Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHou jij een logboek bij over je drugsgebruik?

Hou jij een logboek bij over je drugsgebruik?

53 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Met ketamine is het nogal lastig te vergeten hoeveel je precies hebt gebruikt als je net 2 uur lang in een hole hebt gezeten
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weeg eigenlijk ook alles af op amfetamine en ketamine op feesten na. Daar neem ik gewoon sleutelpunten uit het ponypack/sealtje.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Voor mij voelt dit vaak als egoïstisch, naïef en wenselijk denken.
Klik om te vergroten...

Kijk, snobby gedrag. Doe ik ook altijd met eten:handok:

Even de mensen teleurgesteld aankijken die genieten van hun broodje kroket bij de lunch.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Game&Watch zei:
Kijk, snobby gedrag. Doe ik ook altijd met eten:handok:
Klik om te vergroten...
Mensen die hun eten niet opeten vanwege kleinzielige redenen kan ik mij ook aan ergeren inderdaad.
Game&Watch zei:
Even de mensen teleurgesteld aankijken die genieten van hun broodje kroket bij de lunch.
Klik om te vergroten...
Ja, zie je roekeloos drugsgebruik als hetzelfde als het eten van een broodje kroket? Bijzonder.

Ik trek op dit moment trouwens mijn afkeurende gezicht mocht dat niet duidelijk wezen.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja! Gewoon in de agenda thuis. Meestal als Q-weekend. In het doosje waar ik alles in bewaar gaat een briefje met datum, tijdstip wat er gebruikt is en hoe we ons daarbij voelden. Leuk om terug te lezen! Daarnaast soms een triprapportje hier. Meeste onthoud ik wel omdat we vaak hetzelfde gebruiken (empathy) en normaliter elke 3 maanden. Een toevoeging aan ons leven om zo nu en dan de stekker eruit te trekken en totaal met onszelf bezig te zijn in zo’n weekend.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb vorig jaar op de kalender bijgehouden wanneer ik drugs heb gebruikt. Om meer bewust te zijn van hoe vaak ik gebruik, om terug te kijken wanneer ik iets voor het laatst gehad heb, en wat de dosis was.
Ik schreef de beginletter van de drug bij de dag. Dit is natuurlijk niet erg discreet dus ben ik ermee gestopt.

Ik wil het niet op m'n laptop bijhouden want het duurt lang voordat die is opgestart.

Nu vroeg ik mij af of er een app is waarop je dit handig kan bijhouden?

Houden jullie een logboek bij? Welke methode gebruiken jullie?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik houd het bij in mn google calendar app
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Ik heb vorig jaar op de kalender bijgehouden wanneer ik drugs heb gebruikt. Om meer bewust te zijn van hoe vaak ik gebruik, om terug te kijken wanneer ik iets voor het laatst gehad heb, en wat de dosis was.
Ik schreef de beginletter van de drug bij de dag. Dit is natuurlijk niet erg discreet dus ben ik ermee gestopt.

Ik wil het niet op m'n laptop bijhouden want het duurt lang voordat die is opgestart.

Nu vroeg ik mij af of er een app is waarop je dit handig kan bijhouden?

Houden jullie een logboek bij? Welke methode gebruiken jullie?
Klik om te vergroten...
Sinds ik in therapie ben houd ik een dagboek bij van alles.. gebruik , misbruik , dagelijkse sleur , happyness, alles.
Ik voice record mezelf door de dag als er bepaalde gedachte rondgaat of als ik het moeilijk heb , of net niet.
En savonds bij men dagelijkse jointje zit ik in men chillhoekje in de "rookkamer" en vul ik alles in woorden in in een echt dagboek.
Enkel men vrouw mag hier in lezen , vaak overloop ik ook zo men dag met men vrouw.
Ookal heb ik een slechte dag gehad en je zou Vragen , hoe was je dag ? Antwoord ik simpel , goed , nix gebeurd vandaag.
Dus ik moet het wel bijhouden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee, maar dit is eigenlijk best wel een goed idee. :) Vooral als je best wel frequent drugs en/of medicatie gebruikt kan het handig zijn om zoiets bij te houden.

