Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp me out! Hoeveel amfetamine is niet schadelijk

Help me out! Hoeveel amfetamine is niet schadelijk

62 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rella88 zei:
Ik zie echt potentie in je antwoord.
Echter is mijn huisarts erg moeilijk met medicatie. Goed zal het niet zijn, maar dan heb je wel een goedgekeurd iets… en liever iets minder goeds dan een vermoeide negatieve ouder…
Klik om te vergroten...
Nou, en los daarvan: je zou hulp moeten kunnen krijgen die bij je past. Met of zonder medicatie. Vervelend dat dat tot nu toe niet zo is geweest… waarom hielp de antidepressiva je niet?
Ik vond hulp vragen heel moeilijk omdat er “niet écht wat aan de hand was” of dat praatte ik mezelf vooral aan. Twee zomers terug heb ik daarom alle “kleine” dingen waar ik tegenaan liep in een brief aan mijn huisarts opgeschreven. Bij elkaar bleek dat toch niet zo klein te zijn. Inmiddels heb ik heel fijne hulp gehad en zit ik er veel beter in. Ook heb ik nu medicatie die me echt helpt en waar ik me prettig bij voel (ik wilde juist géén medicatie want: ik wilde niet elke dag legale pep slikken.)
Misschien helpt dat je wat? Meditatie en mindfulness zullen je ook zéker kunnen helpen, maar ik herken wel heel erg wat je zegt over dat je dat moeilijk zelf oppakt. Ik heb dat ook, kom daar moeilijk in en houd het nog moeilijker vol.

Wat betreft je laatste zin: beter geen mama die niet exact weet wat ze binnenkrijgt en dus ook zichzelf niet potentieel in gevaar brengt, toch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rella88 zei:
Ik slik al antidepressiva..
Klik om te vergroten...
welke als ik vragen mag en dan ook amfetamine erbij kan de werking wel iets verstoren
ligt ook aan welke je hebt
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
welke als ik vragen mag en dan ook amfetamine erbij kan de werking wel iets verstoren
ligt ook aan welke je hebt
Klik om te vergroten...
Citalopram 20mg
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Nou, en los daarvan: je zou hulp moeten kunnen krijgen die bij je past. Met of zonder medicatie. Vervelend dat dat tot nu toe niet zo is geweest… waarom hielp de antidepressiva je niet?
Ik vond hulp vragen heel moeilijk omdat er “niet écht wat aan de hand was” of dat praatte ik mezelf vooral aan. Twee zomers terug heb ik daarom alle “kleine” dingen waar ik tegenaan liep in een brief aan mijn huisarts opgeschreven. Bij elkaar bleek dat toch niet zo klein te zijn. Inmiddels heb ik heel fijne hulp gehad en zit ik er veel beter in. Ook heb ik nu medicatie die me echt helpt en waar ik me prettig bij voel (ik wilde juist géén medicatie want: ik wilde niet elke dag legale pep slikken.)
Misschien helpt dat je wat? Meditatie en mindfulness zullen je ook zéker kunnen helpen, maar ik herken wel heel erg wat je zegt over dat je dat moeilijk zelf oppakt. Ik heb dat ook, kom daar moeilijk in en houd het nog moeilijker vol.

Wat betreft je laatste zin: beter geen mama die niet exact weet wat ze binnenkrijgt en dus ook zichzelf niet potentieel in gevaar brengt, toch?
Klik om te vergroten...
Ja ik wil juist graag hulp, maar weet niet wat het is. Denk dat het tussen me oren zit maar iedereen bij ons heeft depressieve genen. vader, oma, ik. Generatie op generatie.

Ik kan alleen aangeven dat ik me down voel,
Geen zin heb om dingen te ondernemen. Praten kom ik niet verder en dus met antidepressiva ook niet. En ja dan neem je zo’n pil en ben je vrolijk en wil je dingen doen.
Het is moeilijk want dan wil je zo graag die pil… maar spelen met me leven is ook geen optie uiteraard.
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Positief denken kun je leren tot op zekere hoogte. Maar als je blijft volhouden dat dit je aard is gaat dat zeker niet lukken.

