Je reply maakt me alvast blij
Ik ben gelukkig niet verslavingsgevoelig en trippen is iets wat ik heel weinig doe. Ik kan lang doen op één ervaring (jaren). In een bepaalde periode kan ik wel vaker achter elkaar trippen en het zou kunnen dat zo'n periode er aan zit te komen.
Mag ik vragen of je gevoelig bent voor angsten (tijdens of buiten het trippen)?
Ik heb zelf wat angstige ervaringen gehad op LSD maar dit is alweer decennia terug. Sindsdien alleen getript op paddestoelen en truffels, waarbij er helemaal geen angsten waren. Ik vermoed dat mijn angsten met LSD kwamen doordat ik te jong was (en mogelijk ook door het ontbreken van een bodyload welke ik bij psilocybine dragende middelen heel prettig vind). Alhoewel ik helaas moet toegeven dat ik sinds mijn LSD gebruik (en jeugd) ook angsten heb in het dagelijkse leven. Niets al te extreem (gebruik geen medicatie) maar genoeg om mijn plezier in het leven af en toe te dwarsbomen zeg maar. Vandaar mijn interesse in phenibut en- als therapeutisch middel LSD / ALD-52, evt gecombineerd met phenibut, om mijn angsten en evt depressies te doorbreken.
Ik heb eigenlijk een best een angstloos leven gehad. Toch heb ik een aantal maanden terug een drugs geinduceerde angststoornis gekregen. Ik begon op mijn 15e met wiet, op 16 met alcohol en vlak nadat ik 17 werd deed ik voor het eerst truffels. Sindsdien best een aardig lijstje afgewerkt. Over een aantal weken ben ik 18.
De reden dat ik een angststoornis kreeg hangt van veel dingen af. Een half jaar geleden toen ik wiet rookte na een 2C-B trip, kreeg ik voor het eerst lichte visuals van wiet. Ik blowde toen al lange tijd dagelijks. Als jonge puber ging ik daar lekker mee door, en door de maanden heen is wiet veranderd naar een echte psychedelica. Als ik nu wiet rook is de headspace 5x zo heftig als 100ug LSD, en heb ik lichte, maar duidelijk visuals.
Ik hield erg van trippen en zag dit als een positief iets, zonder er bij stil te staan dat ik onderhand elke dag trip. Ik dacht dat wiet niet zo erg was om dagelijks te gebruiken, maar besefte niet dat er nu andere "regels" voor gelden. Hier ben ik de fout in gegaan. Na een tijd begon ik de dagen na wiet ook licht te trippen. Dit ging toen in een paar dagen weg, maar omdat ik toen eens in de paar dagen wiet rookte (was wel iets geminderd) had ik eigenlijk altijd visuals. Op dit moment heb ik de wereld al zo'n 6 maanden niet meer "normaal" gezien. Ook duurt het nu vele malen langer voordat de visuals afnemen. Na twee weken nuchter heb ik nogsteeds lichte visuals. Ik heb er geen last van maar het is niet iets om trots op te zijn. Dit heet HPPD, mogelijk heb je daar wel eens van gehoord.
Door al dit samen en in combinatie met een paar dagen slecht slapen kreeg ik opeens een gevoel van "bad gaan". Een soort angst om gek te worden of om in een negatieve gedachte loop te komen. Achteraf blijken dit heftige angstaanvallen te zijn. Het gekke is dat het niet samengaat met hoe ik mij voel. Als ik gezellig met vrienden aan het gamen ben krijg ik het opeens, en als ik super verdrietig ben niet. Dit was heel verwarrend. Ik kreeg hierdoor het gevoel dat ik het niet kon beïnvloeden. Ik ben hier voor naar de huisarts gegaan en die vertelde dat dit vaker voorkomt.
Op dit moment heb ik nog eens in de week een minuscule aanval, maar is het eigenlijk helemaal weg (als de eerste dag 100% is is dit 0.01%). Ik blow nu 1 keer per week, en dan meestal een paar trekjes. Het gekke is dat ik dus niet goed tegen wiet meer kan. Ik krijg bijna altijd veel angst, is het echt BIZAR mentaal en heftig. Nu komt het allergekste: bij psychedelica heb ik totaal 0 last. Sterker nog, de enige keer dat ik bad ben gegaan was maar een uurtje omdat ik in de comedown toch de domme keuze maakten om 0.05 gram wiet te roken. Ik raakte het gevoel van realiteit compleet kwijt, en ging 1000% harder hallucineren dan op mijn piek. Gelukkig hadden we benzo's bij ons.
Ook iets heel geks: sinds ik van wiet trip (/HPPD) is mijn tolerantie voor ALLE drugs naar beneden gegaan. Vroeger kon ik 10 gram roken en me helemaal prima voelen, en nu kan ik bad gaan van een 0.05gram wiet jointje. Echt bizar. Ik rook soms een paar poffen mee van een vriend, en dan ben ik stoneder dan hem, ook als hij de hele joint oprookt. Zelfs voor caffeine ben ik gevoeliger, ik ga malen van 1 kop koffie, echt heel raar.
Klinkt allemaal heel heftig, maar op het moment gaat het heel goed hoor! Het minderen van wiet heeft geholpen en ik heb over een paar weken een eigen kamer. Ik heb een relatie van een jaar, studeer met goede cijfers en word binnenkort teamleider bij de albert heijn (als ik daar überhaupt blij mee moet zijn). Angst heb ik niet meer en genieten kan ik nog gelukkig van normale psychedelica. Ik heb mij buiten wiet om eigenlijk altijd aan de regels gehouden die je bij drugs moet hanteren. Soms 2 keer in de maand trippen, soms maanden niet. Alcohol 1 keer in de twee weken, en uppers 1 keer per maand max (vaak vergeet ik ze ook nog). MDMA al een half jaar niet gebruikt, maar dat mis ik ook niet echt.
Wiet is verleden tijd.