Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - nu

Tijd van bezinning - nu

791 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Denk dat ze bedoelt dat je je hoofd vult met informatie. En als je creatief bezig bent kun je je hoofd juist leeg maken.

Zelf vind ik het bijv onzin om de hele tijd te kijken wat bekende Nederlanders doen en wat andere bekende Nederlanders daarvan vinden. Idd leuk als afleiding maar ook een beetje suf.
Klik om te vergroten...
Precies. Zinloze informatie tot je nemen vs een skill ontwikkelen met een resultaat dat je trots maakt.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
als je alleen lineaire tv kijkt
genoeg ontspannends te vinden op bijv youtube
Klik om te vergroten...

Uiteindelijk gaat het meer om je lichaam en geest te laten herstellen van inspanning of stress.

Hersenloos YouTube/Netflix/Lineare tv kijken is over het algemeen juist meer prikkels tot je nemen, wat vaak bovenstaand niet bevorderd.

Uiteraard heb ik het dan niet over af en toe een serietje kijken, het gaat er om dat dat niet je hoofdzakelijke activiteit is ter ontspanning.

Onder ontspanning verstaan de meeste (en zeker de professionals die ons aansporen meer te ontspannen) sport, hobbys, meditatie/mindfulness, koken, tuinieren etc.

Zelf blijk ik tekenen als zeer ontspannend te ervaren. Dat mijn getekende hond er uit ziet als een kat, en een kleuter zich nog zou schamen voor mijn tekenskills, dat doet er niet toe.

Voor mij werkt het en ik kan er dan ook echt helemaal in opgaan, dat is uiteindelijk waar het om draait bij ontspanning
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een vreeeselijk programma, dat Al you need is Love!
Altijd die mensen met dezelfde emoties, dat gejank..
Ik kijk er nooit meer naar. 1 x was wel genoeg.
Alleen al om dat programma zou je een hekel aan kerstmis kunnen krijgen!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
@_shikantaza zou jij de link nog eens willen plaatsen van die winkel met alcoholvrije dranken?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
@_shikantaza zou jij de link nog eens willen plaatsen van die winkel met alcoholvrije dranken?
Klik om te vergroten...

Dorstlust

Dorstlust is een autoriteit op het gebied van alcoholvrij anders drinken in de dranken business. Wij gaan voor inspiratie en een beetje provocatie en zetten een nieuwe standaard voor drinken.
dorstlust.nl dorstlust.nl
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank je. Ik ga eens rondneuzen 🙂
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kunnen we geen proeverij organiseren met wat forumleden 😊
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Dank je. Ik ga eens rondneuzen 🙂
Klik om te vergroten...

Legt alcohol vrije drank niet weer snel, mentaal, de link naar drank met alcohol?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Legt alcohol vrije drank niet weer snel, mentaal, de link naar drank met alcohol?
Klik om te vergroten...
Dorstlust verkoopt met name frisdrank. En ja, iemand met een drank/drugsprobleem kan beter wegblijven van surrogaatdranken :wink:
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klopt, ik drink geen 0,0 etc. Om de reden die Kordie zegt. Ik houd ook niet van cola, fanta, cassis etc. Spa rood vind ik wel lekker.
Maar mensen willen je graag ook iets lekkers aanbieden als je op visite komt.

Ze verkopen wel sterk toch? Ik klikte op een verkeerd knopje.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Klopt, ik drink geen 0,0 etc. Om de reden die Kordie zegt. Ik houd ook niet van cola, fanta, cassis etc. Spa rood vind ik wel lekker.
Maar mensen willen je graag ook iets lekkers aanbieden als je op visite komt.

Ze verkopen wel sterk toch? Ik klikte op een verkeerd knopje.
Klik om te vergroten...
Ze verkopen wel alcohol geloof ik. Pas je op? :)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ook een flink assortiment alcohol. Ik moet idd goed kijken.