Je bent met drugs op positiever toch? Dan is dat nuchter ook mogelijk met de juiste hulp.
Klik om te vergroten...
Ja dat is dus het probleem. Mijn hoofd zegt het en hoe kan je dealen met je hoofd? Geloof me heb liever ook geen pil. Maar het is moeilijk vechten tegen je gedachte.
oma en vader hebben dat ook. Helaas niet de genen van me moeder 😅
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rella88 zei:
Ja dat is dus het probleem. Mijn hoofd zegt het en hoe kan je dealen met je hoofd? Geloof me heb liever ook geen pil. Maar het is moeilijk vechten tegen je gedachte.
oma en vader hebben dat ook. Helaas niet de genen van me moeder 😅
Klik om te vergroten...
Als jij iedere dag in je hoofd tegen jezelf blijft zeggen; ik heb geen zin, ik kan niet meer, ik heb geen energie, waarom ben ik niet gelukkig etc dan ga je natuurlijk nooit positief denken.

Je hersenen kiezen nu eenmaal voor het makkelijkste, en dat is toch meestal het negatieve. Mens eigen.

Je kunt je dag ook beginnen met een journal. Schrijf op waar je dankbaar voor bent, wat je wilt bereiken vandaag (kleine dingen tellen ook!)

Dit kan ook aan het einde van de dag. Wat ging er goed, wat wil je morgen beter doen? Zo leer je je hersenen niet alleen op het negatieve te richten maar zo ga je ook positieve dingen zien.

Want volgens mij heb je die heus wel!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rella88 zei:
Citalopram 20mg
Klik om te vergroten...
en hoelang al
of had je dat al gezegd
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rella88 zei:
Ja ik wil juist graag hulp, maar weet niet wat het is.
Klik om te vergroten...
Maar lieverd, dat wist ik ook niet voor ik die brief schreef en het onderzocht werd… En ik denk dat niemand direct weet wat het is.

Rella88 zei:
maar iedereen bij ons heeft depressieve genen. vader, oma, ik. Generatie op generatie
Klik om te vergroten...
Dit lijkt me al een duidelijke indicatie dat het niet tussen je oren zit, toch?

Rella88 zei:
Ik kan alleen aangeven dat ik me down voel,
Geen zin heb om dingen te ondernemen.
Klik om te vergroten...
Maar alleen een omschrijving van een gevoel, is lastig voor hulpverleners. Waar zorgt dit gevoel voor bij jou? Waar loop je regelmatig tegen aan door dit gevoel? Wat gaat er “mis” als je die afslankpillen niet neemt? Dat zijn de dingen die ik heb opgeschreven, met daarbij hoe ik dit graag anders zou willen zien. Dán heb je een hulpvraag en kunnen hulpverleners een plan maken dat op je behoeften is afgestemd.
Want naast “praten” zijn er ook andere therapieën. Zo was CGT iets dat beter bij mij pastte: dat is meer “doe” therapie waarbij je methoden krijgt aangeleerd die je kunnen helpen met negatieve gedachten, of om meer actie te ondernemen. Zo heb ik veel aan schema therapie gehad (grote tip om op te zoeken). Misschien helpt het te kijken naar vergelijkbare methoden, zodat je ook beter bij je arts kunt aangeven wat jou zou kunnen helpen?

Spyro zei:
Je kunt je dag ook beginnen met een journal. Schrijf op waar je dankbaar voor bent, wat je wilt bereiken vandaag (kleine dingen tellen ook!)

