#1
Stop er nou maar mee. Hoe langer je doorgaat des te moeilijk wordt dat sowieso.
4MMC is een erg schadelijke drug bij misbruik, wat er precies allemaal kan gebeuren weet niemand maar je bent hele belangrijke stoffen aan het uitputten in de hersenen dus als je na langdurig misbruik niet dood gaat dan houd je op zn minst wat permanents er aan over.En is het nog gevaarlijker of dodelijker als je al een aantal negatieve bijwerkingen ervaart?
4MMC is een erg schadelijke drug bij misbruik, wat er precies allemaal kan gebeuren weet niemand maar je bent hele belangrijke stoffen aan het uitputten in de hersenen dus als je na langdurig misbruik niet dood gaat dan houd je op zn minst wat permanents er aan over.
De bijwerkingen worden overigens in de loop van tijd steeds erger, net als bij veel andere middelen.
Mijn man en ik smeren labello om onze neusgaten tegen vervellen door poppers. Bij het snuiven kun je dat ook doen en zien of het helpt.Ik vroeg me af wanneer je elke dag iets minder dan een halve gram 4MMC snuift, hoe dodelijk/schadelijk dit is voor je, ik weet natuurlijk dat het slecht voor je is en dat je er zo snel mogelijk mee moet stoppen maar hoe schadelijk/dodelijk is het?
Ik heb sinds kort ook dat mijn neus aan de buitenkant begint te vervellen, kan dit ook hierdoor komen?
Helpt idd bij droge neus door poeder te bakken, doe het zelf soms ook. Nadeel is dat de geur dan wel kan blijven nazinderen in die labello. Vaseline kan ook maar niet te veel.Mijn man en ik smeren labello om onze neusgaten tegen vervellen door poppers. Bij het snuiven kun je dat ook doen en zien of het helpt.
Zou wel (voorlopig) stoppen met 4MMC. Iedere dag is niet goed.
Mijn man en ik smeren labello om onze neusgaten tegen vervellen door poppers. Bij het snuiven kun je dat ook doen en zien of het helpt.
Zou wel (voorlopig) stoppen met 4MMC. Iedere dag is niet goed.
Dankjulliewel, ga het uitproberen en inderdaad stoppen met het gebruik van drugs, heb liever dat ik gezond nadenk en etui zie dan dat ik over 20 jaar nog elke dag aan de zooi zitHelpt idd bij droge neus door poeder te bakken, doe het zelf soms ook. Nadeel is dat de geur dan wel kan blijven nazinderen in die labello. Vaseline kan ook maar niet te veel.
Ik vroeg me af wanneer je elke dag iets minder dan een halve gram 4MMC snuift, hoe dodelijk/schadelijk dit is voor je, ik weet natuurlijk dat het slecht voor je is en dat je er zo snel mogelijk mee moet stoppen maar hoe schadelijk/dodelijk is het?
Ik heb sinds kort ook dat mijn neus aan de buitenkant begint te vervellen, kan dit ook hierdoor komen?
Ik weet dat het slecht voor je is, maar ik vroeg me af of iemand toevallig wist hoe slecht het ongeveer voor je is, ik stond vanochtend op en vroeg mezelf af of ik mijn gram nog op kon snuiven of dat ik er echt per direct mee moest/moet gaan stoppenElke dag een serotoninereleaser is niet al te best voor je. Je gebruikt RCs dus over de schadelijkheid (m.n. op de lange termijn) is gewoon nog niet zo heel veel bekend. Maar je weet best dat je niet goed bezig bent.
