Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschrikkelijke uitwerking 3mmc overleven...

Verschrikkelijke uitwerking 3mmc overleven...

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Parkietje zei:
Ik vind benzos veel te heftig hou er niet van zo "out" te zijn en ben de volgende dag zo sloom daarvan
Klik om te vergroten...
Ik weet niet precies wat je neemt en hoeveel, maar als je benzos veel te heftig vindt neem je vermoedelijk te veel. Benzos zijn op een normale dosis juist subtiel. Dus een lagere dosis proberen is ook een optie. Benzos helpen wel goed tijdens de comedown. Daar zijn de meeste tips niet tegen opgewassen.

Verder het advies dat al gegeven is: minder gebruiken en eerder stoppen om de comedown minder hevig te maken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iets eten, voldoende drinken en gewoon ondergaan.
Zeker dat je 3-mmc genomen had?
De meeste 3-mmc is inmiddels wel versneden met vanalles en nog wat behalve 3-mmc.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Ik weet niet precies wat je neemt en hoeveel, maar als je benzos veel te heftig vindt neem je vermoedelijk te veel. Benzos zijn op een normale dosis juist subtiel. Dus een lagere dosis proberen is ook een optie. Benzos helpen wel goed tijdens de comedown. Daar zijn de meeste tips niet tegen opgewassen.

Verder het advies dat al gegeven is: minder gebruiken en eerder stoppen om de comedown minder hevig te maken.
Klik om te vergroten...
Was al bezig met typen, maar toen las ik dit en je zegt al wat ik wou zeggen:

Benzo's zijn niet per se heftig. Als je een hele kleine dosering neemt kan het effect erg subtiel zijn.

En dit:

Manu76 zei:
Ja, dat begrijp ik, maar als je een aantal x per jaar helemaal uit je dak wilt gaan en daarna kunt kiezen:
rustgevende benzo nemen en sloom zijn de dag erna
of
paniekaanval en bijna gek worden..

Dan zullen er zijn die de Benzo kiezen en begrijpelijk.
Klik om te vergroten...
Ik neem persoonlijk liever een laag gedoseerde benzo na die ene keer dat ik een stim/entactogeen gebruik, zodat ik nog een goede nacht kan hebben, anders ben ik de volgende dag op door slechte slaap. Maar dan blijft het benzo gebruik ook bij zo'n nacht.

Maar ik zou het ook weer niet aanraden dit te doen, omdat een benzo verslaving er soms toch stiekem in sluipt, zeker als je veel stims gebruikt of van jezelf al lastig in slaap valt. Dan is zo'n slaappilletje heel makkelijk genomen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
KoningToto zei:
Weet niet of dat nou zozeer een generatie dingetje is hoor. Vroeger had je denk ik ook gewoon minder opties/beschikbaarheid qua benzo's?
Klik om te vergroten...
Hadden mensen vroeger geen valium probleempjes? Of is dat geen benzo?
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#5
Parkietje zei:
Ik snap je bezorgdheid maar ik gebruik echt maar heel af en toe. Dus dat is niet nodig:)
Klik om te vergroten...
Wat voor doseringen gebruik je wanneer je af en toe gebruikt?
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Hadden mensen vroeger geen valium probleempjes? Of is dat geen benzo?
Klik om te vergroten...
Je was me net voor. Valium is diazepam. Mothers little helper
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sally Tessio zei:
Wat voor doseringen gebruik je wanneer je af en toe gebruikt?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik met 2 personen ongeveer 2-3gram 2mmc gedurende 10uur en pak hier dus een halve pil bromazolam na maar dat ben ik de volgende dag zo duf van dat ik amper functioneer...
k
kkrdrugswarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Parkietje zei:
Hey iedereen,

