Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn Mening Over Drugs (uitlaatklep)

Mijn Mening Over Drugs (uitlaatklep)

45 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuffelaar zei:
Welkom op DF! Het is idd fijn om er ergens over te kunnen praten op een normale manier aangezien er toch nog altijd een stigma rond is. Het is toch veel fijner om er open over te kunnen praten en er dingen er over te leren, zoals bv veilig gebruik.

Heb ook best wat mensen hier leren kennen waarvan ik de privilege had om ze in het echt te mogen zien. Het is behoorlijk aannemelijk dat er ook drugs gebruikt werden maar in vriendschappelijke kringen waar ze je niet raar aankijken en dat is een hele verademing.
Klik om te vergroten...
bedankt! en het is inderdaad heel fijn om er ergens over te kunnen praten. dat is ook 1 van de reden dat ik hier lid van ben geworden.

en mooi dat je hier mensen hebt leren kennen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Apotheker zei:
Drugs is voor mij veel meer dan alleen gebruiken, drugs "psychoactieve stoffen" zijn mijn hobby, ik lees er dagelijks uren over, kan er uren over praten en ben gek op nieuwe dingen proberen.
Klik om te vergroten...
+1 jammer dat me vriendin deze psychedelic hobby niks vind
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
mitchieee zei:
+1 jammer dat me vriendin deze psychedelic hobby niks vind
Klik om te vergroten...
Dit klinkt bot maar je moet altijd voor je eigen geluk kiezen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
mitchieee zei:
+1 jammer dat me vriendin deze psychedelic hobby niks vind
Klik om te vergroten...
Mijn huidige partner is net zo gestoord als ik ben en dat is zo super super fijn na een relatie te hebben gehad met iemand die alleen alcohol leuk vond.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Dit klinkt bot maar je moet altijd voor je eigen geluk kiezen.
Klik om te vergroten...
gelukkig accepteerd ze het :) we wonen verders nog nie samen
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
Mijn huidige partner is net zo gestoord als ik ben en dat is zo super super fijn na een relatie te hebben gehad met iemand die alleen alcohol leuk vond.
Klik om te vergroten...
ah beter haha :)
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
mitchieee zei:
gelukkig accepteerd ze het :) we wonen verders nog nie samen
Klik om te vergroten...
Zo begon het bij mij ook, en nu doet ze mee. Dus je weet het nooit :wink:
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
mitchieee zei:
gelukkig accepteerd ze het :) we wonen verders nog nie samen
Klik om te vergroten...
Dat scheelt een hoop! Ik deed het vroegah gewoon stiekem en dat is ook geen oplossing.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
Dat scheelt een hoop! Ik deed het vroegah gewoon stiekem en dat is ook geen oplossing.
Klik om te vergroten...
de helft van de keren geef ik het ook aan :)
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
KlaasVaak zei:
Zo begon het bij mij ook, en nu doet ze mee. Dus je weet het nooit :wink:
Klik om te vergroten...
helaas heeft deze wel wat klachten dus ken niet met der trippe:(
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
mitchieee zei:
helaas heeft deze wel wat klachten dus ken niet met der trippe:(
Klik om te vergroten...
Jammer, maar goed als ze het accepteert zou het je relatie in ieder geval niet in de weg moeten staan.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn man neemt al dertig jaar Flunitrazepam + Lormetazepam . Van ieder een half pilletje. Nooit méér . Door hem ben ik op een keer ook eens Lormetazepam gaan nemen toen ik niet kon slapen door zorgen. Het was toch in huis Na 1 jaar moet ik wel dosis verhogen wat me angst aanjaagt . Dus....nu ben ik zeer goed aan t afbouwen ...gaat goed met soms ineens wel uren wakker liggen.. Mijn man vind het spijtig dat hij mij mijn eerste pilletje heeft aangeraden. Hijzelf kan er helemaal niet meer vanaf. Dus waarom willen partners zo dikwijls hun andere partner hierin meesleuren ?🥺
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hija de la luna 1 zei:
Mijn man neemt al dertig jaar Flunitrazepam + Lormetazepam . Van ieder een half pilletje. Nooit méér . Door hem ben ik op een keer ook eens Lormetazepam gaan nemen toen ik niet kon slapen door zorgen. Het was toch in huis Na 1 jaar moet ik wel dosis verhogen wat me angst aanjaagt . Dus....nu ben ik zeer goed aan t afbouwen ...gaat goed met soms ineens wel uren wakker liggen.. Mijn man vind het spijtig dat hij mij mijn eerste pilletje heeft aangeraden. Hijzelf kan er helemaal niet meer vanaf. Dus waarom willen partners zo dikwijls hun andere partner hierin meesleuren ?🥺
Klik om te vergroten...
Dit was jouw eigen keuze. Nog altijd. Heeft geen zin om jouw man de schuld te geven. Hij heeft het pilletje niet in je mond gestoken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Idd, dat deed deze man niet.
Sterker nog, de keuze om met een drug te beginnen, doe je echt altijd z e l f !
Dat geldt voor heel veel kwalijke zaken., maar jij bent zelf de eerste die over de fles met alcohol, een sigaret, een pilletje begint. Jazeker!
Zo beschouw ik één van de meest domme keuzes die ik gekozen heb, het beginnen met het roken van sigaretten is geweest is. Op een goede tweede komt drinken van bier. Derde domheid : met het roken van cannabis te beginnen.
Ongelooflijk hoe verslingerd ik daar aan raakte...
F
FreggleLid
01-01-2024, 00:00
#15
"Leuk" topic. Ik kwam hier met een vraag over THC olie maar ik moet eerlijk bekennen dat, hoewel ik zelf niet meer heb gedaan dan eens een joint roken en alcohol drinken, ik al van jonge leeftijd geïnteresseerd ben in drugsgebruik en daklozen etc. Hoe komen mensen daar, waarom, etc etc etc. Dus ik lees heel veel hier en kijk altijd alle docu's en lees boeken erover.

