Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMicrodoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

249 antwoorden
85 weergaven
18-5-2026
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#1
daniel565 zei:
Ik ben in 2008 antidepressiva voorgeschreven en toen ik daarmee stopte in 2009 kreeg ik PSSD: Post SSRI Sexual disfunction.

PSSd is een conditie waarin het onmogelijk is om liefde en genot te ervaren. Ik was 36. Mijn leven was effectief voorbij.

Er is niet of nauwelijks onderzoek naar PSSD, er is geen behandeling en geen geneesmiddel. Het is een ongevraagde chemische castratie en leidt tot wanhoop en zelfmoord.

Cannabis bracht mij enige verlichting en maakte het leven dragelijk. Maar meestal voelde ik niks en als ik wat voelde was dat heel weinig. Relaties hadden voor mij totaal betekenis. Allerlei middelen geprobeerd maar niets hielp.

Zo heb ik 14 jaar geleefd.

Een maandje geleden kwam ik op het idee om Magic Truffels te proberen. Niet eens als oplossing voor mijn probleem maar gewoon om iets te voelen.

Ik begon eerst met microdoseren maar voelde niets en besloot dat ik eigenlijk wel wilde trippen. Ik wil niet te veel in details gaan, maar van die 6 gram kwamen mijn gevoelens voor een groot deel terug.

Toen werd ik een beetje enthousiast en kocht een zooi Magic Truffels en LSD (research chemical). Ik heb toen 30 gram truffels gegeten en 100ug LSD genomen en de meest fantastische ervaring gehad.

Ik was in de 7e hemel. Ik was weer mens. Ik mocht weer houden van de vrouw. Na zoveel jaar, je kunt je niet voorstellen hoe gevloerd ik daardoor was.

Sindsdien wordt ik kotsmisselijk van magic truffels. Ik heb verschillende bad trips gehad. Ik heb er natuurljk veel te veel van genomen. Maar uiteindelijk gaat het niet om het trippen, maar om de behandeling van mij aandoening.

En dat gaat uitstekend met microdoseren. Ik neem nu 2 keer per week 3 gram. Dan ben ik een half uurtje ziek. Ik ga kijken of het met minder ook lukt.

En voor de rest van de tijd heb in m’n leven weer terug. Nooit gedacht dat ik dat nog zou mogen meemaken. Wat een geweldig spul zijn die magic truffels.
Klik om te vergroten...
Start een outdoor bed met woodlover (P. cyanescens), groeien perfect in ons klimaat.. enigse wat je nodig hebt is een "mycorestorationbox".. fermeteer houtsnipper.. gooi het broed erbij en klaar.. is een sterke paddo.. dus eerst goed inlezen.. komt elk jaar op, kind kan de was doen

"Dan ben ik een half uurtje ziek".. dit ligt écht aan je consumptiemethode. Geen vruchtlichamen == niet misselijk. Ik zet thee van gedroogde paddo's.. de actieve stoffen lossen goed op in water.. en gaan niet 'stuk' bij het koken. Als je er wat citroenzuur poeder bij doet of een halve citroen persen en tijdens het het koken/zetten van thee dan kickt het binnen 5 min in en is de duur eveneens korter...

De meest gewaarde.. euforische.. en liefdevolle soort is ook nog eens goed thuis te kweken; Psilocybe Subtropicalis... echter moet je hiervoor wél eerst leren hoe je paddestoelen moet kweken helaas. let op.. de ene paddo is de andere niet.. 2 gram gedroogde Subtropicalis is goed voor een lvl 5 trip.. truffels zijn troep
d
daniel565Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank voor je reactie. Ook van truffle thee wordt ik ziek. Misschien waren de truffels bedorven…lemon tek ook geprobeerd.

Maar ik heb prima reacties met 20ug 1p-lsd en zelfs met lage dosis salvia. Dat mix ik met damiana en vape ik.

