Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMicrodoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

249 antwoorden
91 weergaven
18-5-2026
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Psychedelibee Snap ik hoor, als ik zou microdoseren zou die realisatie ook voldoende voor me zijn om er mee door te gaan. Sowieso is 20 keer in 2,5 jaar inderdaad niet zoveel, dus als het dan gek genoeg een onverwachts negatief effect met zich meedraagt dan zal het jou de kop niet kosten.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#2
zijn de effecten bij een microdosering dan niet zo minimaal dat het alleen creativeit en positieve effecten oplevert en niet zo zeer andere effecten of kunnen er ook andere effecten plaatsvinden tijdens microdosering en tot hoe verre
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Quinn zei:
zijn de effecten bij een microdosering dan niet zo minimaal dat het alleen creativeit en positieve effecten oplevert en niet zo zeer andere effecten of kunnen er ook andere effecten plaatsvinden tijdens microdosering en tot hoe verre
Klik om te vergroten...
Heb je het topic gelezen? Want hier gaat het topic zo ongeveer over namelijk.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zojuist een date gehad op een kwart zegel 😜😇😂

Geen aanrader 🙈🤦🏼‍♂️

Maar goed, of ik nou wel of niet een zegel op had.. Het had toch niks geworden. Wel grappig om 'n keer gedaan te hebben 😇
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
De soorten onderling maken meer verschil dan truffels VS paddo's
6
604Lid
01-01-2024, 00:00
#6
heb daarstraks zoveel champies gegeten en tot half uurtje geleden 2 à 3gr MDMA
dat ik zonet heel de boel heb
ondergescheten

mama ik heb kaka in me broek gedaaaaaan
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor liefhebbers van microdoseren: er is een Facebook-groep die redelijk actief is en waar je ervaringen kunt uitwisselen over dit onderwerp: https://www.facebook.com/groups/microdosingnl/
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voila een zeer interessant Topic!!
Aangezien ik ook juist vandaag en trouwens ook gisteren over deze wijze van "gebruik" van psychedelica aan het nadenken ben, heb ik er nu een standpunt over ingenomen.
In mijn geval overweeg ik om te gaan microdoseren met het rc 3 MeO-PCP.
Dit is, zoals velen ongetwijfeld bekend zal zijn, een ketamine analoog.
Al heeft deze rc ook eigenschappen, die ketamine juist weer niet heeft, edoch is het een psychedelica en ook nog eens een buitengewoon potente stof.
Ik heb twee zeer goede trips met dit rc gemaakt. Ongelooflijk wat voor verhelderende inzichten je krijgt bij die trips met 3 Meo, en nu komt het momant suprême, het heeft bij mij net zoals ik lees hier bij anderen, een dag of twee, drie na de trip een stevige stemmingsverbeterend effect!
En méér dan dit eigenlijk. Ja. Zonder meer.
Gisteren en vandaag kende ik mijzelf niet terug , zó een positieve kijk op allerlei zaken in het dagelijks leven heb ik ervaren, plus een soort van positieve manier van oorzaak en gevolg beredeneren van gebeurtenissen van alledag, eens kunnen inzien hoe mooi het leven kan zijn, tevens het leggen van allerlei logische verbanden en dit óók weer erg positief bezien, prima, wat mij betreft.
Aangezien de laatste anderhalf jaar nou niet bepaald positief zijn verlopen in mijn leven, sterker nog, het was een opeenstapeling van shitzooi, kan ik deze positiviteit best goed gebruiken...en, is bij deze het gaan nemen van microdoseren 3 Meo een punt van overweging geworden.
Dit brengt mij tot de navolgende overwegingen:
1. 3 Meo is zéér potent, net als LSD.
Dus: moet er een verdomd goede weegschaal komen om te beginnen.
2. Dan, gelet op de ervaring dat een hoeveelheid zo groot (optisch) als een mespuntje om mij al in een K-hole terecht te laten komen, laat zien, dat het idd een serieuze stof is.
Voorzichtig zijn is dus wél nodig. Nee, een must zelfs.
3. Over welke dosering hebben we het nu.
Die mespunt is dus al veeel te veel geweest.
Een k-hole is niet zo leuk, dat vind ik dus, op de bank zitten en niet meer in beweging kunnen komen, dat geeft aan dat er toch echt teveel van het goede is ingenomen.
( Niet nasaal overigens, maar oraal.)
Ergo, qua dosering straks, (micro, dus,) leert mij dat ik in de milligram categorie moet gaan denken en handelen.
Zonder meer. En: Volkomen helder.
4. wat mij nu dus verder te doen staat om hiermee zo veilig mogelijk natuurlijk verder te komen, is goede nauwkeurige testruns maken en deze net zoals LSD, in 4 dagen niet, en de vijfde dag een inname te gaan plannen.
6. Wat kan ik nog meer te weten komen over deze rc. Is deze langer houdbaar in om het even welke bewaarmethode dan ook?
Overigens, misschien moet dit punt 6 eigenlijk punt 1 worden, dit overweeg ik sowieso...wie hier wat over zeggen wil, graag!! Ok. Verder.

