Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatief voor 3-mmc

Alternatief voor 3-mmc

27 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
PartyhardyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!
Hierbij mijn eerste berichtje op dit forum.

Ik heb nu een aantal keer 3-mmc gebruikt, maar de lol is er een beetje van af. Merk dat het niet meer het xtc-achtige gevoel geeft wat het in het begin wel gaf. Ja misschien gebruik ik het ook te vaak, elke 2 á 4 weken (een normale recreatieve dosis). Maar ook met het oog op het verbieden van 3-mmc ben ik op zoek naar een alternatief voor deze drug. Ik wil het wel in de RC hoek blijven zoeken, omdat dat makkelijk verkrijgbaar is en (nog) legaal.

Welke RC vinden jullie aanraders? Iets zoals 3-mmc, dus beetje xtc achtig, maar wil eigenlijk meer naar de tering kunnen haha.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
6apb
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
4fma
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Partyhardy zei:
maar wil eigenlijk meer naar de tering kunnen haha.
Klik om te vergroten...
lol, dat is echt het doel ja?
6apb kan, of 5mapb,
Voor harmreduction laat ik maar 1 en ander achter wegen XD
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
6apb, 5mapb of gewoon lekker xtc, zo moeilijk is het toch niet te vinden denk ik? Nederland is topproducent lol.

Je kan ook wel pyros vapen, maar dat raad ik af.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Langere pauzes nemen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Partyhardy zei:
maar wil eigenlijk meer naar de tering kunnen haha.
Klik om te vergroten...
Dit forum draait om gebruik, maar ook om harm reduction. Dacht maar niet dat iedereen je hier alle zeer potente middelen gaan aanbevelen zodat jij jezelf naar de klote wilt helpen. Google eens.. kom je verder mee en heeft niemand hier je aangeraden iets te gebruiken wanneer je het volledig zelf verpest.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
Blyatman zei:
Dit forum draait om gebruik, maar ook om harm reduction. Dacht maar niet dat iedereen je hier alle zeer potente middelen gaan aanbevelen zodat jij jezelf naar de klote wilt helpen. Google eens.. kom je verder mee en heeft niemand hier je aangeraden iets te gebruiken wanneer je het volledig zelf verpest.
Klik om te vergroten...
Precies dit, op bepaalde subreddits & hun discord geven ze soms onverantwoorde adviezen mee. Vind dit eerlijk gezegd niet kunnen.
P
PartyhardyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rustig aan maar. Ik bedoel meer dat 3-mmc niet echt effect op me heeft, behalve de plafonddienst. Ik wil graag gewoon weer een avondje lol kunnen maken, dat je er ook echt iets van merkt ipv dat je je geld verspilt, loopt te knarsentanden en vervolgens niet kan slapen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Moet het alternatief per se een research chemical zijn?

