Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ketaboy zei: Helemaal mee eens.. als je instaat bent om geheel zelfstandig je doseringen gecoördineerd af te bouwen, had je sowieso nooit dit soort worstelingen met verslaving gehad. Aangaande je vraag Rella88, of de door jouw genoemde dosis schadelijk is. Tja qua hoeveelheid amfetamine vind ik het wel meevallen (in vergelijking tot mijn referentiekader qua vrienden in de loop der jaren)... maar als ik vervolgens lees dat je er ook nog veel methylfenidaat bij doet.. en aan je nickname te zien van 1988 bent en ook nog een afslankmedicijn gebruikt (phentermine) en dus vermoedelijk met overgewicht worsteld.. dan zou ik vooral als ik jou was je bloeddruk goed in de gaten houden. Als die waardes namelijk keer op keer veel te hoog zijn... dan ben je heel actief een sluipmoordenaar binnen aan het halen.. en ik heb iets te vaak in mijn omgeving daar de gevolgen van gezien. Dus vraag aan de huisarts om je bloeddruk te meten of als je wat ruimer bij kas zit er eentje te kopen (wel met een keurmerk van de hart stichting). of er eentje te huren bij de thuiszorg ofzo... In mijn omgeving heb ik meermaals gezien dat het veelvuldig meten van de bloeddruk zo confronterend werd door de veel te hoge waardes dat na velen jaren eindelijk er een besef kwam van "wow ik ben mijzelf dood aan het maken en er moet wat veranderen". Klik om te vergroten... Ja mijn bloeddruk is altijd perfect 🫣"
"Rella88 zei: Ja mijn bloeddruk is altijd perfect 🫣 Klik om te vergroten... Heb trouwens geen overgewicht en de afslank pil slik ik niet meer echt alleen de combi van dit bericht neem ik nog"
"Hoi hoi ik heb methylfenidaat 18mg voorgeschreven gekregen voor neerslachtigheid/geen energie etc (loop al een tijdje bij de huisarts) kan ik hier de tyrosine en serotonine supps bij nemen voor net dat beetje extra? Ik nam wel eens amfetamine, maar wilde daar vanaf en na een eerlijk en uitgebreid gesprek bij de huisarts heeft ze me dus de methylfenidaat voorgeschreven. nu zoek ik dus eigenlijk een combi voor redelijk hetzelfde effect. Maar ben verder niet thuis in de drugswereld of combinaties etc 🙏🙏"
"Brakka Mang zei: Wow methylfenidaat via de huisarts, dikke SO naar je HA🤣 Maar welke combinatie zoek je nu eigenlijk dan? Klik om te vergroten... Mensen met adhd krijgen dit ook gewoon.. en word ook soms voorgeschreven bij depressie als andere medicatie niet werken. maar zoals duidelijk in me bericht aangegeven zoek ik dus een combi die een beetje hetzelfde effect geven als de amfetamine die ik hiervoor wel eens nam maar dat wil ik niet meer nemen (ookal voelde ik me daar lekker bij) en of ik er serotonine en/of tyrosine bij kan nemen."
"De pen is van je zus zei: Heb je eerlijk verteld over je amfetamine gebruik bij je huisarts? Waarom denkt ie dat dit slim is om jou dit voor te schrijven? Volgens mij ben je heel erg op zoek naar een vervanging. Een zorgelijk teken. Klik om te vergroten... Ja en zoals ik al aangaf ik loop al jaren bij de huisarts… huisarts weet dat ik het afentoe nam. En ja tuurlijk ben ik op zoek naar een vervanging maar ik neem het niet voor een pleziertje maar voor mijn depressie."
"HappyMind zei: Waarom eerst niet het effect van de methylfenidaat op zichzelf staand ervaren en het middel gebruiken zoals het is voorgeschreven? In plaats van gelijk denken en op zoek gaan naar combinaties voor 'hetzelfde effect' zoals de amfetamine? Klik om te vergroten... Ik gebruik het zoals voorgeschreven. De supps voor erbij zijn meer aanvullend en mijn vraag is of dat ‘goed’ is😊 Ik heb 18mg gekregen, doet niet echt veel en misschien met zo’n supp wordt dat wat versterkt ipv dat ik moet vragen of ik een hogere dosis mag."
"Rella88 zei: Ja en zoals ik al aangaf ik loop al jaren bij de huisarts… huisarts weet dat ik het afentoe nam. En ja tuurlijk ben ik op zoek naar een vervanging maar ik neem het niet voor een pleziertje maar voor mijn depressie. Klik om te vergroten... De amfetamine nam ik ook niet voor een pleziertje, maar echt omdat ik anders zo down ben. En ja dat helpt de oorzaak niet te verhelpen, maar het heel moeilijk te verklaren waardoor het komt. Ik loop er al 10jaar mee. Van huisarts, naar altrecht etc"
"Kordie zei: Daarom alleen gebruiken op dit moment wat je huisarts je voorschrijft. Denk dat dat bij een depressie de beste start is die je Klik om te vergroten... De pen is van je zus zei: Maar je nam het toch dagelijks en niet af en toe Klik om te vergroten... De afmetamine nam ik de laatste tijd niet dagelijks. Deze methylfenidaat moet ik wel dagelijks nemen."
"Brakka Mang zei: Neen is niet hetzelfde, maar dat kan een eenvoudiger google search je ook wel beantwoorden 😉 Klik om te vergroten... Wat bedoel je"
"Hoi allemaal, willen jullie dit aub even lezen en met mij mee denken?! ik gebruik zelf zo’n 15 mg per dag aan een combi van phentermine/cafeïne/amfetamine. verhouding is ongeveer 2mg amfetamine 5mg phentermine en de rest cafeïne. Ik heb van de huisarts 36mg methylfenidaat gekregen voor depressie/futloosheid etc. Dit omdat een citalopram niet zijn werking deed. Ik hoopte zelf eigenlijk dat ik dit zou kunnen gebruiken ipv de bovenste combi, maar dit is anders en blijf toch grijpen naar de combi van phentermine/amfetamine. Ik maak me vooral heel druk om het feit dat ik het überhaupt neem, maar zodra ik het niet neem ben ik chagrijnig en komt er geen flikker uit me handen. Dit maakt me heel frustrerend want het liefst wil ik er vanaf en me gewoon goed en positief voelen. Het zal ook zeker voor een deel tussen me oren zitten, maar goed we weten allemaal dat het heel moeilijk is om tegen je gedachte te vechten… hebben jullie tips voor mij? wat kan ik doen om af te bouwen bijvoorbeeld? is de bovengenoemde dosis schadelijk? (Snap dat het niet goed is, maar medicatie vd huisarts is ook niet goed natuurlijk alleen niet perse ‘schadelijk’) In november ga ik naar een retreat, het beste is dan om clean te gaan natuurlijk zodat mijn gevoel en kijk op dingen niet gestimuleerd worden door de ‘drugs’ ben echt even gefrustreerd omdat ik gewoon niet weet wat te doen nu"