Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - nu

Tijd van bezinning - nu

791 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank je Zandman. Wat ik eerder schreef, je bent in een kliniek nou eenmaal met een groep en je moet het samen doen.
Hele dag op mijn kamer is ook niet goed.

Een programma geeft je ook houvast voor de dag.

Tijeens de wandeling vanmorgen heb ik naast de verpleging gelopen en dat gaf al wat meer lucht.

Ik ben wel op zoek naar dingen die mij positief voeden, bijv meetings. Maar liefst ook dingen/activiteiten/plaatsen dichterbij.

Vanmiddag even naar mijn huis, voor het eerst weer.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik bedoel ik snap wel wat je bedoelt en ik ben ook veel alleen aan t wandelen.
Maar als ik in de kliniek ben heb ik toch met de anderen te maken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zojuist een berichtje gestuurd of ik ergens in de keuken kan werken als vrijwilliger.

En vanaf 16 april heb ik zangles, even iets positiefs.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
@Alinde , ik krijg het vermoeden dat je je teveel bezig houdt met anderen die daar opgenomen zijn.
Daar moet je voor uitkijken!
Dat met anderen bezig zijn, in je hoofd, kost ontzettend veel energie. Die energie kun je beter voor jezelf bewaren!
En het leidt nergens toe.
Let ook op, dat je niet verhospitaliseert!
Je houdt je nogal vaak bezig met anderen, en of er een dagafsluiting is of niet, een te klein progamma in die kliniek, wat anderen in hun kamer doen....etc. etc.
Kijk naar jezelf! Daar kan je beter van worden.
Ga met diepliggende zaken naar een lid van de staf.
Daar krijg je goede antwoorden.
Niet van een clubje medepatienten, die al genoeg problemen hebben met hunzelf!

Ik hoop eigenlijk dat je daar snel wegkunt.
Ik heb de indruk dat deze kliniek niet de goede voor je is.
Ik heb mijn post geschreven uit eigen ervaringen in een kliniek.
Ik hoop, dat je hier iets aan hebt.
Zet hem op!

Alle sterkte en wijsheid toegewenst!
Klik om te vergroten...
Dit patroon viel mij ook al op. Richt de blik naar binnen @Alinde je eigen hoofd kun je veranderen, anderen niet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Dit patroon viel mij ook al op. Richt de blik naar binnen @Alinde je eigen hoofd kun je veranderen, anderen niet.
Klik om te vergroten...
Thanks. Ik heb ook gemaild voor Mindfulness.

Ik vind het moeilijk met x anderen om mij heen, om me er niets van aan te trekken. Maar dat zou idd wel beter zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Thanks. Ik heb ook gemaild voor Mindfulness.

Ik vind het moeilijk met x anderen om mij heen, om me er niets van aan te trekken. Maar dat zou idd wel beter zijn.
Klik om te vergroten...
Oefening baart kunst. Je zit er voor jezelf, ook al lijkt het geen goede match.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Alinde , je kunt heel goed met anderen omgaan, als het maar niet te ver, te diep gaat.
Bedenk dat deze mensen in een groep eerder of later weer weggaan, en je ziet ze zeer waarschijnlijk nooit weer. Het zijn geen echte
vrienden van je..
En, het wordt hierboven ook al gezegd, de enige waaraan je iets kan veranderen ben JIJZELF. En dat is al moeilijk genoeg.
Wat die anderen doen, is hun zaak. Je kunt een beetje met ze meepraten, meer niet.
Anders gaat alles ten koste van jezelf.
Zover mag het niet komen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Ik vind het moeilijk met x anderen om mij heen, om me er niets van aan te trekken. Maar dat zou idd wel beter zijn.
Klik om te vergroten...

Zou het kunnen zijn dat dit een belangrijke reden is dat je in het verleden bent gaan drinken?

