Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
265 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Jazz35 zei:
Ik denk eigenlijk dat het te maken heeft met het feit dat het mentaal iets beter gaat dan een jaar terug (mag niet zeiken dus). Toen ik mentaal niet lekker zat en veeeeeeel sportte en intermittent fasting deed, ben ik als een malle afgevallen. Maar goed, ik kamp nu ook met een blessure waardoor ik eigenlijk alleen cardio kan doen en geen krachttraining (of niet op mijn niveau). Dat kan er ook mee te maken hebben. Maar goede tip, ik heb volgende week sowieso een afspraak bij mijn arts, dan kaart ik het effe aan. Alles goed en aardig met die vertraagde stofwisseling na het kappen met nicotine, maar nu ben ik er klaar mee. Ik doe verdomme alles netjes, word ik ervoor gestraft, zó voelt het. 🤬
Klik om te vergroten...
Bij mij was stoppen met nicotine +10
Stoppen met wiet (laatste 4 maanden) + 10 kg
Leeftijd + 5 kg

Ik was veel te mager toen ik begon met de goede stappen, maar ondertussen kunnen er wel wat kg vanaf (liefst rond de buik..)

Nu week 6 dat ik flink sport en week 2 dat ik toch nog een tikkeltje beter eet.

Nu ben ik nog altijd niet afgevallen, maar ik merk wel dat dit snel beter zal gaan.

Sterkte en geniet maar van nicotinevrij leven dan komt het wel goed!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Ah joh. Het lekkerste vlees heeft een vetrandje.

Nah geintje. Je krijgt zo veel moois terug voor herstel!
Klik om te vergroten...
Haha, ja, dat zeggen meer mannen. Zelf was ik zo fucking blij dat ik een megaslank afgetraind lijf had (al zeg ik het zelf 😅), dat ik nu baal van die extra kilo's. Maar mijn lief probeert me gerust te stellen en zegt dat ik er hartstikke strak uitzie. Nicotinevrij ben ik idd superblij mee! Dus niet zeiken, gezond blijven eten en dan zal het wel loslopen allemaal. En inderdaad, kilootje meer is geen ramp (mantra).
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Bij mij was stoppen met nicotine +10
Stoppen met wiet (laatste 4 maanden) + 10 kg
Leeftijd + 5 kg

Ik was veel te mager toen ik begon met de goede stappen, maar ondertussen kunnen er wel wat kg vanaf (liefst rond de buik..)

Nu week 6 dat ik flink sport en week 2 dat ik toch nog een tikkeltje beter eet.

Nu ben ik nog altijd niet afgevallen, maar ik merk wel dat dit snel beter zal gaan.

Sterkte en geniet maar van nicotinevrij leven dan komt het wel goed!
Klik om te vergroten...
Wow, twee keer tien erbij. Wat suf toch hè, dat we gestraft worden voor onze goede gewoontes! Wél lekker bezig zo te lezen. ♥️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jazz35 zei:
Haha, ja, dat zeggen meer mannen. Zelf was ik zo fucking blij dat ik een megaslank afgetraind lijf had (al zeg ik het zelf 😅), dat ik nu baal van die extra kilo's. Maar mijn lief probeert me gerust te stellen en zegt dat ik er hartstikke strak uitzie. Nicotinevrij ben ik idd superblij mee! Dus niet zeiken, gezond blijven eten en dan zal het wel loslopen allemaal. En inderdaad, kilootje meer is geen ramp (mantra).
Klik om te vergroten...
"Meer om van te houden" :)
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Bij mij was stoppen met nicotine +10
Stoppen met wiet (laatste 4 maanden) + 10 kg
Klik om te vergroten...
Zelf bijna 3 maanden nu gestopt met roken/blowen, soms edibles in het weekend. Nog steeds kom ik helemaal niks aan. Altijd hetzelfde gewicht.

Ik heb wel het idee dat ik meer eet, maar zo is mijn lichaam altijd geweest. Echter is het indd wel normaal dat veel mensen aankomen als ze stoppen met middelengebruik.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Purplext zei:
Ik heb zin in ket 🫠
Klik om te vergroten...

