Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHebben jullie een bepaalde drug die je nooit aan zou raken?

Hebben jullie een bepaalde drug die je nooit aan zou raken?

264 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Liefde is....
Ganggang💯 zei:
Pff deze drug heb ik echt teveel gebruikt volgens mij. En de ontwenningsverschijnselen zijn echt harsh.
Klik om te vergroten...

Helemaal goed!

Liefde is een zeer zware harddrug die mij tot bijna onzinnige daden heeft gedreven.
Dat was dus eens, maar nooit weer.
Nee.
Ik laat nooit en te nimmer nog iemand zó dicht bij mijn innerlijk in de buurt komen.
Dan liever de lucht in, zei Van Speyk ooit eens, en gooide de lont in het kruitvat...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...14
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
🍿🍿🍿🍿
Klik om te vergroten...
Lopen een GHB en een Heroïne gebruiker een café binnen, zegt de een tegen de ander..
Revolutionair zei:
Haha waar wil je dit rapporten.
Klik om te vergroten...
Revolutionair zei:
Heroïne nooit! Mensen vergelijken het met ghb maar dat is echt totaal misplaatst. Heroïne maakt je ziek en dat is pas pure vergif.
Na een jaar Ghb heb je wel een dikkere kop maar daar blijft het wel bij. Maar een jaartje Heroïne is echt wel ff wat anders.
Klik om te vergroten...
Je zet GHB neer als een vrij onschuldig middel waarbij je een middel met soortgelijk verslavingsrisico wat demoniseert. De foto die je er bij plaatst ter toelichting is ook meer waarschijnlijk iemand die Amfetamine of Methamfetamine heeft misbruikt, misbruik hiervan staat er om bekend dat ze kleine wondjes in het gezicht veroorzaken. Heroïne misbruik veroorzaakt dit niet. Opiaten zijn vaak juist middelen die je aan de oppervlakte moeilijk opmerkt, minder dan GHB. Het verslavende aspect aan drugs is vaak dan ook dat het te mooi is om waar te wezen. Een functioneel leven leiden onder invloed van Heroïne is waarschijnlijk eerder realistisch haalbaar is dan onder invloed van GHB, al is het beiden een slecht plan natuurlijk.
GoldenGrow zei:
synthetische wiet
Klik om te vergroten...
JWH-018 is nog wel een prima optie, maar die is natuurlijk als eerste verboden gemaakt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Lopen een GHB en een Heroïne gebruiker een café binnen, zegt de een tegen de ander..
Klik om te vergroten...
'mijn drugs is minder verslavend en minder schadelijk!'
Jmths zei:
Na een jaar Ghb heb je wel een dikkere kop maar daar blijft het wel bij.
Klik om te vergroten...
Dat is ook weer zo'n schitterende quote, gebaseerd op niks.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik moet zeggen, dat ik toch wel wat haast verbijsterende uitspraken lees over G. En H.
Deze kan je toch niet als gelijk zijnde drugs beschouwen.
Ooit sprak ik iemand, die zwaar aan de H had gezeten, ( en nu aan de wiet) en deze zei:
Aan heroïne moet ik niet eens meer dénken.
Het is " de King van de drugs ".
Het effect is heerlijk, maar het er weer mee stoppen, dus niet ".

Heroïne zal ik dus noooit aanraken.
En GHB dus óók niet.
Deze twee drugs Vergelijken doe ik al helemaal niet.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben toch wel verdomd nieuwsgierig naar H. Alleen weet ik dat als ik daaraan begin dat m’n leven verwoest is, dus laten we dat vooral maar links liggen.

Maar de interesse ernaar... Pfff, heel erg benieuwd!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vergeet die zooi nou maar.
Het is rotzooi.
Rotzooi van de bovenste plank!
Afblijven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Ik ben toch wel verdomd nieuwsgierig naar H. Alleen weet ik dat als ik daaraan begin dat m’n leven verwoest is, dus laten we dat vooral maar links liggen.

