Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs wel en niet gebruiken nu?

Welke drugs wel en niet gebruiken nu?

78 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#1
heb t gewijzigd :wink:
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allemaal nee, het is doordeweeks, dan is er weinig tijd/teveel ¨verplichtingen¨ voor drugs.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niets, alleen het is ook een incomplete lijst...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wiet: uiteraard, het licht voor me in 3 verschillende smaken en ik ga het nou gebruiken ook
Hasj: ik denk dat ik liever wiet pak
Xtc: nee zeker niet niet nu
Speed: ik hou niet zo van speed
Coke: ik zou het niet afslaan maar ik zou het ook niet gaan halen
GHB: nee
Paddo's: misschien een halve portie
LSD: nee, ik heb al genoeg drugs voor vanavond en ik kan er geen lsd bij gebruiken
2CB: nee ik wil er eerst meer van weten voor ik het inneem
Heroine: nee nooit, einde discussie
Ketamine: ja nu wel maar niet te veel

verder mijn eigen lijst
alcohol- jazeker, alcoho kan altijd
lsa- heb het vandaag al gebruikt dus nee
dxm- neen, dan ga ik nokkie
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wiet: Nee
Hasj: Nee
Xtc: Nee
Speed: Nee
Coke: Ja
GHB: Ja
Paddo's: Ja
LSD: Nee
2CB: Ja
Heroine: Nee
Ketamine: Ja
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wiet: Nee, misschien een paar trekjes, maar word er over het algemeen nog steeds para van.
Hasj: Misschien wel lekker, er komen zo meteen vrienden die vast wel wat meenemen. Heb alleen nog wel een beetje keelpijn...
Xtc: Mwah, beetje te heftig voor nu. Wil even een rustig weekendje doen, ben pas ziek geweest en die xtc op Ruigoord was eigenlijk ook al helemaal geen goed plan vorige week! (voelde me wel erg lekkah d'r op :rolleyes: )
Speed: Ben ik altijd wel voor te porren, maar heb mijn slaap momenteel nog even te erg nodig.
Coke: Bah, klote drug, hoef ik niet meer te doen.
GHB: Heb ik thuis toevallig liggen momenteel, maar heb het nog nooit eerder gedaan en wacht er nog even mee voor een speciaal moment samen met mijn lief alleen.
Paddo's: Nee, heb geen behoefte aan trippen. Ben nog niet helemaal hersteld en zit niet goed genoeg in mijn vel voor een trip.
LSD: zie paddo's
2CB: zie paddo's
Heroine: Nooit gedaan, nooit behoefte aan gehad, ik zou het weggooien als het nu voor me lag.
Ketamine: zie paddo's
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
2 cb ken ik niet dit is denk ik iets nieuws.

bij de meeste heb ik iets van bin there don that, beter niet voor mij meer, want ik ken geen mate.

Toch xtc..... daar heb ik denk ik de grootste zwak voor maar moet ik dan wel naar een vette houseparty gaan dan, dan zal ik het wel bij een avondje kunnen houden. :wink:

Ketamine mmmm ik had een topic geopend wat het is precies is, en heeft wel me nieuwsgierigheid gewekt, maar niet omdat ze olifanten er mee platleggen :openmouth:

maar door de beschrijving van.... ben zijn naam vergeten. :flushed:

Ik zal zelf nooit halen, zit trouwens ook niet in dat wereldje meer, maar ja als je echt iets wil kan je het natuurlijk altijd verkrijgen, fietsen verleer je eenmaal ook niet meer :grin:

Maar de topic was als het voor je lag.

Ik denk het wel ben altijd in voor iets nieuws en mag graag me grenzen verleggen.

dus dan zal het waarschijnlijk ketamine worden.

wat een verhaal slapen jullie al :tearsofjoy:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wiet:
Ja

Hasj:
Ja

Xtc:
Nee vanavond geen zin in

Speed:
Oppeppertje was niet verkeerd. Maar zou het niet gebruiken, wil nl over een uurtje of drie gaan maffen

