Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - nu

Tijd van bezinning - nu

791 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
"hey hoe is het met jou? Wat doe jij nog in het dagelijks leven? Heb je al een tijdje niet gezien en ben benieuwd"
Klik om te vergroten...
En daarna komen de verhalen over lichamelijke klachten..

Heeft ook met de leeftijdsgroepen te maken wat er meestal besproken wordt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iemand nog wat van Alinde gehoord afgelopen maand?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Iemand nog wat van Alinde gehoord afgelopen maand?
Klik om te vergroten...
Ik vroeg me heel toevallig gisteren of eergisteren ook af hoe het nu met haar gaat..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Ik maak me altijd zorgen als een TS niks meer laten horen
Klik om te vergroten...

Ik ook wel.
Is toch een soort van broederschap hier.

Laten we hopen dat ze hier binnenkort komt en dat alles (weer) oké is.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik maak me altijd zorgen als een TS niks meer laten horen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Sorry dat ik niks heb laten horen, ik zit inmiddels wederom in een kliniek. Moeilijk om er over te schrijven nu.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je van je laat horen

Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Sorry dat ik niks heb laten horen, ik zit inmiddels wederom in een kliniek. Moeilijk om er over te schrijven nu.
Klik om te vergroten...

Heel veel sterkte en neem je tijd 🫂
Fijn dat je weer iets laat horen nu iig.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga ik vragen.

Eén begeleider hier is echt steengoed. Zal kijken of ik morgen met hem nog aan mijn signaleringsplan kan werken. Ik ben hier dus tot donderdag en kan de laatste paar dagen nog goed benutten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zit met mijn hoofd al in de volgende kliniek. En ik besef vooral hoe blij ik mag zijn dat ik daar terecht kan voor nu.

Hier wordt vooral gezanikt. Het eten is niet goed. Het programma is saai.
Ik heb geen zin in dat negatieve gedoe. Heb het gisteren nog gezegd in de dagafsluiting. Niet iedereen krijgt een kans om hier te detoxen. We mogen best een beetje dankbaar zijn met zijn allen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
We mogen best een beetje dankbaar zijn met zijn allen.
Klik om te vergroten...

Met je eens.
Maar zit iedereen daar met dezelfde intentie: "ik WIL afkicken van drank/drugs/gokken/sex/pillen etc" of zitten er ook tussen bij van "Ik MOET ......"
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Ik zit met mijn hoofd al in de volgende kliniek. En ik besef vooral hoe blij ik mag zijn dat ik daar terecht kan voor nu.

Hier wordt vooral gezanikt. Het eten is niet goed. Het programma is saai.
Ik heb geen zin in dat negatieve gedoe. Heb het gisteren nog gezegd in de dagafsluiting. Niet iedereen krijgt een kans om hier te detoxen. We mogen best een beetje dankbaar zijn met zijn allen.
Klik om te vergroten...
Aan de andere kant is het ook wel begrijpelijk dat iemand in of net na ontwenning niet lekker in z'n vel zit.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Is ook zo idd. Volgens de begeleider is het ook een vorm van camouflage. Niet naar binnen willen kijken en jezelf verschuilen achter een muur van geklaag.

Het is lastig een balans te vinden tussen regelzaken, herstel en oud zeer verwerken. De één zegt, laat alles even los. De ander zegt, pak door anders verlies je tijd.

Mijn lichaam zegt: Rustig aan want je slaapt niet.

Ze zien het denk ik niet aan me maar niet slapen brengt mij wel in code oranje. Ook al kom ik misschien nog helder over. Het is niet de tijd voor moeilijke telefoontjes etc. Eigenlijk ook niet voor diepe gesprekken in de avond maar het liep nu zo, de begeleider sprak me aan en het was ook even goed maar het is ook veel allemaal. Iedereen heeft absoluut het beste met me voor maar soms loopt mijn hoofd over van alle goede raad etc. Morgen zondag dus instanties bellen zit er sowieso niet in dan.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb het even moeilijk. Vanmiddag was het fijn om even vrij te zijn. Ik voelde mij op vakantie omdat ik de omgeving van deze kliniek nog helemaal niet ken. En donderdag ga ik door naar de volgende kliniek.... weer niet vrij.... het is het beste maar het is niet per se makkelijk.