Maar de interesse ernaar... Pfff, heel erg benieuwd!
Klik om te vergroten...
Is dit niet juist omdat het zo'n gevaarlijk middel is in de zin van verslaafd eraan raken? Alles dat gevaarlijk is of niet mag krijgt vaak een bepaalde aantrekkingskracht.

Want ik heb toch wel best vaak gehoord dat er veel betere high's zijn dan die van heroïne. Op middelen die dus niet of veel minder verslavend zijn. En dat heroïne vooral interessant is voor mensen die verdoving zoeken. Maar ik heb dat ook maar gehoord hoor.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Deze twee drugs Vergelijken doe ik al helemaal niet.
Klik om te vergroten...
Waarom niet? Ik vind het persoonlijk onzin om te zeggen dat Heroïne meer risico met zich mee draagt dan GHB.
Spyro zei:
Maar de interesse ernaar... Pfff, heel erg benieuwd!
Klik om te vergroten...

nl.wikipedia.org

Laudanum - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Is dit niet juist omdat het zo'n gevaarlijk middel is in de zin van verslaafd eraan raken? Alles dat gevaarlijk is of niet mag krijgt vaak een bepaalde aantrekkingskracht.

Want ik heb toch wel best vaak gehoord dat er veel betere high's zijn dan die van heroïne. Op middelen die dus niet of veel minder verslavend zijn. En dat heroïne vooral interessant is voor mensen die verdoving zoeken. Maar ik heb dat ook maar gehoord hoor.
Klik om te vergroten...
Gezien mijn verleden, verslaving Ketamine en GHB zou H voor mij ook een gevaarlijke zijn. Dat verdoofde inderdaad vooral denk ik. Maar sowieso, ook omdat het zo ver weg staat eigenlijk van de rest ben ik des te meer nieuwsgierig. Ook de waarschuwingen ervoor, maken mij juist meer benieuwd ernaar.

Maar ik ben dan ook weer een bijzonder geval denk ik. Ik hoop het nooit op mijn pad te krijgen, dan ben ik hooked.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jmths zei:
Een functioneel leven leiden onder invloed van Heroïne is waarschijnlijk eerder realistisch haalbaar is dan onder invloed van GHB,
Klik om te vergroten...

Echt? Is dat jou gedachte? Of kijk jij Tygo in de ghb en denkt dat het zo bij g gebruikers werkt?


Jmths zei:
Je zet GHB neer als een vrij onschuldig middel waarbij je een middel met soortgelijk verslavingsrisico wat demoniseert
Klik om te vergroten...

Waar lees je dat?
Ik plaats toch hoe je ghb veilig kan gebruiken.
Je moet met elke drugs omgaan.
Ken ook mensen die elke dag een pakje coke snuiven wat resulteer vaak op basen!

Ken een aantal mensen die elke dag Keta gebruiken!
Dus mijn message is je moet met drugs omgaan..
Een gezicht van een Heroine junk goedpraten?
Ik heb jaren lang op de wallen gewerkt eind '90 je kon er zo uit pikken wie aan de bruin of de wit was...
Ik ken iemand die een jaar verslaafd is aan de ghb.
Hij neemt altijd de juiste dosis en gaat niet out.
Mensen zien het niet aan hem.
Hij doet het stiekem onder mensen hun neus.
Zijn afkick is een hell een paar weken.
Maar met de juiste medicijnen ligt hij meer te slapen dan af te kicken.

Hoe lang zit een Heroïne junk nog aan de Methadon?
Ken het verschil!

Daarnaast heb ik al uitgelegd dat je ghb kan gebruiken net als mdma een nachtje of speed..
En als je dan stopt zoals elke andere drugs heb je geen medicijnen nodig of Phenibut.