Ketamine heeft zijn probleempjes hierin, maar hoe zit dit met deze 3 Meo?
Zoeken dus, op internet, en kijken wat we ervan te weten kunnen komen.
3 Meo heeft een erg lastig uit te spreken scheikundige benaming, maar toch.
In dit microdoseren zitten voor mij toch wel reëele mogelijkheden.
Daarvan ben ik overtuigd.
Dus:
Eerst wat van dit rc aanschaffen, en de testruns maken.
Nee, eerst die kwallly weegschaal!!
Hoe kan je anders microdoseren, nietwaar..
En nu:
Zodra ik er meer over kan vertellen, dan zet ik mijn resultaten hier neer.
Ter lering, ende vermaeck. Zogezegd.

Ojee. Een heeeel stukje tekst geworden. Maar het doel is goed. .
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Herkenbaar RO, dat met de groter-uitgevallen-pupillen heb ik ook al snel. Ik heb het idee dat ik daar gevoeliger voor ben misschien dan veel anderen, maar dat maakte microdoseren op dagen dat ik niet thuiswerk al snel minder aantrekkelijk. Toch ongemakkelijk om je steeds af te vragen of een ander het het nou wel of niet zou zien.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat was mij ook niet duidelijk, liefhebbertje, maar nee. Je zult mogelijk best verschil merken op dagen dat je niet microdoseert, maar dat komt niet in de buurt bij een echte microdosering-dag.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er staat toch echt bij 'systeem'
Oftewel ik geef geen invullig aan de doseringen en of dagelijks etc
Maar of het op dagelijkse basis kan werken
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kwam zojuist dit filmpje tegen:

P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Quinn zei:
jaja dat zeker wel. vind de uitleg ook wel goed maar vind het moeilijk eruit op te merken wat tot hoe verre
Klik om te vergroten...
Zal het nog een keer samenvatten dan, microdoseren is heel subtiel ja is het ook het idee ervan. Als je er high van wordt heb je teveel gehad en is het al geen microdosis meer. Maar ondanks dat je je eigenlijk nuchter voelt, zijn er toch dingen merkbaar zoals meer energie, meer creativiteit, socialer zijn, meer mindful, etc. Maar uiteindelijk moet je het een keer ervaren om echt te weten wat het met je doet denk ik.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het grappige is ook dat twee vrienden van mij graag lsd wouden proberen maar niet echt durfden. Gezien ik nog steeds vaak microdosis doe wouden ze dat wel doen. Ik heb ze dus 10mu gegeven pp en ze zeiden later dat ze niks merkte de hele dag. Ik denk dat je ook een beetje moet weten wat lsd doet wil je de subtiele push van MD kunnen herkennen.

Psychedelibee zei:
Zal het nog een keer samenvatten dan, microdoseren is heel subtiel ja is het ook het idee ervan. Als je er high van wordt heb je teveel gehad en is het al geen microdosis meer. Maar ondanks dat je je eigenlijk nuchter voelt, zijn er toch dingen merkbaar zoals meer energie, meer creativiteit, socialer zijn, meer mindful, etc. Maar uiteindelijk moet je het een keer ervaren om echt te weten wat het met je doet denk ik.
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey Allemaal,

Met welke stoffen hebben jullie allemaal een microdosis gedaan. Ik ben toch benieuwd naar de andere stoffen. Zelf alleen LSD ALD-52 en 1 keer DOC. Natuurlijk kan je met heel veel microdoseren. Ik ben zelf benieuwd naar de kleine verschillen. Zo vond ik ALD-52 en LSD heel erg verschillend, uiteraard leek het op elkaar maar nu na 3 keer ALD-52 te hebben gedaan als microdosering vind ik het vooral relaxter en rustiger het ontspand meer. Niet persee goed of slecht het is maar net wat je wilt.

Ik heb hier nog zoveel psychedelica liggen dat ik er de rest van mijn leven op zou kunnen microdoseren. Maar bijvoorbeeld misschien de niet voor de hand liggende varianten zoals 2C-E en DOM ben ik wel nieuwschierig naar.

