Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug gaf jou het meest euforische gevoel?

Welke drug gaf jou het meest euforische gevoel?

185 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
En deze stof staat bij mij op mijn verlanglijstje, ware het niet dat dit zo moeilijk en van een goede kwaliteit te krijgen is. (nee geen stiekeme vraag naar een vendor oid!)
Voorlopig neem ik echter niets.
Ik moet herstellen van de 3Meo dalt PCP .
Wat een opdonder geeft deze rc toch....
Deze rc is nu een absolute no go.
Die wil ik beslist niet meer.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wel aan. Toe maar. Wat een vijandigheid ineens.
Allereerst weet jij niet, hoe vaak, en hoe veel, ik de 3 Meo genomen heb
Dus vind ik de conclusie die jij kennelijk meent te kunnen trekken, uit een veel stommere kop te zijn ontsproten, dan die facie van mij, getuige namelijk, dat ik mijn ( meerdere, veel meerdere) research heb gedaan, dan dat jij kunt weten, en waaruit ik mijn eigen conclusie heb mogen en kunnen vaststellen, namelijk, het gaat hier om m ij n bevindingen. Niet die van jou.
Dat zijn namelijk veel meer keertjes geweest, dan dat jij meent te hebben kunnen vaststellen, hoor....
Erg stupide om zomaar zoiets te gaan roepen zonder eerst eens eea na te vragen. Goeiendag zeg....oordeel pas, als je alle feiten en omstandigheden van de betreffende gebeurtenissen kent!

Ik had je toch wel hoger ingeschat.
Ik heb me klaarblijkelijk vergist.
Wel aan. Dat kan natuurlijk.
Je kunt je namelijk nergens zó in vergissen, als in....mensen, ja. Zonder meer.

Nóg een punt.
Ik heb jou de vraag gesteld, in een andere kwestie, hoe jij erbij kwam, dat ik bang zou zijn voor moslims??
Die vraag aan mij is óók al niet geboren uit enig brein met enige laten we zeggen een weinig voorstelling vermogen ter zake. Nee.
Des te minder, omdat je tot nu toe na gelaten hebt, om daar eens een (zinnig) antwoord op te geven.

Maar nu, met jouw laatste uitspraken, ik begrijp nu dus, waarom niet.
Namelijk:
Iemand die zich op jouw manier ineens dusdanig dom profileert, tja. Wat zal ik er verder nog over zeggen eigenlijk.
Waar haal je eigenlijk deze houding en gedrag vandaan?
Is dit, omdat jij het koosnaampje hier hebt van "bad as junkie?" Of, omdat je al 4000 posts hier hebt?
Juist met betrekking op déze feiten, had ik tenminste respect voor een ander, verwacht...maar ja. Een foutieve verwachting...dus...
Op mijn vragen hier in deze post, geef ik dan zelf maar, de antwoorden...

1. Ik heb totaal géén angst voor moslims. Nee. Ik heb met nogal wat moslims voor hete vuren gestaan, trouwens óók met andere geloven, en geen van hen heeft mij reden gegeven tot bang zijn voor hen. Of het zouden mijn tegenstanders moeten zijn geweest.
Na wat ik in ongeveer 6 jaren in krijgsdienst heb meegemaakt, beste 8.6, ben ik niet meer zo gauw bang te krijgen....En ook niet boos oid.
Daar is veeel, veel meer voor nodig. Echt wel!
En 2. Ik zeg er verder dus niets meer over betreffende jouw reactie. Want dit is paarlen voor de zwijnen strooien. Zinloos. Nutteloos, ook.
Ach ja ... heb je nog eens de AWOB nagelezen. Ik denk eigenlijk het antwoord op deze laatste vraag, al te weten. Maar, laat maar verder. Het doet er niet toe.

Allora. Basta verder. Ik ga niet schelden, of iets indien aard.
Ik verlaag me daar niet toe.
Wat jou betreft, ik besteed aan jou geen enkele aandacht meer. 0,0!

An gard!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Yceman224
De enige reden dat jij een slechte ervaring hebt gehad op 3MeO-PCP is omdat je met je stomme kop overgedoseerd hebt omdat je maar bij bleef pakken terwijl het met deze stof heel nauw komt. En als je dan ineens onverwacht tegen een hole aan zit (wat op zich helemaal geen probleem is voor de meeste mensen die disso's gebruiken) terwijl je daar nog nooit geweest bent kan ik me voorstellen dat je daar een beetje van schrikt.

