Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagelijks

Dagelijks

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij deed Herman Brood dat ook zo'n jaartje of 30. Ja, dus het kan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nol, je gaat veel te dol.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wie is de Nol..
N
NolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou ja ik weet niet hoor maar was niet om trots te zijn dat ik dit schrijf. Enkel het feit dat ik zo ben en dat dat prima gaat.
over gezondheid heeft niemand iets te vertellen over zichzelf niet of aan een ander ook niet.
al eet je 80 appeltjes op een dag en trek je van die roze rubberen handschoenen aan bij de afwas omdat het niet Okay is. Maakt geen bal uit. Ik heb ook tijden gehad van onthouding maar dan wordt het minder interssant.
kan ik daar iets aan doen? Ja als ik wil wel, maar waarvoor?
Ik ben liefdevol naar mijn medemens. Het is gevoel +++
Niks mis mee.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nol zei:
Nou ja ik weet niet hoor maar was niet om trots te zijn dat ik dit schrijf. Enkel het feit dat ik zo ben en dat dat prima gaat.
over gezondheid heeft niemand iets te vertellen over zichzelf niet of aan een ander ook niet.
al eet je 80 appeltjes op een dag en trek je van die roze rubberen handschoenen aan bij de afwas omdat het niet Okay is. Maakt geen bal uit. Ik heb ook tijden gehad van onthouding maar dan wordt het minder interssant.
kan ik daar iets aan doen? Ja als ik wil wel, maar waarvoor?
Ik ben liefdevol naar mijn medemens. Het is gevoel +++
Niks mis mee.
Klik om te vergroten...
Elke dag speed gebruiken is gewoon.enorm slecht voor je lijf en mentale gezondheid, dat valt niet te ontkennen. Maar ben blij voor je dat het werkt voor jou.
H
HandhavingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nol zei:
Hoi ik ben Nol uit eindhen ik gebruik dagelijks. Nep of Speed .
Want dat kan gewoon.
Al jaaaaren lang en gewoon functioneren.
herkenbaar voor iemand? Zo leven?
Klik om te vergroten...

Herkenbaar ja, omdat dat mijn plan was. Maar voor mij dus onmogelijk.
Het duurde niet lang voor ik all-in ging in junk modus en functioneren ho maar.
M
MudakLTLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Elke dag speed gebruiken is gewoon.enorm slecht voor je lijf en mentale gezondheid, dat valt niet te ontkennen. Maar ben blij voor je dat het werkt voor jou.
Klik om te vergroten...

Hoe zit dat dan met mensen die dagelijks Adderall moeten innemen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
MudakLT zei:
Hoe zit dat dan met mensen die dagelijks Adderall moeten innemen?
Klik om te vergroten...
Adderal is medicatie. Wat betekent dat de kwaliteit medisch is en dus niet vervuild en zo puur als de stof het toe laat. Daarnaast zijn de doseringen een stuk lager en als je het op de juiste manier gebruikt neem je het alleen oraal.

Maar een leven lang adderal nemen is uiteraard ook niet goed uiteindelijk.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
MudakLT zei:
Hoe zit dat dan met mensen die dagelijks Adderall moeten innemen?
Klik om te vergroten...
Is ook gewoon slecht voor het lichaam.
R
ReleaveLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar wel interessant is de vraag Nol: hoe veel gebruik je ongeveer per dag, wat gebeurt er als je het niet gebruikt, merk je iets aan je lichaam en werkt de speed nog wel of werk jij nog wel zonder speed?

Ik had ook wel tijden waarin ik ‚niet kon stoppen‘. Heb dan meestal in een vrije periode toch het roer omgegooid en met veel slaap en stemmingswisselingen de boel weer afgebouwd en moest dan toch wel echt even herstellen. Vooral als je de dosis heel laag houd lijkt het soms alsof het lang vol te houden is maar de belasting voor je nieren, lever en hart is op den duur slopend.
Je kan allemaal ziektes oplopen en dat merk je pas op lange termijn, maar soms is het dan al te laat.

Vooral NEP is extreem bloedvat vernauwend en ik zou ervoor zorgen dat je hier nooit te lang aan zit want voor je het weet stort je systeem toch plotseling in.

En je neus hoe is die eraan toe?
Het kan soms langer dan men zou denken maar de schade stapelt zich op…
J
JahvisonsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Buiten dat het lichamelijk ongezond is vraag ik me af of je goed kan functioneren(mentaal)?

Ik weet niet hoeveel en hoe laat je het inneemt, maar hoe slaap je dan ten eerste? Ten tweede krijg je sowieso upregulatie van dopamine-receptoren waardoor je meer nodig hebt, en waarschijnlijk ook vaker omdat die euforische rush vaak toch maar kort in het begin is.

