Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey @Kaalkoppie ! Goed bezig man! Je hebt goede stappen gezet en jij komt er wel.😃 Het leven is inderdaad te mooi om op een kamertje door te brengen. Vond onze nachtelijke gesprekken altijd fijn en gun je een nuchter en vol leven. Keep it up! Maar stort hier ook je hart uit als het kut gaat of dat je een terugval hebt. Het fijne van DF is dat dat hier allemaal gewoon kan. Whoop whoop, you can do this!"
"Je hebt de eerste stap al genomen en dat is het erkennen van het probleem. Het lastige is dat je weet dat het een probleem is maar toch niet kan stoppen. Ik heb hetzelfde, ik heb een probleem met coke. Ook ik heb kids, baan, partner enz. Maar toch ga ik elk weekend de mist in. En als er over is, maak ik het door de week op. Omdat het probleem nog niet groot genoeg is (ik functioneer goed, ben actief, niemand merkt het, en neem mijn verantwoordelijkheid) kan ik er niet vanaf blijven. Bij mij geen dagelijks gebruik, maar net als voor jou een vlucht uit je hectische leven. Hoofd staat stil en dat is zo fijn dat je toch weer pakt. Mijn advies is toch erover praten met mensen die het begrijpen. Als je die niet in je omgeving hebt, kan AA een uitkomst zijn. Al praat je niet, je ervaart er wel erkenning. Dat kan je de kracht geven om te stoppen. En ja, voor jou is de comedown niet te ontkomen… daar moet je doorheen..::"
"Even snel alles gelezen, maar dit lijkt mij typisch een geval van geen verantwoordelijkheid nemen en al je sores op anderen afschuiven. Steek beter je energie in de vraag wat je eigen aandeel is geweest en het herkennen van patronen hierin. Die slachtoffer rol levert je echt niets op"
"Parkietje zei: Ik gebruik met 2 personen ongeveer 2-3gram 2mmc gedurende 10uur en pak hier dus een halve pil bromazolam na maar dat ben ik de volgende dag zo duf van dat ik amper functioneer... Klik om te vergroten... Ik gebruik altijd 15mg oxazepam en ben de volgende dag ook niet vooruit te branden. Toch is het vrij snel (en minimaal 6 uur) in slaap vallen met een oxa beter voor m’n mentale gesteldheid dan uren wakker liggen. Ben dan net zo moe als met een oxa, maar heb iig wel geslapen"
"Je zal absoluut gelijk hebben bij overmatig gebruik. Maar zonder benzo ben er toch echt een stuk slechter aan toe dan met. Had nu geen benzo meer in huis en ben al om half drie gestopt met matig coke gebruik. Lig nog wakker. Met benzo had ik er al twee uur slaap op zitten en wordt fijn wakker. En ja, bij dagelijks of met dag wekelijks gebruik zal de benzo verslaving erin sluipen. En zie daar maar eens vanaf te komen.. Maar ik doe dit zo al drie jaar zonder problemen. Note: mijn gebruik is gemiddeld 1 a 2x per maand"
"Ik ben ook altijd vlak voor het laatste lijntje een oxazepam. Daarna laatste lijntje en twee whiskytjes. Comedown (of zoals hij het noemt angst) is er dan bijna niet. Oxa zorgt voor een rustig hoofd en de combi met whiskey zorgt voorden snelle omslag naar een aangeschoten staat. Geen cravings en zodra ik in bed lig, slaap ik als een os. 😂 Maar… pas ermee op, want je gebruik wordt makkelijker en benzo’s zijn zeer verleidelijk om vaker te nemen!"
"Bijzonder te lezen dat bij iedereen die verslaving erin is geslopen... 'Gebeurt mij niet, ik heb het onder controle, ik functioneer nog prima....' Allemaal fases van ontkenning, terwijl je heel goed weet dat je gedrag niet oké is. Zo ook bij mij. Hoewel ik het woord verslaving nog steeds te heftig vind (in mijn ogen ben je dan echt een stuk verder in je afhankelijkheid ervan dan ik was) herken ik alles wat jullie benoemen. Nu bijna een maand zonder te gebruiken.. Het heeft me wel wat moeite gekost, maar alleen op de momenten dat ik wist dat ik bij mensen was die bij zich hadden. Het open zijn tegen vrienden en mijn partner heeft daar enorm aan bijgedragen.... Nu voor het eerst weer wat meer drankjes op en geen drang om te gebruiken!"
"Ik zit zelf ook in deze situatie. Het is erin geslopen door af en toe bij vrienden wat te gebruiken en dit thuis verzwijgen om geen afkeurende blikken te krijgen. Soms doen we het samen en blijft er wat over. Het begon met dat op te maken zonder dat de ander dat wist. Inmiddels haal ik met enige regelmaat wat en gebruik ik in m’n eentje. Ik ben niet verslavingsgevoelig en kan me ook niet voorstellen dat ik dagelijks ga gebruiken maar ook stiekem in m’n eentje gebruiken als iedereen al slaapt had ik ook niet verwacht. Omdat ik verder prima functioneer, hou ik mezelf voor dat ik het kan handelen. Maar besef me ook dat erg op moet passen met dit gedrag! Wanneer was voor jullie (degene die dit ook hebben meegemaakt) het punt dat je het toch ging vertellen? Of zijn jullie hier uiteindelijk zelf mee gestopt?"
"_shikantaza zei: Precies dit. Ik dacht ook altijd niet verslavingsgevoelig te zijn omdat ik kon stoppen met roken en drinken wanneer ik dat wilde. Maar toen er eenmaal Coke in het spel kwam was ik machteloos. @Japie onderneem eens een serieuze stoppoging. Kijk of je drie maanden clean kunt blijven. Lukt dat niet, overweeg dan om hulp in te schakelen via de huisarts. Klik om te vergroten... Thanks, dit is een goed advies. Ik ben me uiteraard bewust van mijn eigen gedrag en zie ook hoe het erin sluipt op het moment. Daar ben ik echt niet blind voor. Het gebruik is echter niet bijna dagelijks en zelfs niet wekelijks (ik sla ook wel eens eens twee weken over) en dat maakt dat ik het nog niet ernstig genoeg vind. Ik wil het echter ook niet zover laten komen dat ik wel wekelijks en vaker in één week ga gebruiken. Die kant gaat het wel op als ik nu niet iets doe, dat besef ik me terdege. Ik ga je advies opvolgen en 3 maanden clean blijven. Als me dat niet lukt, dan weet ik voldoende en moet ik toch erkennen dat het al een probleem is geworden."
"Ik denk ook dat het best lastig wordt. Zeker omdat het in onze kringen al genormaliseerd is om te gebruiken en omdat de drempel al zo laag is. Maar ik moet dit nu wel doen om mezelf te behoeden. Het gaat overigens alleen om coke gebruik. Andere middelen neem ik niet, ook geen behoefte aan. Alcohol moet ik zeker mee oppassen, dat is een trigger natuurlijk. Ik heb mij voorgenomen om nu altijd met de auto ergens naartoe te gaan zodat ik ook niet teveel ga drinken. Onder invloed stap ik niet in de auto. Heb alle nummers van dealers gewist. Thanks all, ik had even een reprimande nodig om mijn eigen gedrag onder ogen te zien. Best confronterend, maar wel noodzakelijk…."