Gebruik nu om medische redenen THC olie en zou misschien ooit best eens een xtc pil willen proberen maar ik heb al ergens gelezen hier dat dat niet zo goed gaat met SSRI. Daarbij weet ik van mezelf dat ik erg verslavingsgevoelig ben. Gerookt flink(gewone tabak), paracetamol maakte mijn lichaam uiteindelijk niet beter en het is ook maar goed dat ik niet meer tramadol krijg van de huisarts dan 1 per dag. Ik vertrouw mezelf daar niet in.

Maar reuze interessant vele verhalen hier!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
maartje2000 zei:
Ik heb nog twee dagen lopen zweven (ik heb nog nooit last gehad van een "dinsdagdip", geen idee waarom niet) en ik vond het een geweldige ervaring. Ik heb toen jarenlang niks meer genomen omdat ik er geen behoefte aan had en, indien ik het zou nemen, het zoveel malen beter zou zijn.
Klik om te vergroten...
De dinsdagdip wordt waarschijnlijk voornamelijk veroorzaakt door de manier van gebruik: voornamelijk slaaptekort, weinig eten en veel lichaamsbeweging in een warme omgeving dragen daaraan bij. Mensen die op klinische wijze MDMA(-geassisteerde psychotherapie) gebruiken, die vertonen ook geen dinsdagdip maar eerder een afterglow.

