Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHebben jullie een bepaalde drug die je nooit aan zou raken?

Hebben jullie een bepaalde drug die je nooit aan zou raken?

264 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een heel lijstje.
HeroĆÆne: te verslavend en ik denk dat ik het effect leuk zal vinden dus ik begin er maar niet aan.
Meth: te schadelijk en ik heb er gewoon geen behoefte aan
Speed: heb het een paar keer gebruikt en ik vind het een beetje saai. Speed is ook de enige drug waar ik een kater van krijg en het is best schadelijk. Het is het niet waard.
Crack: veel te schadelijk en duurt te kort.
Salvia (?): ik heb het 1x gedaan en misschien ga ik het ooit nog wel een keertje doen, maar voorlopig niet. Ik weet niet wat, maar iets aan salvia is gewoon duister.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...14
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zal SOS, meth,. Crack , Angel Dust, Flakka, en HeroĆÆne dus nooit aanraken...
Veel te fucked up!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cerberus zei:
Stonologie: Ik zeg niet dat jij zegt dat het niets voorstelt, ik had het over alle mensen die heroĆÆne proberen om te weten wat het is, en vinden dat de high niet eens zo leuk is zoals bijvoorbeeld MDMA. En gezien ze zo denken, denken ze dat ze er niet snel afhankelijk van kunnen worden.

Ik vraag me af hoe Jellinek berekent dat het 2% meer verslavend is dan alcohol. Er zijn zoveel meer mensen die alcohol drinken. Stel dat iedereen die alcohol op zeer regelmatige basis drinkt, ook heroĆÆne zou doen. En dan moeten ze stoppen met beide. Dan zou slechts 2% meer mensen falen in stoppen met heroĆÆne in vergelijking met alcohol? Ik vind dat zeer moeilijk om te geloven.

Mijn mening is niet gebaseerd op media (niet dat ik denk dat je dat insinueert), ik geloof media standaard niet en sinds ik de eerste keer een illegale drug probeerde is mijn 'angst' als den kaartenhuis in elkaar gestort en heb ik me overal over ingelezen. Ook (of vooral) op sites als deze, verhalen van mensen over deze drugs zoals heroĆÆne.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het meer met verslavingsgevoeligheid te maken heeft. Ik ben het met @Stonologie eens dat verslaving ontstaat doordat mensen in hun hoofd al de verslaving hadden zitten. Waar liggen je prioriteiten zeg maar en ben je ā€˜vluchtgevoelig’. Weer zo’n vaag begrip :) . Vlucht je weg voor problemen? Of zie je het leven als een leerschool. Ik heb altijd dingen gebruikt om er van te leren. Datgene waarvan ik kan leren blijft, datgene wat me naar beneden trekt gaat weg.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat zal zeker een rol spelen voor of je er verslaafd aan raakt of niet. Maar neem dan iemand die beetje verslavingsgevoelig is... diegene zal even vatbaar zijn voor verslaving aan alcohol dan heroĆÆne?
Lijkt me sterk. Alcohol geeft verre van iedereen een happy roes, denk dat het effect van heroĆÆne consequenter is (en dat het meer lijkt dat je kan functioneren in dagelijkse leven onder heroĆÆne in tegenstelling tot alcohol waar je dronken van wordt)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cerberus zei:
Dat zal zeker een rol spelen voor of je er verslaafd aan raakt of niet. Maar neem dan iemand die beetje verslavingsgevoelig is... diegene zal even vatbaar zijn voor verslaving aan alcohol dan heroĆÆne?
Lijkt me sterk. Alcohol geeft verre van iedereen een happy roes, denk dat het effect van heroĆÆne consequenter is (en dat het meer lijkt dat je kan functioneren in dagelijkse leven onder heroĆÆne in tegenstelling tot alcohol waar je dronken van wordt)
Klik om te vergroten...
Het heeft natuurlijk ook te maken met hoe aantrekkelijk een drug voor iemand is. Coke zal bijvoorbeeld voor persoon a aantrekkelijker zijn dan voor persoon b. Maar ook dan blijft er altijd persoonlijke keuze- laat je je meeslepen of stel je prioriteiten. Het probleem ontstaat al doordat veel mensen niet bewust leven. Ze laten hun leven leiden door anderen. Eerst door hun ouders, dan door hun baas, de maatschappij, etc. Wanneer ze 'savonds thuis komen na een daag hersendodend werk vluchten ze weg in ontspanning- drugs, alcohol, tv etc. Dus veel mensen zijn al niet gewend om duidelijke keuzes te maken en zich bewust te zijn van hun (afwezig zijn van hun) keuzes.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoals ik het zie is verslaving een complex geheel van verschillende aspecten:
1) Verslavingsgevoeligheid van de individu (er is heel duidelijk een verband tussen bijvoorbeeld sociaal isolement en verslaving)
2) Het verslavende potentieel van het specifieke middel. Het is overduidelijk dat bijvoorbeeld Crystal Meth en Heroine verslavender zijn dan veel andere middelen.
3) Persoonlijke voorkeur van de gebruiker. Niet iedereen is op zoek naar hetzelfde. Wat voor de een verslavend is, is voor de ander helemaal niet verslavend.

