Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
193 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Dit getuigt van echte zelfdiscipline.
Daar kan ik alleen maar heel veel respect voor hebben!

Hoe is het nu met je vrouw @Hippie Langwaus qua alcohol gebruik?
Klik om te vergroten...
Die is ook weer gestopt na een terugval van een week of twee. Ze lijkt er ook zeer vastbesloten in te zijn gelukkig.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Die is ook weer gestopt na een terugval van een week of twee. Ze lijkt er ook zeer vastbesloten in te zijn gelukkig.
Klik om te vergroten...

Godzijdank.
Dan kun je meer spreken van een slippertje dan terugval .... denk ik
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Verder doet het niet zoveel met me. Maar het is leuk om te ervaren dat ik gewoon zonder kan, terwijl ik het al zo lang dagelijks gebruikte.
Klik om te vergroten...

Doet het niet veel?
Geen verandering in slaap? Of in gemoedstoestand, passiviteit, beter bij je gevoel kunnen komen, etc.?

Kordie zei:
Godzijdank.
Dan kun je meer spreken van een slippertje dan terugval .... denk ik
Klik om te vergroten...
Noem het beestje nou maar gewoon bij de naam. Ik weet niet of er sprake is van verslaving of simpelweg stevig gebruik. Maar zeker bij verslaving kan je maar beter geen ruimte overlaten aan je verslaving om ermee aan de haal te gaan. Als je dingen gaat bagatelliseren, laat dat ruimte over om het minder serieus te nemen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Doet het niet veel?
Geen verandering in slaap? Of in gemoedstoestand, passiviteit, beter bij je gevoel kunnen komen, etc.?
Klik om te vergroten...
Qua slaap beleef en herinner ik veel meer en beter mijn dromen. Inmiddels word ik ook wat uitgeruster wakker, denk ik.

Verder vind ik het lastig om verschil in gemoedstoestand te zien. Uiteraard ben ik niet meer 'kunstmatig' in een goede bui, zoals tijdens het high zijn van cannabis en voel ik me nu gewoon meestal goed.

Van passiviteit had ik niet heel veel last met blowen, maar ik heb nu wel wat extra tijd doordat ik niet aan het gebruiken ben.

Ik ben ook tijdens het chronisch blowen altijd actief geweest. Maar onder invloed van THC voelt elke activiteit als interessant en belangrijk.

Ik ervaar mijn emoties nu ook zonder die te beïnvloeden met een THC-roes. Met cannabis had ik ook veel emoties en het verschil is ook lastig te duiden, maar nuchter met emoties omgaan lijkt me wel een fijn resultaat.

Verder denk ik dat ik het nog wat langer vol moet houden om eventueel duidelijker verschil en dan het liefst verbetering in mijn levenskwaliteit te ervaren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Noem het beestje nou maar gewoon bij de naam. Ik weet niet of er sprake is van verslaving of simpelweg stevig gebruik. Maar zeker bij verslaving kan je maar beter geen ruimte overlaten aan je verslaving om ermee aan de haal te gaan. Als je dingen gaat bagatelliseren, laat dat ruimte over om het minder serieus te nemen.
Klik om te vergroten...

Als ik dit zo lees is het pakkend. En kan ik alleen maar zeggen dat je gelijk hebt @LucidLucy
Dank voor het inzicht :)
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Als ik dit zo lees is het pakkend. En kan ik alleen maar zeggen dat je gelijk hebt @LucidLucy
Dank voor het inzicht :)
Klik om te vergroten...
Het was goed bedoeld Kordie om het geen terugval te willen noemen, maar mijn vrouw is helaas echt verslaafd en dronk dus in die twee weken al vanaf de ochtend wijn uit de koffiemok.

Maar gelukkig is ze daar weer mee gestopt en heb ik de indruk dat ze dat weer met volle overtuiging wil volhouden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
maar mijn vrouw is helaas echt verslaafd en dronk dus in die twee weken al vanaf de ochtend wijn uit de koffiemok.
Klik om te vergroten...

Waarom uit de koffiemok?
Om het te proberen proberen voor jou / gezin, of om meer om zelf niet in te zien dat ze fout bezig was?
Ja als je in de ochtend al aan de wijn zit mag je spreken over een serieus alcoholprobleem, en niet over een uitglijder.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog iets grappigs: ik heb zo’n heel wankel trappetje naar zolder. Moest even wat pakken, niks aan de hand.

Geloof dat het niet aan het trappetje lag haha.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Ah ok! Vanavond is NA maar ik eet ws laat. Bij CA was laatst een aardige vrouw maar zij was na de meeting meteen weg.
Klik om te vergroten...
Bel 'r even als je haar telnr hebt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Nee heb ik niet, was bij die meeting geen nieuwkomer en weet ook haar naam niet. Misschien is ze er zondag.
Klik om te vergroten...
Je mag altijd een telefoonlijst vragen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja ga ik komende keer weer doen. T zijn elke keer andere mensen omdat er ook een groep uit de kliniek komt. Die gaan daarna in hun eigen regio verder.

mijn lijst van de zondag is van september dus al best achterhaald.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Screenshot_2024-01-20-07-17-19-361_com.thehungrywasp.iamsober-edit.jpg

Poco a poco, maar vandaag weer op de 50 dagen zonder toevoer van THC of CBD.

Wel 1 nachtje alcohol en 1 nacht lotusbloem in deze periode. Alcohol maakte me te gestresst in de kater fase en neem ik voorlopig ook niet meer.
Lotusbloem schoot niet op gezien ik stoned probeerde te worden, maar dit stadium niet kon bereiken. Ik werd er eerder misselijk van die avond.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat goed!!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Morgen die badge. Heb m verdiend. Nooit eerder zo hard moeten werken voor iets.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben nu al aan t janken en het is pas om 11 uur. Dit wordt helemaal niks. Ze zijn al wat gewend maar toch.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Ik ben nu al aan t janken en het is pas om 11 uur. Dit wordt helemaal niks. Ze zijn al wat gewend maar toch.
Klik om te vergroten...
Huilen mag!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja vorige keer heb ik me de hele meeting groot gehouden. T voorleesblad halverwege aan iemand anders gegeven (die hele lange) en na de meeting brak ik helemaal. Ik moest weer terug naar de afdeling en we hadden daar niet zo’n heel leuk weekend.
Ik heb zo gehuild toen. Kreeg gelukkig het nummer van een fellow en zij appt soms nog.

(toen was ik een maand vrij van alcohol)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Too long my friend too long
Ik werd laatst opgewonden van een decrescendo akkkoord.

en nu weer ontopic
Klik om te vergroten...
Keiharde mijlpaal zeker?

On topic 😇
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Ik ben nu al aan t janken en het is pas om 11 uur. Dit wordt helemaal niks. Ze zijn al wat gewend maar toch.
Klik om te vergroten...

Jazeker.
Juist goed om je bloot te geven.
En proficiat met je maand clean!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Ja vorige keer heb ik me de hele meeting groot gehouden. T voorleesblad halverwege aan iemand anders gegeven (die hele lange) en na de meeting brak ik helemaal. Ik moest weer terug naar de afdeling en we hadden daar niet zo’n heel leuk weekend.
Ik heb zo gehuild toen. Kreeg gelukkig het nummer van een fellow en zij appt soms nog.

(toen was ik een maand vrij van alcohol)
Klik om te vergroten...
Huil maar. Op een meeting hoef je je niet groot te houden (liefst nergens eigenlijk).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2627282930...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."