#1
Zo erg dat je niet buiten kunt staan naast een roker? Zo erg dat er niet eens meer rookruimtes binnen mogen zijn?
Ik vind het in principe altijd onacceptabel om rook te ruiken. Als ik rook ruik krijg ik het binnen en op dat moment adem ik dus giftige stoffen in die verspreid wordt door mijn medemens die verslaafd is aan nicotine. Ik vind het niet teveel gevraagd om niet vergiftigd te worden door mijn medemens.Is het als niet-roker zo´n drama om in de stad een passant te hebben die rookt?
Maar dan moet er volgens mij wel een alternatief geboden worden.
Hahaha, ik vind een alternatief voor rokers ook niet nodig. Waarom denken rokers daar recht op te hebben? Omdat rokers in het verleden veel rechten hadden en daardoor het gevoel hebben dat ze rechten worden ontnomen? Ik zie niet in waarom rokers een deel van onze planeet zouden mogen vervuilen.Wel interessant dat je zegt dat jij vindt dat er volgens jou een alternatief geboden moet worden.
Ja precies. Jij kiest ervoor om die troep over je longen te halen dag in dag uit. Nogal logisch dat je het niet zo erg vindt om een klein beetje mee te roken op een terrasje. Maar als je niet rookt is dat wel degelijk erg vervelend.In grote uitgaansgelegenheden heb ik dat nog nooit opgemerkt, de hinder van sigaretten.
Maar dat is dan misschien omdat ik zelf roker ben💁♂️
Maar even in het algemeen, misschien is onze houding tegenover alcohol hypocriet en misschien zouden we even tegen alcohol moeten zijn als tegen roken, maar dat is toch geen argument om niet tegen roken te zijn? Dat is enkel een argument om ook tegen alcohol te zijn. Tabak is wel degelijk erg schadelijk, ook voor mensen die niet roken maar die in bepaalde situaties gedwongen worden om mee te roken, en ik vind het goed dat we daar in onze maatschappij iets tegen doen.