Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
194 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Wie zegt er dat ik blowde?

Ik gebruikte per dag:
0,5g - 0,75g coke (hier gaat uiteraard het grootste deel van het geld naartoe)
0,5g - 0,75g gewassen speed
1g keta
2g a-pihp of a-php
flunitrazolam
flualprazolam
diclazepam

En in de weekenden kwam daar vaak nog 1g 3-mmc bij.

Ik ben vlak voor ik de kliniek in ging van ellende maar weer gaan blowen omdat dat de enige drugs was waar ik nog echt fucked up van raakte. Zodoende kon ik m'n a-php gebruik nog wat beperken.
Klik om te vergroten...
Whoa. Elke dag? Dat jij nog leeft 😘.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Whoa. Elke dag? Dat jij nog leeft 😘.
Klik om te vergroten...

Ja ik schrok er zelf pas van toen ik het in de kliniek op een blaadje schreef. Daarvoor voelde het gewoon als normaal.

Maarja dat ik nog leef, is dus meer geluk dan wijsheid zullen we maar zeggen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Wie zegt er dat ik blowde?

Ik gebruikte per dag:
0,5g - 0,75g coke (hier gaat uiteraard het grootste deel van het geld naartoe)
0,5g - 0,75g gewassen speed
1g keta
2g a-pihp of a-php
flunitrazolam
flualprazolam
diclazepam

En in de weekenden kwam daar vaak nog 1g 3-mmc bij.

Ik ben vlak voor ik de kliniek in ging van ellende maar weer gaan blowen omdat dat de enige drugs was waar ik nog echt fucked up van raakte. Zodoende kon ik m'n a-php gebruik nog wat beperken.
Klik om te vergroten...
Goeie baan had jij er bij? Betaalde baan bedoel ik dan.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Ja ik schrok er zelf pas van toen ik het in de kliniek op een blaadje schreef. Daarvoor voelde het gewoon als normaal.

Maarja dat ik nog leef, is dus meer geluk dan wijsheid zullen we maar zeggen.
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel ontzettend knap dat je zo sterk bent herstelt. Daarnaast vind ik je verbaal (al dan niet per schrift :wink: ) duidelijk en scherp. Zou toch veel mensen goede hoop moeten geven dat ‘t zelfs na flink gebruik echt weer goed kan komen.

Just curious: hoe zag jouw gebruik er op zo’n dag uit? Eerst de uppers, dan de downers aan het eind vd dag? Keta tussendoor?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Goeie baan had jij er bij? Betaalde baan bedoel ik dan.
Klik om te vergroten...
Met dergelijke hoeveelheden drugs zou het mij verbazen dat je een baan kunt hebben.

Wanneer slaapt iemand met zoveel stims?
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Met dergelijke hoeveelheden drugs zou het mij verbazen dat je een baan kunt hebben.

Wanneer slaapt iemand met zoveel stims?
Klik om te vergroten...
Dat gaat een hele tijd prima, hoor. Zolang je maar een mega tolerantie hebt en genoeg downers gebruikt.

Ik heb in mijn heftigste gebruikersperiode van zo'n 10 jaar ook dagelijks circa één gram speed (of coke/RC stims) en veel alcohol, benzo’s en cannabis gebruikt. En altijd mijn goede baan weten te behouden. Overdag uppers en vanaf de middag alcohol, benzo’s en wiet. Ieder dag om 22:00 uur (KO) naar bed en om 07:00 uur (licht brak) weer op!

Niet dat dit iets is voor de lange termijn, maar je kunt het zeker een hele tijd volhouden!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
RnB_fan zei:
Dat gaat een hele tijd prima, hoor. Zolang je maar een mega tolerantie hebt en genoeg downers gebruikt.

Ik heb in mijn heftigste gebruikersperiode van zo'n 10 jaar ook dagelijks circa één gram speed (of coke/RC stims) en veel alcohol, benzo’s en cannabis gebruikt. En altijd mijn goede baan weten te behouden. Overdag uppers en vanaf de middag alcohol, benzo’s en wiet. Ieder dag om 22:00 uur (KO) naar bed en om 07:00 uur (licht brak) weer op!

Niet dat dit iets is voor de lange termijn, maar je kunt het zeker een hele tijd volhouden!
Klik om te vergroten...
1gr/dag...

Maar hierboven wordt over 3-4.5 gr gesproken. Hoe krijg je zoiets binnen tegen de middag 😭😅
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
annihilation zei:
Goeie baan had jij er bij? Betaalde baan bedoel ik dan.
Klik om te vergroten...

Ja best redelijk. En ik woonde bij m'n ouders, dus veel inkomen en lage lasten.

Ik werk als onderzoeker op een hogeschool. Ik doe dus onderzoek en begeleid studenten.

