Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak wordt steeds zwaarder aangepakt.

Tabak wordt steeds zwaarder aangepakt.

161 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
Zo erg dat je niet buiten kunt staan naast een roker? Zo erg dat er niet eens meer rookruimtes binnen mogen zijn?
Klik om te vergroten...
mandragora zei:
Is het als niet-roker zo´n drama om in de stad een passant te hebben die rookt?
Klik om te vergroten...
Ik vind het in principe altijd onacceptabel om rook te ruiken. Als ik rook ruik krijg ik het binnen en op dat moment adem ik dus giftige stoffen in die verspreid wordt door mijn medemens die verslaafd is aan nicotine. Ik vind het niet teveel gevraagd om niet vergiftigd te worden door mijn medemens.

ljuv zei:
Maar dan moet er volgens mij wel een alternatief geboden worden.
Klik om te vergroten...
Zeehond zei:
Wel interessant dat je zegt dat jij vindt dat er volgens jou een alternatief geboden moet worden.
Klik om te vergroten...
Hahaha, ik vind een alternatief voor rokers ook niet nodig. Waarom denken rokers daar recht op te hebben? Omdat rokers in het verleden veel rechten hadden en daardoor het gevoel hebben dat ze rechten worden ontnomen? Ik zie niet in waarom rokers een deel van onze planeet zouden mogen vervuilen.

mandragora zei:
In grote uitgaansgelegenheden heb ik dat nog nooit opgemerkt, de hinder van sigaretten.
Maar dat is dan misschien omdat ik zelf roker ben💁‍♂️
Klik om te vergroten...
Ja precies. Jij kiest ervoor om die troep over je longen te halen dag in dag uit. Nogal logisch dat je het niet zo erg vindt om een klein beetje mee te roken op een terrasje. Maar als je niet rookt is dat wel degelijk erg vervelend.

Maar even in het algemeen, misschien is onze houding tegenover alcohol hypocriet en misschien zouden we even tegen alcohol moeten zijn als tegen roken, maar dat is toch geen argument om niet tegen roken te zijn? Dat is enkel een argument om ook tegen alcohol te zijn. Tabak is wel degelijk erg schadelijk, ook voor mensen die niet roken maar die in bepaalde situaties gedwongen worden om mee te roken, en ik vind het goed dat we daar in onze maatschappij iets tegen doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toen ik nog alcohol dronk kreeg ik altijd wel enorme cravings in een sigaret.
Echt enorm!
En het is wel zo dat verreweg de meeste mensen die eens een glaasje drinken, geen misbruik maken van die drank alhoewel er veel mensen zijn, die niet met drank kunnen omgaan en lastig en vervelend worden. Dat wel. Ik was ook zo....
Ik vind dat alcohol te makkelijk verkrijgbaar is in winkels zoals een supermarkt, waar je al winkelende stapels flessen met drank tegenkomt die op strategische plaatsen is neergezet...
Alcohol sucks. Daar blijf ik bij.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Ik vind het in principe altijd onacceptabel om rook te ruiken. Als ik rook ruik krijg ik het binnen en op dat moment adem ik dus giftige stoffen in die verspreid wordt door mijn medemens die verslaafd is aan nicotine. Ik vind het niet teveel gevraagd om niet vergiftigd te worden door mijn medemens.
Klik om te vergroten...

Mr. Wineburger, Dawn Davenport is eating a meatball sandwich right out in class!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Waarom denken rokers daar recht op te hebben?
Klik om te vergroten...
OtherShore zei:
Omdat rokers in het verleden veel rechten hadden en daardoor het gevoel hebben dat ze rechten worden ontnomen?
Klik om te vergroten...
Nouja, denken er recht op te hebben is bij mij het ding niet eens zo zeer. T gaat ook over haalbaarheid: op dit moment zijn er nog heel veel mensen verslaafd aan nicotine. En op dit moment heb ik gewoon nog het recht om, als het mij begeert, mijn sigarettenrook in je gezicht uit te blazen. We zijn nu gewoon nog afhankelijk van de degelijkheid van rokers in die zin, en als ik kijk hoeveel mensen in de Efteling al moeite hadden met de aangewezen rookplekken… Das echt niet alleen uit onwil, heel veel mensen zijn gewoon niet slim of geïnteresseerd genoeg om het probleem te zien. Ik denk dat als je verandering wil, je rokers wel tegemoet moet komen inderdaad. Anders gaan ze zich gewoon niet aan die regels houden.