Kortom; als je dit met professionals om kan buigen de kans op een terugval kleiner is
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Excuses want ik weet hoe het is om tegen je wil opgenomen te zijn… been there done that… ook vanuit het buitenland in 1 x bam in de kliniek.

Vrijwillig of onvrijwillig is idd niet te vergelijken. Ik vind ook het personeel van een vrijwillige of onvrijwillige plek verschillend. De onvrijwillige leek een mix tussen een kleuterschool en een gevangenis.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik durf het bijna niet te zeggen maar je hoort wel eens over munchhausen by proxy en het lijkt of mijn moeder daar in heel lichte mate iets van heeft.

Dat ze vroeger wel ook wel ‘Alinde is ziek’ als excuus gebruikte als ze ergens geen zin in had of zelf ziek was.
Ik heb heel lang het gevoel gehad dat ik heel zwak ben. Maar nu ben ik hier en mijn bloedwaardes zijn perfect evenals bloeddruk, saturatie etc. Heb gewoon een heel gezond lichaam.
(Alleen teveel medicatie)
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Probeer de focus eens een half jaar op jezelf te houden. Bijna alles wat voorbij komt gaat over anderen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik reageer later. Ik verveel me de pleiris hier en mijn vader appt weer allemaal tips over zelfhulpboeken.

Ik heb zin om met mijn telefoon te gooien.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ach, ik heb vaker met dit bijltje gehakt....
Maar het viel me op hoe er toch nog bij bepaalde omstandigheden ineens die craving de kop weer op kan steken.
Ik weet wat de gevolgen zijn als ik weer zou drinken. Nee. Dat zou zuipen zijn geworden met alle ellende van dien.
Nee. Ik wil dat niet meer.
Niet weer de draaikolk in.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ik reageer later. Ik verveel me de pleiris hier en mijn vader appt weer allemaal tips over zelfhulpboeken.

Ik heb zin om met mijn telefoon te gooien.
Klik om te vergroten...
Ik zou ook niet teveel zelfhulp boeken lezen als ik jou was. Maar dat doe je waarschijnlijk toch al niet.

Ik zie dat als een grote industrie waar weinigen echt beter van worden. Je blijft maar lezen en omdat het meestal niet helpt blijf je ook zoeken en boeken aanschaffen. Zonder enig of te weinig resultaat.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Deadwing zei:
Ik zou ook niet teveel zelfhulp boeken lezen als ik jou was. Maar dat doe je waarschijnlijk toch al niet.

Ik zie dat als een grote industrie waar weinigen echt beter van worden. Je blijft maar lezen en omdat het meestal niet helpt blijf je ook zoeken en boeken aanschaffen. Zonder enig of te weinig resultaat.
Klik om te vergroten...

Er zijn wel degelijk boeken (en YouTube audioboeken en TedTalks) waar je wél echt wat aan hebt, al zijn dat geen zelfhulp boeken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thanks.

Ik was er even niet maar ben niet terug gevallen hoor.

er gebeurt veel. En tegelijk niks. Mijn casemanager is op vakantie en mijn ambulant begeleider is ziek, zwak, misselijk of zwanger. In ieder geval voor ons nu niet bereikbaar.

ik ben zwaar gefrustreerd. Gisteren ergens mee gegooid (mag niet) en een begeleidster een slisaap genoemd (mag ook niet).

Dan heeft de psychiater opeens WEL tijd. Dat is meestal als je dingen gaat gooien.

Ik had verwacht dat ik verplicht benzo’s zou moeten slikken en/of waarschuwing krijgen maar het viel mee. Misschien was het een voordeel dat die beker niet kapot ging. Buiten op de stenen gaan die dingen wel kapot en dan krijg je verplicht benzo’s.

Bovendien hebben we al weinig kopjes.

Ik ben zo cynisch als ik weet niet wat maar ik heb een heel goede casemanager en casemanagers zijn schaars. 6 mei is hij terug.

