#1
Jammer, maar goed als ze het accepteert zou het je relatie in ieder geval niet in de weg moeten staan.helaas heeft deze wel wat klachten dus ken niet met der trippe![]()
Jammer, maar goed als ze het accepteert zou het je relatie in ieder geval niet in de weg moeten staan.helaas heeft deze wel wat klachten dus ken niet met der trippe![]()
Dit was jouw eigen keuze. Nog altijd. Heeft geen zin om jouw man de schuld te geven. Hij heeft het pilletje niet in je mond gestoken.Mijn man neemt al dertig jaar Flunitrazepam + Lormetazepam . Van ieder een half pilletje. Nooit méér . Door hem ben ik op een keer ook eens Lormetazepam gaan nemen toen ik niet kon slapen door zorgen. Het was toch in huis Na 1 jaar moet ik wel dosis verhogen wat me angst aanjaagt . Dus....nu ben ik zeer goed aan t afbouwen ...gaat goed met soms ineens wel uren wakker liggen.. Mijn man vind het spijtig dat hij mij mijn eerste pilletje heeft aangeraden. Hijzelf kan er helemaal niet meer vanaf. Dus waarom willen partners zo dikwijls hun andere partner hierin meesleuren ?🥺
De dinsdagdip wordt waarschijnlijk voornamelijk veroorzaakt door de manier van gebruik: voornamelijk slaaptekort, weinig eten en veel lichaamsbeweging in een warme omgeving dragen daaraan bij. Mensen die op klinische wijze MDMA(-geassisteerde psychotherapie) gebruiken, die vertonen ook geen dinsdagdip maar eerder een afterglow.Ik heb nog twee dagen lopen zweven (ik heb nog nooit last gehad van een "dinsdagdip", geen idee waarom niet) en ik vond het een geweldige ervaring. Ik heb toen jarenlang niks meer genomen omdat ik er geen behoefte aan had en, indien ik het zou nemen, het zoveel malen beter zou zijn.
Ik denk niet dat we volledig bewuste besluiten nemen. We hebben meer een soort meta-cognition: ons brein en lichaam maakt autonoom besluiten en ons bewustzijn observeert dat als een soort derde persoon die vervolgens redenen erbij bedenkt waarom we die keuze hebben gemaakt. Op die manier creëren we de illusie dat we zelf die keuzes bewust maken. Terwijl we voornamelijk het maken van de keuze achteraf goedpraten.Idd, dat deed deze man niet.
Sterker nog, de keuze om met een drug te beginnen, doe je echt altijd z e l f !
Dat geldt voor heel veel kwalijke zaken., maar jij bent zelf de eerste die over de fles met alcohol, een sigaret, een pilletje begint. Jazeker!
Zo beschouw ik één van de meest domme keuzes die ik gekozen heb, het beginnen met het roken van sigaretten is geweest is. Op een goede tweede komt drinken van bier. Derde domheid : met het roken van cannabis te beginnen.
Ongelooflijk hoe verslingerd ik daar aan raakte...
Sterker nog, de 'kiezer' is 1 van de gedachten. Je kiest helemaal niets. De "keuze" is al gemaakt en daarna pas verschijnt er de gedachte "ik heb dit gekozen". Met die gedachte die in ons gedachtepatroon zit verweven creëren we de illusie van de 'kiezer' te zijn. Die gedachte is de enige realiteit aan de 'kiezer'. Maar het is wel zo dat hoe bewuster je bent van je gedachtestroom, hoe meer geordend en intelligent deze zal verlopen.Ik denk niet dat we volledig bewuste besluiten nemen. We hebben meer een soort meta-cognition: ons brein en lichaam maakt autonoom besluiten en ons bewustzijn observeert dat als een soort derde persoon die vervolgens redenen erbij bedenkt waarom we die keuze hebben gemaakt. Op die manier creëren we de illusie dat we zelf die keuzes bewust maken. Terwijl we voornamelijk het maken van de keuze achteraf goedpraten.
Als ik neurowetenschappers moet geloven die de functie van verschillende hersenonderdelen bestuderen zou het ongeveer zo moeten werken ja.Tenminste, dit is mijn observatie hiermee.
Akkoord, en laat die verkeerde keuze zijn...dan ook geen sorry zijn ervoor . Dan kom je er goed mee weg tegenover misschien anderen die je ermee pijn hebt gedaan.De wens is de vader van de gedachte zegt men weleens.
