Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHou jij een logboek bij over je drugsgebruik?

Hou jij een logboek bij over je drugsgebruik?

53 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik schrijf wel vaak tripreports; die dan een soort logboek worden. Maar 'gewoon' gebruik zoals wiet reken ik eerder in kosten per maand =p
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik houd het niet bij.
Nooit gedaan, ook.
In mijn tijd van zwaar gebruiken zou ik er alleen maar extra depri van zijn geworden, en was het een encyclopedie zijn geworden die dikker zou zijn, dan de Dikke van Dale in 11 delen.
Nu gebruik ik bijna niets meer.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is daarvoor ook wel goed vind ik, die confrontatie. Anders zou je je er misschien minder bewust van zijn.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Natozlato zei:
Schrijf je het erin als een afspraak?
Klik om te vergroten...
Ja, en dan zet ik het schuifje hele dag aan, geef het een specifiek kleurtje en de naam van de drugs. Dan zie ik ook overzichtelijk in 1 maand wat ik gebruikt heb.
Dat was afgelopen maanden te veel gezien de regenboogachtige lay-out....

Het werkt voor mij dus wel confronterend.
R
RikdekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toevallig, dit jaar net mee begonnen. Staat nog maar 1 ding in dit jaar. Maar gebruik het een beetje om mn gebruik kritisch te bekijken en zo te bepalen of het nog binnen mn zelf afgesproken normen blijft. Zo kun je ook een beetje in de gaten houden waneer het weer tijd is voor een feesie🎉
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Interessante topic. Ik hou het voor alle uppers altijd al bij. (ex koffie/nicotine) Dus ik weet alle keren dat ik een upper heb gebruikt nog. Exacte hoeveelheden alleen niet. Met speed classificeer ik het wel meestal als veel of weinig.

Sinds een tijd doe ik het voor alle drugs en als ik weet hoeveel schrijf ik dat ook op, maar met sommige dingen vind ik dat te veel gedoe. Gewoon sleutel in het zakje en snuiven. Voor alcohol hou ik wel sowieso ook mijn aantal consumpties bij. Verder zitten in dat logboek ook andere zaken, o.a. wanneer ik sport. Ik gebruik gewoon google spreadsheets en werk het iedere dag bij.

Enige uitzondering is koffie. Vind ik niet boeiend genoeg om bij te houden
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb dit nooit gedaan en zal het waarschijnlijk ook niet doen. Als ik moet terugdenken dan is iedere avond me brein gefrituurd geweest.
Had wel eens een logboek over dromen maar nooit over drugs.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb op 28 december mijn laatste Dissociative middel gehad.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wel interessant onderwerp ik doe het niet.
Gebruik veels te vaak denk ik.
De ene keer dit en de andere keer dat.
Ik hou wel lange pauzes ertussen van maanden. Maar de maanden dat ik los ga...

Doe het wel met trainen nu.
In de agenda neerzetten wanneer ik voor het laatst ben geweest werkt goed!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Waar hou jij het in bij Salvia?

Ik wil het ook om die reden bijhouden, om bewust te zijn en blijven van m'n gebruik.
Klik om te vergroten...
Gewoon in een Google document op Google Drive! Heb er een tabel van gemaakt met 5 rijen en vul daar datum, drug + hoeveelheid, met wie, reden voor gebruik en eventuele toevoegingen in. Misschien dat ik het overzet naar een excelbestandje zodra ik daar zin in heb, dan kan je er namelijk ook een draaitabel van maken. Als je echt heel veel/vaak gebruikt dan kan dat erg handig zijn als je wil filteren.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Salvia zei:
Gewoon in een Google document op Google Drive! Heb er een tabel van gemaakt met 5 rijen en vul daar datum, drug + hoeveelheid, met wie, reden voor gebruik en eventuele toevoegingen in. Misschien dat ik het overzet naar een excelbestandje zodra ik daar zin in heb, dan kan je er namelijk ook een draaitabel van maken. Als je echt heel veel/vaak gebruikt dan kan dat erg handig zijn als je wil filteren.
Klik om te vergroten...
Same, drive is top..
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben het vanaf 1 januari dit jaar vanuit mezelf gaan bijhouden in Samsung notes. Gewoon een simpel lijstje met de datum, wat ik heb gebruikt, met welke intentie, waar en eventueel met wie.