Gisteren had ik mijn huuskes niet opgegeten dus drama. Volgende keer eten ze zelf de huuskes maar op. Fuckers.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanks.

Ik was er even niet maar ben niet terug gevallen hoor.

er gebeurt veel. En tegelijk niks. Mijn casemanager is op vakantie en mijn ambulant begeleider is ziek, zwak, misselijk of zwanger. In ieder geval voor ons nu niet bereikbaar.

ik ben zwaar gefrustreerd. Gisteren ergens mee gegooid (mag niet) en een begeleidster een slisaap genoemd (mag ook niet).

Dan heeft de psychiater opeens WEL tijd. Dat is meestal als je dingen gaat gooien.

Ik had verwacht dat ik verplicht benzo’s zou moeten slikken en/of waarschuwing krijgen maar het viel mee. Misschien was het een voordeel dat die beker niet kapot ging. Buiten op de stenen gaan die dingen wel kapot en dan krijg je verplicht benzo’s.

Bovendien hebben we al weinig kopjes.

Ik ben zo cynisch als ik weet niet wat maar ik heb een heel goede casemanager en casemanagers zijn schaars. 6 mei is hij terug.

Gisteren had ik mijn huuskes niet opgegeten dus drama. Volgende keer eten ze zelf de huuskes maar op. Fuckers.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
In tegenstelling tot de regio-GGZ krijg ik hier wel een psycholoog. Maar dat is 1 uurtje per week en dan heeft de week nog heel veel uren.

Ze hoorde me huilen en kwam even bij me zitten. Ik zat ergens en was je even niet bewust dat zij daar zat, het was wel ff een fijn gesprek.

Het lijkt net loonatik soms hier. Iedereen vergroot zijn eigen gedrag meer uit. De een gaat meer klagen, de ander meer slapen. Ik doe soms een beetje OCD maar vooral uit verveling.

Ik houd maar voor ogen dat ggz mij weinig gaat brengen. Als ik hulp of therapie wil zal ik hier moeten blijven.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Verder moeten we even nagaan wat de thuishulp nou gaat doen. Je hebt ze in alle soorten en maten.

Die van mij gaat op een stoel zitten kijken hoe ik de was opvouw. Maar als iemand op mijn vingers kijkt dan kan ik het niet.

Ik moet zeggen dat ze wel goed is in gesprekken. Maar als ik haar elke week spreek, hoef ik wat mij betreft niet ook elke week naar ggz.

Niet om het weer af te schuiven maar IK moet dat nagaan zodat ik het weet voordat ik naar huis ga omdat IK haar mogelijk niet genoeg heb aangestuurd. Het is wel een dame die graag op het achterwerk zit.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
ik ben zwaar gefrustreerd. Gisteren ergens mee gegooid (mag niet) en een begeleidster een slisaap genoemd (mag ook niet).
Klik om te vergroten...

Die beesten zitten ook overal!

Zijn ze geen begeleidster, komen ze wel hun beklag doen op Met het Oog op Morgen.

Alinde zei:
Gisteren had ik mijn huuskes niet opgegeten dus drama. Volgende keer eten ze zelf de huuskes maar op. Fuckers.
Klik om te vergroten...

Een huuske is een overdekte buitenlatrine, zo ééntje waar je zo'n rode Long Johns ondergoedpak* naar aandoet. Iets zegt me dat dat hier niet bedoeld wordt?

*) Heb ze gezien van het merk NastyPig. Misschien koop ik die wel. Het achterwerk heeft alleen niet zo'n luikje waar Pluto zo olijk-speels-onhandig doorheen kan gluren aan de waslijn, maar een spleet die over je bilnaad loopt.

Een project voor na het afbetalen van mijn studieschuld -hopelijk binnenkort- die begon aan de Landbouw Universiteit Wageningen.

Maandag was de crematie van mijn neef die daar een bestuursjaar Ceres had gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...40
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."