Want mijn conclusie is wel steeds dat de traditionele middelen beter zijn. Dus 'gewoon' speed of MDMA.
Qua rc's kwam 6-MAPB verrassend dicht bij de effecten van MDMA. Het had dezelfde 'magie' en 'love' als MDMA, plus het duurt wat langer en per gram is het wat potenter. Wel was het veel duurder (maar ik mag niet zeggen hoe duur) en is er uiteraard niks bekend over de gezondheidsrisico's. Dus als een drug dan toch zo lijkt op een andere, doe mij dan maar de drug waarnaar nu al 30 jaar wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan.
6-APB heeft wat meer zijn eigen karakter en past wat beter bij feestjes omdat het niet zo dwingend liefdevol is dat je iedereen MOET vertellen hoe fantastisch ze zijn. En het duurt een stuk langer waardoor je niet steeds hoeft bij te pakken.
S
StephLid
01-01-2024, 00:00
#11
misschien had je beter onderzoek moeten doen voor je gebruik, vrij logisch dat je niks meer merkt met een gebruik van 2 tot 4 weken
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Partyhardy zei:
Rustig aan maar. Ik bedoel meer dat 3-mmc niet echt effect op me heeft, behalve de plafonddienst. Ik wil graag gewoon weer een avondje lol kunnen maken, dat je er ook echt iets van merkt ipv dat je je geld verspilt, loopt te knarsentanden en vervolgens niet kan slapen.
Klik om te vergroten...
Welke dosering nam je, en via welke route nam je het in? Laatst namelijk voor het eerst geprobeerd en ik was best onder de indruk!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Steph zei:
misschien had je beter onderzoek moeten doen voor je gebruik, vrij logisch dat je niks meer merkt met een gebruik van 2 tot 4 weken
Klik om te vergroten...
2-4 weken gebruiken bouwt een beste tolerantie op. Blijkbaar is dat niet bij iedereen bekend. Na zoveel weken aan goed gebruik zou ik eerder een maand rust pauze aanbevelen dan überhaupt een andere chemical of drugs variant.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Steph zei:
misschien had je beter onderzoek moeten doen voor je gebruik, vrij logisch dat je niks meer merkt met een gebruik van 2 tot 4 weken
Klik om te vergroten...
Blyatman zei:
2-4 weken gebruiken bouwt een beste tolerantie op. Blijkbaar is dat niet bij iedereen bekend. Na zoveel weken aan goed gebruik zou ik eerder een maand rust pauze aanbevelen dan überhaupt een andere chemical of drugs variant.
Klik om te vergroten...
Hold on volgens mij zegt hij in de OP dat hij eens in de 2 a 4 weken gebruikt toch? Of begrijp ik het verkeerd. Met 3-mmc kom je dan niet in de knoop met tolerantie volgensmij.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Hold on volgens mij zegt hij in de OP dat hij eens in de 2 a 4 weken gebruikt toch? Of begrijp ik het verkeerd. Met 3-mmc kom je dan niet in de knoop met tolerantie volgensmij.
Klik om te vergroten...
Als het ééns in de 2 a 4 weken is niet nee. Als het 2-4 weken consistent gebruikt hebt uiteraard wel. I am confused now wat het is.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Partyhardy zei:
Ja misschien gebruik ik het ook te vaak, elke 2 á 4 weken (een normale recreatieve dosis).
Klik om te vergroten...
Blyatman zei:
Als het ééns in de 2 a 4 weken is niet nee. Als het 2-4 weken consistent gebruikt hebt uiteraard wel. I am confused now wat het is.
Klik om te vergroten...
Een normale dosis ook, dus hij zal wel niet 4 weken doortrekken denk ik 😅.
Anders is een flinke tolerantie onvermijdelijk. Als je het snuift blijf je daarom ook maar dooorsnuiven, in erge gevallen wel elke 20 minuten/half uur...
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gebruik capsules, en een maagbeschermer uur voor aanvang en wat eten,
Snuiven , zo veeel Waarom!!! S gaan door me heen .
Er zijn al minstens 3 nadelen
1. Heb brand weg in je neus
2, daarna wat je slikt, im je keel
3. Snelle fix, vaak wat opgefokter, meer bijnemen
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had 600 tot 700mg in 2 uur gebruikt,, gewoon lekker getest. 3mmc trouwens.

Totaal niets van gevoelt buiten een klein beetje euphoria maar echt niet hoe iedereen dat hier zit aan te prijzen. Cardiologisch veel last van gehad wel.

Ik vind het zwaar overrated en ga nu toch maar eens voor 4fa gaan. Niet te verkrijgen in gewone rc's maar wie zoekt die vind. :wink:
P
PartyhardyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blyatman zei:
Als het ééns in de 2 a 4 weken is niet nee. Als het 2-4 weken consistent gebruikt hebt uiteraard wel. I am confused now wat het is.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik elke 2 a 4 weken tijdens een avondje met vrienden, dus niet de hele week door nee haha.
Flualhamdulillam zei:
Welke dosering nam je, en via welke route nam je het in? Laatst namelijk voor het eerst geprobeerd en ik was best onder de indruk!
Klik om te vergroten...
Met capsules en ik denk 3x 150 mg (ben 120 kg) om de 2 a 3 uur.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nose Candy zei:
Ik had 600 tot 700mg in 2 uur gebruikt,, gewoon lekker getest. 3mmc trouwens.

Totaal niets van gevoelt buiten een klein beetje euphoria maar echt niet hoe iedereen dat hier zit aan te prijzen. Cardiologisch veel last van gehad wel.

Ik vind het zwaar overrated en ga nu toch maar eens voor 4fa gaan. Niet te verkrijgen in gewone rc's maar wie zoekt die vind. :wink:
Klik om te vergroten...
700mg in 2u? Jongen jongen..🤦‍♂️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."