Maar dat ligt dus niet aan de drug, dat ligt gewoon aan je eigen stommiteit en gebrek aan ervaring. Met 3MeO-PCP is helemaal niets mis zolang je weet op welk niveau je wil komen en je je aan de juiste dosering houdt, en dat vereist dus een weegschaal tot op de mg nauwkeurig bij beginners.

Verder vind ik het vreemd dat je denkt dat je daar van moet 'herstellen', je maakt jezelf zo maar wat wijs.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Welk spul is lekker ... 3 MMC?
Als upper doet het wel wat met je, ja...
Ik kreeg er tintelende vingertoppen van. Want het vernauwt de bloedvaten, en die bloedvaten van mij zijn idd niet meer wat ze zouden moeten zijn...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Yceman224
Je hebt overgedoseerd, thats all. Dan kan je wel de schuld geven aan de drugs, maar dan hou je jezelf gewoon voor de gek.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
mdma, benzofury, oxycodon.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met 3 Meo is overdoseren heel gauw gebeurd, dit klopt.
Dat is me twee keer overkomen.
Maar ik heb zeker 10 keer precies de goede dosis genomen, namelijk berekend op lichaamsgewicht, en afgewogen met een zeer goede weegschaal.
En dan nog is voor mij het effect van deze rc overdonderend sterk.
Onaangenaam sterk.
En dan zeg ik: stop er mee.
Zoek iets anders.
Deze vorm van disassocieren is niet de wijze, die ik zoek.
Nee.
En dus ga ik over enige tijd naar iets anders op zoek.
Smaken verschillen, en over smaak valt niet te twisten.
Alléz!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
1P-LSD
Gisteravond voor het eerst gebruikt en het effect was echt ongelofelijk. Zo mooi.Ik heb nog geen idee hoe ik deze ervaring op papier moet krijgen. De eerste 5 uren heb ik nog aantekeningen kunnen maken maar daarna was dat echt niet meer mogenlijk. Ik herinner me een moment dat ik oud Griekse muziek aan het luisteren was en zo mee ging in de muziek en achtergrond dat ik mezelf gewoon voelde zweven op de muziek en compleet in de achtergrond ervan kon verdwijnen. Wooow
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#9
De allereerste keer 4-mmc op een feest. Dit gevoel heb ik echter nooit meer opnieuw ervaren helaas.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
120mg mdma rectaal by far.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
LSD en psilocybine.

Veel ‘echtere’ en daardoor intensere euforie dan die van stimulanten (zelfs MDMA, terwijl dat al flink euforisch is op een andere manier).

Het leuke van psychedelica-euforie vind ik ook dat je er niet van verzekerd bent. Hij is er niet altijd. Maar áls hij er is...
Klik om te vergroten...
LSD en psilocybine zijn prima, maar als je zoekt naar gewoon een chille, euforische ervaring zijn dat niet echt de middeltjes waar je aan moet zitten. LSD duurt automatisch ook super lang. Als je voor psychedelica zou kiezen zou ik toch voor 2cb opteren. Vind de body high van 2cb nog een stuk beter dan die van lsd en psilocybine en je hebt de trip veel meer in de hand.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sjappiewappie zei:
LSD en psilocybine zijn prima, maar als je zoekt naar gewoon een chille, euforische ervaring zijn dat niet echt de middeltjes waar je aan moet zitten. LSD duurt automatisch ook super lang. Als je voor psychedelica zou kiezen zou ik toch voor 2cb opteren. Vind de body high van 2cb nog een stuk beter dan die van lsd en psilocybine en je hebt de trip veel meer in de hand.
Klik om te vergroten...

Mja, natuurlijk zijn 2C-B of 2C-B FLY als middel veel makkelijker dan psilocybine of LSD, en i.m.o. eigenlijk überhaupt niet vergelijkbaar. Eerste twee gebruik ik hoofdzakelijk als pretmiddelen, laatste twee voor serieuze trips. Dat dit serieuze psychedelica zijn betekent ook dat de kans op dysforie of angst groter is, en áls die optreedt dat dit vaak in heftiger vorm is. Maar er kan ook enorme euforie optreden en die kan - met zeldzame momenten - ook echt van een hemels niveau zijn. Het is bij dat soort stoffen niet zo voorspelbaar, zoals ik al in m’n reactie zei. TS vroeg naar het middel dat je het heftigst euforische gevoel gegeven heeft. Voor mij waren dat dus uiteindelijk heel duidelijk die klassieke tripmiddelen. 2C-B heeft me al heel veel leuke en hilarische avonden gegeven maar die échte waanzinnige euforie ken ik alleen van het steviger spul.