Niemand van mijn vrienden gaan door op de ghb ze gebruiken het gewoon een dagje.
Ik ken echt honderden mensen die het gebruiken.
Veel vrouwen ook.
Ken maar 4 verslaafde...
Op dit forum zul je vaak de mensen tegen komen die in de problemen zitten.
Gaan googlen na misbruik en dan hier terecht komen.
Al mijn vrienden in dat wereldje komen niet op dit forum omdat ze nooit in de problemen zijn gekomen met al 10 jaar ghb gebruik.
Ze kennen de gevaren wel en stoppen op tijd!

Dus in the real world is ghb niet zo een gevaar voor de grootste deel gebruikers.
Hier kom je de probleem gevalletjes tegen...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Want ik heb toch wel best vaak gehoord dat er veel betere high's zijn dan die van heroïne.
Klik om te vergroten...
Toen ik het voor de eerste keer nam was mijn eerste gedachte dat de effecten vrij mild en subtiel zijn en dat ik niet zo goed begreep waar de hysterie vandaan kwam. Maar waar ik op het begin slechts 25mg Heroïne nodig had om een beetje te nodden gebruikt de volgende al snel meerdere grammen op een avond.

Er werd op het begin nog een keer gezegd dat Heroïne per gram maar 'X' kost waar je maar 30mg nodig hebt en dus zo'n beetje de goedkoopste drug is die je kunt vinden maar na verloop van tijd begonnen die kosten dus aardig relatief te worden. Dat is het dingetje dan ook een beetje, er is vrijwel geen grens in welke mate je het kunt misbruiken. Pas zodra mensen fentanyl er naast gaan gebruiken voor een sterkere high ontstaat er pas risico op overdosering.

Op Louis Theroux kwam een grietje voorbij dat in één keer een hele gram heroïne injecteerde, echt absoluut insane. Maar dat is dus blijkbaar de manier waarop sommige mensen het gebruiken. Als iemand 25ml GHB in één keer gebruikt op frequente basis en vervolgens gaat lopen janken dat de ontwenning heftig is zie je zogezegd ook geen mensen opkijken. Het geouwehoer ontstaat vaak ook meestal pas zodra mensen gaan injecteren en dat is absoluut geen representatief beeld voor het overgrote deel van de mensen die heroïne gebruikt.
Revolutionair zei:
Echt? Is dat jou gedachte? Of kijk jij Tygo in de ghb en denkt dat het zo bij g gebruikers werkt?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je een beetje ongenuanceerd bent hier ja en dat je reacties aan inhoud ontbreekt.
Revolutionair zei:
Waar lees je dat?
Klik om te vergroten...
Revolutionair zei:
Heroïne nooit! Mensen vergelijken het met ghb maar dat is echt totaal misplaatst. Heroïne maakt je ziek en dat is pas pure vergif.
Na een jaar Ghb heb je wel een dikkere kop maar daar blijft het wel bij. Maar een jaartje Heroïne is echt wel ff wat anders.
Klik om te vergroten...
Revolutionair zei:
Mensen zien het niet aan hem.
Klik om te vergroten...
Dat gaat op voor de meeste mensen op die GHB of Heroïne gebruiken.

Ik denk dat je GHB gerelateerde verslavingsproblematiek een beetje onderschat en Heroïne gerelateerde problematiek wat overschat, vaak genoeg dat ik mensen in groepjes KO van de GHB zag in uitgaansgelegenheden net als dat je een junk op de wallen tegen kunt komen.
Revolutionair zei:
Daarnaast heb ik al uitgelegd dat je ghb kan gebruiken net als mdma een nachtje of speed..
En als je dan stopt zoals elke andere drugs heb je geen medicijnen nodig of Phenibut.
Klik om te vergroten...
Je denkt dus dat GHB ontwenning milder is dan Heroïne ontwenning?
Revolutionair zei:
Ik ken echt honderden mensen die het gebruiken.
Klik om te vergroten...
Precies.
Revolutionair zei:
Dus in the real world is ghb niet zo een gevaar voor de grootste deel gebruikers.
Klik om te vergroten...
In the real world is je discrepatie niet realistisch, maar dat is slechts mijn mening.

