Zelf heb ik ook ervaring met truffels en paddo’s; hier kun je ook mee microdoseren; zijn er verschillen in effecten tussen microdoseren met deze middelen en lsd
Uit mijn eigen onderzoek naar microdosing (deel (semi-)wetenschappelijke lectuur, vooral anekdotisch bewijs van mensen die het doen) is naar voren gekomen dat er kleine verschillen zijn tussen de twee: LSD maakt je (relatief meer) energiek en goedgehumeurd, psilocybine (relatief meer) relaxed en emphatisch. Van beide word je creatiever en gemotiveerder. Ik heb een goede vergelijking gehoord van iemand die beide geprobeerd heeft - LSD microdosen is als een bak sterke koffie, psilo microdosen is als een mok kamillethee.
Naast direct merkbare, subjectieve verschillen hebben beide stoffen, net als andere psychedelica, de bijwerking dat ze (ook in microdosering) het Default Mode Network van je hersenen deactiveren, waardoor je uit vaste patronen en gedachten loskomt en jezelf makkelijker kunt "reprogrammeren": handig om bijvoorbeeld angststoornissen of OCD te bestrijden, mits je tijdens de dag bewust bezig bent met het beoefenen van bewuste en constructieve manieren om je gedachtepatronen aan te passen of te verbeteren.
(Edit:
linkje naar Third Wave artikel over microdosing en DMN.)
Althans... die conclusies zijn een combinatie van anekdotaal bewijs en mijn eigen getheoretiseer, don't quote me en lees jezelf er vooral over in voor je ermee aan de slag gaat.
Laten jullie altijd een zegel testen? (kun je de sterkte laten testen? Ik las ergens dat dit lastig is?)
In principe wordt er door testcentra niet kwantitatief getest, maar bij sommige centra nemen ze maandelijks enkele zegels aan (die ze nog niet kennen) om kwantitatief te testen, voor hun eigen database. Ik weet zo niet welke dat is/zijn, Google is je vriend though.
Hoe lang microdoseren jullie maximaal achter elkaar? Zijn dit een x aantal maanden? En zeggen jullie doe ‘t lekker zo lang als je wilt of ik zou ‘t niet langer dan … maanden achter elkaar doen?
Psychedelica agoneren 5HT2-b-receptoren, die ook veel in je hart zitten. Daarom gaan we er voorzichtig vanuit dat microdosen een aanslag op je cardiovasculair systeem is, en wordt aangeraden niet meer dan een paar maanden na elkaar te microdoseren. Er is echter geen concrete aanwijzing dat het daadwerkelijk schade toebrengt; dit is vooral voorzichtigheid.
(Edit:
linkje naar Third Wave artikel over microdoseren en het hart.)
Nu ben ik niet zo'n rekenwonder... Maar toen ik m'n vriendin naar de sterkte vroeg zei ze: 200mic.. Dat is vrij veel toch?? Zou je er dan 1 of 2 in zo'n flesje gooien?
Ligt eraan hoeveel microdoseringen je tegelijk wil maken. Ik zou sowieso maar één zegel tegelijk oplossen en bijmaken wanneer je flesje bijna leeg is. Hoewel het (als je met schone spullen werkt, demiwater gebruikt en het flesje donker en koel bewaart) goed houdbaar zou moeten zijn, is je keuken geen laboratorium en kun je m.i. beter elke paar weken een nieuwe maken dan het risico lopen dat je brouwsel potentie verliest.
Ik denk dat hier niet veel mensen zijn die echt met grote regelmaat microdoseren. Ik heb het zelf een paar keer gedaan. Maar ik denk dat er niemand hier is die maanden achter elkaar volgens een schema microdoseert.
Binnenkort is er in ieder geval één lid dat microdoseert
Knip gewoon het zegeltje in stukjes tot ik een microdosis overhoud. Volumetrisch doseren is waarschijnlijk wel verstandiger omdat je dan nauwkeuriger kan thuisbrengen hoeveel werkzame stof je binnenkrijgt en je niet afhankelijk bent van hoe de lsd over de zegel verdeeld zit, mits je natuurlijk exact weet hoeveel er totaal op je zegel zit.
Het grootste probleem is dat LSD in principe midden op de zegel gedruppeld wordt waardoor de randjes en hoekjes nauwelijks werken en je van de binnenste 'microdoses' kneiterhigh wordt. Oplossen en druppelen is min of meer noodzakelijk met LSD microdosen.
Laten testen of het echt lsd is is sowieso verstandig.
Dat altijd!
Kwantificeren doen ze in NL niet bij de testservice. Dit zou je zelf kunnen testen door te microdoseren met 10 mics, daarna te verhogen naar 15 mics, daarna naar 20 mics etc... Vanaf 15 a 20 zou je licht high moeten worden.
Sowieso de beste manier om de hoogte van je je microdose te bepalen: proefondervindelijk. Zorg wel dat je een beste voorraad zegels van dezelfde batch hebt, anders moet je bij elke nieuwe zegel (of dezelfde zegels van een andere batch) het proces opnieuw doorlopen.
Dit topic lezen heeft er wel weer voor gezorgd dat ik het weer eens wil proberen
En, al begonnen?
... jeetje, wat een ellenlange reactie is dit geworden.