* Edit: Overigens niet perse eens over de body high van 2C-B. Die vind ik juist, zeker in verhouding tot de milde psychedelische effecten, met momenten in de come up vaak even wat onaangenaam. Die van psilocybine ook wel regelmatig. LSD geeft mij persoonlijk het minst misselijkheid, maar ik begrijp dan wel weer dat het stimulerende gevoel niet iedereen aanstaat. En het duurt eindeloos lang, wat als nadeel ervaren kan worden, dat is waar. :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
TS vroeg naar het middel dat je het heftigst euforische gevoel gegeven heeft. Voor mij waren dat dus uiteindelijk heel duidelijk die klassieke tripmiddelen.
Klik om te vergroten...
Daar kan ik me be bij aansluiten. Ik heb zowel op lsd als op psilocybine echt hemelse trips gehad. Het meest euforische moment ooit was voor mij denk ik tijdens een paddo-trip die zwaarder uitviel dan verwacht. Hierbij raakte ik op gegeven moment compleet het contact met mijn normale realiteit en met mijzelf kwijt. In deze staat van bewustzijn was er enkel ruimte voor een vredig accepteren van alles dat bestaat. Geen onvervulde verlangens, geen angst. Enkel vrede en euforie!

Ik vond mijn eerste keer mdma ook wel echt zalig op een meer "aardse" en oppervlakkigere manier. Zalig maar voor mij toch net wat minder bijzonder dan psychedelische euforie.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik lees net de openingspost nog een keer en het lijkt erop dat TS toch ook iets meer op zoek was naar een snelle (dopamine)rush of een vervanger voor MDMA. In dat licht snap ik de reactie van @Sjappiewappie wat beter. Dan lijkt een of andere stimulant of ander oppervlakkiger middel me inderdaad wellicht een betere optie dan diehard psychedelica.

MDMA blijft ook een topper vind ik, mits gecontroleerd gebruikt, hoe ‘simpel’ de euforie dan ook moge wezen in vergelijking tot ander soorten euforieën (is dit een woord?). Maar het is jammer dat het zo snel zijn magie een beetje verliest en dat het maar zo zelden gebruikt kan worden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Van 4-HO-MET wordt trouwens wel vaak gezegd dat er standaard euforie mee wordt ervaren, in tegenstelling tot veel andere psychedelica. Voor mij had het wel wat weg van MDMA euforie, maar dan lang niet zo sterk. Al was mijn dosering ook laag.

Maar dat soort euforie is anders dan de soort 'hemelse' euforie die je mogelijk ook kunt ervaren op psychedelica. De eerste zou ik als 'lekker' kunnen omschrijven, bij de tweede klinkt dat niet helemaal toepasselijk. Misschien wel omdat bij de meer standaard MDMA achtige euforie 'jij' nog heel duidelijk aanwezig bent om het lekker te vinden. En bij de hogere sferen euforie van psychedelica smelten jij en je ervaring samen tot 1 iets op een enorm euforische manier. Je geniet niet meer van een gevoel/ervaring, je bent die extatische euforische ervaring geworden. Zo voelt het voor mij dan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Van 4-HO-MET wordt trouwens wel vaak gezegd dat er standaard euforie mee wordt ervaren, in tegenstelling tot veel andere psychedelica. Voor mij had het wel wat weg van MDMA euforie, maar dan lang niet zo sterk. Al was mijn dosering ook laag.

Maar dat soort euforie is anders dan de soort 'hemelse' euforie die je mogelijk ook kunt ervaren op psychedelica. De eerste zou ik als 'lekker' kunnen omschrijven, bij de tweede klinkt dat niet helemaal toepasselijk. Misschien wel omdat bij de meer standaard MDMA achtige euforie 'jij' nog heel duidelijk aanwezig bent om het lekker te vinden. En bij de hogere sferen euforie van psychedelica smelten jij en je ervaring samen tot 1 iets op een enorm euforische manier. Je geniet niet meer van een gevoel/ervaring, je bent die extatische euforische ervaring geworden. Zo voelt het voor mij dan.
Klik om te vergroten...