Het lijkt erop dat alles wat psychedelisch is een positief effect heeft. In het begin nog een crash gehad (helemaal niets meer voelen, wat veel mensen met pssd na truffel gebruik melden). Maar de laatste tijd steeds beter.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mensen hier ervaring met microdosis 1cP-LSD? Kreeg dit onlangs als sample, misschien dat ik eens ik de zomer test. Valt dit hetzeltde als een microdosering LSD?
d
daniel565Lid
01-01-2024, 00:00
#4
daniel565 zei:
Dank voor je reactie. Ook van truffle thee wordt ik ziek. Misschien waren de truffels bedorven…lemon tek ook geprobeerd.

Maar ik heb prima reacties met 20ug 1p-lsd en zelfs met lage dosis salvia. Dat mix ik met damiana en vape ik.

Het lijkt erop dat alles wat psychedelisch is een positief effect heeft. In het begin nog een crash gehad (helemaal niets meer voelen, wat veel mensen met pssd na truffel gebruik melden). Maar de laatste tijd steeds beter.
Klik om te vergroten...
Nou dit was allemaal tijdelijk. Truffels wegens misselijkheid al 9 maanden ofzo niet geprobeerd. LSD ene keer wel, de meeste keren niets. Geen trip. Niks. Maar de dosering is altijd laag tot 80ug. Meer proberen wil ik wel, maar ben bang voor misselijkheid of onprettige fysieke sensaties die ik bij 1P 150ug LSD heb gehad.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Net weer een dosering van 1 gr truffel op volgens schema en geen last van misselijkheid.
Toen ik voor het eerst microdoseerde met truffels kauwde ik ze fijn en nam ze op nuchter maag , dat was geen succes en misselijkheid was mijn lot.
Tegenwoordig neem ik ze in als ik al wat gegeten heb en kauw ze niet meer fijn en ben niet misselijk meer.
De werking komt op deze manier geleidelijk opzetten en ik voel me er prima door , zelfs als ik 2 of 3 gram inneem.
Misschien werkt het ook voor je door ze met voedsel in te nemen.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ongeveer een uurtje geleden heb ik een micro dosering met wat soep ingenomen, kleine wandeling gemaakt, chocolade reep weg gewerkt en ik merk nu de effecten ……zonder misselijkheid.
Hoop voor je dat het voor jou ook goed uit gaat pakken als je weer een poging waagt.

Logisch beredeneerd is het begrijpelijk dat je er misselijk van kunt worden als je truffels consumeert op nuchtere maag.
Je maag is nog leeg, zeg maar in ruste geweest en dan tracteer je deze op een goedje dat wel enige inspanning van de maag nodig heeft en wat irritatie op kan wekken.
s
sabine12Lid
01-01-2024, 00:00
#7
daniel565 zei:
"en nam ze op nuchter maag"

Oh! Ja nuchtere maag, dat zegt iedereen moet je doen. Anders duurt het lang voordat het werkt en word je misselijk. Dus ik extra lang niet eten. Blijf misselijk worden :grinning:

Tegendeel blijkt dus ook waar te kunnen zijn. :thinking:

Goeie tip. Ga weer truffels proberen!
Klik om te vergroten...
Bij mij werkt het als ik de truffels grind met een speciale truffel grinder en daar thee van zet met verse gember! Nooit last gehad van misselijkheid, gember werkt ook goed tegen misselijkheid.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ideaal is, wanneer je een dealer hebt die je genoeg vertrouwt dat, als hij zegt dat hij z'n zegels heeft laten testen op LSD, hij dat ook echt gedaan heeft.

Vaak is inderdaad reeeler om er 10 te kopen en 1 zegel te laten testen, of er inderdaad LSD op zit.
B
BexelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inmiddels mijn 2e microdosering gehad en deze beviel een stuk beter dan de eerste! Op advies van @cheiron hoger genomen om vandaar naar beneden te werken. Hieronder een kort verslag

Wat: LSD "Aztek dia de los muertos 120ug""
Hoeveel: 20ug
Tijd van inname: 13:00 uur

t+ 1u: De effecten zijn nog niet echt aanwezig ik besluit om even naar de winkel te gaan om een asbak te kopen.

t+ 1,5u: Inmiddels loop ik in de winkel en merk dat ik duidelijk iets voel, te vergelijken met het opkomen van mdma maar dan erg lichtjes op de achtergrond. Ik ben absoluut volledig mezelf en heb alles onder controle, ben wel een klein beetje onrustig en misschien een beetje zweverig. Het is absoluut niet trippen maar het is meer de onrustigheid die me een beetje stoort. Al met al gaat het prima, heb alles onder controle en het is over het algemeen niet vervelend.