Volgens kun je de oorzaak van de meeste verslavingen in deze drie aspecten terugvinden. Waarbij ik zelf vermoed dat punt 1 het belangrijkste is.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Zoals ik het zie is verslaving een complex geheel van verschillende aspecten:
1) Verslavingsgevoeligheid van de individu (er is heel duidelijk een verband tussen bijvoorbeeld sociaal isolement en verslaving)
2) Het verslavende potentieel van het specifieke middel. Het is overduidelijk dat bijvoorbeeld Crystal Meth en Heroine verslavender zijn dan veel andere middelen.
3) Persoonlijke voorkeur van de gebruiker. Niet iedereen is op zoek naar hetzelfde. Wat voor de een verslavend is, is voor de ander helemaal niet verslavend.

Volgens kun je de oorzaak van de meeste verslavingen in deze drie aspecten terugvinden. Waarbij ik zelf vermoed dat punt 1 het belangrijkste is.
Klik om te vergroten...
Klopt wel.
Een middel is inderdaad op zichzelfstaand niet verslavend. Bewijs is al dat de meeste mensen die gebruiken niet verslaafd raken.
Maar verslaving heb je natuurlijk in gradaties. Veel mensen zijn verslaafd aan sport of gezond eten. Anderen kijken elke dag tv of doen computerspelletjes. In mijn ogen allemaal manieren om weg te vluchten. Zelfs in zingeving kan je wegvluchten. Alhoewel dat tenminste een opbouwende manier is. Te blijven streven naar een open houding is denk ik het beste.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
שמש zei:
Ik denk dat het meer met verslavingsgevoeligheid te maken heeft. Ik ben het met @Stonologie eens dat verslaving ontstaat doordat mensen in hun hoofd al de verslaving hadden zitten. Waar liggen je prioriteiten zeg maar en ben je ā€˜vluchtgevoelig’. Weer zo’n vaag begrip :) . Vlucht je weg voor problemen? Of zie je het leven als een leerschool. Ik heb altijd dingen gebruikt om er van te leren. Datgene waarvan ik kan leren blijft, datgene wat me naar beneden trekt gaat weg.
Klik om te vergroten...
Het heeft inderdaad onder andere met verslavingsgevoeligheid te maken maar ook zeker met andere dingen. Verslaving is zo complex. Persoonlijk gebruik ik nooit om me goed te voelen of om iets te onderdrukken. Ook vind ik downers niet zo interessant en ga ik erg slecht op kratom. Om deze reden denk ik dat mocht ik het ooit willen proberen, ik dit prima 1x kan doen en nooit meer. Net als met andere drugs.

Ik neem middelen ook om dingen te leren en om het brein te onderzoeken, en zijn daarom psychedelische middelen mijn favoriet.

Benzo's zijn minstens net zo verslavend en nog veel erger om van af te kicken, en hier heb ik echt 0 moeite mee.

Tuurlijk zijn getallen als 2% niet echt goed meetbaar, maar ik denk wel dat er iets van waarheid in zit en (veel) mensen denken dat het erger/gevaarlijker is dan het daadwerkelijk is. Ook denk ik dat jĆŗist omdat het zo bekend is wat voor narigheid heroine kan veroorzaken mensen die het 1 keer willen proberen het beter kunnen volhouden (als ze nog niet opiaat verslaafd zijn en onderzoek doen) dan met middelen waar iedereen van denkt oh dat boeit niet (alcohol, ritalin etc). Ook heeft de R.O.A. grote impact op hoe verslavend en "leuk" de stof is.

