Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan Oxycodon

Verslaafd aan Oxycodon

104 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Mag ik eigenlijk vragen over wat voor doseringen we het hebben?

Voor ik enige advies of tips kan geven met betrekking tot afbouw of stoppen, is dit wel handig om eerst te weten.
Ik ben 2 jaar terug redelijk cold turky gestopt van de hero dus weet een klein beetje wat je kan verwachten.
Klik om te vergroten...
Wat knap dat je gestopt ben!!💛
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijdloos zei:
Jaloers zou ik niet zijn op 24/7 chronische zenuwpijn..
Maar na zolang op een vaste dosis blijft het na jaren nog steeds werken i.c.m clonazepam wat off label helpt tegen pijn. Omdat de spieren ontspannen minder snel een te hoog pijn cijfer heb/ krijg. Beide door de pijnpoli is samenwerking met 2 neurologen krijg ik dit voorgeschreven. Nu natuurlijk via de huisarts die er niet aan sleutelen mag..
Dus na jarenlang gewoon netjes gebruik zonder vragen op verhoging , krijg ik het nu per jaar om de maand soms 3 maanden haal ik het bij de apotheek (recept) .

Maar wens je veel sterkte toe! Zonder reden oxycodon nemen zorgt voor veel problemen hoor ik veel te vaak helaas. Erover praten met lotgenoten helpt enorm. Heeft mij ook geholpen.

Veel succes had je bericht ook gelezen natuurlijk.
Kijk niet achterom alleen maar richten op het hier en nu. Dank voor noemen van mijn naam @Mezelf !

@Baloudekoe je mag altijd een pb sturen voor tips.
Groetjes Tijdloos


Helemaal gelijk loop regelmatig met een wandelstok om langer te kunnen wandelen in het bos met de hond bijvoorbeeld..
Klik om te vergroten...
Ah nee ik wilde je diagnose ook echt niet bagataliseren hoor, en ben daar idd niet jaloers op. Sorry als het zo overkwam ❤️. In mijn hernia periode had ik ook enorm veel last van zenuwpijn in mijn been, de hel! Oxy hielp toentertijd wel iets maar het bleef evengoed flink aanwezig. Sterkte, lieve @Tijdloos . Is er zicht op ooit verbetering? En is het te doen nu, met medicatie? Hoe is het ontstaan?

Er zullen hier vast wel wat meer lotgenoten zijn die afkicken of al langere tijd afgekickt zijn van oxycodon. Weet alleen niet of deze nog actief zijn hier.
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Ik durf voor hem te spreken en te zeggen dat hij het liever helemaal niet nodig gehad zou hebben :wink:... Je bent echt een betere versie van jezelf zonder dat spul. Ook jij gaat dat echt inzien en lachend terugkijken op hoe je nu nog steeds stiekem excuses en uitweggetjes aan het zoeken bent ..

We've allready been there pal :wink:
Klik om te vergroten...
Haha ja je hebt misschien gelijk. Al ben ik me nu niet echt bewust van dat ik uitwegen of excuses aan het bedenken ben. Ik voel namelijk echt aan alles op dit moment dat ik het niet meer wil en dus ook niet meer neem. Al weet ik ook heel goed dat dit het gevoel van vandaag is. Morgen zou dat zomaar eens heel anders kunnen zijn. Of niet. Maar dan misschien wel een andere dag. Ik ben me er heel erg van bewust dat het gevaar op de loer ligt..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Baloudekoe zei:
Ah nee ik wilde je diagnose ook echt niet bagataliseren hoor, en ben daar idd niet jaloers op. Sorry als het zo overkwam ❤️. In mijn hernia periode had ik ook enorm veel last van zenuwpijn in mijn been, de hel! Oxy hielp toentertijd wel iets maar het bleef evengoed flink aanwezig. Sterkte, lieve @Tijdloos . Is er zicht op ooit verbetering? En is het te doen nu, met medicatie? Hoe is het ontstaan?