t+ 2u: Thuis aangekomen merk ik dat de onrustigheid wat wegebt en ik het iets meer onder controle heb, ik belsluit om achter de computer bezig te gaan. Dit gaat verrassend goed moet ik zeggen, ben erg gefocust en lekker bezig. Ik merk dat ik me iets beter kan concentreren en niet de behoefte heb om me met andere zaken bezig te houden. Wat me vooral begint op te vallen is dat ik echt "in m'n nopjes ben" gelukkig gaat wellicht te ver maar gewoon lekker vrolijk.

"Je wordt wakker op zaterdag ergens in Augustus en je bent heerlijk uitgeslapen. De gordijnen gaan open en het zonnetje schijnt vollop, gelijk loop je naar de computer en zet dat ene lekkere nummertje op. Al dansende loop je richting de douche en je bent gewoon happy. Zin om iets te doen, je vrienden te bellen, leuke dingen te doen op deze mooie zomerse dag."

Dit is echt hoe ik me voelde, niet overmatig happy of gelukkig maar gewoon goed!

t+ 3u: Het gevoel is nog steeds aanwezig en eigenlijk is het heerlijk, het gevoel is op de achtergrond aanwezig. Zodra je er aan denkt, zegt de lsd "ja hoor ben er nog". Alsof het een passagier is die met je meelift en zich gedeisd houdt op de achtergrond, maar z'n aanwezigheid is zeker daar. Wat me ook nu erg opvalt is hoe gewoon ik ben, er is niks aan me te zien en functioneer volledig normaal. Kan alles doen zonder dat het nare effecten heeft, typen, lezen nadenken is allemaal geen enkel probleem.

t+ 5/6u: Inmiddels merk ik dat het gevoel een klein beetje wegebt, omdat alles zo subtiel is, is dit ook erg subtiel. Nog steeds gewoon happy en so far geen nare effecten. Het enige is wellicht dat mn pupillen een klein beetje groter zijn, dit is overigens zo subtiel dat niemand het door zal hebben. Ik kijk niet wazig uit mn ogen, er is eigenlijk niets anders aan me en zo voel ik me ook.

t+ 8/9u: Nu merk ik wel dat het echt minder aanwezig is, het coming down gevoel is erg subtiel aan het opkomen. Een beetje drukkende hoofdpijn, nogmaals ook dit is vrij licht. De rest van de avond rook ik nog een klein jointje en ga daarna slapen, dit ging ook redelijk gewoontjes.

t+ 24u: Het opstaan ging niet anders dan normaal en de na effecten zijn dan ook niet echt aanwezig. Wellicht nu ik dit aan het typen ben en een lekker muziekje op heb dat ik me best happy voel. Kijk lekker naar buiten af en toe en typ lekker verder, maar niks actief aanwezig.

Concluderend:

De 2e poging was absoluut beter dan eerste, de effecten waren duidelijk en tegelijkertijd onduidelijk aanwezig. Absoluut voor herhaling vatbaar. Wat ik ook erg fijn vind dat ik langzaam steeds zelfverzekerder begin te worden met microdosing, ondanks dat ik het nog maar 2x heb gedaan. Het vertrouwen om de straat op te gaan en interactie met anderen is fijn, vooral om het zo langzaam op te bouwen. Oja en seks is ook wat heftiger qua gevoel, absoluut een leuke bijkomstigheid.

Wat ik nog wil doen is 15ug proberen om te kijken wat dat doet. Tevens heb ik nieuwe en andere lsd besteld om te kijken of dat wellicht nog iets anders doet. Het zou het zelfde moeten zijn mja het blijft illegaal en de kwaliteit kan verschillen.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#10
In hoeverre heeft microdoseren invloed op je tolerantie? Stel ik microdoseer vandaag en ik wil bijv morgen of overmorgen trippen merk ik dan groot verschil? En bijv microdosis LSD en dan trippen op psilo die dag erna?

Iemand hier ervaring mee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."