on Drugs is al deze ellende begonnen!
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#5
ZERO- zei:
Hahahahahaha huh meen je dit?
Klik om te vergroten...

hahahahahha Ja meen dit! Mensen die regelmatig cocaïne nuttigen! weten waar ik over praat!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stond laatst een interessant artikel over de cocaïne industrie in het NRC. De werkelijke prijs van een lijntje coke
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lytje pole zei:
Stond laatst een interessant artikel over de cocaïne industrie in het NRC. De werkelijke prijs van een lijntje coke
Klik om te vergroten...

Handig, scheelt mij weer een paar uur onderzoek en schrijfwerk!
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fenrir zei:
Handig, scheelt mij weer een paar uur onderzoek en schrijfwerk!
Klik om te vergroten...

Tjaaa hoe strenger ertegen optreed hoe hoger de prijs wordt( Zoals nu zijn de prijzen SKY-HIGH inkoop) Meer vraag dan aanbod! Dat brengt! Meer geweld! Meer geld! Moeilijker import daardoor stijgen de prijzen! De vraag blijft maar stijgen! Dus mijn vraag is wat voor nut heeft het cocaïne productie nog strenger aan te pakken? Vraag blijft toch altijd! Persoonlijk kan mij geen fuck schelen zolang ik maar kan genieten van sos rustig op de bank.... En is niet alleen met cocaïne maar met alle drugs Wiet,XTC,SPEED
En geloof me soft-drugs handel is gevaarlijker handel! Dan Hard-Drugs! Omdat zoveel mensen zich ermee bezig houden in NL ze rippen je al voor een killo Hoogtijden betaalde je voor haze 5500E- Nu 4200-4500E Top kwaliteit! Blok sos 21500 6 maanden geleden en nu 34-37 per ons! En Engelse bepalen de prijs voor de wiet of anderen rotzooi want 60-80% is puur voor de Export!
( NL-Door voer Haven )
Ik heb zelf paar jaar gezeten voor Soft-drugs delict! Iedergeval nooit meer! Zooitje ellende! Heel gezin werd uitelkaar gescheurd!
Nu huis boom beessie! En super Gelukkig!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fenrir zei:
Handig, scheelt mij weer een paar uur onderzoek en schrijfwerk!
Klik om te vergroten...
Ha! Je weet vast nog wel een bijdrage te leveren die over het hoofd is gezien. Het artikel is goed geschreven vind ik. Wat ik vooral interessant vind is deel vier waar wordt ingegaan op de legalisatie van wiet in Uruguay en of zoiets ook voor coke zou kunnen werken. Coke zou dan even duur worden als suiker of koffie, Fair Trade coke anyone?
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#10
EN gelukkig is cocaïne duur! Anders snuif veel mensen zichzelf dood! En sommige mensen kunnen helemaal knettergek worden van SoS…. gevaarlijk voor hun zelf en omgeving!
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lytje pole zei:
Ha! Je weet vast nog wel een bijdrage te leveren die over het hoofd is gezien. Het artikel is goed geschreven vind ik. Wat ik vooral interessant vind is deel vier waar wordt ingegaan op de legalisatie van wiet in Uruguay en of zoiets ook voor coke zou kunnen werken. Coke zou dan even duur worden als suiker of koffie, Fair Trade coke anyone?
Klik om te vergroten...

Nee dat gaat niet werken! Dan heb je in NO-TIME straat vol crack heads rond lopen
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#12
Conjo zei:
( Zoals nu zijn de prijzen SKY-HIGH inkoop)
Klik om te vergroten...
Lees nou gewoon even! :wink:
Onderzoek toont juist aan dat het aanbod groter is geworden. En dat de coke daardoor over het algemeen super puur is en dat de inkoop goedkoper is geworden.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lytje pole zei:
Lees nou gewoon even! :wink:
Onderzoek toont juist aan dat het aanbod groter is geworden. En dat de coke daardoor over het algemeen super puur is en dat de inkoop goedkoper is geworden.
Klik om te vergroten...