Er zullen hier vast wel wat meer lotgenoten zijn die afkicken of al langere tijd afgekickt zijn van oxycodon. Weet alleen niet of deze nog actief zijn hier.
Klik om te vergroten...
Heb nu bezoekers zal je zo uitgebreid antwoorden 😉
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag wat meer onrust in mijn lijf. Geen onrust in de vorm van dat ik cravings heb. Wel wat lichamelijke ongemakken. Gek, hier had ik gister zo goed als geen last van. Terwijl in de vorige afkicks de eerste 24 uur het ergste waren. Over 1,5 uur is het 48 uur geleden tot laatste inname.
Speelt het mee dat ik vorig weekend al een poging gedaan heb? Dat ik ruim de 48 uur voorbij was en alsnog weer 4 dagen vol gebruikt heb? Of omdat ik donderdagochtend ‘gestopt’ was en dus donderdag en vrijdag al in de onwennig zat (deze was heftig) maar vrijdagavond toch 4 pillen genomen heb, en zaterdagmiddag 12:00 2 pillen. Ik ben niet ziek ziek, zoals ik was, maar wel gewoon onrustig gevoel, vooral in mijn benen.
Ik heb/had nog 2 pillen liggen, deze heb ik uit voorzorg weggegooid. Dacht nog dat het misschien handig is om te bewaren voor een keer te nemen als er wel hevige pijn opspeelt. (Hè excuusje, jou heb ik getackeld nu).

Wilde toch nog even terugkomen op de HA. Ik heb de HA vorige week een bericht gestuurd met daarin het verzoek tot afbouwen oxy, omdat ik heel graag van die troep af wilde. Ze is dus ergens wel op de hoogte maar niet van het hele probleem natuurlijk.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Baloudekoe zei:
Moet wel zeggen dat ik het nu wel zwaar heb. Ik vind het toch raar, omdat ik er eerder altijd na 12 uur zeker wel ziek werd, is dat nu na 48 uur een beetje onrustig en nu zit ik op 55 uur en begin me echt weer ziek te voelen.

@Mezelf dat mag je zeker vragen. Ik denk dat ik zo’n 60 mg per dag nam. Een doosje was zo op (aangezien ik 5mg pillen kreeg). Ik zat eerst op 10 mg maar toen ook de HA ingelicht dat ik wilde minderen en toen ben ik op 5mg per pil gezet.
Klik om te vergroten...
Thanks !
Zo van 1 op de andere dag, als je lijf echt gewend is aan die 60mg per dag, zal wel een hele zware worden ben ik bang.
Vaak is dag 3 tm/5 de zwaarste lichamelijke dagen. Weet dus als het binnen deze dagen nog dragelijk is dat je dan op de piek van ontwenning zit en het dus alleen maar minder kan worden

Edit: Dag 5 was bij mij echt bij het wakker worden duidelijk dat het minder aan het worden was. Nog steeds drama natuurlijk maar gaf mij wel motivatie door te zetten daar er dus al verbetering in zat.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Baloudekoe zei:
Wilde toch nog even terugkomen op de HA. Ik heb de HA vorige week een bericht gestuurd met daarin het verzoek tot afbouwen oxy, omdat ik heel graag van die troep af wilde. Ze is dus ergens wel op de hoogte maar niet van het hele probleem natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Dit is al een goede eerste stap!

Toch wil ik je meegeven: als je ècht volledig geholpen wilt worden, is het beter om ècht volledig eerlijk te zijn.

Ik heb geen ervaring met opiaten, maar wel met veel andere middelen. En als ik oneerlijk was, kwam dat later vaak als een Boomerang terug.

Maargoed, stap voor stap!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb ervaring met zware opiaten ,van Hero tot oxy en wat daar allemaal tussen zit.
30 jaar van de Hero af en 2 jaar geldeden afscheid genomen van Oxy (snuiven)
Snuiven is hel ,ik snoof ieder half uur een pil weg om uit de afkick te blijven ,ik snap je wanhoop heel erg goed.