Ik ga eens kijken of ik in mijn omgeving mensen kan vinden die een proeverij leuk vinden. Ooit organiseerde ik bierproeverijen (waar ik overigens zelf niet veel dronk ivm de verantwoordelijkheden). Best grappig om met wat mensen van CA bijv gewoon wat dingen te bestellen. En dan heb ik ook weer een project.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Schuld en schaamte helpen mij niet vooruit, ik kan beter naar de toekomst kikijken.
Klik om te vergroten...
Nee idd, terugkijken is zinloos je kunt niets meer veranderen in zaken in het verleden.
Je kunt wel proberen om lering te trekken uit het verleden natuurlijk, maar verder gaat het niet.
Sommige fouteb, die ieder mens maakt, zijn onherstelbaar, leg je daarbij neer.
Verder terugkijken is echt zinloos.
Het gaat om het NU, STRAKS en MORGEN.
Kijk dus vooruit, en je kunt niet meer doen dan je best te doen.
En je bent goed op weg @Alinde !
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank je. Ik denk dat emoties en spanningen ook diep in mijn lichaam zitten opgeslagen. Ik heb in ieder geval een massage geboekt voor mijn rug en schouders. De creatieve dagbesteding daar zal ik niet zoveel stress van ervaren.

Vriend en ik gaan donderdag kijken bij een volleybalclub.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel goed, ga voort op deze weg!
Vermijd spanningen en teveel prikkels....
Dan wordt het makkelijker!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dankjewel Zandman!
Ik denk dat het belangrijkste nu is, de spanning verminderen. Dus zorgen dat het niet meer zo hoog op loopt dat ik behoefte krijg aan die escape.
Ik ga bijv dagbesteding doen op een creatieve plek. Geen deadlines, geen klantcontact, gewoon rustig. Proberen in ´groen´ te blijven van het signaleringsplan.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dinsdag zorg afstemmings gesprek bij GGZ. Er is gevraagd of ik mijn ouders en broer wilde meenemen en die komen ook idd. Maar ik ga wel vragen of ik ook gesprekken met de psychiater kan krijgen zonder de familie erbij. Volgens mij heb je officieel 1 x per halfjaar de psychiater en nu wordt dat steeds gecombineerd met een familiegesprek.

Onderwerp dat mijn ouders willen inbrengen - terecht - is wat te doen als ik niet meer toerekeningsvatbaar ben? Dat kan door gebruik zijn (en dan doet GGZ niks) maar ook door ernstige depressie, manie of psychose. Best pijnlijk om dat met zijn allen te bespreken maar het moet wel.

Van mijn drie broers gaat gelukkig de 'mildste' mee. Die andere twee kunnen heel confronterend zijn maar die hadden andere verplichtingen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee de heks is bij een andere forumster. Jazz heet ze geloof ik.

Ik heb bij Brijder een verpleegkundig specialist waarbij ik mij afvroeg waar de bezem was, maar juist op een goede manier. Ze leek bijna helderziend zo snel als ze mijn levensverhaal voor zich zag.
Niet bang van artsen, psychiaters etc. Maar zij is nu niet veel in beeld dus heb het niet over haar gehad laatste tijd.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn psychiater waar ik vandaag was is van GGZ. Het gesprek begon met de vraag waar ik opgenomen geweest was.

Nou was ik er vanuit gegaan dat de beste man op de achtergrond aanwezig was geweest maar dit blijkt dus niet het geval. Ik was best wel verbaasd over deze vraag. De observaties van de kliniek, ruim 6 maanden lang zijn zo waardevol. Het voelt alsof dit weer verloren gaat en mijn psychiater weer from scratch naar mij gaat kijken.
Hoe waardevol is het als je een arts hebt die altijd op de vloer is, je ziet als je in je pyjama loopt, als je terugkomt van de sport, als je gaat eten, als je niks wilt eten, als je het servies kapot gooit, als je manisch dreigt te worden, als je depressief wordt, psychotisch. Als je door de casemanager achter de fietsenstalling vandaan gehaald wordt omdat je overal complotten ziet. Als je gewoon relaxed in de tuin ligt. Als je geschrokken bent omdat je een ex-client in het wild bent tegengekomen. Hoe je reageert als je overgeplaatst wordt. Kortom ze hebben ZO veel kunnen zien van hoe ik in elkaar zit. En dan ga je weer terug naar GGZ en wordt daar bijna niets van meegenomen.

'Waar was je opgenomen?'

En of het een oud of een nieuw gebouw was.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Iedereen werkt langs mekaar heen.
Dat vind je vaker in de hulpverlening....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031...40
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."