Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en videogames?

Drugs en videogames?

47 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
1
1928meneerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft iemand ooit drugs gebruikt om vervolgens videogames te spelen? Ben benieuwd of dit bijvoorbeeld de reactiesnelheid verbeter/ verslechterd in een shooter, of dat het met psychedelica mogelijk is om spellen zoals bijvoorbeeld Tetris nog te kunnen spelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan wel Skibbo of Yathzee aanbevelen games niet
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dronken levensgroot tetris spelen met 4 man.

Meer drinken maakte het niet beter.
Screenshot_2023-11-15-17-42-25-069-edit_com.whatsapp.jpg

Wel de highscore top 10 op plek 2 (een team militairen kregen we niet verslagen), 3, 5, 7 en 9 😁

Dit is ook wel as far as it goes, ik game niet 🤷🏼‍♀️
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#4
DjYella zei:
Ik kan wel Skibbo of Yathzee aanbevelen games niet
Klik om te vergroten...
Wel met de juiste speler(s) btw dat maakt het verschil. Anders win je nooit namelijk :upsidedown::kissingheart:
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik gebruik zelf wiet om te gamen.
Dan ben ik meer geconcentreerd en dan kan ik iets langer gamen.

Verder raak ik van uppers,psychedelica,disso's eerder afgeleid.
Daar krijg ik ook geen betere skills van.

Betere reactiesnelheid zou in principe moeten kunnen met amfetamine ofzo.
Tetris spelen op psychedelica kan natuurlijk wel , maar hoe harder je tript hoe minder je begrijpt van je videogame.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind Minecraft echt een aanrader met psychedelische/dissociatieve drugs. Ketamine bijvoorbeeld is echt nice. Speelbaar is het dan niet, dus vooral rondlopen, kijken en observeren.
Heb wel grafische verbeteringen bij Minecraft waardoor het veel intensiever is qua realisme.

Daarbij neem ik af en toe amfetamine als ik echt focus/concentratie moet hebben bijvoorbeeld met Rally of een Shooter.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb het vaak geprobeerd, maar ik "verveelde" mij telkens tijdens.
Het houdt me niet niet genoeg vast, net zoals bijvoorbeeld een film kijken
(tijdens drugs).
Moet er wel bij zeggen dat ik over stims spreek. Misschien dat dat met andere drugs anders zou zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja. Kan grafisch héél mooi zijn Aladdin (1996 zwart/wit op pc) maar speelt voor geen meter.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ligt eraan wat voor spel. Maar uppers of cannabis zijn denk ik het meest geschikt. Heb wel eens keta genomen tijdens het spelen van een shooter. Was geen verbetering natuurlijk. Zodra het begon te werken heb ik het spel maar afgesloten. :tilttearlaugh:
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
De monitor van mijn vriend was zwart-wit.
Dat hadden mensen in '96/'97 nog.
Klik om te vergroten...
Was het niet groen?
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik blowde altijd als ik aan het gamen was, meestal speelde ik shooters en als ik dan stoned was had ik echt het idee dat ik in de game zelf zat:tearsofjoy:

Waar ik wel weer last van had is dat ik de eerste 4-5 potjes heel intensief ervaarde en daarna was mijn concentratie op, dan kon ik beter gewoon niet meer meespelen want dan was ik door alles afgeleid en niet meer bezig met de objective

Wat mis ik die tijd wel zeg.. in de corona tijd met al je maten zo stoned mogelijk worden en de grappigste dingen meemaken tijdens het gamen
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik in een goede periode zit dan neem ik graag 3 mg lorazepam en een energy om een leuke nachtje te gamen in het weekend. Buiten zo'n weekend nacht gebruik ik Valdispert om het te bereiken.

Voel me er veel fijner bij. Kan moeilijk echt genieten zonder deze middelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wel geprobeerd met wiet maar reactiesnelheid ging teveel achteruit en na een tijdje meer zin om gewoon te zitten en denken, of muziek luisteren, of docu/serie/film kijken.

Ook op LSD geprobeerd. Best wel leuk als het effect nog erg licht is, maar wordt het effect te sterk dan is het niet fijn meer om naar een scherm te kijken door al die fellere kleuren. Ook raak ik mijn interesse in de game kwijt.

De lichte stim 4F-MPH is eigenlijk de enige waarop games voor mij voor wat langere tijd leuk zijn. Ook leuker dan nuchter.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Ja. Kan grafisch héél mooi zijn Aladdin (1996 zwart/wit op pc) maar speelt voor geen meter.
Klik om te vergroten...
IMG_5647.png
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lezen en leren zei:
Bekijk bijlage 56845
Klik om te vergroten...
De monitor van mijn vriend was zwart-wit.
Dat hadden mensen in '96/'97 nog.
j
jonnaownsLid
01-01-2024, 00:00
#16
1928meneer zei:
Heeft iemand ooit drugs gebruikt om vervolgens videogames te spelen? Ben benieuwd of dit bijvoorbeeld de reactiesnelheid verbeter/ verslechterd in een shooter, of dat het met psychedelica mogelijk is om spellen zoals bijvoorbeeld Tetris nog te kunnen spelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Klik om te vergroten...
al raad ik het niet aan voor de gezondheid 100% speed, vooral de eerste paar keer kan het enorme tunnelvision zijn precies of je in je tv zit :wink: xD maar zal ook wel werken met de meeste uppers al vind ikzelf gamen op speed echt supper leuk en de focus was insane. enige nadeel dan natuurlijk weer later als je het te veel doed vind je even niks aan gamen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Benieuwd hoe je het op LSD had gedaan tegen een oud klasgenoot van me die op pro niveau Smash Bros speelde. Maar dat was wel de GameCube versie.
Klik om te vergroten...
Haha oh dat had ik waarschijnlijk wel verloren.

Hoewel Yoshi ook wel een beetje lastig te verslaan kan zijn in de N64 game. Want Yoshi kan dus drie keer springen, waardoor die echt veel makkelijker terug kan komen naar het platform. En Yoshi heeft daarnaast nog een move die niet te blokkeren is. Als je iemand opslokt en uitpoept als een ei naast de rand van het platform, dan valt die persoon sowieso naar beneden zonder dat je dus nog wat kan doen.

Het enige wat je tegen Yoshi kan uithalen is een sneller karakter neerzetten. Want dan kan je steeds een klap geven nog voordat Yoshi zijn trage maar zeer succesvolle moves kan doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
1928meneer zei:
Heeft iemand ooit drugs gebruikt om vervolgens videogames te spelen? Ben benieuwd of dit bijvoorbeeld de reactiesnelheid verbeter/ verslechterd in een shooter, of dat het met psychedelica mogelijk is om spellen zoals bijvoorbeeld Tetris nog te kunnen spelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Klik om te vergroten...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Don Draper zei:
Was het niet groen?
Klik om te vergroten...
Dat was de monitor van de Philips 3012 personal computer IBM-clone die ik in 1995 kreeg. Het heette RGB, maar het was groen.
Je had ook Amber (hetzelfde idee met oranje).
Ook had je CGA (16 kleuren), EGA (64 kleuren 16 tegelijk), VGA en TGA (Tandy), die laatste had niemand die ik kende.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Don Draper zei:
Was het niet groen?
Klik om te vergroten...
Die van ons wel. Was een XT of zo als ik het me goed herinner.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."