Je hoeft het niet alleen te doen als je boek open blijft en eerlijk ben ,ik wil gerust in gesprek hier in dit topic of anders via DM.
De eerste zal je zeker niet zijn bij mij ,ik ben ook blij dat ik je heb gevonden hier want soms mis ik wel eens iets waar ik even niet op let.
Clonidine gaat de weg zijn die je kan zoeken om vrij pijnloos van de oxy in 1 keer af te stappen ,als ik dat kan dan kan jij dat ook zolang er maar een wil is.
De medicatie onderdrukt bijna alle ontwenning van een opiaat ,ik ben alleen bang dat je terug valt.

Je zal eerst heel diep moeten vallen wil je serieuze hulp accepteren ,en er ook een wijze les uit trekt.
Wie mooi wil zijn moet immers pijnlijden.

Take care en misschien een DM?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Baloudekoe zei:
Goedemiddag DF-ers.
Inmiddels lees ik al geruime tijd mee op dit forum en is het mij eindelijk gelukt een account aan te maken. Ik probeer dit al vanaf oktober ‘25. Niet dagelijks hoor maar maandelijks denk ik. Blijkbaar moest je niet alleen het hokje aanklikken dat je akkoord gaat met de privacy en forumregels, maar deze ook daadwerkelijk aanklikken en lezen 🤣. Ik dacht elke keer dat ik de vragen fout beantwoorde zoals; wat krijg je voor kleur als je geel en groen met elkaar mengt, of wat is de hoofdstad van Spanje. Ik heb het forum nog gemaild met dat een account aanmaken mij niet lukte, dat mogelijk de vragen te moeilijk voor me waren waardoor ik niet door de autorisatie kwam 😂. Helaas nooit iets op gehoord.

Enfin,
Waarom ik er account aan wilde maken. Omdat ik heel graag van de oxy af wil(de) en ik het idee had er doorheen te komen met jullie hulp omdat ik dat in andere topics ook gezien heb.

Lang verhaal kort:
Begin vorig jaar gediagnosticeerd met een hernia en kreeg oxycodon voorgeschreven. Na een half jaar kreeg ik een operatie en waren deze pijnstillers niet meer nodig. Ik kreeg onwijs veel oxycodon mee van het ziekenhuis, om langzaam af te bouwen. Ik was die zooi zo zat dat ik meteen ben gestopt, op 2 dagen restlegs hebben na, was er niks aan de hand. Maar wel een shitload aan pillen over. Ik dacht dat is handig voor later, als ik, of een familie lid ooit eens pijn krijgt. Ik vond dat spul namelijk totaal niet verslavend, kon me niet voorstellen dat iemand hier ooit verslaafd aan kon raken. Little did I know…