Dit kan ook aan het einde van de dag. Wat ging er goed, wat wil je morgen beter doen? Zo leer je je hersenen niet alleen op het negatieve te richten maar zo ga je ook positieve dingen zien.
Klik om te vergroten...
Dit helpt mij ook enorm! Ik heb de purpuz-planner, die is hier volledig op ingericht. Wellicht ook een tip? (Ook aan anderen btw - highly recommend this agenda🤪).

Rella88 zei:
En ja dan neem je zo’n pil en ben je vrolijk en wil je dingen doen.
Het is moeilijk want dan wil je zo graag die pil…
Klik om te vergroten...
Maar dit geeft me gewoon wel een knoopje in m’n maag meid… klinkt écht alsof je er maar beter snel mee stopt. Je kan ook bij je arts aangeven dat je je zoveel beter voelde met deze pillen en dat je vermoed dat dat kwam door de amfetamine, en of er gekeken kan worden naar de mogelijkheden voor medicatie die meer hier op lijkt? Of een diagnose die aansluit op dit vermoeden? Anything beter dan zelf blijven dokteren, in elk geval.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelfmedicatie is eigenlijk in vrijwel alle gevallen sterk af te raden.
Je zal maar eens de verkeerde medicatie of rc's uitkiezen en daardoor helemaal in de shit komen te zitten.....ik denk hierbij met name aan de benzo's.... krijg je gratis en voor niks een benzo verslaving te pakken.
Dan ben je verder, veel verder van huis.
Ga naar je huisarts. Overleg je problemen en krijg goede hulp!
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#10
De vraag is natuurlijk waarom je na een jaar gebruik de vraag stelt of t schadelijk is. Misschien zit daar zelfs het antwoord op de vraag.
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
en hoelang al
of had je dat al gezegd
Klik om te vergroten...
Deze al 10jaar
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Als jij iedere dag in je hoofd tegen jezelf blijft zeggen; ik heb geen zin, ik kan niet meer, ik heb geen energie, waarom ben ik niet gelukkig etc dan ga je natuurlijk nooit positief denken.
Klik om te vergroten...

Dit... Mijn dag begint tegenwoordig met een aantal korte MP3's die door mijn wake-up light worden afgespeeld


Geen idee of het daar door komt, maar mijn stimulant inname is de afgelopen maand gedecimeerd...
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Positief denken kun je leren tot op zekere hoogte. Maar als je blijft volhouden dat dit je aard is gaat dat zeker niet lukken.

Je bent met drugs op positiever toch? Dan is dat nuchter ook mogelijk met de juiste hulp.
Klik om te vergroten...
Ben het mee eens dat juiste hulp kan helpen, maar in sommige gevallen is het niet zo makkelijk op te lossen met medicatie en therapie. Ik heb medicijngebruik ook zeer fout zien gaan, het lost lang niet altijd alles op. Wat is de juiste hulp? Soms is het reguliere systeem niet altijd genoeg, en met de ellenglange wachtlijsten is het ook lastig.

Ik merk bij mezelf dat je de beste vooruitgang boekt als je zelf inzicht krijgt in je eigen gedrag en daar afstand van kan nemen. Dan leer je betere beslissingen te maken, en beter voor jezelf te zorgen. Toch denk ik dat sommige mensen een brein hebben waarbij verandering lastig of zelfs (bijna) onmogelijk kan zijn, maar dat is puur vanuit mijn eigen observaties en ervaringen.

Als OP baat heeft bij stimulerende middelen dan zou hij misschien beter eens met zijn psychiater overleggen waarom dat zoveel beter werkt. Er zijn genoeg medicijnen die gelijkende werkingen hebben + minder bijwerkingen, die wel legaal zijn en onder controle kunnen worden gegeven.

Als antidepressiva niet werkt zou ik sowieso naar de psychiater of dokter gaan wie dit heeft voorgeschreven om te zeggen dat het niet werkt. Wees dan eerlijk over wat je gebruikt en dat dat je wel lijkt te helpen, in ieder geval met je negativiteit. Dan kun je daar samen naar kijken.

