Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mezelf zei: Nou kort een wat tegenvallende update. Zojuist met m'n psychiater gepraat waar er eigenlijk heel kort gezegd werd, leer er mee leven en kwa ondersteuning voorlopig quetiapine erbij nemen voor de avondden. Blijf doorgaan met de huidige slaaptherapie. Ook telefonisch overleg gehad met de slaappoli waar deze waren eigenlijk ook maar heel kortaf met de boodschap, ga eerst verder met het huidige slaaptherapie want is niet gek als deze therapie pas na maanden aan gaat slaan. Ik krijg er stiekem wel steeds meer een hard hoofd in dat dit de weg is die ik moet lopen. Het stemmetje van ga dan maar weer blowen want toen functioneerde ik vele malen beter dan nu met Dex en Seroquel, dat stemmetje begint wel steeds harder te roepen. Deze week gaat de slaaptherapie helaas niet door maar volgende week vrijdag staat er weer een afspraak. Afgelopen twee weken met de seroquel is mijn gemiddelde slaap tussen de 4,5 en 5uur wat echt al als een wereld van verschil voelt met de weken ervoor. Eigenlijk voel ik me relatief erg goed en positieve stemming maar alleen het idee dat het niet zonder een middel kan staat me nog wat tegen. Voor nu gaat het in iedergeval wel even goed en daar geniet ik dan maar even van. Verder moet ik gewoon hard en consequent het slaap protocol blijven volgen. Wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en slaat de therapie binnenkort toch nog aan. Have a good day all ! Klik om te vergroten... Ai kan me voorstellen dat dit rauw op je dak valt. Je hoopt toch dat ze met een oplossing komen ipv dat ze zeggen dat je er maar mee moet leren leven. Dooddoener! 4,5/5 uur slaap 😱, ga er maar aan staan. Strijder! Waarom ben je gestopt met blowen? Probeer dat voor ogen te houden en dus niet toe te geven aan dat stemmetje.. (ik weet verder je geschiedenis niet m.b.t. blowen)."
"Mezelf zei: Ja inderdaad beetje een dooddoener ja.... Ik blow eigenlijk vanaf mijn 15de tot zeg twee jaar terug, dus zeg 24 a 25 jaar en dan met name alleen 's avonds voor het slapen. Eigenlijk een soort zelfmedicatie voor de slaap problemen die ik eigenlijk al zolang ik me kan herinneren heb. Doordat het met diverse andere middelen even totaal niet goed ging belande ik in detox 2 jaar terug en sindsdien probeer ik dus ook van het blowen af te komen. Voornaamste reden om te stoppen met blowen is ten eerste de kosten. De prijs is zo erg omhoog geschoten waardoor het me dan zo zeg 5euro per dag kost. Ten tweede en eigenlijk nog wel mijn primaire reden is dat ik in m'n buscamper (heb je al een foto van gezien toch op de app?) wil gaan rondreizen/wonen nadat ik het hele zooitje hier heb verkocht. Echter is een zak wiet op zak in veel landen nog verboden. Dus als ik dan nog afhankelijk ben van wiet voor mijn slaap, wordt dat toch wel een probleem/risico. Zie mezelf namelijk niet graag in een spaans celletje oid terecht komen eerlijk gezegd haha 😅 . Dit dus zo'n beetje in het kort 🙂 Klik om te vergroten... Ja duidelijk! Nou laat dat stemmetje dan niet winnen zou ik zeggen.. Jij kan dit! Toffe plannen!! En wat heerlijk dat je die vrijheid hebt. Je buscamper heb ik idd gezien, heel tof!"
"Ik heb echt 0 verstand van psychedelics. Heb wel eens een stukje paddoreep gehad in mijn jongere jaren 😄, valt dat ook daaronder? Verder ook wel xtc en sos gebruikt. Ook wel GHB maar daar was mijn eerste ervaring ook gelijk mijn laatste (ik ging out en werd mega ziek wakker dat ik dat dus noooit meer wilde). Maar dat valt ook niet onder psychedelics denk ik 😜"
"_shikantaza zei: Haha, dank je wel. Daar heb ik eerst veel domme dingen voor moeten doen Er staan hier en daar wel wat stukjes. Deze vind ik zelf best aardig: https://drugsforum.nl/threads/tips-voor-3mmc-binge.73491/post-1809646 Klik om te vergroten... Even gelezen.. pittig!! Was dit dan een stukje dat je ‘live’ schreef of schreef je dit in herstel om je verhaal te doen?"