Er kan trouwens ook sprake zijn van een psychologisch effect: nagenieten van een fijne ervaring, versus het vervelend vinden dat je niet meer op de roze wolk leeft.

www.vice.com

Good News: Science Says MDMA Can Be Comedown-Free

New research suggests that, instead of the crushing existential mood drop we're all used to, MDMA can actually produce an "afterglow" – if you're not an idiot about it.
www.vice.com www.vice.com
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Idd, dat deed deze man niet.
Sterker nog, de keuze om met een drug te beginnen, doe je echt altijd z e l f !
Dat geldt voor heel veel kwalijke zaken., maar jij bent zelf de eerste die over de fles met alcohol, een sigaret, een pilletje begint. Jazeker!
Zo beschouw ik één van de meest domme keuzes die ik gekozen heb, het beginnen met het roken van sigaretten is geweest is. Op een goede tweede komt drinken van bier. Derde domheid : met het roken van cannabis te beginnen.
Ongelooflijk hoe verslingerd ik daar aan raakte...
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat we volledig bewuste besluiten nemen. We hebben meer een soort meta-cognition: ons brein en lichaam maakt autonoom besluiten en ons bewustzijn observeert dat als een soort derde persoon die vervolgens redenen erbij bedenkt waarom we die keuze hebben gemaakt. Op die manier creëren we de illusie dat we zelf die keuzes bewust maken. Terwijl we voornamelijk het maken van de keuze achteraf goedpraten.
In die zin speelt de omgeving een enorm belangrijke rol bij de keuzes die we maken. Dat geldt in het bijzonder bij jongeren, van wie de prefrontale cortex nog niet volledig ontwikkeld is en in die zin ook verminderd vermogen hebben om de gevolgen van eventuele besluiten te voorzien en mee te nemen in de afweging.
Je ziet ook uit gedragsonderzoek naar jongeren dat de omgeving een belangrijke rol speelt bij eventueel middelengebruik later in hun leven. Kinderen die in hun jeugd weinig geconfronteerd worden met middelengebruik en vanuit het gezin duidelijke gedragsnormen m.b.t. middelengebruik meekrijgen zijn later in hun leven minder geneigd om (overmatig) te gaan experimenteren met middelengebruik. Ook de jeugdcultuur van vrienden speelt een belangrijke rol vanaf het 15e levensjaar. Zie bijvoorbeeld de punkers die aan de speed gingen of de skaters die zitten te blowen. Via rituelen wordt middelengebruik aan subcultuur verbonden, wat een belangrijke voorspellende factor is voor gedrag.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ik denk niet dat we volledig bewuste besluiten nemen. We hebben meer een soort meta-cognition: ons brein en lichaam maakt autonoom besluiten en ons bewustzijn observeert dat als een soort derde persoon die vervolgens redenen erbij bedenkt waarom we die keuze hebben gemaakt. Op die manier creëren we de illusie dat we zelf die keuzes bewust maken. Terwijl we voornamelijk het maken van de keuze achteraf goedpraten.
Klik om te vergroten...
Sterker nog, de 'kiezer' is 1 van de gedachten. Je kiest helemaal niets. De "keuze" is al gemaakt en daarna pas verschijnt er de gedachte "ik heb dit gekozen". Met die gedachte die in ons gedachtepatroon zit verweven creëren we de illusie van de 'kiezer' te zijn. Die gedachte is de enige realiteit aan de 'kiezer'. Maar het is wel zo dat hoe bewuster je bent van je gedachtestroom, hoe meer geordend en intelligent deze zal verlopen.

Tenminste, dit is mijn observatie hiermee.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Tenminste, dit is mijn observatie hiermee.
Klik om te vergroten...
Als ik neurowetenschappers moet geloven die de functie van verschillende hersenonderdelen bestuderen zou het ongeveer zo moeten werken ja.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
De wens is de vader van de gedachte zegt men weleens.
Ik zeg er nog iets bij.
Men zegt weleens:
Ik had/heb bij een gebeurtenis een "slechte keuze" gemaakt.
Deze uitspraak is kolder. Apekool.
Niemand maakt bewust een slechte keuze.
Je kiest altijd de beste weg,
a c h t e r a f kan dan de betreffende keuze niet de beste zijn gebleken, maar in den beginne kiest niemand " slecht".

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."