Meditatie zie ik vaak voorbij komen hier, begrijpelijk. Zelf hou ik er totaal niet van. Wat ik doe is wandelen, het liefst in de natuur. Wandelen is ontzettend fijn, en ik voel me daarna altijd minder negatief. Het is een moment waar ik even alleen ben, frisse lucht kan opsnuiven en mijn gedachtes los kan laten. Als het regent pak ik een paraplu. Het is een stuk makkelijker dan mediteren, en je beweegt ook nog eens, dat geeft juist de afleiding van je hoofd, en geeft meer ruimte. Als ik in de natuur wandel is dat effect nog sterker. Niks anders doet er dan toe.
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben bij de huisarts geweest en heb

METHYLFENIDAAT gekregen…​

D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
[QUOTE="Rella88, post: 1918201, member: 173510"
sorry ik zag alcohol niet als drugs.
[/QUOTE]

Noot:
Alcohol is je reinste legale harddrug.
Talloze mensen gaan hierdoor ten gronde ook nog eens.....
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rella88 zei:
Deze al 10jaar
Klik om te vergroten...
citalopram is niet het ideale middel om fit van te worden. ik zou om een ander middel vragen. ik ging vroeger zo hard als een trein van een Antidepressiva, maar moest vanwege gezondheidsproblemen over stappen of citalopram. ik zal de naam eens opzoeken, want het is al een tijdje geleden
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er is no way dat dagelijks gebruik van de afslankpil met amfetamine waar je het over had, of de methylfenidaat die je voorgeschreven hebt gekregen, geen invloed zal hebben op je algehele gemoedstoestand.

Vrijwel iedereen hier weet dat wanneer iemand een paar gram coke naar binnen mikt op een avond, diezelfde persoon een aantal dagen later een flinke dip zal ervaren. Dit komt omdat dergelijk druggebruik de dopaminevoorraad plundert en een paar dagen later diezelfde stoffen, die ervoor zorgen dat je goed gestemd bent en die je aansporen in beweging te komen en productieve dingen te doen (dit is waarvoor het dopaminesysteem evolutionair gezien fungeert), vrijwel niet meer of helemaal niet meer afgegeven kunnen worden. Dat je mildere stimulanten in lagere doseringen gebruikt dan het voorbeeld wat ik zojuist gaf, betekent niet dat die niet een vergelijkbare werking op je dopaminesysteem hebben. De stemmingsschommelingen zijn minder heftig, maar de stemming wordt in dat geval wel degelijk significant beïnvloed. Dit ontgaat nogal wat mensen. Het verband dat zij zich één of een paar dagen later minder goed voelen (ook bijvoorbeeld na excessief gamen, eten, social media bingen, aan de pielemuis trekken, etc.) is immers minder makkelijk te leggen dan bij de enorme 'dinsdagdip' die je voelt als je extreem zwaar tekeer bent gegaan.

Kortom, het antwoord op je vraag is in mijn optiek dat er geen niet-schadelijke hoeveelheid amfetamine is die je dagelijks kunt gebruiken, of dat de dosering dan zo laag is dat je de effecten waar je op uit bent niet zult ervaren. Zolang je met middelen blijft spelen die een flinke impact hebben op je dopaminesysteem, zul je diezelfde pieken en dalen blijven ervaren, in proportie tot de mate waarin je het middel gebruikt/misbruikt. Dat is niet iets wat je op dagelijkse basis onderdeel uit wilt laten maken van je leven.

