Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel alcohol drinken jullie?

Hoeveel alcohol drinken jullie?

47 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
Ben jij geen huisarts of was dat iemand anders?
Klik om te vergroten...
Haha i wish! Dat is iemand anders denk ik :)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Haha i wish! Dat is iemand anders denk ik :)
Klik om te vergroten...
Och. De dingen moet je toch ook ergens kunnen leren. Geef die drugskennis maar hier en laat de rest maar zitten. Ik heb het gevoel dat artsen soms heel veel meer kennis over middelen hebben, maar dat dit onvoldoende naar voren komt in discussies over dit onderwerp.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Bijna elke dag wel een halve liter blik bier.
volgens mij heet dat alcoholisme in de volksmond?
Klik om te vergroten...
Wat is blikbier?

In mijn volksmond doet dat pijn.

Ik drink nooit te weinig bier en zeker nooit te veel
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Wat is blikbier?

In mijn volksmond doet dat pijn.

Ik drink nooit te weinig bier en zeker nooit te veel
Klik om te vergroten...
393B6DC3-B2D3-4DC4-AEBF-799241797C49.jpeg
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
af en toe een laagje whisky of een enkel pilsje. verder geen alcohol ook niet met drugs.
Ben hooguit 3 keer per jaar echt aangeschoten of dronken.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Bekijk bijlage 44819
Klik om te vergroten...
aff1d829cf88cba776d8003e53c8b4cf_raw.jpg
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Af en toe eens een wijntje, verder niet. Eerder ook wel eens een biertje. Een heel enkele keer een glaasje teveel, maar liever nie

Bekijk bijlage 44792

De blauwe stipjes hier
Klik om te vergroten...
Goed bezig
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Blyatman zei:
Bijna elke dag wel een halve liter blik bier.
volgens mij heet dat alcoholisme in de volksmond?
Klik om te vergroten...
Jazeker ik ook
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Af en toe eens een wijntje, verder niet. Eerder ook wel eens een biertje. Een heel enkele keer een glaasje teveel, maar liever nie

Bekijk bijlage 44792

De blauwe stipjes hier
Klik om te vergroten...
Zopiclon wil ik ook weleens proberen
D
DoeMaarDieMaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Al sinds een paar jaar (bijna) volledig op 0,0% bier overgeschakeld. Het gekke is dat je na een paar weken het verschil niet meer proeft. Mijn kinderen (3, 4 en 6 jaar) zijn dol op 0,0% bier, maar laatst had de ober een foutje gemaakt en mij 5% heineken gegeven. Ik had dat dus helemaal niet door dat dat zo was. Dus zij hadden elk een slok gehad, dus dat was wel erg spijtig. Toen kwam ik er ineens achter, omdat ik naar het flesje keek.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aron Kurwa777 zei:
Zopiclon wil ik ook weleens proberen
Klik om te vergroten...
Why?
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ongeveer 8 blikjes (33) per dag. Een paar jaar geleden dronk ik soms wel 30 halve liters per dag. De neiging om dat te doen is nu wel weg. Ik zou gemakkelijk kunnen stoppen nu maar ik doe gewoon door, heb er te veel plezier aan. Ik ondervind daar ook geen problemen mee, mijn lever is goed en als ik zat ben ben ik kalm en blijf ik gewoon mezelf.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Al een jaar of 20+ zo goed als niks.
Heeeeel zelden , 1-3 keer per jaar 1 tap of flesje 2% bier, een Mojito en heel soms een droge witte wijn KOUD.
Heb een hele fles (dichte) Limoncello van Villa Massa in de vriezer. Al een poos maar niets van genomen nog.

Verder drink ik nooit alcohol maar water, koffie, thee, (rauwe) melk en soms fris.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Niks meer sinds recentelijk.
Wil dat graag ook zo houden
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gemiddeld iets onder een krat bier per weekend. Doordeweeks niks. In de winter iets minder.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eigenlijk absurd teveel..
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik drink vrijwel nooit alcohol. Eens in de zoveel tijd een weizenbier in de sauna. Was weleens anders maar dat is jaren geleden.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Aron Kurwa777 zei:
Hoeveel alcohol drinken jullie?
Klik om te vergroten...
Niet genoeg meer, ben vort een saai mens 🤣
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#19
2 tot 3 liter bier per dag.
Mijn streven is maximaal 2 liter.
Ik binge, ik vind bier happen en het dronken worden lekker, maar dronken zijn vind ik niet lekker.
Meestal begin ik tegen 1600, als ik "dorst" krijg. En tegen 1900 zit ik dan wel vol. Meestal doe ik dat een dag of 3,4 en dan een paar dagen niet, tot ik weer cravings krijg.
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#20
-Rataplan- zei:
Ongeveer 8 blikjes (33) per dag. Een paar jaar geleden dronk ik soms wel 30 halve liters per dag.
Klik om te vergroten...
10 liter per dag? Dan begon je s'ochtends zeker al?
Ik ben blij dat ik niet zoveel op kan.

-Rataplan- zei:
De neiging om dat te doen is nu wel weg. Ik zou gemakkelijk kunnen stoppen
Klik om te vergroten...
Ik vind alcohol ook relatief makkelijk om (tijdelijk) mee te stoppen. Maar dat schijnt voor iedereen weer anders te zijn.
-Rataplan- zei:
nu maar ik doe gewoon door, heb er te veel plezier aan.
Ik ondervind daar ook geen problemen mee, mijn lever is goed
Klik om te vergroten...
Die problemen gaan met de jaren nog wel komen, je moet je lever de kans geven om zich herstellen. Op je lever moet je zuinig op zijn want het is een heel bijzonder orgaan, je kunt er een stuk van af snijden en dan groeit het gewoon weer aan. De lever is het enige lichaamsdeel die dat kan.

-Rataplan- zei:
en als ik zat ben ben ik kalm en blijf ik gewoon mezelf.
Klik om te vergroten...
Dan drink jij alleen of niet?
Ik ook.
Het was laatst in het nieuws dat mensen die alleen drinken niet agressief worden van drank.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."