Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp me out! Hoeveel amfetamine is niet schadelijk

Help me out! Hoeveel amfetamine is niet schadelijk

62 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
wow afslankpillen met amfetamine erin ze verzinnen ook van alles 😅
puik idee ,,,,, hint : not :P
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rella88 zei:
Sta wel open voor meditatie, maar waar en welke vind ik lastig
Klik om te vergroten...
Hier en nu. Anapana-meditatie is een goede voor beginners. Je richt je aandacht op een driehoek van je mond neus en voorhoofd.

Door daar op te focussen dwaal je minder snel af met gedachten.

En als je gedachten afdwalen breng je je focus daar weer naartoe.

Verder focus je dus alleen op de ademhaling bij je neus. En doe je niks geforceerd met ademhalen eigen tempo. Begin kort met een paar minuten en breid langzaam uit.

Ik vind het zelf fijn om in de ochtend te doen zodat me dag minder gehaast is en ik niet het gevoel heb om er de hele tijd achter mijn afspraken aan te rennen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rella88 zei:
Klopt inderdaad, maar moet zeggen dat ik het enkel neem voor de energie, vrolijkheid 😅
Klik om te vergroten...
Sorry voor de boze reactie maar klinkt echt als een kutidee.

Enniewees ter vergelijking: ik slik elke dag 30mg (lisdex)amfetamine voor mijn adhd, volwassenen krijgen soms meer dex per dag toegeschreven, zo’n 40 mg als ze het nodig hebben. Maar dit is wel allemaal onder toeziend oog van artsen en met goedgekeurde medicatie (die bijwerkingen beperkt). Dus als je pep nodig hebt voor energie en euforie, dan zou je die zelf misschien eens kunnen bezoeken
 Zelf aankloten is wel vragen om verslavingsproblematiek.
Rella88 zei:
Ik merk wel dat ik het elke dag wil hebben voor de energie en het positieve gevoel.
Klik om te vergroten...
En dit is wel een indicator daar voor.
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
wow afslankpillen met amfetamine erin ze verzinnen ook van alles 😅
puik idee ,,,,, hint : not :P
Klik om te vergroten...
Haha al super oud hoor
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Sorry voor de boze reactie maar klinkt echt als een kutidee.

Enniewees ter vergelijking: ik slik elke dag 30mg (lisdex)amfetamine voor mijn adhd, volwassenen krijgen soms meer dex per dag toegeschreven, zo’n 40 mg als ze het nodig hebben. Maar dit is wel allemaal onder toeziend oog van artsen en met goedgekeurde medicatie (die bijwerkingen beperkt). Dus als je pep nodig hebt voor energie en euforie, dan zou je die zelf misschien eens kunnen bezoeken
 Zelf aankloten is wel vragen om verslavingsproblematiek.

En dit is wel een indicator daar voor.
ljuv zei:
Sorry voor de boze reactie maar klinkt echt als een kutidee.

Enniewees ter vergelijking: ik slik elke dag 30mg (lisdex)amfetamine voor mijn adhd, volwassenen krijgen soms meer dex per dag toegeschreven, zo’n 40 mg als ze het nodig hebben. Maar dit is wel allemaal onder toeziend oog van artsen en met goedgekeurde medicatie (die bijwerkingen beperkt). Dus als je pep nodig hebt voor energie en euforie, dan zou je die zelf misschien eens kunnen bezoeken
 Zelf aankloten is wel vragen om verslavingsproblematiek.

En dit is wel een indicator daar voor.
Klik om te vergroten...
Ik ben er al eens voor naar een dokter geweest maar ze zeggen dat er niks voor is
 behalve antidepressiva
Klik om te vergroten...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rella88 zei:
Sta wel open voor meditatie, maar waar en welke vind ik lastig
Klik om te vergroten...
Kijk eens op zen.nl - bevalt mij prima. Misschien kan het je helpen op een natuurlijke manier te vinden wat je nu zoekt in de middelen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rella88 zei:
Ongeveer 25mg ephedrine, 25mg amfetamine, 70mg caffeine
Klik om te vergroten...
Okay, de dosering is dus vrij laag — op zich binnen de kaders van medicinaal gebruik. Ik snap de reacties wel; zelfmedicatie is over het algemeen geen goed idee en je kunt je afvragen of stimulantia de juiste oplossing zijn voor overgewicht, maar ik schrik niet van de dosering. Dus ik denk niet dat je gebruik bijzonder schadelijk is.