In mijn geval was 4-HO-MET niet perse opvallend enorm euforisch. Ik vond het op 20 mg ‘gewoon leuk’ qua euforie maar in het algemeen qua effect te mild, en op 40 mg heb ik dan weer relatief weinig euforie ervaren, en had ik zelfs een wat stekelige piek, in de vorm van een aantal golven van flink beschuldigende gedachtenstromen. Ik wijd dit trouwens niet zozeer aan het middel, meer aan het feit dat ik voor het eerst sinds m’n depressie weer eens echt alleen tripte dus dit verbaasde me verder niet en had ik ingecalculeerd. Het heeft wel een warme vibe, zelfs de visuals waren warm. Ik geloof dus wel dat het heel euforisch kan zijn, dat geldt ook voor het wat ‘rauwere’ psilocybine maar daar is die euforie dan wellicht minder makkelijk toegankelijk en eenmaal aanwezig ook minder stabiel/standvastig.

Verder kan ik me helemaal vinden je laatste stuk, dat beschrijf je mooi. Je bent niet meer euforisch, want ‘jij’ is geen begrip meer. Alles is euforie en in dat alles is al dat wat jij bent/was totaal opgegaan. Het klinkt voor een leek waarschijnlijk enorm vaag of zweverig maar dit is echt exact hoe ik het ook ervaren heb. Vooral in de ultieme piek van de wat heftigere psilo- en LSD-trips, behoorlijk ver weg ben je dan, maar het gevoel is onbeschrijfelijk en kippenvelopwekkend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
In mijn geval was 4-HO-MET niet perse opvallend enorm euforisch. Ik vond het op 20 mg ‘gewoon leuk’ qua euforie maar in het algemeen qua effect te mild, en op 40 mg heb ik dan weer relatief weinig euforie ervaren, en had ik zelfs een wat stekelige piek, in de vorm van een aantal golven van flink beschuldigende gedachtenstromen. Ik wijd dit trouwens niet zozeer aan het middel, meer aan het feit dat ik voor het eerst sinds m’n depressie weer eens echt alleen tripte dus dit verbaasde me verder niet en had ik ingecalculeerd. Het heeft wel een warme vibe, zelfs de visuals waren warm. Ik geloof dus wel dat het heel euforisch kan zijn, dat geldt ook voor het wat ‘rauwere’ psilocybine maar daar is die euforie dan wellicht minder makkelijk toegankelijk en eenmaal aanwezig ook minder stabiel/standvastig.
Klik om te vergroten...
Bij mij was het ook vrij mild, maar het was wel heel herkenbaar die euforie die ik met mdma ook heb. Misschien dat met hogere doseringen zoals die van jou het trippen die buzz ook meer overstijgt(?)

Zoals je volgens mij wel had gelezen ervoer ik dus ook wel wat 'stekeligheid' tijdens mijn lage dosering 4-HO-MET, waarschijnlijk ook omdat ik niet helemaal goed in mijn vel zat/zit. Het is iets waar ik altijd maar vanuit ga dat kan gebeuren met psychedelica, dan is het ook minder vervelend wanneer het dan gebeurd.

Het gekke met die meer hemelse of 'kosmische' euforie op psychedelica, is dat ik het ook nooit erg vind als het weer afzwakt. Op de een of andere manier is er gewoon geen angst om het kwijt te raken. Misschien juist ook omdat er even geen 'ik' is die het vast wil houden(?) Heel anders dan de meer gangbare euforie op stimulanten en dergelijke.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Bij mij was het ook vrij mild, maar het was wel heel herkenbaar die euforie die ik met mdma ook heb. Misschien dat met hogere doseringen zoals die van jou het trippen die buzz ook meer overstijgt(?)

Zoals je volgens mij wel had gelezen ervoer ik dus ook wel wat 'stekeligheid' tijdens mijn lage dosering 4-HO-MET, waarschijnlijk ook omdat ik niet helemaal goed in mijn vel zat/zit. Het is iets waar ik altijd maar vanuit ga dat kan gebeuren met psychedelica, dan is het ook minder vervelend wanneer het dan gebeurd.

Het gekke met die meer hemelse of 'kosmische' euforie op psychedelica, is dat ik het ook nooit erg vind als het weer afzwakt. Op de een of andere manier is er gewoon geen angst om het kwijt te raken. Misschien juist ook omdat er even geen 'ik' is die het vast wil houden(?) Heel anders dan de meer gangbare euforie op stimulanten en dergelijke.
Klik om te vergroten...