Tot ik hier op het DF terecht kwam en ik een tip las hoe je een langwerkende als kortwerkend kon maken..
Toen ik die tip las was ik inmiddels al ruim 3 maanden oxy vrij, en het maakte mij nieuwsgierig. Ook weer lang verhaal kort; knetter maar dan echt knetter verslaafd geworden. Wel mijn leven kunnen behouden zoals ie was. Sterker nog; niemand heeft ooit iets door gehad. Maar de pillen raakte op.. ik kreeg het idee om de neuroloog te vragen of hij weer wat wilde voorschrijven omdat ik weer last kreeg van mijn rug (wat overigens niet gelogen was), Jahoor hij maakte wel een brief voor de HA. Inmiddels schrijft de HA mij al maanden oxy voor. Helaas wel veel te weinig waardoor ik zo nu en dan verplicht was om af te kicken. Elke afkick poging werd helser. Ik wilde die pillen en de afkick niet meer maar de verslaving was te groot (ook de verslaving of ik weer een herhaling voor elkaar zou krijgen, dat vond ik ook elke keer best een kick om dat voor elkaar te krijgen, heel raar, I know). Tot ik laatst het gevoel kreeg ‘moe gestreden’ te zijn. Moe gestreden om elke week naar de apotheek te gaan, elke week bij de HA moeten ‘leuren’ voor pijnstillers. Ook al was het makkelijk, de HA zag wel elke week een recept binnenkomen. Ook bij de apotheek begon ik mij te schamen om ze op te halen (soms werden ze in de afhaalkluis gelegd einde van de dag, maar daar kon ik vaak niet op wachten omdat ik midden in een afkick zat). In die tussentijd wilde ik wel vaker echt en voor altijd afkicken maar de verslaving was echt te groot.
Nu is de knop echt om.
Vorige week hele weekend op bed gelegen met een mega afkick. Maandag toch weer gezwicht en weer genomen. Donderdagochtend voor het ‘laatst’ maar toch vrijdagavond van gekkigheid weer genomen omdat ik echt mega mega mega in de afkick zat. Zaterdag was ik zo depri en lamlendig dat ik toch 2 pillen heb genomen. De hele dag voelde ik me rot, die pillen deden niks. En nu, zit ik te wachten tot de afkick weer komt. Het is inmiddels 28 uur geleden sinds laatste inname. Maar ik voel me goed. Beetje rillerig en energieloos maar meer ook niet. Ben zo bang dat het straks weer als een bom inslaat 💣.
Mijn emotionele toestand is wel beter vergeleken met de hele week. Ik ervaarde net weer zin in het leven. Werd weer blij van mijn partner en ons leven. Maar toch, ik weet dat ik verslaafd ben en dit altijd zal blijven.
Ik heb nog 2 pillen. En als ik wil kan ik dinsdag gewoon weer nieuwe halen. Maar dit wil ik niet!! Echt nooit meer!! Ik durf ook de HA niet op de hoogte te brengen, bang dat ze me niet meer serieus nemen als ik daar wel weer een keer kom met pijn. Of dat ze me anders gaan behandelen omdat ik ze nou eenmaal mega gemanipuleerd heb.
Al heb ik wel echt af en toe nog pijn. Ook daar ben ik bang voor, dat is bij al mijn afkicks zo gebleken, mijn pijn kwam in alle hevigheid terug waardoor ik steeds tegen mezelf zei: Zie je wel, je hebt dit gewoon nodig voor de pijn.
Nu zit op de stoel en heb helemaal geen pijn. Vanmorgen wel. Maar dat kan ook het zenuwstelsel zijn?

Ik ben nog zo pril gestopt maar de motivatie om het dit keer te laten slagen is veel groter dan anders! Ik wil die ellendige afkicks niet meer, de moodswings van gebruik niet meer, de afhankelijkheid wil ik nooit meer!!! Ik wil weer kunnen genieten van het leven, nuchter! Willen jullie mij helpen/ondersteunen waar nodig?
Alvast duizendmaal dank 🙏🏻
Klik om te vergroten...
Probeer een afbouwschema te maken en vol te houden, desnoods iemand je pillen in bewaring laten houden. Acuut stoppen kan langdure mentale problemen opleveren.

Probeer je minimale dosering te vinden en haal er elke dag een kwart tablet per dosering af.

Zo voorkom je acute hoge inname bij ernstige afkick maar ook terugval als hij echt te heftig wordt.
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank voor jullie reacties!💛

Afbouwen gaat helaas niet lukken. Daar heb ik simpelweg geen discipline voor. Ik heb vorige week de HA ingelicht dat ik er van af wil. En aangezien ik nog oxy op voorraad moest hebben moet ik daarvan opbouwen. Maar je raadt het al, dat was natuurlijk veel te snel op. Dinsdag kan ik weer nieuwe halen. Maar ik ben van plan dit niet te doen, want ik wil echt echt echt echt niet meer gebruiken. Die pillen in bewaring houden was idd een goede tip geweest. Maar voor m’n gevoel ben ik er bijna van af.. ik zou het nu echt zonde vinden als ik de afbouw in ga.
Dieptepunt is ook wel geweest dat ik op de zwarte markt oxy heb besteld maar dit is (natuurlijk) nooit aangekomen.