Waar ik me meer zorgen over maak is dat je de pillen neemt ‘voor de energie en het positieve gevoel’, want daar zijn medicinale stimulantia niet voor bedoeld. Dat neigt naar misbruik en kan snel uit de hand lopen met alle gevolgen van dien.
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Sorry voor de boze reactie maar klinkt echt als een kutidee.

Enniewees ter vergelijking: ik slik elke dag 30mg (lisdex)amfetamine voor mijn adhd, volwassenen krijgen soms meer dex per dag toegeschreven, zo’n 40 mg als ze het nodig hebben. Maar dit is wel allemaal onder toeziend oog van artsen en met goedgekeurde medicatie (die bijwerkingen beperkt). Dus als je pep nodig hebt voor energie en euforie, dan zou je die zelf misschien eens kunnen bezoeken
 Zelf aankloten is wel vragen om verslavingsproblematiek.

En dit is wel een indicator daar voor.
Klik om te vergroten...
Ik zie echt potentie in je antwoord.
Echter is mijn huisarts erg moeilijk met medicatie. Goed zal het niet zijn, maar dan heb je wel een goedgekeurd iets
 en liever iets minder goeds dan een vermoeide negatieve ouder

R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Okay, de dosering is dus vrij laag — op zich binnen de kaders van medicinaal gebruik. Ik snap de reacties wel; zelfmedicatie is over het algemeen geen goed idee en je kunt je afvragen of stimulantia de juiste oplossing zijn voor overgewicht, maar ik schrik niet van de dosering. Dus ik denk niet dat je gebruik bijzonder schadelijk is.

Waar ik me meer zorgen over maak is dat je de pillen neemt ‘voor de energie en het positieve gevoel’, want daar zijn medicinale stimulantia niet voor bedoeld. Dat neigt naar misbruik en kan snel uit de hand lopen met alle gevolgen van dien.
Klik om te vergroten...
Dankjewel.. ja ik word er gewoon een leuker mens van vind ik zelf en denk me kinderen ook.. ik ben echt geen wereld van verschil met of zonder, maar kan gewoon meer aan en heb meer zin om de dag door te komen etc etc
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rella88 zei:
Ik zie echt potentie in je antwoord.
Echter is mijn huisarts erg moeilijk met medicatie. Goed zal het niet zijn, maar dan heb je wel een goedgekeurd iets
 en liever iets minder goeds dan een vermoeide negatieve ouder

Klik om te vergroten...
Hoe komt het dat je zo negatief bent? Daar kun je vast wel iets mee
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rella88 zei:
liever iets minder goeds dan een vermoeide negatieve ouder

Klik om te vergroten...
Ik snap je redenering, echt waar, maar het kan zijn dat je door het gebruik van stimulerende middelen langzaam opbrandt omdat je steeds over je eigen grenzen heen gaat. En als je eenmaal in een burn-out of depressie terecht gekomen bent, ben je misschien maanden zo niet jaren uitgeschakeld. En wat voor ouder ben je dan?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Ik snap je redenering, echt waar, maar het kan zijn dat je door het gebruik van stimulerende middelen langzaam opbrandt omdat je steeds over je eigen grenzen heen gaat. En als je eenmaal in een burn-out of depressie terecht gekomen bent, ben je misschien maanden zo niet jaren uitgeschakeld. En wat voor ouder ben je dan?
Klik om te vergroten...
Mee eens. Zo heb ik mijzelf ook een burn out gegeven waar ik nu nog steeds mee zit. En dan heb ik in mijn geval (gelukkig) geen kids. Ik zou niet weten hoe ik dat had moeten doen.
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Ik snap je redenering, echt waar, maar het kan zijn dat je door het gebruik van stimulerende middelen langzaam opbrandt omdat je steeds over je eigen grenzen heen gaat. En als je eenmaal in een burn-out of depressie terecht gekomen bent, ben je misschien maanden zo niet jaren uitgeschakeld. En wat voor ouder ben je dan?
Klik om te vergroten...
Dit.

Altijd af te raden om langdurig energie te 'lenen'. Om een negatief en vermoeid gevoel tegen te gaan lijkt meditatie, yoga, therapie en als dat allemaal niet werkt misschien toch antidepressiva een beter idee dan amfetamine.

De kans dat je die geleende energie ergens met dikke rente terugbetaald is niet afwezig.
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Hoe komt het dat je zo negatief bent? Daar kun je vast wel iets mee
Klik om te vergroten...
Dat is psychisch.. aard van het beestje. Antidepressiva, gesprekken etc werkt niet

R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw PlĂžp zei:
Dit.