Coke:
zie pep

GHB:
Mwah, nee momenteel geen behoefte aan

Paddo's:
Geen zin om te trippen vanavond, te moe voor haha

LSD:
Het proberen waard, gaat binnenkort ook gebeuren

2CB:
Altijd leuk, zou het best wel weer willen hebben

Heroine:
Zeer zeker niet

Ketamine:
Niet verkeerd, maar vanavond niet
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wiet: ja. heb wel zin in een joint
Hasj: ja heb wel zin in een joint
Xtc: nee.
Speed: ja, ben zo brak en moet nog zoveel doen
Coke: nee
GHB: nee
Paddo's: nee
LSD: nee
2CB: nee
Heroine: nee
Ketamine: nee
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wiet: Nee, zou ik nog even mee wachten tot vanavond.
Hasj: Ja, kan altijd.
Xtc: Nee, alleen op feestjes.
Speed: Nee, doe ik sowieso niet.
Coke: Nee, doe ik ook niet.
GHB: Nee, misschien een keer op een relaxed avondje bij iemand thuis.
Paddo's: Zou ik ook even mee wachten tot vanavond.
LSD: Nee, wil ik een vol weekend voor
2CB: Nee, wil ik een vol weekend voor
Heroine: Nee, da's iets voor op mn sterfbed. :P
Ketamine: Twijfel... waarschijnlijk wel :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
dollegekske zei:
Vul het onderstaande lijstje in, zou je het gebruiken als het nú voor je lag? Waarom wel/niet?

Wiet: Ja, heb wel zin in een blunt
Hasj: Zie bovenstaande
Xtc: Zekers.
Speed: Nee... Vind het troep
Coke: Zie speed.
GHB: Zie speed.
Paddo's: Nee, ik zit nu thuis, en een trip zou m'n ouders opvallen
LSD: Zie paddo's
2CB: Ja, lijkt me wel leuk, met 2c-b op zou ik nog redelijk normaal kunnen doen
Heroine: Zie speed, maar in het kwadraat.
Ketamine:
Klik om te vergroten...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
dollegekske zei:
Wiet: Nee, wordt ik para van tegenwoordig.
Hasj: Nee, geen zin in.
Xtc: Nee, 31dec weer.
Speed: Nee, lijkt me zooi.
Coke: Nee, vind ik zooi.
GHB: Nee.
Paddo's: Zou ik bewaren :P
LSD: Zie paddo's
2CB: Hmm, ja die zou ik wel proberen :)
Heroine: Natuurlijk, wie niet? :openmouth:
Ketamine: Misschien ook wel klein snuifje.
Klik om te vergroten...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
AphexTwin zei:
Ik begrijp die vergelijking tss. coke en speed ook nooit zo goed. Voor mij zijn de verschillen daarvoor te groot.
Net als @Conjo ervoer ik nog nooit euforie bij speed zoals bij coke, wel fysieke energie en helderheid.
Nou ja, voor mij is het eerder contextgebonden: speed kan vooral praktisch zijn als je urenlang energie nodig hebt; met een snuifje coke ben je 1,5 uur lekker euforisch en als je niet telkens bijneemt, is het in verhouding niet eens zó duur.
Klik om te vergroten...

Coke duurde bij mij eerder een half uur dan anderhalf uur. Maximaal drie kwartier. En dat ‘zacht voor de neus’ wat je vaker hoort vond ik ook wel tegenvallen want de eerste en enige keer dat ik een bloedneus van snuiven kreeg was bij coke. Smaak was wel 10x beter dan die van speed, though. De euforie was voor mij vergelijkbaar met die van amfetamine: niet ‘in your face’ maar vrij subtiel. Ik zeg ook niet dat ik ze als exact hetzelfde heb ervaren hoor, en ik vond coke eigenlijk leuker dan ik op voorhand verwachtte :) maar ik vond het verschil - in combi met de werkingsduur - de hogere prijs niet perse waard.

Afijn, het kan toeval geweest zijn (al was die coke die ik had wel prima qua zuiverheid dus dat kan het niet geweest zijn) en ik heb ook wel gewoon een stuk minder ervaring met coke. Wil het niet ‘vast’ in huis hebben, omdat ik die korte werking maar tricky vind met het oog op verslaving. Binnenkort toch maar weer eens een keertje bestellen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Conjo zei:
Speed: Nee chemisch goedkoop Depressief kut zooi,voor mensen echt spul niet kunnen betalen :grin:
Coke: Ja lekker biologisch product! Puur natuur!
Klik om te vergroten...
Dit is precies wat een coke verslaafde zou zeggen.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bas zei:
Dit is precies wat een coke verslaafde zou zeggen.
Klik om te vergroten...