Maar misschien het belangrijkste: als ik voor mezelf spreek en wat ik ook bij anderen heb gezien(zonder uitzondering). Je wordt er niet gezelliger/socialer en meer egoïstisch(al hebben het sommigen het wel erger/duidelijker dan de ander, bijvoorbeeld niet luisteren maar alleen maar zelf doorratelen, Jules Deelder vind ik ook wel een goed voorbeeld, ik vond hem eerst wel leuk en normaal maar als je zijn interviews van de laatste jaren terug kijkt, zie je dat hij gewoon niet te houden is en niet mee te communiceren, het is gewoon 1 richtingsverkeer, je doet wel of je luistert maar eigenlijk ben je alweer met je eigen ding/verhaal bezig).

Maar nog erger: je lontje wordt korter en je wordt sneller boos en geïrriteerd over dingen, je kan minder relativeren of dingen opzij zetten. Ik werd erg sarcastisch en zwartgallig over alles.

Je hebt het pas door als je denkt; waar maak ik me nou in hemelsnaam de hele tijd allemaal druk of boos over? Of je hebt het pas door nadat vrienden en familie opeens afstand van je hebben genomen omdat je eigenlijk niet zo een leuk persoon bent.

Maar misschien heb jij van nature alleen goedheid en positivisme in je en ben jij de uitzondering en hier wel immuun voor? En misschien neem jij ook nooit te veel, en ben je wel in staat om te luisteren, je hebt hele mooie grafiekjes bijvoorbeeld voor ADHD waar je van alertheid doorschiet naar tiks en stress, maar ik heb zo een persoon nog nooit ontmoet, misschien een enkeling die het voor ADHD krijgen en zich aan de voorgeschreven dosering houden(al zal dat door die up-regulatie wel een steeds hogere dosis worden). Doordat je steeds wordt beloond door dopamine ga je toch meer/ teveel nemen omdat men verslaafd raakt aan de rush. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan als je jarenlang die dosering niet overschrijdt maar dan zou je het waarschijnlijk ook niet elke dag hoeven nemen.

Zoals zovelen: je moet het wel nemen, want zonder functioneer je niet normaal. Gelukkig is het relatief 1 van de makkelijkste drugsverslavingen om te stoppen (sigareten, alcohol, benzo's, GHB, opiaten bijvoorbeeld zijn veel moeilijker). Het is vooral psychisch wat je moet doorbreken en lichamelijke ontwenning is minimaal. Door de up-regulatie zal je wel even weinig energie hebben en depressief worden maar dat hersteld zich redelijk snel volgens mij.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nol is in control… 🙅🏼
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Adderal is medicatie. Wat betekent dat de kwaliteit medisch is en dus niet vervuild en zo puur als de stof het toe laat. Daarnaast zijn de doseringen een stuk lager en als je het op de juiste manier gebruikt neem je het alleen oraal.

Maar een leven lang adderal nemen is uiteraard ook niet goed uiteindelijk.
Klik om te vergroten...
Totnu hebben alle studies bewezen dat levenslang gebruik van medische methylfenidaat/amfetamine geen impact heeft op je gezondheid dus dat is een fabeltje. De voorgeschreven dosering moet uiteraard wel gevolgd worden.
N
NolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi ik ben Nol uit eindhen ik gebruik dagelijks. Nep of Speed .
Want dat kan gewoon.
Al jaaaaren lang en gewoon functioneren.
herkenbaar voor iemand? Zo leven?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nol zei:
Hoi ik ben Nol uit eindhen ik gebruik dagelijks. Nep of Speed .
Want dat kan gewoon.
Al jaaaaren lang en gewoon functioneren.
herkenbaar voor iemand? Zo leven?
Klik om te vergroten...
Alles kan Nol.
Gezond is het niet.
Dit heet overigens verslaving.
Spreek je over een jaar of 10.
Niet herkenbaar gelukkig.
Beter is om je leven anders en zinvoller in te richten.
Gewoon functioneren geloof ik weinig van, maar als jij gelukkig bent is het goed.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kan maar ergens trots op zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ha @Nol de ellende volgt vanzelf!

Ik zou er alleen niet op wachten maar er wat aan gaan doen. Stop maar eens een maand.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gaat voor jou misschien wel goed maar niets om trots op te zijn op een openbaar forum die rond harm reduction draait.
Ooit loopt het wel eens mis en dan zal je hier misschien om hulp komen vragen.
Tot dan kan ik maar hopen voor jou dat die dag niet of niet snel komt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."