Ik denk dat GHB voor jou aanzienlijk meer risico met zich mee brengt dan Heroïne. Van mij kan wellicht het omgekeerde gezegd worden en zo heeft ieder mens zijn gevoeligheden. Ik ben er echter ook van overtuigd dat een onschuldig imago van GHB onterecht is. Dat iemand een account aanmaakt om je hier op te wijzen verbaast mij dan ook niet. Ik ben van mening dat GHB en Heroïne zich goed laten vergelijken qua verslavingsrisico, daar hoef je het niet mee eens te wezen.

Mensen romantiseren drugs vaak waar veel mensen simpelweg misbruiken waar ze hun handen op kunnen leggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jmths zei:
Toen ik het voor de eerste keer nam was mijn eerste gedachte dat de effecten vrij mild en subtiel zijn en dat ik niet zo goed begreep waar de hysterie vandaan kwam. Maar waar ik op het begin slechts 25mg Heroïne nodig had om een beetje te nodden gebruikt de volgende al snel meerdere grammen op een avond.
Klik om te vergroten...
Maar bleef het dan ook bij die vrij milde effecten, of heb je later met hogere doseringen ook nog eens sterke euforie of zo ervaren?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb al vaker hier op DF gezegd:
In de kliniek destijds heb ik met iemand ( die zwaar aan de H verslaafd was) de afspraak gemaakt, n o o i t. heroïne te proberen.
Of ik met oxcycodontabletten al min of meer die belofte gebroken heb, is op zich al een moeilijk punt...
En ik moet zeggen, als ik naar deze mensen luisterde, en hoorde wat zij allemaal hadden meegemaakt als junk zijnde, ik liever nog 4 jaar terugga naar het Legion Etrangere.
Jazeker!
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je zegt met eigen woorden dat het niet gevaarlijk is, weetje hoe verslavend het is, veel succes
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zeg nooit nooit, maar ik denk dat ik beter van de coke af kan blijven. Ik heb een zwak voor uppers en vind speed al heel verleidelijk. Ik zorg dat ik het alleen in huis heb als ik gepland hen om het te gebruiken.
Ik lees zoveel verhalen van mensen die verslaafd zijn aan coke; ik vind het risico te groot.

Daarentegen ben ik niet bang voor ghb, dat ik wel gebruik. Ik vind het heel leuk en lekker, en kan het ook goed laten staan. Mijn voorkeur ligt gewoon niet bij downers.

Heroïne en meth zou ik ook nooit doen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
benzzzy zei:
Een OD is onwaarschijnlijk als de sterkte en de kwaliteit van het product bekend is + persoonlijke tolerantie.
Klik om te vergroten...
Waar het vaak misgaat is als ze opgepakt worden en een tijdje vastzitten. Vervolgens vrijkomen en hun gebruikelijke hoeveelheid nemen. Zonder tolerantie.

En welke misbruiker weet nou de kwaliteit van de heroïne die van een schimmige dealer wordt gekocht?
R
RikdekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alle psychedelica.. lijkt me verschrikkelijk om nog eens de controle over je denken en die dingen die je ziet te verliezen. Duur me ook veel te lang. Niets voor mij.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Still het lijkt me heel sterk dat meth better voelt dan 4mmc.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Rikdekikker zei:
Alle psychedelica.. lijkt me verschrikkelijk om nog eens de controle over je denken en die dingen die je ziet te verliezen. Duur me ook veel te lang. Niets voor mij.
Klik om te vergroten...
Dmt duurt maar 5 minuten 👌🏻
R
RikdekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Space Criminal zei:
Dmt duurt maar 5 minuten 👌🏻
Klik om te vergroten...
Controle wel een beetje kwijt toch haha
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."