Grapjas ik schuur tegen veel dealers aan ! ik heb voor de rest niks mee te maken! Maar iedereen klaagt dat prijzen super hoog zijn! Zomers zijn de prijzen altijd hoger! Wiet juist minder waard....omdat Wiet hokken hebben vaak problemen met warmte! Dus is de kwaliteit minder zomers. Inkoop en daadwerkelijk verkoop lopen altijd 2-3 maanden achter, Wel grappig dat mensen altijd hun conclusie trekken uit een krant :') En niet ff na vragen bij hun lokaal dealer! Wat de prijzen zijn! En het is ook zo dat sommige criminelen bewust cocaïne achter houden! Als de prijzen stijgen! Dat ze dan pas hun product op de markt brengen!
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lytje pole zei:
Lees nou gewoon even! :wink:
Onderzoek toont juist aan dat het aanbod groter is geworden. En dat de coke daardoor over het algemeen super puur is en dat de inkoop goedkoper is geworden.
Klik om te vergroten...

En het aanbod wilt niet zeggen dat het allemaal voor NL markt is bedoeld...
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wiet: :crossmarkbutton: Nee, kan ik niet tegen.
Hasj: :crossmarkbutton: Nee, vind smaak zooo ranzig
Xtc: :whiteheavycheckmark: Ja, al is het nog te kort geleden
Speed: :whiteheavycheckmark::greenheart: My DOC. Dus zeer zeker ja.
Coke: :whiteheavycheckmark: Ja, zeker nog een keer doen!
GHB: :whiteheavycheckmark::warning: Ja, nice spul (combi met speed). Niet te vaak.
Pddos: :crossmarkbutton: Nee, momenteel niet
LSD: :crossmarkbutton::whiteheavycheckmark: Nee, of ik zou een tripsitter moeten hebben, dan wel.
2CB: :whiteheavycheckmark: Ja, altijd leuk, vooral in combi met MDMA
Hero: :whiteheavycheckmark::warning: Ja, nieuwsgierigheid zou het wel winnen. Wel echt maar éénmalig.
Keta: :whiteheavycheckmark: Ja, nog niet gedaan en best benieuwd naar.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wiet: Nee
Hasj: Nee
Xtc: Nee
Speed: Nee
Coke: Nee
GHB: Nee
Paddo's: Nee
LSD: Nee
2CB: Nee
Heroine: Nee
Ketamine: Nee

Ik moet zo werken :mrgreen:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Wiet:ben ik nu aan t roken
Hasj: ik geef de voorkeur aan wiet
Xtc: heb een grm kristallen liggen, heb ze niet aanhraakt vandaag
Speed:begint weer uit te werken
Coke: begint ook weer uit te werken
GHB: een keer gedaan, niks speciaals vond ik het dus mee
Paddo's: hmm. nu even niet.
LSD: ook nu even niet
2CB: idem
Heroine: nooit van zijn leven
Ketamine: geen zin in nu

net 50 mg oxazepam ingenomen zal wel zo een paar uur gaan slapen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarschijnlijk wel, maar niet allemaal tegelijk.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
Waarschijnlijk wel, maar niet allemaal tegelijk.
Klik om te vergroten...

Same :grin:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beetje oud topic maar wel geinig!

Wiet: ja, heb ik al nu.
Hasj: als ik geen wiet zou hebben misschien wel.
Xtc: nee, geen zin en kan niet.
Speed: nee, wel zin in maar kan niet.
Coke: nee, geen zin en kan niet.
GHB: nee!!! Om Raver en de rest.
Paddo's: nee, ooit eens niet nu.
LSD: nee, wil niet en kan niet.
2CB: ja, lage dosis maar heb niet.
Heroine: nee, nooit!
Ketamine: nee, geen interesse in echt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."