OtherShore zei:
Ik vind het niet teveel gevraagd om niet vergiftigd te worden door mijn medemens.
Klik om te vergroten...
OtherShore zei:
Ik zie niet in waarom rokers een deel van onze planeet zouden mogen vervuilen.
Klik om te vergroten...
😂 kidding right. Want dan mogen we heul veul meer gaan verbieden met dezelfde reden. Lijkt bíjna alsof je een beetje selectief bent in dit standpunt omdat je zelf niet rookt.

Ik maakte hier ergens de vergelijking met autorijden, niet zonder reden. Ik pak heel bewust het ov… al heel mn volwassen leven. Hoezo denken automobilisten het recht te hebben om onze planeet te vervuilen en mijn longen te vergallen? Of de grote kledingfabrieken van gangbare merken waar men bewust hun kleding koopt, terwijl ik al jaren heel bewust geen nieuwe kleding koop? Waar haal jij dat recht vandaan om mijn verspilde moeite teniet te doen en mijn en ieders gezondheid in gevaar te brengen?
Ik hoop dat dit allemaal ook niet meer normaal is over een tijd. Maar heb niet de illusie dat die verandering er snel komt, zelfs al zouden er wetten voor komen. Mensen blijven mensen en veranderen kost tijd.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Ik denk dat als je verandering wil, je rokers wel tegemoet moet komen inderdaad. Anders gaan ze zich gewoon niet aan die regels houden.
Klik om te vergroten...
Levenslang of vuurpeloton blijkt wel te werken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Ik vind het in principe altijd onacceptabel om rook te ruiken. Als ik rook ruik krijg ik het binnen en op dat moment adem ik dus giftige stoffen in die verspreid wordt door mijn medemens die verslaafd is aan nicotine. Ik vind het niet teveel gevraagd om niet vergiftigd te worden door mijn medemens.
Klik om te vergroten...
Ik heb inmiddels wat opzoekwerk gedaan omtrent passief meeroken, over tweederangsrook en zelfs derderangsrook. (Nooit eerder gedaan....mss omdat ik een roker ben)
Ik ben op het punt gekomen dat ik niet anders kan dan je gelijk te geven, er is zelfs geen discussie over mogelijk.
Dus bij deze neem ik graag dingen terug die ik eerder neergeschreven heb.
Ik vond ´tot gisteren´ dat er soms toch wel een overdreven gezeur ontstaat bij niet rokers die een roker passeert en daar een ding van maken.
Na alle informatie te hebben gelezen kom ik tot de vaststelling dat ´dat gezeur´ geen gezeur is maar een terechte bezorgdheid.
Dus ik begrijp je volkomen ( net als andere niet rokers in dit topic)
net zoals ik begrijp dat je het zorgwekkend vind dat je giftige stoffen binnenkrijgt waar je niet voor kiest omdat een ander z´n sigaret wil roken.
Ik dacht altijd dat roken in de openlucht geen schade berokkend aan andere, alleen een stank die mss hinderlijk is.
En daarbij vond ik dan dat mensen dat ook kunnen negeren ipv te zaniken.
OtherShore zei:
Tabak is wel degelijk erg schadelijk, ook voor mensen die niet roken maar die in bepaalde situaties gedwongen worden om mee te roken, en ik vind het goed dat we daar in onze maatschappij iets tegen doen.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik me nu bewust van, dus nogmaals alle begrip.
Of het bijdraagt aan milieuvervuiling, dat zal idd wel zo zijn maar volgens mij een peulenschil met vele andere dingen die er zijn en blijven bestaan.
Ik gooi mijn peukjes nooit weg op straat oid, ik heb een portable ashtray omdat ik me bewust ben dat een peukje niet zomaar vergaat.
Maar dankzij dit topic heb ik wel een eye-opener gehad, wss iets dat al veel mensen wisten maar iets waar ik me niet bewust van was( of wilde zijn).

Over dat er alternatieven moeten geboden worden voor rokers, dat vind ik wel.
Hoezo kan je iets tegen alternatieven hebben als deze ervoor zorgen dat niet-rokers daardoor geen last hebben van rokers?
Vadertje staat verkoopt al langer dan ik besta tabak in elke winkel, mensen worden verslaafd... en het blijft bestaan, waarom? Omdat het een goudmijn is.
Zolang de staat tabak verkoopt vind ik ook dat de staat alternatieven moet bieden voor rokers ( als roker gezegd zijnde)
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
Hoezo kan je iets tegen alternatieven hebben als deze ervoor zorgen dat niet-rokers daardoor geen last hebben van rokers?
Klik om te vergroten...
Okay, hier moet ik je gelijk in geven. Als alternatieven ervoor zorgen dat er minder overlast is door rook dan is dat natuurlijk een goed en dan ben ik daar ook helemaal voor.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Levenslang of vuurpelot blijkt wel te werken.
Klik om te vergroten...
😂😂😂
Ok maar dan ook vuurpeloton voor automobilisten met benzineauto’s!!!!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
mandragora zei:
Ik gooi mijn peukjes nooit weg op straat oid, ik heb een portable ashtray omdat ik me bewust ben dat een peukje niet zomaar vergaat.
Klik om te vergroten...
Same same.