Maargoed doorgaan op de oude manier kan ook niet. Ik was TV aan het kijken met een afdelingsgenoot. Nu reclame. Tussendoor rollen de tranen over mijn wangen maar dat is dan maar zo.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Donderdag naar de andere kliniek voor een ´korte verlenging´.

Ik weet niet precies hoe lang een korte verlenging is, maar ben voor nu heel blij dat ik in een kliniek zit. De nachten zijn moeilijk, ik heb wel een paar uurtjes geslapen gelukkig deze keer. Paar nachten geleden kreeg ik echt angsten rondom het tijdstip dat ik normaal een benzo zou nemen.

Vanmorgen ging ik er om 6 uur uit, even contact met de nachtdienst en een medeclient. Koffie gezet, andere mensen worden ook wakker. Buitendeur open en even naar buiten, dan waait die moeilijke nacht en het slaaptekort wel weg.

Ik zie zelf wel dat ik volledig gehospitaliseerd ben maarja. Benzoverslaving is gewoon moeilijk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Donderdag naar de andere kliniek voor een ´korte verlenging´.

Ik weet niet precies hoe lang een korte verlenging is, maar ben voor nu heel blij dat ik in een kliniek zit. De nachten zijn moeilijk, ik heb wel een paar uurtjes geslapen gelukkig deze keer. Paar nachten geleden kreeg ik echt angsten rondom het tijdstip dat ik normaal een benzo zou nemen.

Vanmorgen ging ik er om 6 uur uit, even contact met de nachtdienst en een medeclient. Koffie gezet, andere mensen worden ook wakker. Buitendeur open en even naar buiten, dan waait die moeilijke nacht en het slaaptekort wel weg.

Ik zie zelf wel dat ik volledig gehospitaliseerd ben maarja. Benzoverslaving is gewoon moeilijk.
Klik om te vergroten...
Je schrijft al met meer nuance, vergevingsgezinder naar jezelf, en relativerender. Ik zie echt gezonde verandering.

Kijk in de vervolgbehandeling eens naar welke gedachten je er van weerhouden om naar je kern te komen.

Geniet van vandaag 🙏
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dankjewel!

Dat is fijn om te horen. Soms lijkt het of de verschillende opnames tot niets hebben geleid. Hoewel ik net een ´buurvrouw´ sprak die hier ook voor benzo´s is, en vertelde dat ik na mijn eerste detox nooit meer zelf benzo´s heb besteld. Dat is eigenlijk het enige waarin ik niet ben teruggevallen. (ik bedoel ik heb ze voorgeschreven gekregen)

Donderdag ga ik voor de tweede keer naar Kliniek Z. Even een verzonnen naam. Vorig jaar kwam ik daar op 19 maart en ik ga er nu voor de tweede keer heen. Ik zal wel heel anders binnen komen. Toen was ik heel zwak, nu ben ik lichamelijk gelukkig best sterk. In kliniek Z doe je veel sport en vorig jaar kon ik geen bal opslaan toen ik er kwam, letterlijk niet.
Ik zal me ook meer richten op de verpleging (die ik al ken) dan op de groep. Kijk er zelfs wel naar uit de arts daar weer te zien, dat is echt een fijn persoon.

Het is niet dat het leuk is... maar het is voor nu wel beter.

Wat de vervolgbehandeling betreft, hier zeggen ze dat een verwijzing van de huisarts ook voldoende is. Als het ambulante team weer/nog steeds geen groen licht geeft. Nu op zondag kan ik even niks maar ik ga maandag even kijken wat nu een handige route is.

Voor de duidelijkheid, kliniek Z is ter overbrugging. Dat is geen therapie. Voor therapie heb ik een andere plek op het oog maar Team Ambulant was het er vorige week niet mee eens.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Aanvaring met de begeleiding. Ik kan merken dat ik geen benzo’s heb en weinig slaap. Maar haar opmerking was ook gewoon dom.

