Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wie nog wakker?"
"Dag allemaal, afgelopen zaterdag heb ik met de lokale voetbalclub met een touringcar van een lokaal busbedrijf (... Busreizen) een uitje gemaakt naar een andere club. Eenmaal op de terugweg kreeg ik het erg domme (en bezopen) idee om een klein neusbiertje in het toilet van deze magnifieke dubbeldekkerbus te nuttigen, waarbij het toilet zich onder de achterste trap naar boven bevond. Ik dacht hier uiteraard verder niet bij na - nu, 2 dagen na dato, begint het toch wel steeds meer te knagen, tot aan paranoia toe. Mocht er namelijk een camera in dat toilet hangen, dan zou ik volop in beeld staan. Als iets daarvan in enige vorm gepubliceerd wordt, ben ik sociaal flink de sjaak. Nu lees ik overal dat de privacywetgeving in Nederland het ophangen van cameraâs in intieme sferen, zoals wcâs en saunaâs, niet toelaat. Klopt dit (nog steeds)? De artikelen die ik hierover lees zijn namelijk vrij oud en ook niet met betrekking op touringcars/bussen. Ik weet dat ik erg dom ben geweest, en de paranoĂŻde gedachten die ik nu ervaar hebben mijn relatie met drugs toch wel een aardige wake-up call gegeven. Toch zou het erg fijn zijn als iemand hier wat meer zou weten. Ik hoop dat ik niet het haasje ben! Met vriendelijke groet, Hansworst"
"Boyman zei: Kan me niet voorstellen dat enig bedrijf er interesse in heeft om zulke beelden (die niet bestaan, want camera's in toiletten zijn een no-go) online te zetten of aan de politie over te dragen. De politie zal je overigens ook niet gaan lastigvallen om zoiets kleins. Zit wel goed Klik om te vergroten... Oh, voor de autoriteiten ben ik ook niet bang, eerder dat dergelijk beeldmateriaal bij de leiding van mijn clubje terechtkomt en dat dan vervolgens met naam en toedracht (of alleen een prachtig heterdaad kiekje van de daad) online wordt gezet⌠Mocht dat gebeuren, dan betekent dat voor mij tot op zekere hoogte sociale zelfmoord, iets waar ik natuurlijk liever een stokje voor steek haha De antwoorden in deze thread stellen mij echter zeker wel gerust - ik schrijf mijn originele bericht maar toe aan paranoïde hersenspinsels eerder vandaag Bedankt iedereen!"
"Koffieb00n zei: Stop met drinken. Vermijd plekken waar gebruikt wordt. Mijn ervaring met verslaving is dat het wel een tijdje goed kan gaan. 1, 2, of 3 maand clean. Maar op een gegeven moment rolde ik er weer in. Om hele wisselende redenen. Maar uiteindelijk ging ik mn gedachtes weer te veel geloven en dan ging het weer mis. 'het leven is ook wel saai zonder. 1x keertje kan best. Dit keer doe ik het alleen op een festival. Ach zo erg is het toch niet al mn vrienden doen het ook ieder weekend. Het is maar 3mmc, coke dat is pas erg als je er verslaafd aan bent dat kost me een geld'. En ga zo maar door. Vraag om hulp en werk aan herstel. Dat kan ook ambulant met 1 of 2 gesprekjes in de week via de huisarts heb ik hier op het forum gelezen. Je hoeft niet gelijk de kliniek in en jezelf de stempel junk of verslaafde te geven. Jij hebt een probleem en daar heb je hulp bij nodig. Vraag om die hulp. Ik kan er de klok op gelijk zetten. Klik om te vergroten... Ondanks het feit dat hetgeen eromheen heftig klinkt (gesprekken met de huisarts, kliniekopname), herken ik mezelf - en ik denk met mij vele anderen - in de zinnen tussen haakjes gezet⌠Er zal waarschijnlijk een moment komen waarop ik denk âdat het wel weer kanâ. Dan is het wachten op de glijdende schaal naar hetzelfde punt waar ik me nu bevind. Ik realiseer me, na jullie reacties te hebben gelezen, ook wel dat het permanent verwijderen van het telefoonnummer slechts een tijdelijke stop Ă la Hans Brinker met zân vingertje in de dijk is. Toch zou ik het graag voor elkaar willen krijgen (iets is beter dan niets hè) Dus, zonder de hierboven geschreven adviezen te kort te doen, hierbij nogmaals de vraag: weet iemand raad met het permanent verwijderen van een telefoonnummer (niet meer kunnen toevoegen, al mocht ik dat nog zo graag willen)? Mijn dank is groot voor de zowel geschreven als ook de komende reacties! Ik ga er ook zeker wat mee doen, mijn ogen zijn nu wel geopend Met vriendelijke groet, HansWorst"
"Kappen met die benzo prut, gewoon de plafonddienst uitzitten als een man en accepteren dat je teveel van je lichaam hebt gevraagd⌠Hoe benzogebruik hier op het forum tentoongesteld wordt, neigt eerder naar extreem uitstelgedrag dan wijsheid - slapen d.m.v. een middel na ander gebruik is geen slapen, het is kunstmatig en daarmee weer een taks op je lichaam"
"Als het gebruik van je klopt zoals beschreven, heb je inderdaad weinig te vrezen. Het is natuurlijk wel de vraag of je een kunstmatige âonderdrukkerâ moet willen gebruiken om de ietwat lastige bij-effecten van een upper uit de weg te nemen đ Het lijkt me dat je de taks op je lichaam uitstelt - de come-down komt niet direct, maar in de loop van de volgende dag⌠Ik heb daar zelf zo mijn mening over, maar als het bij jou leuk werkt - wie ben ik?"