@SoulAssassins ik ga jou PB-en!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Baloudekoe zei:
Dank voor jullie reacties!💛

Afbouwen gaat helaas niet lukken. Daar heb ik simpelweg geen discipline voor. Ik heb vorige week de HA ingelicht dat ik er van af wil. En aangezien ik nog oxy op voorraad moest hebben moet ik daarvan opbouwen. Maar je raadt het al, dat was natuurlijk veel te snel op. Dinsdag kan ik weer nieuwe halen. Maar ik ben van plan dit niet te doen, want ik wil echt echt echt echt niet meer gebruiken. Die pillen in bewaring houden was idd een goede tip geweest. Maar voor m’n gevoel ben ik er bijna van af.. ik zou het nu echt zonde vinden als ik de afbouw in ga.
Dieptepunt is ook wel geweest dat ik op de zwarte markt oxy heb besteld maar dit is (natuurlijk) nooit aangekomen.

@SoulAssassins ik ga jou PB-en!
Klik om te vergroten...
Mag ik eigenlijk vragen over wat voor doseringen we het hebben?

Voor ik enige advies of tips kan geven met betrekking tot afbouw of stoppen, is dit wel handig om eerst te weten.
Ik ben 2 jaar terug redelijk cold turky gestopt van de hero dus weet een klein beetje wat je kan verwachten.
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Moet wel zeggen dat ik het nu wel zwaar heb. Ik vind het toch raar, omdat ik er eerder altijd na 12 uur zeker wel ziek werd, is dat nu na 48 uur een beetje onrustig en nu zit ik op 55 uur en begin me echt weer ziek te voelen.

@Mezelf dat mag je zeker vragen. Ik denk dat ik zo’n 60 mg per dag nam. Een doosje was zo op (aangezien ik 5mg pillen kreeg). Ik zat eerst op 10 mg maar toen ook de HA ingelicht dat ik wilde minderen en toen ben ik op 5mg per pil gezet.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Baloudekoe zei:
Dankjewel @Mezelf

Ik ben van andere afkicks gewend dat het ergste na 48 uur wel weg was. Dit is dus even andere koek. Maakt me ook wel weer onzeker en bang voor de aankomende dagen. Maar ja, ik moet het aangaan en uitzitten. Zit niks anders op. Ben wel blij dat ik via dit forum succesverhalen hoor en lees. Ik ga dit ook volhouden, het moet! Nooit meer terug..
Klik om te vergroten...
Als je zoals je klinkt genoeg zelfdiscipline hebt gaat het je zeker lukken! Wees wel voorzichtig mocht je het om 1 of andere reden weer nodig hebben, de tolerantie blijft echt mega lang na het stoppen nog in je brein. Onderzoek toont aan dat het je brein chemistry letterlijk veranderd bij een tijd dagelijks gebruik. Het herstelproces daarvan is langzaam maar dat komt ook goed.

Respect dat je zo kunt stoppen.

Persoonlijk gebruik ik het al ruim 10+ jaar en voel op pijnverlichting na er niets van. Waar het ook voor gemaakt is.
Geen enkel oordeel over jou maar het werd een tijd lang zeer moeilijk te krijgen voor diegenen die het echt nodig hebben tegen pijn omdat het zoveel misbruikt werd zeg ik. Omdat de prijs er nu zo gigantisch hoog is dat bijna niemand het meer koopt. Hoor dit ook terug van vrienden die soms wat over hebben.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Baloudekoe zei:
Ah nee ik wilde je diagnose ook echt niet bagataliseren hoor, en ben daar idd niet jaloers op. Sorry als het zo overkwam ❤️. In mijn hernia periode had ik ook enorm veel last van zenuwpijn in mijn been, de hel! Oxy hielp toentertijd wel iets maar het bleef evengoed flink aanwezig. Sterkte, lieve @Tijdloos . Is er zicht op ooit verbetering? En is het te doen nu, met medicatie? Hoe is het ontstaan?