Ik zie dingen niet echt als soft of hard drugs, maar meer als een afzonderlijk middel met gevaren, nadelen en voordelen. Heroine is zeker een erg gevaarlijk middel, maar niet erger dan bijvoorbeeld benzo's.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stonologie zei:
Heroine is zeker een erg gevaarlijk middel, maar niet erger dan bijvoorbeeld benzo's.
Klik om te vergroten...
Als je stevig in je schoenen staat kan je elk middel gebruiken. Ik heb ooit, decennia terug een paar weken heroĆÆne en crack gebruikt om te onderzoeken wat er nu zo bijzonder aan is. Het resoneerde zogezegd totaal niet bij me en heb ook nooit begrepen wat er de aantrekkingskracht van is. Inmiddels spreekt alleen een hele kleine groep psychedelica mij nog aan.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stonologie zei:
Ik zie dingen niet echt als soft of hard drugs, maar meer als een afzonderlijk middel met gevaren, nadelen en voordelen.
Klik om te vergroten...
Dit is sowieso een goede manier om er tegenaan te kijken. In de maatschappij wordt vaak een heel kunstmatig onderscheid gemaakt tussen drank, medicijnen en "drugs". Waarbij deze laatste als 1 geheel wordt gezien zonder onderscheid te maken tussen alle diverse middelen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Dit is sowieso een goede manier om er tegenaan te kijken. In de maatschappij wordt vaak een heel kunstmatig onderscheid gemaakt tussen drank, medicijnen en "drugs". Waarbij deze laatste als 1 geheel wordt gezien zonder onderscheid te maken tussen alle diverse middelen.
Klik om te vergroten...
We weten inmiddels dat elke activiteit, zo eenvoudig als het bewegen van je arm, een rimpeling teweeg brengt in het kosmisch bewustzijn. Alles heeft een uitwerking, micro en macro. Sommige dingen accuut en hard, andere langzaamwerkend en geleidelijk.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Flaka. :anguished: Wordt al bang als ik eraan denk... Terwijl ik juist altijd die malloot ben die een goed avontuur opzoekt, gaat dat me te ver.
w
watnuweerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Revolutionair zei:
HeroĆÆne nooit! Mensen vergelijken het met ghb maar dat is echt totaal misplaatst..
HeroĆÆne maakt je ziek en dat is pas pure vergif.
Na een jaar Ghb heb je wel een dikkere kop maar daar blijft het wel bij.
Bekijk bijlage 5372
Maar een jaartje HeroĆÆne is echt wel ff wat anders.

2de Basecoke, ik heb mensen in monsters zien veranderen in een paar maanden tijd.

3de denk ik dat flakka ook niet echt iets is wat mij trekt.
Terwijl ik wel 1x Crystal Meth wil doen.
Kan het kopen maar wacht nog ff.
Klik om te vergroten...

