Bizar toch dat je vroeger in een vliegtuig mocht roken en in een discotheek/club?
Die stank van je kleren als je thuis kwam. Je huid en haren stonken naar de rook…van anderen….
Ik ben het met je eens dat een rookverbod in bv restaurants/cafe´s en andere gelegenheden wel op z´n plaats is.
Maar in het geval van ´grote´ clubs/discotheken of feestzalen vind ik het dan weer niet op z´n plaats, zulke ruimtes hebben meestal ´denk ik´ toch wel een goed ventilatie en afzuigsysteem.
En elke keer de muziek en het dansen achter moeten laten om buiten ´zelfs niet bij de inkom´ een sigaretje te mogen roken vind ik veel te ver gaan.
En je kleren stinken altijd wel na een nachtje uit, is het niet van de rook dan is het van de alcohol,zweet, vape, kots, rookmachine of weet ik veel wat.
Is het als niet-roker zo´n drama om in de stad een passant te hebben die rookt?
Zelf als ik iemand passeer met een indringende parfum hou ik ff mijn adem in tot ik voorbij ben.
En de uitstoot van de voertuigen zal wel veel meer schade doen dan de rook van een toevallige passant.
Wat ik veel meer mis... 'en een beter alternatief dan sommige regels´ is het begrip en respect dat in mensen zelf ´kan´ zitten. Dit geld rokers maar ook voor niet rokers.
Als ik als roker op een bankje zit naast andere mensen dan rook ik even niet of als ik al rook dan vraag ik ff of het stoort dat ik m´n sigaretje rook.
Zit ik op een terrasje waar de tafels vlak tegen elkaar staan dan vraag ik ook eerst aan het tafeltje naast me of het stoort als ik een sigaretje rookt.
Als een niet-roker me vraagt om m´n sigaretje uit te doen met een terechte reden en op een vriendelijke volwassen manier dan doof ik m´n sigaretje zonder erg.