Vooral niet met dingen gaan gooien. Dat heb ik tijdens mijn opnames wel geleerd :wink:
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ging mijn medicatie halen en toen zei de begeleidster dat ze me graag wilde spreken en de manier waarop dat ging werd meteen onze tweede aanvaring van vandaag.

Heb even maatje M gevraagd mee te komen naar de tuin om te proberen of ik dan weer rustig werd. Hij vond dat de verpleegkundige bij de tweede aanvaring een opmerking had gemaakt die M als een ´trap na´ zag omdat in principe de afspraak om samen te praten al gemaakt was.

Gelukkig werd het een goed gesprek. Ik was even bang voor een waarschuwing na de tweede aanvaring. Ze bood haar excuses aan voor een opmerking die ze had gemaakt tijdens de dagopening (eerste aanvaring). Ik gaf aan dat die opmerking idd niet fijn was, maar dat groepsgenoot C mij er ook op had gewezen dat er zoveel door elkaar gepraat werd dat Verpleegkundige oprecht een stuk van mijn verhaal gemist had.
En ik gaf aan bij verpleegkundige dat ik dagleider ben maar dat ik geen controle meer had op dat groepsgesprek omdat idd iedereen door elkaar ging en dat ik daardoor ook al wat geïrriteerd was.

Ze gaf ook aan wat wel en niet taken van de dagleider zijn. Bijv laatst heeft een andere verpleegkundige gezegd dat je als dagleider langs de kamers moet om mensen op te halen voor het programma. Maar (zoals ik al dacht) dat is helemaal niet aan ons, dat moet de verpleging doen. Want je weet nooit waarom iemand op de kamer is en wat er evt speelt, zeker voor het ontbijt niet.

Ze gaf ook aan dat ik de mensen in de groep die negatief doen echt links mag laten liggen. Beter mijn 2 maatjes kan opzoeken of de verpleging.

Mijn dag begon idd om 6 uur met Mister Negative bij de koffie in de keuken en dan laat ik mij toch beïnvloeden. Alleen vieze smaakjes thee, 1 pak melk voor 8 personen... je kunt idd over een heleboel dingen klagen. Je kunt het ook niet doen.

Verder mocht ik naar buiten en had ik in de supermarkt wel stress toen ik al die drank zag. Maatje S begrijpt dat goed, zij had hetzelfde toen ze voor het eerst weer in een winkel kwam. Hoort erbij denk ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb in de dagafsluiting het gebeuren nog even besproken. Dan is er uiteraard avonddienst en dan is de dagdienst weg.

Iemand in de groep benadrukte dat er zes mensen door elkaar zaten te praten en dat daardoor mijn verhaal wat ondersneeuwde en dat de verpleegkundige niet alles meegekregen had. En daardoor een opmerking maakte die niet fijn was.

Het ging er eigenlijk om dat ik uitgebreid zat te vertellen dat mijn vriend al best lang clean is. Daarna zei ik dat hij van plan was langs te komen, maar dat gisteren na een feestje zijn scooter er mee op was gehouden, dus dat hij mogelijk vandaag de scooter zou gaan fixen. Je hebt veel reistijd van onze stad naar hier en ik kon mij voorstellen dat hij liever de scooter wilde ophalen en maken ipv de treinreis naar mij.
De begeleiding hoorde kennelijk alleen ´vriend´ en ´feestje´ en ze begon dat als hij een kater had, hij niet op bezoek mocht komen.

Toen werd ik heel kwaad omdat ik uitgebreid had zitten vertellen dat hij clean was.

Natuurlijk speelt ook mee dat hij naar feestjes kan, nieuwe mensen leert kennen terwijl ik mij komende week laat opnemen in een gesloten kliniek. Ik heb een soort FOMO.... ik zit in klinieken en ik mis van alles. Maar voor nu is dit beter. Verder kwam hij gewoon langs ondanks de lange reistijd want hij wilde mij zien, hij vindt mij belangrijker dan zijn scooter. Gelukkig.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goedemorgen, ik wil in de dagopening de Just for Today van vandaag voorlezen. Verwoordt precies waar ik nu zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...40
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."