"Ik ben overigens ook nog steeds wakker om 10 over half 7, dus ik zou mezelf nou ook weer niet per se een autoriteit op het gebied van tijdmanagement willen noemen hahah"
"Dag allemaal, aangezien ik me ervan bewust ben dat ik een opkomende dan wel bestaande 3mmc verslaving heb, zou ik graag hulp in willen schakelen. Ik heb het er vaak over met vrienden en heb zodoende ook alles van mân dealer geblokkeerd/verwijderd. Nu is het probleem dat ik het nummer van die gast simpelweg uit mân hoofd weet - na een paar biertjes in het weekend heb ik de laatste tijd af en toe het nummer gewoon weer toegevoegd om wat te halen. Ben hier absoluut niet blij mee en/of trots op⌠Nu is mijn vraag: is er een manier, ofwel op mân iPhone zelf dan wel via een externe app, om een nummer permanent te blokkeren/verwijderen, zodat ik hem niet eens toe zou kunnen voegen (al mocht ik dat nog zo graag willen)? Een soort âblacklistâ zegmaar - waar ik verder zelf ook niet meer aan kan sleutelen. Mocht dit kunnen/bestaan, dan zou mij dit erg veel leed kunnen besparen! Ik dank jullie alvast hartelijk! Met vriendelijke groet, HansWorst"
"_shikantaza zei: Ben je in behandeling voor je verslaving? Ik kende de nummers ook binnen no-time uit mân hoofd, en blokkades werkten niet. Pas toen ik vol overgave mân verslaving aan ging pakken kon ik clean blijven en deden die telefoonnummers er niet meer toe. Klik om te vergroten... Nee dat niet, wil er zelf graag mee stoppen en het enige wat me tegenhoudt is dat domme nummer. Weekenden/feestjes zonder lukt me ook prima, alleen heb ik soms de drang wat dat betreft. Erken wel dat dat een verslaving inhoudt⌠Vraag me gewoon af of het mogelijk was, ben zelf de laatste tijd bezig met nieuwe dingen doen en merk dat de drang naar die domme drug steeds minder wordt (beetje zelfdiscipline kweken zegmaar) - alleen zou het mooi zijn als die stok achter de deur in de vorm van dat telefoonnummer voor altijd weggehaald zou kunnen worden Behandeling lijkt me in dit stadium nog niet nodig, het is puur en alleen het nummer bellen na een paar biertjes (dan lijkt het een goed idee) Ik wil dat gewoon niet meer kunnen; zoân paardenmiddel als behandeling is dan ook zeker niet meer nodig Misschien houd ik mezelf nu voor de gek, dat weet ik pas als dat nummer echt permanent weg is (daar bedoel ik mee of ik me dan nog in andere bochten ga wringen om er vooralsnog aan te komen)"
"_shikantaza zei: Dat nummer is echt niet wat jou gaat helpen clean te worden. Stop eerst maar eens met drinken. Klik om te vergroten... Dat ben ik ook al aan het minderen⌠Ik heb er nooit zin aan doordeweeks ofzo, alleen na een goed paar biertjes met de juiste mensen. Sommige van mijn vrienden zijn heel reductief genomen âenablersâ; ook daar neem ik meer afstand van, als zelfbescherming. Wellicht heb ik dit in het verkeerde forumdeel gepost - ik onderneem al stappen en het gaat de laatste tijd goed. Ben klaar met mân gedrag tegenover mân vrienden en ik heb de afgelopen tijd goede gesprekken erover gehad. Ik was en ben vrijwel altijd degene die haalt, daarom wil ik dat nummer ook permanent lozen. Niemand anders heeft dat nummer verder, ik zou er dus ook niet met een omweg aan kunnen komen. Mijn kleine dorpje heeft gelukkig niet meerdere dealers Ik begrijp heel goed dat dit gezien wordt als goedpraten of ontkenning, maar dat is het met alle respect niet. Ik wil er gewoon mee kappen en dat domme nummer is de laatste schakel"