Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp me out! Hoeveel amfetamine is niet schadelijk

Help me out! Hoeveel amfetamine is niet schadelijk

62 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
[QUOTE="Rella88, post: 1918201, member: 173510"
sorry ik zag alcohol niet als drugs.
[/QUOTE]

Noot:
Alcohol is je reinste legale harddrug.
Talloze mensen gaan hierdoor ten gronde ook nog eens.....
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rella88 zei:
Deze al 10jaar
Klik om te vergroten...
citalopram is niet het ideale middel om fit van te worden. ik zou om een ander middel vragen. ik ging vroeger zo hard als een trein van een Antidepressiva, maar moest vanwege gezondheidsproblemen over stappen of citalopram. ik zal de naam eens opzoeken, want het is al een tijdje geleden
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is no way dat dagelijks gebruik van de afslankpil met amfetamine waar je het over had, of de methylfenidaat die je voorgeschreven hebt gekregen, geen invloed zal hebben op je algehele gemoedstoestand.

Vrijwel iedereen hier weet dat wanneer iemand een paar gram coke naar binnen mikt op een avond, diezelfde persoon een aantal dagen later een flinke dip zal ervaren. Dit komt omdat dergelijk druggebruik de dopaminevoorraad plundert en een paar dagen later diezelfde stoffen, die ervoor zorgen dat je goed gestemd bent en die je aansporen in beweging te komen en productieve dingen te doen (dit is waarvoor het dopaminesysteem evolutionair gezien fungeert), vrijwel niet meer of helemaal niet meer afgegeven kunnen worden. Dat je mildere stimulanten in lagere doseringen gebruikt dan het voorbeeld wat ik zojuist gaf, betekent niet dat die niet een vergelijkbare werking op je dopaminesysteem hebben. De stemmingsschommelingen zijn minder heftig, maar de stemming wordt in dat geval wel degelijk significant beïnvloed. Dit ontgaat nogal wat mensen. Het verband dat zij zich één of een paar dagen later minder goed voelen (ook bijvoorbeeld na excessief gamen, eten, social media bingen, aan de pielemuis trekken, etc.) is immers minder makkelijk te leggen dan bij de enorme 'dinsdagdip' die je voelt als je extreem zwaar tekeer bent gegaan.

Kortom, het antwoord op je vraag is in mijn optiek dat er geen niet-schadelijke hoeveelheid amfetamine is die je dagelijks kunt gebruiken, of dat de dosering dan zo laag is dat je de effecten waar je op uit bent niet zult ervaren. Zolang je met middelen blijft spelen die een flinke impact hebben op je dopaminesysteem, zul je diezelfde pieken en dalen blijven ervaren, in proportie tot de mate waarin je het middel gebruikt/misbruikt. Dat is niet iets wat je op dagelijkse basis onderdeel uit wilt laten maken van je leven.

Dit gezegd hebbende: het is jouw leven en jij bepaalt wat voor jou het belangrijkste is, maar ik zou je vriendelijk willen vragen er nog eens over na te denken of je hier wel goed aan doet. Zo geef je bijvoorbeeld aan dat je deze middelen gebruikt omdat ze je helpen goed te voelen en helpen dingen te gaan ondernemen. Dat klopt, zoals ik al aangaf heeft de afgifte van dopamine de functie jou tot beweging te drijven. Maar door dit gebruik zorg je ervoor dat jouw toekomstige zelf zich juist weer minder goed zal voelen en zich nog minder gemotiveerd zal voelen. Dit kan weer aanzetten tot nog meer gebruik - in jouw geval is dit ook het gevolg, je gebruikt inmiddels immers dagelijks en geeft aan niet meer zonder te willen - en zo zet je in principe een vicieuze cirkel in gang die hoogstwaarschijnlijk leidt naar een plaats waar je ver vandaan wilt blijven. Een aantal andere members waakten bijvoorbeeld al heel wijselijk voor een burn-out. Dan vraag ik me af: waarom dit alles riskeren? Het is al heel vervelend dat je depressieve klachten hebt (veel sterkte!), maar op deze wijze is de kans groot dat je die op lange termijn alleen maar zal doen verergeren.

Denk er nog eens goed over na. Ik denk dat het vrij duidelijk is dat het jou of je gezin geen goed zal doen als je zo doorgaat en dat zou natuurlijk erg treurig en onnodig zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."