Er zullen hier vast wel wat meer lotgenoten zijn die afkicken of al langere tijd afgekickt zijn van oxycodon. Weet alleen niet of deze nog actief zijn hier.
Klik om te vergroten...
Helaas niet na 10+ jaar is er 0 onderzoek naar gedaan dus ik zal er niet op rekenen om mocht het wel uitgevonden worden ik ineens een 'wonder' zou vinden. Zijn meer dan 200.000 zenuwen in 1 voet dus ik reken er niet op was ook het advies van de huisarts maand geleden ipv in valse hoop te leven. Wel fijn dat die er eerlijk over is. Dus kreeg weer een recept voor een jaar.

Wakker worden van de pijn tenzij ik zenes of Absint drink/gebruik kan ik wel langer slapen..
Doe mij niet na kan zo 400mg oxycodone nemen en nog maar de winkel gaan voor boodschappen.

Be safe!

Goed bezig
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Baloudekoe zei:
Oké en een kleine shoutout naar mezelf. Ik had vandaag naar de apotheek gekund, aangezien er een nieuw doosje voor mij klaarligt. Maar ik doe het niet! 💪🏼
Klik om te vergroten...
Bel de apotheek ff dat ze het weggooien. Doosjes pillen zijn geduldig.
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
Als je zoals je klinkt genoeg zelfdiscipline hebt gaat het je zeker lukken! Wees wel voorzichtig mocht je het om 1 of andere reden weer nodig hebben, de tolerantie blijft echt mega lang na het stoppen nog in je brein. Onderzoek toont aan dat het je brein chemistry letterlijk veranderd bij een tijd dagelijks gebruik. Het herstelproces daarvan is langzaam maar dat komt ook goed.

Respect dat je zo kunt stoppen.

Persoonlijk gebruik ik het al ruim 10+ jaar en voel op pijnverlichting na er niets van. Waar het ook voor gemaakt is.
Geen enkel oordeel over jou maar het werd een tijd lang zeer moeilijk te krijgen voor diegenen die het echt nodig hebben tegen pijn omdat het zoveel misbruikt werd zeg ik. Omdat de prijs er nu zo gigantisch hoog is dat bijna niemand het meer koopt. Hoor dit ook terug van vrienden die soms wat over hebben.
Klik om te vergroten...

Ja en dat is dus precies wat mij weerhoudt om open kaart te spelen bij de HA. Dat ik het kan verpesten voor degene, zoals jij, die het echt nodig heeft voor de pijn. In de tijd dat ik pijn had, had ik het echt nodig, en voelde ik er ook niks van op pijnverlichting na.
Ik werd na verloop van tijd wel nieuwsgierig naar hoe mensen hier toch verslaafd aan konden raken en ging het internet op. Biggest mistake ever..

Ja dat respect moet nog blijken. Ik ben pas 72 uur onderweg, al voelt het al een eeuwigheid.
Ik ben nu alleen wel vastberaden. Als het mij wel gelukt was enige tijd geleden om een account aan te maken was het een heel ander topic geworden ben ik bang.
Maar goed, we zijn er nog niet. Nog lang niet..
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tijdloos zei:
Helaas niet na 10+ jaar is er 0 onderzoek naar gedaan dus ik zal er niet op rekenen om mocht het wel uitgevonden worden ik ineens een 'wonder' zou vinden. Zijn meer dan 200.000 zenuwen in 1 voet dus ik reken er niet op was ook het advies van de huisarts maand geleden ipv in valse hoop te leven. Wel fijn dat die er eerlijk over is. Dus kreeg weer een recept voor een jaar.