Dit gezegd hebbende: het is jouw leven en jij bepaalt wat voor jou het belangrijkste is, maar ik zou je vriendelijk willen vragen er nog eens over na te denken of je hier wel goed aan doet. Zo geef je bijvoorbeeld aan dat je deze middelen gebruikt omdat ze je helpen goed te voelen en helpen dingen te gaan ondernemen. Dat klopt, zoals ik al aangaf heeft de afgifte van dopamine de functie jou tot beweging te drijven. Maar door dit gebruik zorg je ervoor dat jouw toekomstige zelf zich juist weer minder goed zal voelen en zich nog minder gemotiveerd zal voelen. Dit kan weer aanzetten tot nog meer gebruik - in jouw geval is dit ook het gevolg, je gebruikt inmiddels immers dagelijks en geeft aan niet meer zonder te willen - en zo zet je in principe een vicieuze cirkel in gang die hoogstwaarschijnlijk leidt naar een plaats waar je ver vandaan wilt blijven. Een aantal andere members waakten bijvoorbeeld al heel wijselijk voor een burn-out. Dan vraag ik me af: waarom dit alles riskeren? Het is al heel vervelend dat je depressieve klachten hebt (veel sterkte!), maar op deze wijze is de kans groot dat je die op lange termijn alleen maar zal doen verergeren.

Denk er nog eens goed over na. Ik denk dat het vrij duidelijk is dat het jou of je gezin geen goed zal doen als je zo doorgaat en dat zou natuurlijk erg treurig en onnodig zijn.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Rella88 zei:
Ik ben bij de huisarts geweest en heb

METHYLFENIDAAT gekregen…​

Klik om te vergroten...
Als afslankmiddel?😲 Wat een flapdrol, dat is medicatie voor ADHD. En ja indd verminderde eetlust is een gekend en veel voorkomende bijwerking.
Zelfs na 2 à 3j gebruik Methylfenidaat voor ADHD, merk ik nog steeds sterk verminderde eetlust.
Het is een wekamine, dat inwerkt op dopamine en noradrenaline, dus zelfde waar amfetamine op inwerkt, maar veel minder sterk en langwerkend.
Maar stims uit de amfetamine-klasse en afgeleiden ervan, verminderen vaak je eetlust. Fervente speed gebruikers, zien er niks vr niks ongezond mager uit e.

En dat eerder genoemde afslankmiddel met efedrine en amfetamine...gewoon veel te heavy als afslankmiddel en ja tuurlijk vond je uiteindelijk het vrolijke effect boeiend. Dus had ni veel meer met afslanken te maken.

Je zou kunnen opteren om volgende stoffen Synephrine HCL (werkt als lichtere variant van efedrine), Hordenine HCL (zorgt voor verhoogde thermogenese en als milde MAO-B inhibitor) en Phenylethyamine (natuurlijke alkaloïde, dat door het lichaam zelf aangemaakt wordt, werkt als neurotransmitter en neurogegulator, en speelt belangrijke rol in onze stemming en cognitieve functies, doordat het de afgifte van dopamine, noradrenaline en choline stimuleert en reguleert, het wordt ook wel het "liefdesmolecuul" genoemd, daar er meer v vrij komt als je verliefd bent, de cacaoboon is de bekendste plantaardige bron van phenylethylamine, dus pure chocolade bevat hoge concentraties). Het zijn alledrie stimulerende alkaloïden.

Deze 3 stoffen kun je best in zuivere poedervorm innemen met wat fruitsap en op een lege maag. Verder kun je eigen dosering makkelijk aanpassen ivm miljoenen afslankpillen.
Want in vele dure legale afslankpillen, vind je vaak als ingrediënten Hordenine HCL en/of Synephrine, mogelijks beschreven als Bitter Orange/Citrus Aurantium, maar veelal in (veel) te lage dosissen, foute verhoudingen en vooral met té veel nutteloze goedkopere vulstoffen.
Ook stimuleert deze combinatie de lichamelijke activiteit, dus zin in activiteit, een lichte workout helpt nog meer qua afslanken.

En bij inname van deze 3 stofjes op een lege maag, ervaar je zowaar fijne milde euforische energie van ca 1u.