Iemand hier gedachten over.
J
JoehoeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi allemaal,

Ik wil graag graag beginnen met microdoseren. Nou heb ik een klein flesje met een pippetje met daarin pure LSD. Heb het vandaag laten testen en het is echte lsd. Nou is mij geadviseerd om de pure lsd te mengen met gedistilleerd water en/of alcohol en dan met die substantie te gaan microdoseren. MAAR HOE MOET IK HET MENGEN? Met wat en hoeveel? Heb veel artikelen en filmpjes opgezocht maar ik vind nergens het juist antwoord.
Wie kan me helpen? Mijn dank is zeeeeer groot!
Xx
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey iedereen,

Ik ben een nieuw lid maar ik ben hier al een tijdje aan het lurken, nu toch ook maar eens tijd voor een reportje in de relevante topic, misschien heeft iemand er iets aan, of vinden mensen het leuk om te lezen en anders heb ik het toch mooi voor mezelf opgeschreven en het op een rijtje gezet :)

Eigenlijk sinds een paar maanden heb ik interesse gekregen in drugs. Het begon op een festival toen iemand (een kwart pilletje!) XTC aanbood, en ik na een paar biertjes overmoedig dacht: "Dat piepkleine stukje? Dat zal niet veel doen." Waanzinnige ervaring gehad, en het zaadje naar mijn tweede jeugd was geplant. Dertig jaar oud en toch nog zo groen achter de oren, soms ben je echt dankbaar dat dingen niet eerder op je pad zijn gekomen. Verder is die ervaring een verhaal op zich en niet waarom ik in deze thread mijn eerste post plaats trouwens.

Sindsdien heb ik veel gelezen over verschillende drugs en ben ik (onder andere) erg geïnteresseerd geraakt in psychedelica. Ook microdoseren leek me een potentiële verrijking op mijn leven, maar in eerste instantie toch vooral belangstelling voor een keer echt trippen. Bij een online vendor dus 1p-lsd 100 mics gekocht, en sindsdien heb ik een velletje zegels liggen thuis. Vendor maakte een betrouwbare indruk, wat contact gehad en hij stond al lang ingeschreven bij de KvK en had ook al lang een website, wat recensies online, dus ik vertrouwde het wel.

En zo kwamen we dus bij vandaag. Velletje nog onaangebroken en al weken een onbedwingbare nieuwsgierigheid. Ik weet dat ik de komende weken geen enkele dag heb om hier eens voor te gaan zitten om een echte dosis te testen (bijv. 50mics). Werk, verjaardagen, familie, hobby's, druk. En vandaag had ik besloten thuis te werken, alleen in de ochtend wat telefonische afspraken en ontelbaar veel domme klusjes die ik al tijden uitstel en geen zin in heb.

Hmmmm, misschien tijd om iets geks te doen?

10.05: Wat een miniscule zegeltjes zijn dit zeg, echt niet normaal. Met een schaar knip ik het minizegeltje in 2. Best netjes voor iemand die altijd een onvoldoende kreeg voor knippen op de basisschool! Nog twee keer knippen en het resterende stukje is met recht microscopisch klein te noemen. Het ziet er wel echt heel netjes uit en ik denk oprecht dat het niet ver van exact 1/8ste zegeltje zit. De rest gaat terug in het zakje die ik weer zo luchtdicht mogelijk probeer af te sluiten. Als de lsd goed verdeeld zit over het velletje krijg ik zeker tussen de 11 en 14 mics binnen, en anders zien we wel wat er gebeurt.

10.10: Het flintertje papier ligt op of onder de tong. Ik ben hem continu kwijt; een rijstkorrel is een gigant in vergelijking hiermee.

10.40: Ik ben lekker taakjes aan het uitvoeren, het minimal techno op en ben ergens rond deze tijd het velletje kwijt geraakt in mijn slokdarm. Voel ik nou eigenlijk iets of niks?

11.00: Ja ik voel toch echt wel wat. Heb iets meer behoefte dan normaal om met collega's te ouwehoeren dus ik chat wat met ze over werkgerelateerde dingen. Dit doe ik wel vaker maar nu heb ik ook echt zin om veel dingen te plannen en te organiseren! Een aangename verrassing en ik heb heel wat skype gesprekken open om afspraken te maken en heb mijn agenda weer goed gevuld. Denk dat ik in lange tijd niet zoveel afspraken heb ingepland meestal ben ik hier niet zo pro actief in.

12.00: Stipt 12 uur is altijd lunchtijd, geen eten in huis dus even naar de supermarkt. Ik voel me verdomd goed op dit moment, jammer dat ik nu de muziek achter moet laten want dit was wel lekker zeg.

12.10: Ik dwaal door de supermarkt en merk toch dat ik niet 100% helder ben. Terwijl ik kipfilet wil pakken voor op brood denk ik plotseling: "Maar dat is zielig voor de kippetjes :(" en pak smeerkaas. Dit is het moment waarop ik merk dat ik misschien over de microdosis heen ben gegaan.