Ik zit momenteel in de uitwerkfase van 3-MMC en ik voel me echt verschrikkelijk. Ik ben enorm rusteloos, geïrriteerd door alles, en zo depressief dat ik het liefst in een foetushouding in bed zou willen liggen. Het uitwerken duurt ontzettend lang en ik kan niet slapen tot het volledig is uitgewerkt. Een joint roken helpt niet, daar word ik alleen maar paranoia van. Ik wil niet elke keer een benzo nemen om sneller te slapen en er vanaf te zijn, omdat ik die liever niet gebruik. Heeft iemand tips of adviezen om deze uitwerkfase beter door te komen?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Probeer kamillethee te drinken of zelf te roken! Je wordt er verassend kalm en slaperig van net als bij benzos (een lage dosis weliswaar)
J
JapieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Parkietje zei:
Ik gebruik met 2 personen ongeveer 2-3gram 2mmc gedurende 10uur en pak hier dus een halve pil bromazolam na maar dat ben ik de volgende dag zo duf van dat ik amper functioneer...
Klik om te vergroten...
Ik gebruik altijd 15mg oxazepam en ben de volgende dag ook niet vooruit te branden. Toch is het vrij snel (en minimaal 6 uur) in slaap vallen met een oxa beter voor m’n mentale gesteldheid dan uren wakker liggen. Ben dan net zo moe als met een oxa, maar heb iig wel geslapen
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kappen met die benzo prut, gewoon de plafonddienst uitzitten als een man en accepteren dat je teveel van je lichaam hebt gevraagd… Hoe benzogebruik hier op het forum tentoongesteld wordt, neigt eerder naar extreem uitstelgedrag dan wijsheid - slapen d.m.v. een middel na ander gebruik is geen slapen, het is kunstmatig en daarmee weer een taks op je lichaam
J
JapieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je zal absoluut gelijk hebben bij overmatig gebruik. Maar zonder benzo ben er toch echt een stuk slechter aan toe dan met. Had nu geen benzo meer in huis en ben al om half drie gestopt met matig coke gebruik. Lig nog wakker. Met benzo had ik er al twee uur slaap op zitten en wordt fijn wakker. En ja, bij dagelijks of met dag wekelijks gebruik zal de benzo verslaving erin sluipen. En zie daar maar eens vanaf te komen.. Maar ik doe dit zo al drie jaar zonder problemen. Note: mijn gebruik is gemiddeld 1 a 2x per maand
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als het gebruik van je klopt zoals beschreven, heb je inderdaad weinig te vrezen. Het is natuurlijk wel de vraag of je een kunstmatige “onderdrukker” moet willen gebruiken om de ietwat lastige bij-effecten van een upper uit de weg te nemen 😉 Het lijkt me dat je de taks op je lichaam uitstelt - de come-down komt niet direct, maar in de loop van de volgende dag… Ik heb daar zelf zo mijn mening over, maar als het bij jou leuk werkt - wie ben ik?
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben overigens ook nog steeds wakker om 10 over half 7, dus ik zou mezelf nou ook weer niet per se een autoriteit op het gebied van tijdmanagement willen noemen hahah
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hansworst zei:
Kappen met die benzo prut, gewoon de plafonddienst uitzitten als een man en accepteren dat je teveel van je lichaam hebt gevraagd… Hoe benzogebruik hier op het forum tentoongesteld wordt, neigt eerder naar extreem uitstelgedrag dan wijsheid - slapen d.m.v. een middel na ander gebruik is geen slapen, het is kunstmatig en daarmee weer een taks op je lichaam
Klik om te vergroten...

Men zegt dat het slecht is voor je hard. De benzo / alcohol en oppepper combinatie.
Maar ik kan me daar moeilijk een voorstelling van maken. Want een benzo verlaagt toch ook weer je bloeddruk etc?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Men zegt dat het slecht is voor je hard. De benzo / alcohol en oppepper combinatie.
Maar ik kan me daar moeilijk een voorstelling van maken. Want een benzo verlaagt toch ook weer je bloeddruk etc?
Klik om te vergroten...
Ze werken elkaar tegen. Maar het grootste gevaar zit hem in doseren onder invloed. De Benzo's onderdrukken het gevoel van de stimulant en/of de stimulant onderdrukt het sederende van de Benzo. Als één van de twee uitwerkt kan het zijn dat je veel te hard gaat of veel te verdoofd blijft te zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Ze werken elkaar tegen. Maar het grootste gevaar zit hem in doseren onder invloed. De Benzo's onderdrukken het gevoel van de stimulant en/of de stimulant onderdrukt het sederende van de Benzo. Als één van de twee uitwerkt kan het zijn dat je veel te hard gaat of veel te verdoofd blijft te zijn.
Klik om te vergroten...
Ja en ze enablen het blijven gebruiken van beide ook:

Na een stim een benzo nemen en daardoor redelijk fris wakker worden de volgende dag: "hmm, kan opzich nog wel een keer speed vandaag, voel me namelijk helemaal niet zo brak".
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Helder.
Logisch ook dat het geen goede combi is.

Ik bekeek het van de andere kant. Zit je in een pittige achtbaan van comedown kan de benzo je misschien lichamelijk en geestelijk rustiger maken. Maar idd ook overschatten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Helder.
Logisch ook dat het geen goede combi is.

Ik bekeek het van de andere kant. Zit je in een pittige achtbaan van comedown kan de benzo je misschien lichamelijk en geestelijk rustiger maken. Maar idd ook overschatten.
Klik om te vergroten...
Je wordt ook wel rustig. Maar aan de andere kant ben je wel een waarschuwing van je lichaam aan het wegdrukken. En wat @Mindless zegt klopt ook. Het werd voor mij té makkelijk om Coke te gebruiken in te grote hoeveelheden want ik kon toch wel slapen met een Benzo.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Je wordt ook wel rustig. Maar aan de andere kant ben je wel een waarschuwing van je lichaam aan het wegdrukken. En wat @Mindless zegt klopt ook. Het werd voor mij té makkelijk om Coke te gebruiken in te grote hoeveelheden want ik kon toch wel slapen met een Benzo.
Klik om te vergroten...

Logisch.
Neem je een benzo voor een upper zal je de nare effecten van hard op komen of de comedown minder voelen. Maar die twee dingen zijn nu juist de waarschuwing van het lichaam. Alcohol of een benzo laat dat dan wellicht weg vloeien.

Nu begrijp ik wel wat er altijd wordt gezegd over een gevaarlijke combinatie. Ik bekeek het meer van de lichamelijke kant en ik kon het daarom eigenlijk nooit echt geloven. Nu wel. Dank voor jullie uitleg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."