En ik zag al wat op tegen dit Paasweeekend omdat het vorig jaar met Pasen even mis ging.
Vannacht ook een gebruikersdroom waarin ik besloot ket te bestellen, maar het lukte me niet mijn dealer te appen; ik werd door een onzichtbare kracht gedwarsboomd 😊

Gisteren een fijne dag gehad met kunst en lekker eten (en alcoholvrij bier, ook al is alcohol geen probleem, ik heb ook geen moeite het helemaal te laten staan...)

En nu ben ik 6 weken vrij van middelen. Ik heb geen enkel doel, ik zeg alleen elke dag; vandaag niet 🤗
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Purplext

Clean zijn is een prima doel voor de dag. Vooral als je verslaving zo heftig aan je trekt. Juist door het klein te maken blijft het behapbaar en kun je tevreden met jezelf zijn aan het einde van de dag.

Een ding wat ik geleerd heb in mijn herstel is dat ik te veel wil in een te korte tijd. En dat uit zich ook in de vorm van allerlei doelen die ik mezelf stel. Eigenlijk is het ook prima als je er af en toe een dagje tussen hebt waar je simpelweg niks doet, uitrust en wat tijd voor jezelf neemt 😉.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nooit Oxycodon genomen maar altijd willen proberen. Ligt 'ie nu naast me. (Iemand anders hier die het gebruikt)

Gek genoeg triggert het me in trek 😂 en ik heb al een dag waarbij alles in de soep gaat, inclusief trek
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen middelen maar verslavend gedrag.

Het maakt vandaag niet uit wat ik doe, de drang blijft. Terwijl ik me helemaal niet zo slecht voel. Eigenlijk voel ik gewoon niet zoveel atm.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#10
12 stappen.

It's time for change!






20240402_170008.jpg




Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh!!!!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik was nett minder als n appje weg van coke te gebruiken, het is dat mn maat geen tijd had, anders had ik nu in de kroeg gezeten, en was er vrijwel zeker besteld, gelukkig kon hij niet en ben ik er nu weer zeker van dat ik dat ook niet wil.

Woensdagen zuigen bigtime
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mij zul je niet gauw horen schreeuwen.
Sinds een paar dagen schreeuw ik wel in gedachte.

Snak met momenten naar een verdovend middel. Maar zeg dan tegen mezelf: "niet doen" en godzijdank ept het dan ook weer weg.
Zit even in een stresspiek. Wel of geen behandeling. Hoe gaat een en ander geregeld worden, want als het aan de zorgverzekeraar ligt niet.
Ik weet dat als ik nu iets verdovends ga pakken dit gevoel alleen maar versterkt wordt en daarom kan ik vrij goed nee zeggen en nee doen.

Als er dadelijk duidelijkheid is in de zin van ja dan weet ik ook dat dit weer weg ept.
Het hoort bij het leven.
Ben je eens gevoelig geweest voor middelen dan blijft dat altijd. Zo simpel is het ook.

Daarom mensen met craving. Roep niet alleen nee, maar doe ook nee.
Probeer te denken wat het je gaat opleveren. Even ontsnappen oké, maar uiteindelijk de controle verliezen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pff. Al nachten nachtmerries en m'n rug begint nu echt strak te staan nu ik weer 0.25mg Clonazepam minder neem. Van 1mg > 0.75 6 weken goed, dus weer 0.25 omlaag dus 0.5 nu aantal dagen en merk nu wel hardere klappen zeg maar. Toch ga ik niet meer nemen. Wil van deze rotzooi af want het helpt toch niet waarvoor ik het neem, althans dat idee heb ik.
b
butterfreeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Mij zul je niet gauw horen schreeuwen.
Sinds een paar dagen schreeuw ik wel in gedachte.