Ja, had ik gelezen ja! Nu vind ik jouw psilotrips (afgaand op je reports) vaak wel behoorlijk duister, typisch dat je dit zelfs op die lage dosering 4-HO al merkte. Je beschrijft dat dreigende altijd pakkend vind ik.

Daar zeg je wat. Er is inderdaad weinig tot geen angst om het euforische gevoel kwijt te raken in trips, daar ben je überhaupt niet mee bezig, terwijl dit bij MDMA overheersend kan zijn. Een bezorgdheid die zelfs al op het moment optreedt dat van uitwerking nog niet echt sprake is. Hele vervelende eigenschap van MDMA vind ik het, overigens herken ik het niet bij stimulanten die een subtielere en uitgestrekte euforie geven zoals amfetamine. Maar dat is logisch, dat is misschien ook meer een algemene ‘chill’ dan zuivere euforie.

Opzich een interessante theorie dat het wegvallen van het echte ‘ik’ ermee te maken kan hebben dat een directe craving naar meer of ‘willen vasthouden van’ niet of veel minder ervaren wordt. Nog nooit zo over nagedacht maar het klinkt logisch.

Psychedelica geven gewoon een fundamenteel anders aanvoelende euforie dan MDMA. Ze werken natuurlijk ook heel anders in het brein, maar toch interessant dat er zoveel verschillende geluksgevoelens kunnen bestaan. Waarbij de één echt ultiem heerlijk kan zijn maar de ander uiteindelijk toch meer diepgaand en tot in de kern.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Daar zeg je wat. Er is inderdaad weinig tot geen angst om het euforische gevoel kwijt te raken in trips, daar ben je überhaupt niet mee bezig, terwijl dit bij MDMA overheersend kan zijn. Een bezorgdheid die zelfs al op het moment optreedt dat van uitwerking nog niet echt sprake is. Hele vervelende eigenschap van MDMA vind ik het, overigens herken ik het niet bij stimulanten die een subtielere en uitgestrekte euforie geven zoals amfetamine. Maar dat is logisch, dat is misschien ook meer een algemene ‘chill’ dan zuivere euforie.
Klik om te vergroten...
Maar is het echt een eigenschap van de MDMA zelf? Of geeft de MDMA slechts bepaalde effecten (euforisch, empathisch, energiek doch ontspannen) en heeft ons reptielenbrein zoiets van "IK KAN DIT GEVOEL NIET KWIJTRAKEN!" en "MEER VAN DIT!" :tonguewink: En is er met psychedelica niet eerder een soort by-pass van dat reptielenbrein, waardoor dat "uitgeschakeld" is en die angst dus niet ervaren wordt(?)

Roze Olifant zei:
Opzich een interessante theorie dat het wegvallen van het echte ‘ik’ ermee te maken kan hebben dat een directe craving naar meer of ‘willen vasthouden van’ niet of veel minder ervaren wordt. Nog nooit zo over nagedacht maar het klinkt logisch.
Klik om te vergroten...
We kijken er gewoon niet vaak zo naar, maar is echt geluk er niet juist altijd alleen op die momenten als je het niet probeert vast te houden(?)

Het klinkt zo simpel om dan maar gewoon te stoppen met vasthouden, maar in de praktijk...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Maar is het echt een eigenschap van de MDMA zelf? Of geeft de MDMA slechts bepaalde effecten (euforisch, empathisch, energiek doch ontspannen) en heeft ons reptielenbrein zoiets van "IK KAN DIT GEVOEL NIET KWIJTRAKEN!" en "MEER VAN DIT!" :tonguewink: En is er met psychedelica niet eerder een soort by-pass van dat reptielenbrein, waardoor dat "uitgeschakeld" is en die angst dus niet ervaren wordt(?)


We kijken er gewoon niet vaak zo naar, maar is echt geluk er niet juist altijd alleen op die momenten als je het niet probeert vast te houden(?)

Het klinkt zo simpel om dan maar gewoon te stoppen met vasthouden, maar in de praktijk...
Klik om te vergroten...

Hm ja, interessante vragen! Ik vind het in ieder geval wel mooi om te geloven (en niet perse onaannemelijk) om te geloven dat het zo is. :) Een by-pass van ons reptielenbrein, haha. :snake:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."