Bassie zegt met een big smile! Dit is precies wat een speed verslaafde zou zeggen, vanuit ze zolderkamertje.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#16
AphexTwin zei:
Ik begrijp die vergelijking tss. coke en speed ook nooit zo goed. Voor mij zijn de verschillen daarvoor te groot.
Net als @Conjo ervoer ik nog nooit euforie bij speed zoals bij coke, wel fysieke energie en helderheid.
Nou ja, voor mij is het eerder contextgebonden: speed kan vooral praktisch zijn als je urenlang energie nodig hebt; met een snuifje coke ben je 1,5 uur lekker euforisch en als je niet telkens bijneemt, is het in verhouding niet eens zó duur.
Klik om te vergroten...

Voor mij persoonlijk werkt het ook op die manier. Van speed kan ik ook echt een paar dagen daarna nog niet lekker in m’n vel zitten. Terwijl ik na een avondje coke in principe gewoon productief kan zijn en niet mentaal uitgewoond ben.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Coke duurde bij mij eerder een half uur dan anderhalf uur. Maximaal drie kwartier. En dat ‘zacht voor de neus’ wat je vaker hoort vond ik ook wel tegenvallen want de eerste en enige keer dat ik een bloedneus van snuiven kreeg was bij coke. Smaak was wel 10x beter dan die van speed, though. De euforie was voor mij vergelijkbaar met die van amfetamine: niet ‘in your face’ maar vrij subtiel. Ik zeg ook niet dat ik ze als exact hetzelfde heb ervaren hoor, en ik vond coke eigenlijk leuker dan ik op voorhand verwachtte :) maar ik vond het verschil - in combi met de werkingsduur - de hogere prijs niet perse waard.

Afijn, het kan toeval geweest zijn (al was die coke die ik had wel prima qua zuiverheid dus dat kan het niet geweest zijn) en ik heb ook wel gewoon een stuk minder ervaring met coke. Wil het niet ‘vast’ in huis hebben, omdat ik die korte werking maar tricky vind met het oog op verslaving. Binnenkort toch maar weer eens een keertje bestellen.
Klik om te vergroten...

Bloedneus wordt veroorzaakt 9/10 door versnijding middelen, Euforie wordt veroorzaakt omdat cocaïne meer dopamine vrij maakt vergeleken dan bij speed wat meer serotonine aanspreekt. En idd stuk verslavender dan speed vergeleken met cocaïne het is nooit genoeg! Wat je niet bij speed hebt.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#18
lol
s
somshoogLid
01-01-2024, 00:00
#19
Volgens mij werkt speed niet op de serotonine als ik het goed heb?
m
msdistortedLid
01-01-2024, 00:00
#20
somshoog zei:
Volgens mij werkt speed niet op de serotonine als ik het goed heb?
Klik om te vergroten...

Speed
Het is van invloed op de neurotransmitters adrenaline (in meerdere mate) en dopamine (in mindere mate).

Amfetamine heeft mogelijk gevolgen voor zenuwen die dopamine en serotonine bevatten. Dopamine en serotonine zijn bepaalde stofjes in de hersenen.

Bron: Jellinek


Zowel speed als antidepressiva zorgen voor een verhoogde hoeveelheid serotonine in het bloed.

Bron: drugsinfo.nl


Zet je de opwekkende middelen op een rijtje van afnemende invloed op het serotonine systeem, dan krijg je XTC, Cocaine en tenslotte Speed. Je hebt dus gelijk. Speed heeft de meeste invloed op Noradrenalne/Dopamine en de minste op Serotonine.

Bron: drugsinfoteam, reactie van een verslavingsarts


Serotonine is van invloed op o.a. de slaap, bewegingsstelsel, eetlust. Door de (te hoge) afgifte heb je minder honger, ben je wakker, last van knarsentanden.

Bron: wetenschap.infonu.nl


Klinkt wel logisch als speed ook je serotonine aanspreekt, maar niet zo veel als bij MDMA.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."