12.20: Ik zit thuis redelijk hersenloos mijn broodjes op te eten. Merk op dat ik het terwijl ik buiten rond liep het behoorlijk warm had, en nu juist erg fris. Ik voel me een beetje koortsachtig ofzo. Niet een heel fijn gevoel in mijn lichaam.

13.00: Ik ben alweer een tijdje aan het werk, gefocust op simpel werk. Toch voel ik mij lichamelijk nog steeds niet super. Hier bel ik ook een tijdje met een collega en dit gaat redelijk maar ik vind goed concentreren op het gesprek toch een beetje lastig. Het is het net niet.

14.00 Nu wil ik wat grotere taken oppakken waar ik ook mijn hersens echt voor nodig heb. Wat software debuggen, wat programmeren. Ik merk dat het totaal niet gaat. Zo gefocust als ik vanochtend was zo slecht gaat het me nu af. Ik merk dat als het niet meteen goed gaat ik er weinig zin in heb. Wel ben ik weinig afgeleid door andere dingen.

17.00 Ik heb er genoeg van en besluit er mee te kappen, de laatste uren ben ik helaas niet echt productief geweest. Tijd om nog een uurtje wielrennen te kijken en te chillen.

18.00 Nog steeds een beetje last van dat ik het koud heb en ik besluit te douchen. Hierna is dat nare gevoel weg en voel ik me weer helemaal normaal.

21.30 Ik besluit een reportje te typen en dit kost veel te veel tijd haha. Voel me wel al uren weer helemaal normaal.

Conclusie: Voor simpele dingen als plannen en een beetje ouwehoeren met collega's werkte dit vandaag voor mij prima motiverend, echter als het lastiger werd had ik juist omgekeerde motivatie en was ik geneigd te denken: "morgen ben ik hier helderder voor." Lichamelijk voelde ik me vandaag dus niet top. Geestelijk valt weer onder te verdelen in gevoel en ratio. Hierbij merkte ik dat mijn denkvermogen toch wel minder is dan normaal. Het gevoel was vanochtend wel heel goed maar vanmiddag (ook doordat ik dus merkte dat mijn denkvermogen niet 100% was) kakte het wel behoorlijk in.

Overall gemengde gevoelens dus, geen spijt dat ik het geprobeerd heb. Thuiswerken is altijd moeilijk om die 8 uur laptop-zit te voltooien dus ik ben ook niet totaal ontevreden. Nog maar een keer microdosis proberen op een vrije dag want dit durf ik nog niet aan als ik echt tussen mijn collega's zit.

Ik vraag me nog wel af of dat lichamelijke gevoel normaal is of niet, hebben anderen hier last van? Ik wil sowieso nog even een zegeltje laten testen, alhoewel ik wel vrij zeker weet nu dat er in ieder geval 'iets' inzit.

Groet!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Game&Watch zei:
Ik vraag me nog wel af of dat lichamelijke gevoel normaal is of niet, hebben anderen hier last van? Ik wil sowieso nog even een zegeltje laten testen, alhoewel ik wel vrij zeker weet nu dat er in ieder geval 'iets' inzit.
Klik om te vergroten...
Welkom op het forum!

Ik heb zelf alleen nog maar echte LSD gemicrodoseerd, dus geen ervaring met 1P-LSD, maar ik voel me met een microdosis juist vaak fysiek een stuk energieker. Vaak wel een beetje een ontregelde temperatuur, waardoor ik vaak vrij warm heb en dan soms juist in enen een beetje koud. Maar die temperatuur ben ik aan gewend en vind ik meestal niet echt een probleem.

Ik heb overigens ook juist dat ik met een microdosis, naast veel socialer zijn, ook makkelijker kan programmeren of andere taken waarbij veel concentratie vereist is.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ah ja, ik voelde de dag erna echt niks meer hoor, zou ik me niet te druk om maken als ik jou was. (als we nog over microdoseren praten dan :))
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oh ja fysiek was ik zeker energieker! Het lijkt me echt perfect als je een dag hebt waarin je veel fysieke dingen moet doen zoals boodschappen, wassen, schoonmaken, etc, etc. Alleen van werken ben ik nog niet helemaal zeker. Maar ik heb het nog niet opgegeven hoor. Gewoon nog een keer proberen. :)

Die lichaamstemperatuur.moet ik maar aan wennen dan, hopelijk is het wat minder volgende keer

Ik heb het gevoel dat de grootte van de microdosis ook veel uitmaakt trouwens. 11 of 14 mics is een groot verschil vermoed ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."