Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en videogames?

Drugs en videogames?

47 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja. Kan grafisch héél mooi zijn Aladdin (1996 zwart/wit op pc) maar speelt voor geen meter.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ligt eraan wat voor spel. Maar uppers of cannabis zijn denk ik het meest geschikt. Heb wel eens keta genomen tijdens het spelen van een shooter. Was geen verbetering natuurlijk. Zodra het begon te werken heb ik het spel maar afgesloten. :tilttearlaugh:
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
De monitor van mijn vriend was zwart-wit.
Dat hadden mensen in '96/'97 nog.
Klik om te vergroten...
Was het niet groen?
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik blowde altijd als ik aan het gamen was, meestal speelde ik shooters en als ik dan stoned was had ik echt het idee dat ik in de game zelf zat:tearsofjoy:

Waar ik wel weer last van had is dat ik de eerste 4-5 potjes heel intensief ervaarde en daarna was mijn concentratie op, dan kon ik beter gewoon niet meer meespelen want dan was ik door alles afgeleid en niet meer bezig met de objective

Wat mis ik die tijd wel zeg.. in de corona tijd met al je maten zo stoned mogelijk worden en de grappigste dingen meemaken tijdens het gamen
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik in een goede periode zit dan neem ik graag 3 mg lorazepam en een energy om een leuke nachtje te gamen in het weekend. Buiten zo'n weekend nacht gebruik ik Valdispert om het te bereiken.

Voel me er veel fijner bij. Kan moeilijk echt genieten zonder deze middelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wel geprobeerd met wiet maar reactiesnelheid ging teveel achteruit en na een tijdje meer zin om gewoon te zitten en denken, of muziek luisteren, of docu/serie/film kijken.

Ook op LSD geprobeerd. Best wel leuk als het effect nog erg licht is, maar wordt het effect te sterk dan is het niet fijn meer om naar een scherm te kijken door al die fellere kleuren. Ook raak ik mijn interesse in de game kwijt.

De lichte stim 4F-MPH is eigenlijk de enige waarop games voor mij voor wat langere tijd leuk zijn. Ook leuker dan nuchter.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Ja. Kan grafisch héél mooi zijn Aladdin (1996 zwart/wit op pc) maar speelt voor geen meter.
Klik om te vergroten...
IMG_5647.png
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lezen en leren zei:
Bekijk bijlage 56845
Klik om te vergroten...
De monitor van mijn vriend was zwart-wit.
Dat hadden mensen in '96/'97 nog.
j
jonnaownsLid
01-01-2024, 00:00
#9
1928meneer zei:
Heeft iemand ooit drugs gebruikt om vervolgens videogames te spelen? Ben benieuwd of dit bijvoorbeeld de reactiesnelheid verbeter/ verslechterd in een shooter, of dat het met psychedelica mogelijk is om spellen zoals bijvoorbeeld Tetris nog te kunnen spelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Klik om te vergroten...
al raad ik het niet aan voor de gezondheid 100% speed, vooral de eerste paar keer kan het enorme tunnelvision zijn precies of je in je tv zit :wink: xD maar zal ook wel werken met de meeste uppers al vind ikzelf gamen op speed echt supper leuk en de focus was insane. enige nadeel dan natuurlijk weer later als je het te veel doed vind je even niks aan gamen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Benieuwd hoe je het op LSD had gedaan tegen een oud klasgenoot van me die op pro niveau Smash Bros speelde. Maar dat was wel de GameCube versie.
Klik om te vergroten...
Haha oh dat had ik waarschijnlijk wel verloren.

Hoewel Yoshi ook wel een beetje lastig te verslaan kan zijn in de N64 game. Want Yoshi kan dus drie keer springen, waardoor die echt veel makkelijker terug kan komen naar het platform. En Yoshi heeft daarnaast nog een move die niet te blokkeren is. Als je iemand opslokt en uitpoept als een ei naast de rand van het platform, dan valt die persoon sowieso naar beneden zonder dat je dus nog wat kan doen.

Het enige wat je tegen Yoshi kan uithalen is een sneller karakter neerzetten. Want dan kan je steeds een klap geven nog voordat Yoshi zijn trage maar zeer succesvolle moves kan doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
1928meneer zei:
Heeft iemand ooit drugs gebruikt om vervolgens videogames te spelen? Ben benieuwd of dit bijvoorbeeld de reactiesnelheid verbeter/ verslechterd in een shooter, of dat het met psychedelica mogelijk is om spellen zoals bijvoorbeeld Tetris nog te kunnen spelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Klik om te vergroten...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Was het niet groen?
Klik om te vergroten...
Dat was de monitor van de Philips 3012 personal computer IBM-clone die ik in 1995 kreeg. Het heette RGB, maar het was groen.
Je had ook Amber (hetzelfde idee met oranje).
Ook had je CGA (16 kleuren), EGA (64 kleuren 16 tegelijk), VGA en TGA (Tandy), die laatste had niemand die ik kende.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
HC S&D mw2 bier sos en gaan als een malle 😂
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb ooit een paar weken in de top van "Unreal Tournament Capture the Flag - Instagib" spelers gestaan.

Spelmodus:

Je hebt 1 wapen met ongelimiteerde ammo
Je schiet altijd met 1 schot iemand overhoop
Je probeert met je team de vlag uit de basis van de tegenstander te stelen
Je verdient punten door deze vlag naar de vlag in je eigen basis te brengen

Samenspel van een belachelijk krachtige PC, uitermate snelle internetverbinding met lage ping, veel teveel tijd en een voorraad amfetamines.
In hyperfocus rondrennen over buitenaardse planeten, de speelomgeving door en door kennen, constant beschuldigd worden van valsspelen.