Wakker worden van de pijn tenzij ik zenes of Absint drink/gebruik kan ik wel langer slapen..
Doe mij niet na kan zo 400mg oxycodone nemen en nog maar de winkel gaan voor boodschappen.

Be safe!

Goed bezig
Klik om te vergroten...
Ai dat lijkt mij ontzettend lastig, geen perspectief hebben.
Wel fijn dat de medicatie iets doet. Maar goed, liever heb je dit ook niet natuurlijk.

Ja ik las met grote verbazing dat jij oxycodon gebruikt icm met absint. Alleen al een slok absint overleef ik niet denk ik 🤣.
Maar ook Absint gebruik je dus als een soort van mediatie.
Pittig allemaal hoor. Chronisch ziek zijn lijkt mij echt afschuwelijk. Sterkte 💛
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Baloudekoe zei:
Ja en dat is dus precies wat mij weerhoudt om open kaart te spelen bij de HA. Dat ik het kan verpesten voor degene, zoals jij, die het echt nodig heeft voor de pijn. In de tijd dat ik pijn had, had ik het echt nodig, en voelde ik er ook niks van op pijnverlichting na.
Klik om te vergroten...

Maar ook dit is gewoon de realiteit toch? Dat er mensen zijn die er wèl misbruik van maken. Dat ligt waarschijnlijk niet per sé aan het middel. Eerder aan de denkpatronen van de gebruiker.

Dit blijft een lastig punt voor artsen. Wanneer schrijf je het wel voor, wanneer niet. Maar dat is onderdeel van hun werk.

Ik denk dat het belangrijker is dat artsen goed toezicht blijven houden. Pas dan kom je erachter wie het misbruikt en wie niet. In mijn ogen is dat namelijk het enige verschil tussen drugs en medicatie; het een is onder toezicht van een arts, het ander niet. (En daarbij hoort natuurlijk dat artsen enkel wetenschappelijk getoetste middelen voorschrijven)

Ik blijf het bizar vinden dat artsen vaak ook niet veel kennis hebben over hoe je er weer vanaf komt. Zelfs op gespecialiseerde plekken zoals een pijnpoli.
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Maar ook dit is gewoon de realiteit toch? Dat er mensen zijn die er wèl misbruik van maken. Dat ligt waarschijnlijk niet per sé aan het middel. Eerder aan de denkpatronen van de gebruiker.

Dit blijft een lastig punt voor artsen. Wanneer schrijf je het wel voor, wanneer niet. Maar dat is onderdeel van hun werk.

Ik denk dat het belangrijker is dat artsen goed toezicht blijven houden. Pas dan kom je erachter wie het misbruikt en wie niet. In mijn ogen is dat namelijk het enige verschil tussen drugs en medicatie; het een is onder toezicht van een arts, het ander niet. (En daarbij hoort natuurlijk dat artsen enkel wetenschappelijk getoetste middelen voorschrijven)

Ik blijf het bizar vinden dat artsen vaak ook niet veel kennis hebben over hoe je er weer vanaf komt. Zelfs op gespecialiseerde plekken zoals een pijnpoli.
Klik om te vergroten...
Klopt, dit herken ik ook wel.
Toen ik moest afbouwen na mijn operatie hebben verschillende artsen zich erover gebogen en eigenlijk niemand had echt een goed plan.
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oké, ik ben het zat! Voel me lichamelijk een beetje blehhh. Ik ga mezelf even een schop onder mn kont geven en even uitgebreid douchen. Hopelijk knap ik daar van op.

Daarna heb ik hopelijk zin om even een rondje met de hond te wandelen, even de ☀️ in.
Heb vandaag al wel meerdere rondjes gelopen hoor met de hond, maar wil echt even een lekker groot stuk en genieten van de buitenlucht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."