Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel alcohol drinken jullie?

Hoeveel alcohol drinken jullie?

47 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Grijs Zopiclon, groen wiet (een of twee hijsjes meestal), rood microdoses LSD. Ik heb voor mezelf de stelregel max 2x per week iets te gebruiken en afgelopen weekeind was een zeldzame overtreding van die regel. Donderdag microdosis lsd, vrijdag en zaterdag een glaasje wijn. Wild leven!🤣
Klik om te vergroten...
Gebruik jij je speciale vakkennis daarvoor, of is het uit de losse hand?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casrus zei:
Gebruik jij je speciale vakkennis daarvoor, of is het uit de losse hand?
Klik om te vergroten...
Waarvoor precies?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Die kalender met die stipjes?
Klik om te vergroten...
Neehoor, dat is gewoon een app uit de appstore! Dose heet ie
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Waarvoor precies?
Klik om te vergroten...
Die kalender met die stipjes?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Neehoor, dat is gewoon een app uit de appstore! Dose heet ie
Klik om te vergroten...
Mensen met een medische achtergrond hebben toch allerlei kennis over drugs?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bijna elke dag wel een halve liter blik bier.
volgens mij heet dat alcoholisme in de volksmond?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Mensen met een medische achtergrond hebben toch allerlei kennis over drugs?
Klik om te vergroten...
Klopt, maar ik heb geen medische achtergrond. En de meeste kennis over drugs komt van hier, ik gebruik dus zelf heel weinig en alleen wiet en psychedelica.

En incidenteel zopiclon of oxazepam op recept
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Klopt, maar ik heb geen medische achtergrond. En de meeste kennis over drugs komt van hier, ik gebruik dus zelf heel weinig en alleen wiet en psychedelica.

En incidenteel zopiclon of oxazepam op recept
Klik om te vergroten...
Ben jij geen huisarts of was dat iemand anders?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Ben jij geen huisarts of was dat iemand anders?
Klik om te vergroten...
Haha i wish! Dat is iemand anders denk ik :)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Haha i wish! Dat is iemand anders denk ik :)
Klik om te vergroten...
Och. De dingen moet je toch ook ergens kunnen leren. Geef die drugskennis maar hier en laat de rest maar zitten. Ik heb het gevoel dat artsen soms heel veel meer kennis over middelen hebben, maar dat dit onvoldoende naar voren komt in discussies over dit onderwerp.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blyatman zei:
Bijna elke dag wel een halve liter blik bier.
volgens mij heet dat alcoholisme in de volksmond?
Klik om te vergroten...
Wat is blikbier?

In mijn volksmond doet dat pijn.

Ik drink nooit te weinig bier en zeker nooit te veel
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Wat is blikbier?

In mijn volksmond doet dat pijn.

Ik drink nooit te weinig bier en zeker nooit te veel
Klik om te vergroten...
393B6DC3-B2D3-4DC4-AEBF-799241797C49.jpeg
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
af en toe een laagje whisky of een enkel pilsje. verder geen alcohol ook niet met drugs.
Ben hooguit 3 keer per jaar echt aangeschoten of dronken.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blyatman zei:
Bekijk bijlage 44819
Klik om te vergroten...
aff1d829cf88cba776d8003e53c8b4cf_raw.jpg
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Af en toe eens een wijntje, verder niet. Eerder ook wel eens een biertje. Een heel enkele keer een glaasje teveel, maar liever nie

Bekijk bijlage 44792

De blauwe stipjes hier
Klik om te vergroten...
Goed bezig
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Blyatman zei:
Bijna elke dag wel een halve liter blik bier.
volgens mij heet dat alcoholisme in de volksmond?
Klik om te vergroten...
Jazeker ik ook
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Af en toe eens een wijntje, verder niet. Eerder ook wel eens een biertje. Een heel enkele keer een glaasje teveel, maar liever nie

Bekijk bijlage 44792

De blauwe stipjes hier
Klik om te vergroten...
Zopiclon wil ik ook weleens proberen
D
DoeMaarDieMaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Al sinds een paar jaar (bijna) volledig op 0,0% bier overgeschakeld. Het gekke is dat je na een paar weken het verschil niet meer proeft. Mijn kinderen (3, 4 en 6 jaar) zijn dol op 0,0% bier, maar laatst had de ober een foutje gemaakt en mij 5% heineken gegeven. Ik had dat dus helemaal niet door dat dat zo was. Dus zij hadden elk een slok gehad, dus dat was wel erg spijtig. Toen kwam ik er ineens achter, omdat ik naar het flesje keek.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aron Kurwa777 zei:
Zopiclon wil ik ook weleens proberen
Klik om te vergroten...
Why?
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ongeveer 8 blikjes (33) per dag. Een paar jaar geleden dronk ik soms wel 30 halve liters per dag. De neiging om dat te doen is nu wel weg. Ik zou gemakkelijk kunnen stoppen nu maar ik doe gewoon door, heb er te veel plezier aan. Ik ondervind daar ook geen problemen mee, mijn lever is goed en als ik zat ben ben ik kalm en blijf ik gewoon mezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."