Technisch gezien speelde ik niet vals, maar eigenlijk was het niet eerlijk... Ik snap volkomen waarom stimulanten en oorlog samen gaan.

N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
1928meneer zei:
Heeft iemand ooit drugs gebruikt om vervolgens videogames te spelen? Ben benieuwd of dit bijvoorbeeld de reactiesnelheid verbeter/ verslechterd in een shooter, of dat het met psychedelica mogelijk is om spellen zoals bijvoorbeeld Tetris nog te kunnen spelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Klik om te vergroten...
Ik heb met een maat wel eens een 1-op-1 potje Super Smash Bros met 100 levens gedaan op de N64. Ik zat aan de LSD, hij was nuchter. Hij had bovendien veel meer geoefend met Super Smash Bros. Dus hij keek er erg naar uit om me compleet in te maken.

Helaas voor hem voelde ik me compleet verbonden met mijn Yoshi karakter. Voor mij voelde het niet alsof ik knoppen indrukte om Yoshi te besturen, maar alsof ik mijn tegenstander opslokte met mijn tong. Bij Super Smash draait natuurlijk alles om de timing van je acties. En die was bij mij haast perfect. Dus tegen de tijd dat hij 50 levens had verloren, had ik er nog 85 over.

Toen deed hij een rage-quit :tearsofjoy:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
New Dawn zei:
Ik heb ooit een paar weken in de top van "Unreal Tournament Capture the Flag - Instagib" spelers gestaan.

Spelmodus:

Je hebt 1 wapen met ongelimiteerde ammo
Je schiet altijd met 1 schot iemand overhoop
Je probeert met je team de vlag uit de basis van de tegenstander te stelen
Je verdient punten door deze vlag naar de vlag in je eigen basis te brengen

Samenspel van een belachelijk krachtige PC, uitermate snelle internetverbinding met lage ping, veel teveel tijd en een voorraad amfetamines.
In hyperfocus rondrennen over buitenaardse planeten, de speelomgeving door en door kennen, constant beschuldigd worden van valsspelen.

Technisch gezien speelde ik niet vals, maar eigenlijk was het niet eerlijk... Ik snap volkomen waarom stimulanten en oorlog samen gaan.

Klik om te vergroten...

Vliegend Spaghetti Monster nog aan toe!

De spellen waar ik steeds verloor éénvoudigweg omdat de computer mijn toetsenbord-invoer en de spel graphics trager verwerkte dan het programma deel van de monsters die schade toebrachten.

(B.V. Diablo 2 voor de patches (want die had je denk ik toen nog niet).

Unreal Tournament kon je in Rotterdam spelen in een gaming centrum onder het Potlood.

Diablo 2 multiplayer ook, maar heb dat alleen single player gedaan.

Ook Neverwinter Nights ben ik daar begonnen.

Vind dat een beeldschoon spel.

Heb het later gekocht voor PC + de expansions die zonodig nog mooier waren.

Het plot van Neverwinter Nights leek trouwens veel op dat van Star Wars: Knights of the Old Republic (KOTOR).

Een serie waarvan ik het verhaal en de personages veel sterker vind dan de meeste personages in de Star Wars prequels en alle personages in de vele sequels (die ik niet eens allemaal heb gezien)

Geef my maar Bastila Shan in plaats van die stomme Rey.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ik heb met een maat wel eens een 1-op-1 potje Super Smash Bros met 100 levens gedaan op de N64. Ik zat aan de LSD, hij was nuchter. Hij had bovendien veel meer geoefend met Super Smash Bros. Dus hij keek er erg naar uit om me compleet in te maken.

Helaas voor hem voelde ik me compleet verbonden met mijn Yoshi karakter. Voor mij voelde het niet alsof ik knoppen indrukte om Yoshi te besturen, maar alsof ik mijn tegenstander opslokte met mijn tong. Bij Super Smash draait natuurlijk alles om de timing van je acties. En die was bij mij haast perfect. Dus tegen de tijd dat hij 50 levens had verloren, had ik er nog 85 over.

Toen deed hij een rage-quit :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Haha!



Benieuwd hoe je het op LSD had gedaan tegen een oud klasgenoot van me die op pro niveau Smash Bros speelde. Maar dat was wel de GameCube versie.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb ook wel eens te veel spacecake gegeten tijdens een LAN-party. Toen kon ik niet opstaan zonder dat het helemaal zwart werd voor mijn ogen. Dus toen zat ik maar op mijn zitzak Call of Duty te spelen op mijn Playstation. En ik had de ene kill streak na de andere.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een ander spel wat ik in de jaren negentig speelde met paddo's op, was een shareware platform spel met een baby draakje of alien dinosaurus dat op zoek was naar haar(?) ouders.
Er zaten planten met (bewegende?) ogen op steeltjes in, en iets met bommen.

Op een gegeven moment, bijna een decennium later had ik concept art getekend voor Tamriel Rebuilt (Morrowind (TES III) mod ('we' probeerden een tijdje en mod voor Oblivion (TES IV) te maken, maar dat bleek te moeilijk)).
Één van de andere forumleden merkte op dat het ernstig 'geïnspireerd' was op de graphics van die game.
c
chemboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
1928meneer zei:
Heeft iemand ooit drugs gebruikt om vervolgens videogames te spelen? Ben benieuwd of dit bijvoorbeeld de reactiesnelheid verbeter/ verslechterd in een shooter, of dat het met psychedelica mogelijk is om spellen zoals bijvoorbeeld Tetris nog te kunnen spelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Klik om te vergroten...
Heerlijk ritme spellen spelen haha, misschien niet ZO goeie scores op drugs, maar ik vind het wel lekker. Taiko Drum, Hatsune Miku Project DIVA, OSU! etc. Ook is Earthbound lekker wacky

edit: haal je wii tevoorschijn en speel wii sports, kei leuk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."