ik heb special voor dit bericht een account aangemaakt en gerapporteerd. Je opmerkingen zijn bizar en levensgevaarlijk. Ik zal maar niet gaan schelden want dat werkt alleen maar averechts. Heroine is alleen lastig qua verstoppingen en als je ermee wilt stoppen, als er iets geen vergif is dan is het heroine. Al het andere wat je noemt wel. De foto's zijn overduidelijk niet van dezelfde mensen en zien eruit als typische meth voor/na gebruikers. Heroine junks gaan kapot aan het straat leven of verkeerde versnijdingen. Ik heb zelf jaren aan de medicinale morfine gezeten, zo'n beetje het enige spul waar je geen kater van krijgt. Klonk allemaal ok tot zover, maar dan, wil je stoppen. 5 weken voor minder dan dood op bed gelegen. Overal pijn over je hele lichaam, je wil alleen maar dood. Geen enkele houding is ok, krankzinnige onrust in je zenuwgestel. Je bent doodmoe maar kan niet slapen omdat je niet stil kan liggen, je moet constant met je benen wiebelen, armen zwaaien, als er maar iets beweegt aan je lichaam. Dan krijg je een keer een pakje slaappillen van de dokter voor een week. Je moet het pakje helemaal ineens nemen om ca 15 minuten in slaap te vallen. Waarna je begint slaap te wandelen en opeens wakker wordt omdat je vol met je neus tegen een muur oploopt. Je familie wordt wanhopig, ze weten niet wat ze met je aanmoeten. Kijk maar train spotting, dat is nog niks. Je wilt alleen maar dood. Ze zeggen na 5 dagen ben je er weer maar na 10 dagen is er nog niets veranderd, geen enkele vorm van vooruitgang, niet het minste, 1 grote flatliner. Dan week 3, week 4, je begint alle hoop te verliezen, je wilt alleen maar dood. Week 5, je hebt je er al bij neergelegd, zit alleen nog maar te denken hoe je het gaat doen. Dan week 6, van de 1 op de andere dag sta je op en moet je opnieuw leren lopen, je benen doen maar wat, toch ben je blij want het is zomaar out of the blue opeens beter dan gisteren. Dan begint de hele langzame weg omhoog. Na een maand of 3 kun je weer eens gaan denken aan een baan zoeken. Je sleept jezelf naar een gesprek, je wordt aangenomen. Dan moet je opeens weer vroeg op terwijl de onrust nog steeds niet helemaal weg is. De eerst 6 maanden zijn een hel, je komt elke dag helemaal kapot van je werk. In het weekend slaap je alleen maar, maar goed je slaapt, eindelijk. En dan zat ik nog maar op een paar pilletjes, 50mg oraal. Als je op een halve gram heroine zit per dag is dat ongeveer 20 keer zoveel nog. Daarom als je spuit ben je zo goed als verloren, je moet van hele goeie huize komen om dat te kunnen doorstaan. Of voor altijd aan de methadon, of suboxone wat ze tegenwoordig gebruiken. Ze noemen dat een "eleganter middel" om er vanaf te komen. Dat gaven ze mij in de kliniek, ben nog nooit zo knetter geweest van iets. Ik heb ze vriendelijk verzocht dat spul in hun eigen reet te stoppen, spullen gepakt, naar huis gegaan en cold turkey mijn eigen boontjes gedopt. Mocht je denken, ach ik kan wel een keer naar een kliniek, daar helpen ze me er wel vanaf. Vergeet het, je komt daar nog verslaafder uit dan je erin gaat, maar wel elegant. Fuck you Jelinek, stelletje prutsers. Mooi verhaal he, met opiaten is er nog enige hoop. Verslaafd aan de GHB, einde verhaal, daarna komt niets meer. Meth, heb je wel eens gehoord van de term neuro toxisch? Zoek maar op, fijne avond.

Dit is geen start van een discussie, het is een mededeling, doe ermee wat je wilt.

Betrekkelijk onschuldig is MDMA, de flash doet niet onder voor een opiaten flash. Het is alleen niet gegarandeerd een goeie tijd voor iedereen. Jointje erbij kan je in een psychose duwen waar je heel lang van in de war kan zijn. Als je denkt dat de wereld opeens helemaal veranderd is en mensen allemaal vreemde tekens aan elkaar geven om speciaal jou een kunstje te gaan flikken, blijf dan eindeloos tegen jezelf herhalen ik ben onder invloed, ik ben onder invloed, ik ben onder invloed. Drink een biertje, hoogstens 2, dat maakt je wat rustiger. Zoek een rustige plek met iemand die je 100% vetrouwd en zit de rit uit. Met een beetje geluk is het dan een soort beroerde droom en kun je snel weer over tot de orde van de dag. Grap met MDMA is dat je op een gegeven moment zo ontzettend depri wordt dat je er vanzelf wel mee ophoudt. De bizarre katers na te lang en te vaak zijn een soort natuurlijke rem. De spullen met de minste katers zijn het gemeenst, zoals hero.

Als je geestelijk niet stabiel bent, erg onzeker over jezelf etc, blijf dan ver van psychidelica want je gaat zo verschrikkelijk op je flikker krijgen van dat spul. Ook hier geldt dat het dan wel vanzelf ophoudt. Verslavings gevaar is zo goed als afwezig, je kan echter van een verkeerde trip een heel ander leven krijgen dan als je het niet had gedaan.