Snak met momenten naar een verdovend middel. Maar zeg dan tegen mezelf: "niet doen" en godzijdank ept het dan ook weer weg.
Zit even in een stresspiek. Wel of geen behandeling. Hoe gaat een en ander geregeld worden, want als het aan de zorgverzekeraar ligt niet.
Ik weet dat als ik nu iets verdovends ga pakken dit gevoel alleen maar versterkt wordt en daarom kan ik vrij goed nee zeggen en nee doen.

Als er dadelijk duidelijkheid is in de zin van ja dan weet ik ook dat dit weer weg ept.
Het hoort bij het leven.
Ben je eens gevoelig geweest voor middelen dan blijft dat altijd. Zo simpel is het ook.

Daarom mensen met craving. Roep niet alleen nee, maar doe ook nee.
Probeer te denken wat het je gaat opleveren. Even ontsnappen oké, maar uiteindelijk de controle verliezen.
Klik om te vergroten...
Vreselijk is die schreeuwende stem hè. Knap van je dat je de cravings zo onder controle kan houden. Ik zit er ook even middenin, maar je berichtje inspireert me. Inderdaad, doe ook nee. Ik ga mezelf ook lekker afleiden door iets anders te doen.

Tijden van onzekerheid zijn heel moeilijk. Sterkte!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er is een medicijn tekort met Risperidon voor een paar weken dus ik ben weer op mijn oude fabrikant gezet. Ik voel me weer verward, chaotisch en raar.

Het is maar voor drie weken en agenda is leeg. Dus dit moet ik kunnen. Maar ik had echt gehoopt dat dit achter me lag.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
kuromi zei:
Knap van je dat je de cravings zo onder controle kan houden
Klik om te vergroten...

Dankje.
Gewoon doorbijten.

kuromi zei:
Ik zit er ook even middenin, maar je berichtje inspireert me
Klik om te vergroten...

Sterkte. Denken aan de negatieve dingen van het gebruik helpt ook.

kuromi zei:
Tijden van onzekerheid zijn heel moeilijk. Sterkte
Klik om te vergroten...

Thanks.
Ja is ruk.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#17
Don Draper zei:
Er is een medicijn tekort met Risperidon voor een paar weken dus ik ben weer op mijn oude fabrikant gezet. Ik voel me weer verward, chaotisch en raar.

Het is maar voor drie weken en agenda is leeg. Dus dit moet ik kunnen. Maar ik had echt gehoopt dat dit achter me lag.
Klik om te vergroten...
Dit was de laatste druppel voor mijn vader en hij gaat naar een andere apotheker kijken. Morgen gaat hij bellen bij de andere in de buurt.

Zou wat zijn als dit zou werken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Don Draper zei:
Dit was de laatste druppel voor mijn vader en hij gaat naar een andere apotheker kijken. Morgen gaat hij bellen bij de andere in de buurt.

Zou wat zijn als dit zou werken.
Klik om te vergroten...
tis te bizar dat als die apotheek het niet heeft je maar op het medicijn vanuit andere fabrikant wordt gezet

bij moeder was ook schandalig er was geen zopiclon meer dus kreeg ze maar zolpidem ?!......
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Tramadol vooral, maar ik wil mij gewoon verdoven zodat ik het rot gevoel niet heb... De lonely feelings struggles
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Dag 14 van abstinentie. Twee weken dus, en iedereen zit lekker in het park met een biertje. Dat wringt even. Blwegh. Zon, zomerjackie, voorjaarskriebels. 😅 But still going strong. Zou dit weekend (gepland) een drankje doen, maar mijn 'date' ging niet door, en ik heb mezelf ertoe kunnen bewegen om niet in m'n eentje te gaan zuipen of gebruiken. Dus schouderklopje voor mezelf maar gewoon. En het tellertje tikt lekker nog even door.
Klik om te vergroten...
Hartstikke goed bezig! Ik kan mij goed voorstellen dat de zomerse zon als trigger kan werken. Die komt nu voor het eerst om de hoek kijken. Snuif die lucht eens goed in zou ik zeggen. En denk er morgenochtend aan terug als je fris en fruitig aan je week begint :). Keep it up!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4950515253...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."