Altijd af te raden om langdurig energie te 'lenen'. Om een negatief en vermoeid gevoel tegen te gaan lijkt meditatie, yoga, therapie en als dat allemaal niet werkt misschien toch antidepressiva een beter idee dan amfetamine.

De kans dat je die geleende energie ergens met dikke rente terugbetaald is niet afwezig.
Klik om te vergroten...
Ik slik al antidepressiva..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rella88 zei:
Dat is psychisch.. aard van het beestje. Antidepressiva, gesprekken etc werkt niet

Klik om te vergroten...
Positief denken kun je leren tot op zekere hoogte. Maar als je blijft volhouden dat dit je aard is gaat dat zeker niet lukken.

Je bent met drugs op positiever toch? Dan is dat nuchter ook mogelijk met de juiste hulp.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rella88 zei:
Ik zie echt potentie in je antwoord.
Echter is mijn huisarts erg moeilijk met medicatie. Goed zal het niet zijn, maar dan heb je wel een goedgekeurd iets
 en liever iets minder goeds dan een vermoeide negatieve ouder

Klik om te vergroten...
Nou, en los daarvan: je zou hulp moeten kunnen krijgen die bij je past. Met of zonder medicatie. Vervelend dat dat tot nu toe niet zo is geweest
 waarom hielp de antidepressiva je niet?
Ik vond hulp vragen heel moeilijk omdat er “niet Ă©cht wat aan de hand was” of dat praatte ik mezelf vooral aan. Twee zomers terug heb ik daarom alle “kleine” dingen waar ik tegenaan liep in een brief aan mijn huisarts opgeschreven. Bij elkaar bleek dat toch niet zo klein te zijn. Inmiddels heb ik heel fijne hulp gehad en zit ik er veel beter in. Ook heb ik nu medicatie die me echt helpt en waar ik me prettig bij voel (ik wilde juist géén medicatie want: ik wilde niet elke dag legale pep slikken.)
Misschien helpt dat je wat? Meditatie en mindfulness zullen je ook zéker kunnen helpen, maar ik herken wel heel erg wat je zegt over dat je dat moeilijk zelf oppakt. Ik heb dat ook, kom daar moeilijk in en houd het nog moeilijker vol.

Wat betreft je laatste zin: beter geen mama die niet exact weet wat ze binnenkrijgt en dus ook zichzelf niet potentieel in gevaar brengt, toch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rella88 zei:
Ik slik al antidepressiva..
Klik om te vergroten...
welke als ik vragen mag en dan ook amfetamine erbij kan de werking wel iets verstoren
ligt ook aan welke je hebt
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
welke als ik vragen mag en dan ook amfetamine erbij kan de werking wel iets verstoren
ligt ook aan welke je hebt
Klik om te vergroten...
Citalopram 20mg
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Nou, en los daarvan: je zou hulp moeten kunnen krijgen die bij je past. Met of zonder medicatie. Vervelend dat dat tot nu toe niet zo is geweest
 waarom hielp de antidepressiva je niet?
Ik vond hulp vragen heel moeilijk omdat er “niet Ă©cht wat aan de hand was” of dat praatte ik mezelf vooral aan. Twee zomers terug heb ik daarom alle “kleine” dingen waar ik tegenaan liep in een brief aan mijn huisarts opgeschreven. Bij elkaar bleek dat toch niet zo klein te zijn. Inmiddels heb ik heel fijne hulp gehad en zit ik er veel beter in. Ook heb ik nu medicatie die me echt helpt en waar ik me prettig bij voel (ik wilde juist géén medicatie want: ik wilde niet elke dag legale pep slikken.)
Misschien helpt dat je wat? Meditatie en mindfulness zullen je ook zéker kunnen helpen, maar ik herken wel heel erg wat je zegt over dat je dat moeilijk zelf oppakt. Ik heb dat ook, kom daar moeilijk in en houd het nog moeilijker vol.

Wat betreft je laatste zin: beter geen mama die niet exact weet wat ze binnenkrijgt en dus ook zichzelf niet potentieel in gevaar brengt, toch?
Klik om te vergroten...
Ja ik wil juist graag hulp, maar weet niet wat het is. Denk dat het tussen me oren zit maar iedereen bij ons heeft depressieve genen. vader, oma, ik. Generatie op generatie.

Ik kan alleen aangeven dat ik me down voel,
Geen zin heb om dingen te ondernemen. Praten kom ik niet verder en dus met antidepressiva ook niet. En ja dan neem je zo’n pil en ben je vrolijk en wil je dingen doen.
Het is moeilijk want dan wil je zo graag die pil
 maar spelen met me leven is ook geen optie uiteraard.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."