mandragora zei:
Maar dankzij dit topic heb ik wel een eye-opener gehad, wss iets dat al veel mensen wisten maar iets waar ik me niet bewust van was( of wilde zijn).
Klik om te vergroten...
Vet dat je dit zo deelt wel btw - zouden we als mens vaker mogen doen! Het is ook heel lang niet bekend geweest dat deze impact zo groot is heur. Dus als je al wat langer meedraait niet zo gek dat je daar niet bewust van was.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
😂😂😂
Ok maar dan ook vuurpeloton voor automobilisten met benzineauto’s!!!!
Klik om te vergroten...
Neen, misschien wel automobilisten die brokken maken met alcohol op.
Ik hoorde trouwens van zeer betrouwbare bronnen dat Shanghai fris voelt voor de longen tegenwoordig. Alles rijdt daar electronisch tegenwoordig.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Neen,
Klik om te vergroten...
Wat gaan we dan doen aan de giftige stoffen die zij in mijn lichaam dwingen?!!!!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Wat gaan we dan doen aan de giftige stoffen die zij in mijn lichaam dwingen?!!!!
Klik om te vergroten...
Op zijn Chinees aanpakken lijkt me wel een oplossing. Hier in Barcelona gebeurt hetzelfde trouwens. Gaat redelijk snel. Vervuilende auto gassen worden eerst maar eens in de steden gewoon geweigerd.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Op zijn Chinees aanpakken lijkt me wel een oplossing. Hier in Barcelona gebeurt hetzelfde trouwens. Gaat redelijk snel. Vervuilende auto gassen worden eerst maar eens in de steden gewoon geweigerd.
Klik om te vergroten...
Ah ja ok
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Dus jij mocht nog roken in de trein😜
Klik om te vergroten...
Zo is dat, en tijdens het uitgaan dansen met een sigaret in je hand.
Ik denk dat je toen nog bijna overal mocht roken, lijkt een eeuwigheid geleden...
Nu voel ik me plots wel oud🤐 thx
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
En sorry

Voor mij ben je nogsteeds een groen blad 💕💕💕✨✨✨
Klik om te vergroten...
Fijn om te lezen 😃💚
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#16
mandragora zei:
Zo is dat, en tijdens het uitgaan dansen met een sigaret in je hand.
Ik denk dat je toen nog bijna overal mocht roken, lijkt een eeuwigheid geleden...
Nu voel ik me plots wel oud🤐 thx
Klik om te vergroten...
In mijn jeugd mocht je zelfs op een eenwieler roken als je door de V&D een rondje ging jongleren met drie Puch carburateurs. Mooie tijd als je tenminste niet in de poep stapte.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zelf zie ik ook meer dealers gesmokkelde sigaretten verkopen. Eentje is zelfs zo slim om het samen met cocaine te verkopen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
De week daarop was het weer prijs ,ik had een krat bier gejat die op straat vond dus dat was voor mij .
Ik met me honda mt 5 er vandoor en heel dorp achter me aan gehad en de politie uit Tholen had me weer maar maf joh die zeeuwen hahaha
Ze zette me niet vast ,ze wouden hun kratje bier terug en hebben mij gedumpt op parkeerplaats van de camping ,dun dieje komt munne cel nie meer in dachten ze ,dumpen die shit hahahaha
Heb me eigen kapot gelachen kut boeren
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
StraffeNeel zei:
In mijn jeugd mocht je zelfs op een eenwieler roken als je door de V&D een rondje ging jongleren met drie Puch carburateurs. Mooie tijd als je tenminste niet in de poep stapte.
Klik om te vergroten...
Wow hadden ze in jouw jeugd nog een v&d?!?!?!?!

Jullie zijn écht oud.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#20
Velen (waaronder ikzelf) rijden even naar Luxemburg.

Hier betaal ik voor een pot tabak camel yellow 50g €27, in Luxemburg voor 250g 35,70.

Dit in combinatie met sigaretten zelf schieten maakt dat ik vrij goedkoop uit ben.

Ik haal zo'n 450 sigaretten uit een pot van 250g, dus betaal zo'n 8 cent per sigaret.

Als ik gewoon pakjes a 12 euro stuk zou kopen, betaal ik 60 cent per sigaret.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."