Ik heb dit allemaal aan den lijve moeten ondervinden. Ben uiteindelijk wel soort van goed terecht gekomen en zelfs van de diepste ellende kun je veel leren en/of een beter mens worden. Als je aan me vraagt of het het waard was dan moet ik het antwoord schuldig blijven, ik weet het eerlijk waar niet. Ik was een ander persoon geweest zonder de drugs, ik heb alleen geen flauw idee wie.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je zegt met eigen woorden dat het niet gevaarlijk is, weetje hoe verslavend het is, veel succes
T
ThelittlegirlLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ken niet veel soorten maar never heroĆÆne of lachgasbalonnen..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wou dat ik mijn GHB gewoon kon laten staan šŸ¤·šŸ»ā€ā™€ļø
Mja, ik heb dat met alles wat thuis ligt. Moet perse op ofzo. Vervelend
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vroeger had ik een enorme afkeer tegen GHB. Wilde niets met die mensen te maken hebben, and here I am. Afkickende en wel...

Ik ben echt een nieuwsgierig persoon en zou dan zelf ook graag bijna alles willen uitproberen. Wel ben ik echt voor veilig gebruik. Ik laat mijn drugs altijd eerst testen. 😊
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
^ en ik ben bang dat dat mij naar de typhus gaat werken.
Mijn interesse op dit gebied is hellaas te groot.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
HeroĆÆne, crack cocaĆÆne, 25I-NBOMe, crocodile en jenkem.

Hoe nieuwsgierig ik ook ben naar het effect van heroïne, dat is echt iets waar ik met m'n tengels van afblijf. Er zijn veel drugs die het éigenlijk niet echt waard zijn om te proberen als je de voor- en nadelen tegen elkaar opweegt, maar door het minimale verschil toch maar doet, gewoon puur om die ervaring te hebben, alleen is het bij heroïne echt zodanig uit balans dat zodra ik daaraan begin, de mensen om me heen me net zo goed gewoon dood kunnen verklaren, omdat ik mentaal i.i.g. nooit meer uit die gecreëerde put ga geraken.

Crack cocaĆÆne lijkt me het gewoon niet waard als je ook "gewoon" cocaĆÆne zou kunnen gebruiken. Minder schadelijk/dodelijk, dus dan is die afweging snel gemaakt. Niet dat ik nou zo sta te springen om cocaĆÆne te proberen, maar als de gelegenheid er eens is, sure, waarom ook niet. Zelfde voor 25I-NBOMe: ik heb liever mooie visuals zonder dat ik mogelijk doodga door de toxiciteit van de substantie. Dan veel liever LSD.

Crocodile en jenkem spreken denk ik wel voor zich. Het enige fijne aan crocodile is dat het een hele goedkope high is voor mensen die alles al kwijt zijn in hun leven en het zich nog maar net kunnen veroorloven om zo'n drug te kopen. Jenkem is gewoon echt walgelijk, lol. No, thank you.

GHB en Datura stonden ook eerst op mijn 'drugs die ik nooit ga doen'-lijst, maar GHB is eraf omdat het eigenlijk veel minder gevaarlijk is dan ik dacht (als ik de kans krijg om geteste GHB te doen met mensen die ik vertrouw, dan zou ik het doen ook) en Datura is eraf onder de voorwaarde dat er in de toekomst goed onderzoek naar gedaan wordt en het gevaar van het gebruik ervan aanzienlijk afneemt, maar dat kan even goed nooit gebeuren, dus tot die tijd ga ik het ook niet doen (alleen zeg ik dus niet "nooit").

Er zullen ongetwijfeld nog veel meer dingen zijn die ik echt niet zou doen, maar ik denk dat dat dan voornamelijk zou zijn omdat er gewoon betere alternatieven zijn met een enorm vergelijkbare high.
T
ThelittlegirlLid
01-01-2024, 00:00
#20
benzzzy zei:
Voor zover in weet is lachgas niet echt bepaald neurotoxic.
Klik om te vergroten...
Neeja als je hersenen een paar seconden zuurstoftekort hebben klinkt dat niet heel positief om eerlijk te zijn, voor mij in ieder geval die paar seconden plezier niet waard
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."