Eerst probeerde ik wel ongeveer bij te houden hoeveel lijnen het bijvoorbeeld waren. Maar ik weeg mn lijnen nooit af en vaak vergat ik het dan toch te tellen. Dus dat hou ik niet echt meer bij nu. Aan de datum en omstandigheid kan ik nog wel zien of het dan 1 avondje was nadat ik hoge emoties had, of het 1 weekendje met uitgaan was of een binge van 4 dagen thuis.

Voor die gesprekken met de ervaringsdeskundige moet ik ouderwets op papier een treklijst invullen. Dus die probeer ik ook wel gewoon zo goed mogelijk bij te houden.

Maar een app ofzo ervoor zou wel handig zijn. Want dat lijstje in notes begint wel erg onoverzichtelijk eruit te zien bij mij.
Dat je gewoon makkelijk in een dag-week-maand-jaaroverzicht kunt zien wat je gebruikt hebt. Tot die tijd klinkt dat idee om het gewoon met kleurtjes in een kalenderapp te zetten die ik verder niet gebruik voor andere afspraken me wel goed in de oren. En in een kalenderapp kun je ook wel notities erbij zetten.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik log elk feestje op partyflock en log altijd alle tijden van inname in notitie app.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik tracht het ook bij te houden maar vaak vergeet ik het toch. Ik hou in een excel sheetje bij met wat, wanneer, waar, met wat, hoelang, enz etc. Wel alleen psychedelica en vaak alleen de trips met mijn vriendin of trips die ik alleen doe.
Ik heb er nu 11 bijgehouden vanaf eind 2017 wat neerkomt op ongeveer de helft van de trips die op dit lijstje zou moeten horen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ganggang💯 zei:
Spoiler
Klik om te vergroten...
Hier dacht ik ook meteen aan, heb de app op mijn pc staan ergens maar ik ben de naam vergeten. :tongueout:

OT: Ik heb in het verleden zo'n 2 jaar mijn gebruik bijgehouden toen ik mij wat meer zorgen maakte over mijn consumptie patronen.

Veel dingen noteer ik nog, psychedelica hou ik nog altijd vrij exact bij eerder voor documentatie van effecten, maar het overgrote deel van mijn consumptie hou ik niet meer bij deze dagen. Misschien dat ik dit in de toekomst weer meer bedreven oppak wat het heeft mij vaak wel geholpen onderbewuste handelingen bewust te maken.

Het standaard afwegen van al mijn drugs doe ik natuurlijk wel nog altijd.

In de tijden dat ik mijn gebruik meer fanatiek noteerde gebruikte ik hiervoor simpelweg de notitie app van mijn mobiel.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dankje Ganggang, ik zal daar eens naar kijken!
Leuk om te lezen hoe iedereen dit doet 👌☺️
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Het standaard afwegen van al mijn drugs doe ik natuurlijk wel nog altijd.
Klik om te vergroten...

Met alles? Er zijn zat drugs waarbij de dosering niet zo nauw hoeft en je het ook wel redelijk aanvoelt of je goed zit: wiet, keta, pep, coke, alcohol. Om er eens wat te noemen.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Game&Watch zei:
Met alles? Er zijn zat drugs waarbij de dosering niet zo nauw hoeft en je het ook wel redelijk aanvoelt of je goed zit: wiet, keta, pep, coke, alcohol. Om er eens wat te noemen.
Klik om te vergroten...
Ik haal wel comfort uit het afwegen van de meeste drugs, ook keta en pep. Weten hoeveel je neemt en dus redelijk exact weten wat gaat komen maakt het fijner voor mij.

Wiet en alcohol zijn uitzonderingen, al reken ik altijd uit hoeveel bier ik omgerekent drink, ook als dat geen bier is.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Game&Watch zei:
Met alles?
Klik om te vergroten...
Absoluut, ik kan mij enorm ergeren aan mensen die hun amfetamine, ketamine en/of cocaïne niet afwegen.

Voor mij voelt dit vaak als egoïstisch, naïef en wenselijk denken.

Mensen die over de schreef gaan met alcohol consumptie kan ik mij om soortgelijke redenen aan ergeren, iedereen die kan lezen weet welke hoeveelheid alcohol deze consumeert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."