"Hansklok zei: Wat doen jullie tegen de misselijkheid van oxycodone ? Ik word er soms erg misselijk van soms tot braken aantoe. Iemand tips? Klik om te vergroten... Ik denk dat het erbij hoort en je er niet echt onderuit komt. Ik heb toentertijd wel medicatie van de HA voorgeschreven gekregen tegen de misselijkheid maar hielp helaas niks. Bah, als ik er aan terug denk, die vlagen van misselijkheid en vermoeidheid waren zo niet chill. Tip van Flip: neem het gewoon niet meer. Je probleem met misselijkheid ook weer opgelost."
"Hansklok zei: De misselijkheid is inderdaad echt een bitch. bakoudekoe goed advies om te stoppen kan niet. Daarom dus de vraag wat je ertegen kan doen. Klik om te vergroten... Hoezo kan je er niet mee stoppen? Slik je het voor de pijn?"
"SoulAssassins zei: De drang om het rustige gevoel van opioïde blijft knagen ,gelukkig heb ik niets in huis en ga het ook niet opzoeken. Ik denk dat de chronische pijn ook wel een rol speelt ,dat gevoel om even pauze te hebben van de pijn is dan denk ik niet zo gek dat ik crave naar opioïden. Klik om te vergroten... Ai herkenbaar! Ik heb ook cravings. Bah! Helaas is er onlangs uit de MRI gebleken dat ik idd verklaarbare pijn heb in mijn rug. Waardoor de cravings in mijn hoofd ook worden goed gepraat als: zie je wel, je hebt pijn, je mag het nemen. Maar ik weet heel goed dat het de pijn heel eventjes dempt en ik daarna misselijk, moe en chagrijnig wordt. Dus ik doe het niet!"
"Lastig dat je deze gevoelens (zo sterk) ervaart. Je zegt dat je deze gevoelens nu een week ervaart, dit is nog niet erg lang. Stel jezelf een ultimatum door bv te denken: als ik deze gevoelens over een x aantal tijd nog steeds heb dan ga ik deze gevoelens serieus onderzoeken. Door bv minder contact met elkaar te hebben binnen een bepaalde periode en dan bij jezelf nagaan wat het mindere contact met je doet. Wonen jullie samen? Voor mij klinkt dit als een fase wat wel weer over gaat. Dit denk ik doordat je aangeeft dat je de afgelopen periode intens voor je is geweest. Probeer de rust weer te vinden en vanuit daar verder te kijken."
"ljuv zei: ik ken echt niemand met een lange relatie die nooit zulke twijfels heeft gehad… Zelf heb ik ze vaker in die 11 jaar ervaren. Inmiddels ken ik het patroon en raak ik er niet meer van in paniek. Het bespreken met je partner, maar ook zéker met mensen die jou goed kennen helpt enorm. En vooral het even tijd geven. Klik om te vergroten... Precies dit."
"Lemmy zei: ChatGPT is raar. Ik vroeg gisteren de namen van de zussen van Eddy Planckaert en ik kreeg als antwoord "Angelica en Christa". Die laatste is zijn echtgenote, wie die eerste is weet ik nog altijd niet... Klik om te vergroten... Chat heeft het vaak mis of haalt dingen door elkaar. Ik vraag vaak aan chat als ik een serie kijk naar de afloop van een serie omdat ik de spanning niet aan kan 🤣. Maar die gast heeft het echt nooit goed. Dus is het voor mij alsnog altijd een verrassing. Ja ik lees ook vaak na eerst de laatste bladzijdes van een boek, zodat ik weet hoe het afloopt 🙈. Ik ben dus gek op spoilers 😜"