Als je je inleest over hoeveelheden zou je per direct beseffen dat een gram gigantisch veel is waardoor je meteen uw antwoord weet/wist.Ik weet dat het slecht voor je is, maar ik vroeg me af of iemand toevallig wist hoe slecht het ongeveer voor je is, ik stond vanochtend op en vroeg mezelf af of ik mijn gram nog op kon snuiven of dat ik er echt per direct mee moest/moet gaan stoppen
Nu ik erover nadenk, ik kreeg bij 3-MMC vroeger toen ik dat nog regelmatig deed altijd de dag na gebruik gezwollen rode enkels, en enorme jeuk op die plekken met krabben en bloedens tot gevolg. Zou dat een verklaring kunnen zijn van de korte termijn verhoogde bloeddruk?Op de korte termijn kan je voornamelijk hart- en vaatproblemen verwachten.
Met andere woorden is het het verstandigste om wat ik nu nog heb weg te gooien en er van af te blijven, dankjewel voor dit uitgebreide en duidelijke bericht!Op de korte termijn kan je voornamelijk hart- en vaatproblemen verwachten. 4-MMC knijpt de bloedvaten samen, verhoogt de hartslag, en daarmee stijgt de bloeddruk ook. Daardoor kan er vanalles mis gaan met de doorbloeding. Zo krijgen sommige mensen er blauwe plekken van. Maar als het gebeurt in je longen, nieren of lever dan ben je verder van huis. Als de doodbloeding in het hart faalt dan heb je een hartinfarct, en net als bij een herseninfarct leidt dat heel snel (enkele minuten) tot levensbedreigende of blijcende schade. Zeker bij regelmatig gebruik van hoge doseringen kan je daar last van krijgen.
Ook kun je last krijgen van een psychotische episode (zeker als je lang wakker blijft). In superernstige gevallen krijgen mensen een opwindingsdelier of kaakklem. Dat is echt wordt-case scenario en heel gevaarlijk.
Op de middellange termijn kun je voornamelijk psychologische effecten verwachten, zoals vermoeidheid, moeite met concentreren, angstklachten, depressie, maar daardoor ook sociale problemen zoals ruzies met vrienden, problemen op je werk, geldproblemen of problemen met justitie.
Op de lange termijn weten we nog niet zoveel specifiek over 4-MMC. Maar wat je wel kan verwachten is dat dopamine-neuronen in het brein beschadigd raken. Dat kan allereerst leiden tot verslaving en controleverlies. Maar je kan daardoor ook later last krijgen van de ziekte van Parkinson. Daarnaast hangen erectiestoornissen samen met beschadigde dopamine-neuronen in het brein. Ook kun je last krijgen van geheugenklachten en blijvende concentratieproblemen vanwege mogelijke neurotoxiciteit.
Dus een aardig lijstje zo alles bij elkaar. En dan weten we een deel van de effecten dus niet. Zo zijn er wat geruchten over schade aan longen, lever en alvleesklier, maar hoe dat precies werkt weten we niet (mogelijk vaatvernauwing). Maar het kan ook dat we nog gekke ziektes moeten ontdekken die door 4-MMC zijn veroorzaakt.
Ik gebruikte voor nog relatief korte tijd 8 sleuteltjes per dag, 0.05 per stuk, heb nu nog een gram waar ik 3 dagen mee door kon, maar ik ga het buiten mijn bereik houden, weet inderdaad dat ik te veel gebruikte, vroeg me alleen af hoe snel ik er van weg moest komen, ik heb mijn antwoord hier gevonden en wordt aangeraden om per direct te doen, dus ga ik wat ik nog heb weggooienAls je je inleest over hoeveelheden zou je per direct beseffen dat een gram gigantisch veel is waardoor je meteen uw antwoord weet/wist.
Als ik het bericht goed gelezen heb dan is dat waarschijnlijk wel de oorzaak ja, ik denk dat er een aantal bloedvaten geknapt warenNu ik erover nadenk, ik kreeg bij 3-MMC vroeger toen ik dat nog regelmatig deed altijd de dag na gebruik gezwollen rode enkels, en enorme jeuk op die plekken met krabben en bloedens tot gevolg. Zou dat een verklaring kunnen zijn van de korte termijn verhoogde bloeddruk?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."