Ik zeg er nog iets bij.
Men zegt weleens:
Ik had/heb bij een gebeurtenis een "slechte keuze" gemaakt.
Deze uitspraak is kolder. Apekool.
Niemand maakt bewust een slechte keuze.
Je kiest altijd de beste weg,
a c h t e r a f kan dan de betreffende keuze niet de beste zijn gebleken, maar in den beginne kiest niemand " slecht".
Ja is juist. Ik heb de keuze gemaaktDit was jouw eigen keuze. Nog altijd. Heeft geen zin om jouw man de schuld te geven. Hij heeft het pilletje niet in je mond gestoken.
Het is toch jouw keuze ook geweest om te proberen ? Ik zou mijn partner met slapeloosheid en zorgen ook wel helpen, samen kiezen voor bijv 2 x per week.Mijn man neemt al dertig jaar Flunitrazepam + Lormetazepam . Van ieder een half pilletje. Nooit méér . Door hem ben ik op een keer ook eens Lormetazepam gaan nemen toen ik niet kon slapen door zorgen. Het was toch in huis Na 1 jaar moet ik wel dosis verhogen wat me angst aanjaagt . Dus....nu ben ik zeer goed aan t afbouwen ...gaat goed met soms ineens wel uren wakker liggen.. Mijn man vind het spijtig dat hij mij mijn eerste pilletje heeft aangeraden. Hijzelf kan er helemaal niet meer vanaf. Dus waarom willen partners zo dikwijls hun andere partner hierin meesleuren ?🥺
Ben gewisseld van benzo, neem nu Zopiclon . Twee keer per week zoals jij schrijft ? 😱dan zit ik vijf nachten compleet wakker te denken aan vanalles ....neen ik wil alle dagen slapen , en zelfs nu heb ik momenten dat ik s nachts opeens klaarwakker ben. Vroeger viel ik direct in slaap, kon amper nog vlug mijn tweede been mee in bed trekken. Dat vind ik erg. Ik vervloek écht mijn eerste pilletje.Het is toch jouw keuze ook geweest om te proberen ? Ik zou mijn partner met slapeloosheid en zorgen ook wel helpen, samen kiezen voor bijv 2 x per week.
waarom : omdat hij van je helpt en hij er baat bij heeft . En als t werkt hoeft hij zich niet schuldig te voelen. Slapen is zo belangrijk. Voor je spieren, cel vernieuwing. Je brein , je humeur....ga maar door.
⭐️ Hoe gaat het nu ?
Zoplicone werkt dan ook geen hele nacht.Ben gewisseld van benzo, neem nu Zopiclon . Twee keer per week zoals jij schrijft ? 😱dan zit ik vijf nachten compleet wakker te denken aan vanalles ....neen ik wil alle dagen slapen , en zelfs nu heb ik momenten dat ik s nachts opeens klaarwakker ben. Vroeger viel ik direct in slaap, kon amper nog vlug mijn tweede been mee in bed trekken. Dat vind ik erg. Ik vervloek écht mijn eerste pilletje.
Same here!Drugs is voor mij veel meer dan alleen gebruiken, drugs "psychoactieve stoffen" zijn mijn hobby, ik lees er dagelijks uren over, kan er uren over praten en ben gek op nieuwe dingen proberen.
Ja idd zorgelijk, dit is toch alleen op doktersassistente te verkrijgen? Apart dat het dan zo vaak voorbij komtDe laatste tijd komen er veel probleemgevallen voorbij hier. Ook weleens leuk om iemand te horen die er gewoon mee om kan gaan!
Wel zorgelijk dat Oxycodon zo vaak voorbij komt de laatste tijd. Maar jij zal er wel geen problemen mee krijgen.
Precies dat. Dacht altijd dat ik de enige was die drugs als hobby zag. 😅Drugs is voor mij veel meer dan alleen gebruiken, drugs "psychoactieve stoffen" zijn mijn hobby, ik lees er dagelijks uren over, kan er uren over praten en ben gek op nieuwe dingen proberen.
Vind het altijd jammer dat ik het niet in het echt kan benoemen als hobby, want zo voelt het echt gewoon.Precies dat. Dacht altijd dat ik de enige was die drugs als hobby zag. 😅
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."