Ik heb een tijd een migraine-app bijgehouden; zelfde idee. Zou niet weten of er een algemenere app bestaat wat als drugs/medicatiedagboek dienst zou kunnen doen.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee dat niet, zolang ik maar weet wanneer de laatste keer was dat ik heb gebruikt.
Hou op partyflock wel bij welke feestjes ik ben geweest en gebruik ook alleen op feestjes.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb een tijdje een stoppen met roken app gebruikt. Daarin kon je precies zien wanneer je voor het laatst gerookt had.

Gebruik nu zo weinig harddrugs meer dat ik het wel kan onthouden.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee. Maar van xtc weet ik het exact.
2cb gebruik ik vaker. Maar niet wekelijks. Soms 2x in de maand, soms 2 maanden niet.
Misschien goed idee om het eens bij te houden :)
O
OlderPsyErLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik houd het bij op mijn telefoon in een afgeschermde notitie app van Samsung. Ik moet er dus eerst nog een code voor invoeren voor ik hem kan openen.

Daarin houd ik de datum, soort drug, dosering en een kleine beschrijving van het effect bij. Super handig, ik kijk regelmatig terug hoe het de vorige keer ook al weer zat met een bepaalde soort drug.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Houden jullie een logboek bij?
Klik om te vergroten...

Neen, ik weet van buiten wanneer ik wat gebruikte, want om dat niet te weten gebruik ik niet genoeg (op alcohol enz na, maar daar heb je geen resistentie / 3 maanden regel om rekening mee te houden) en neem ook geen medicatie.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Purplext zei:
Ik houd het bij in mn google calendar app
Klik om te vergroten...

Schrijf je het erin als een afspraak?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik weet bijvoorbeeld van vorige zomer nog dat ik DOC heb gebruikt, voor het eerst. Ik dacht 2,5 mg. Of 2. Heb het daarna niet meer gebruikt. Herinner me dat het wat underwhelming was. Als ik dat nou allemaal had opgeschreven, voor de volgende keer..

Net zoals met DMT in september. Dat was dan weer erg intens 🤯
Maar hoeveel ik gehad heb?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik houd het uitgebreid bij, voornamelijk vanwege m'n therapie, maar anders zou ik het ook wel bijgehouden hebben om bewuster te worden van hoeveel ik eigenlijk hoe frequent gebruik.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Salvia zei:
Ik houd het uitgebreid bij, voornamelijk vanwege m'n therapie, maar anders zou ik het ook wel bijgehouden hebben om bewuster te worden van hoeveel ik eigenlijk hoe frequent gebruik.
Klik om te vergroten...

Waar hou jij het in bij Salvia?

Ik wil het ook om die reden bijhouden, om bewust te zijn en blijven van m'n gebruik.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik hou het op de ouderwetse manier bij. :wink: Alleen psychedelica en disso's, de paar keer dat ik iets anders gebruik (uppers oid) vind ik niet zo relevant. En dan verderop in het boekje de beschrijvingen van de ervaringen, set en setting en eventuele inzichten, soms even kort en soms vele A4tjes lang.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jmths zei:
Ja, zie je roekeloos drugsgebruik als hetzelfde als het eten van een broodje kroket? Bijzonder.
Klik om te vergroten...

Met drugsgebruik zit het streepje roekeloos bij iedereen op een totaal andere locatie op de meetlat! Ik vind een paar sleutelpuntjes pep naar binnen snuiven niet zo roekeloos; de meeste Nederlanders, inclusief jij blijkbaar, vinden van wel.

En ja, broodjes kroket, chips en chocola kosten Nederland heel wat meer QALY's dan ongewogen sleutelpuntjes drugs :frowning:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."