Controleer zeker ook steeds interactie/contradictie van voornamelijk Hordenine HCL met andere gebruikelijke medicatie, dit mbt verhoogde thermogenese en milde werking als MAO-B inhibitor.

Hopelijk heb je iets aan mijn lap tekst, maar echt stop met stuff en medicatie te nemen die je uiteindelijke doel van afslanken volledig voorbijgaat.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Methylfenidaat als anti depressie medicijn?
Daar is het toch helemaal niet voor bestemd?
Ik begrijp niets van die medicus dat deze dit medicijn voorschrijft....
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nihilist88 zei:
Als afslankmiddel?😲 Wat een flapdrol, dat is medicatie voor ADHD. En ja indd verminderde eetlust is een gekend en veel voorkomende bijwerking.
Zelfs na 2 à 3j gebruik Methylfenidaat voor ADHD, merk ik nog steeds sterk verminderde eetlust.
Het is een wekamine, dat inwerkt op dopamine en noradrenaline, dus zelfde waar amfetamine op inwerkt, maar veel minder sterk en langwerkend.
Maar stims uit de amfetamine-klasse en afgeleiden ervan, verminderen vaak je eetlust. Fervente speed gebruikers, zien er niks vr niks ongezond mager uit e.

En dat eerder genoemde afslankmiddel met efedrine en amfetamine...gewoon veel te heavy als afslankmiddel en ja tuurlijk vond je uiteindelijk het vrolijke effect boeiend. Dus had ni veel meer met afslanken te maken.

Je zou kunnen opteren om volgende stoffen Synephrine HCL (werkt als lichtere variant van efedrine), Hordenine HCL (zorgt voor verhoogde thermogenese en als milde MAO-B inhibitor) en Phenylethyamine (natuurlijke alkaloïde, dat door het lichaam zelf aangemaakt wordt, werkt als neurotransmitter en neurogegulator, en speelt belangrijke rol in onze stemming en cognitieve functies, doordat het de afgifte van dopamine, noradrenaline en choline stimuleert en reguleert, het wordt ook wel het "liefdesmolecuul" genoemd, daar er meer v vrij komt als je verliefd bent, de cacaoboon is de bekendste plantaardige bron van phenylethylamine, dus pure chocolade bevat hoge concentraties). Het zijn alledrie stimulerende alkaloïden.

Deze 3 stoffen kun je best in zuivere poedervorm innemen met wat fruitsap en op een lege maag. Verder kun je eigen dosering makkelijk aanpassen ivm miljoenen afslankpillen.
Want in vele dure legale afslankpillen, vind je vaak als ingrediënten Hordenine HCL en/of Synephrine, mogelijks beschreven als Bitter Orange/Citrus Aurantium, maar veelal in (veel) te lage dosissen, foute verhoudingen en vooral met té veel nutteloze goedkopere vulstoffen.
Ook stimuleert deze combinatie de lichamelijke activiteit, dus zin in activiteit, een lichte workout helpt nog meer qua afslanken.

En bij inname van deze 3 stofjes op een lege maag, ervaar je zowaar fijne milde euforische energie van ca 1u.

Controleer zeker ook steeds interactie/contradictie van voornamelijk Hordenine HCL met andere gebruikelijke medicatie, dit mbt verhoogde thermogenese en milde werking als MAO-B inhibitor.

Hopelijk heb je iets aan mijn lap tekst, maar echt stop met stuff en medicatie te nemen die je uiteindelijke doel van afslanken volledig voorbijgaat.
Klik om te vergroten...
Dankjullie wel voor jullie uitgebreide uitleg en tijd! Ik ben inmiddels proberen aan het minderen. Heb er vertrouwen in dat het moet lukken! Ik heb de methylfenidaat trouwens gekregen voor de depressie klachten, niet voor het afslanken 😉
Ik ga proberen de citalopram elke maand met 5mg te verminderen en in plaats daarvan extra supplementen nemen in de hoop dat het een beetje compenseert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."