CuriousExplorer zei:
Met dergelijke hoeveelheden drugs zou het mij verbazen dat je een baan kunt hebben.
Klik om te vergroten...
Toch is het zo en ik heb nog steeds diezelfde baan. Maar, ik heb wel geluk of juist pech gehad. Alles liep perfect in elkaar over zodat mijn gebruik niet opviel.

Eerst de corona met verschillende lockdowns. Het hele onderwijssysteem moest omgegooid worden. Veel onderzoek lag stil omdat dat minder prio had. En vervolgens ging het met periodes goed of slecht. Was ik clean voor twee weken en zat dan weer een paar weken in gebruik. Het was hard buffelen om m'n werk bij te kunnen houden, maar alles was op afstand. Daarnaast kan ik mijn uren zelf indelen. Dus ik zat vaker om vier uur snachts te werken dan om 10 uur sochtends.

En ook online hè... Vergadering uit, laptopje dicht, lijntje, plugje, vapeje, laptopje open en weer de volgende vergadering in.

Corona maakte dit mogelijk om vol te houden, maar heeft het dus ook gefaciliteerd door gebrek aan sociale controle.

In juni van dat jaar liep het pas echt uit de hand en kon ik eigenlijk niet meer functioneren. Dat is ook de maand dat ik begon met dagelijks pyro's injecteren.

Er is slechts één collega geweest die ècht op de man af gevraagd heeft: vertel nou eens, wat is er aan de hand?

De rest had het te weinig door en als ik er niet helemaal bij was, wijtten ze dat aan het feit dat mijn vader terminaal ziek was.

En ja... Onderwijs hè, dus na juni heb je een lange vakantie. Die ik overigens eerder begonnen ben dan de bedoeling is. En na de eerste week dat we weer begonnen, heb ik me langdurig ziek gemeld.

Zo heb ik de maanden juni, juli, augustus en de eerste week van september me dus helemaal naar de klote gebruikt.

CuriousExplorer zei:
Wanneer slaapt iemand met zoveel stims?
Klik om te vergroten...
Om de drie dagen ongeveer. En ook met een flinke dosis benzo's.

Damius zei:
Ik vind het wel ontzettend knap dat je zo sterk bent herstelt. Daarnaast vind ik je verbaal (al dan niet per schrift :wink: ) duidelijk en scherp. Zou toch veel mensen goede hoop moeten geven dat ‘t zelfs na flink gebruik echt weer goed kan komen.
Klik om te vergroten...

Thanks!

Er hersteld echt wel ontzettend veel. En ook al richt je wat schade aan hier en daar. Je hersenen zullen ook aan die nieuwe balans gaan wennen, ook als er wat receptoren niet meer werken (al dan niet tijdelijk).

Wat wel sowieso aangetast zal blijven is je 'watchtower' het deel van je brein dat je impulsen controleert en je aanleert je gedrag te veranderen op eerdere negatieve ervaringen.
En je beloningssysteem zal minder gevoelig zijn.

Verder heb ik een paar aders die niet meer werken, maar in het dagelijks leven merk ik weinig meer van de schade die over is gebleven.

Ik denk dat dat gebrek aan impulsen kunnen beheersen ook een belangrijk deel is van 'de ziekte' verslaving waar ik laatst over sprak. Er is ook nog geen duidelijkheid over of je dit weer opnieuw kan trainen, maar ik heb daar een hard hoofd in. (@OtherShore dit is o.a. wat ik aan de ziekte verslaving zie dat veel verder gaat dan middelengebruik alleen, want dit stukje heeft invloed op alle gebieden van je leven).

Maar door aan herstel te werken, kan ik hier wel mee omgaan en merk ik er in het dagelijks leven dus weinig van.

Toen ik de detox binnenkwam, kon ik niet eens een simpel verhaaltje lezen. Zelfs met een boekenlegger onder de regels kreeg ik het niet voor elkaar om een alinea te lezen van een simpel verhaal.

Voor mijn werk lees ik wetenschappelijke papers, dus dat was natuurlijk echt funest. En ik was toen ook echt bang dat dat nooit meer goed zou komen, maar dat is gelukkig wel hersteld. Zo zijn er heel veel andere dingen dus ook prima hersteld! 😇

Damius zei:
Just curious: hoe zag jouw gebruik er op zo’n dag uit? Eerst de uppers, dan de downers aan het eind vd dag? Keta tussendoor?
Klik om te vergroten...

CuriousExplorer zei:
1gr/dag...

Maar hierboven wordt over 3-4.5 gr gesproken. Hoe krijg je zoiets binnen tegen de middag 😭😅
Klik om te vergroten...

Oké eerst ff een disclaimer voor alle meelezers binnen en buiten het forum: doe dit gewoon niet na oké. Wat ik eerder al zei: dat ik leef is meer geluk dan wijsheid. En dat meen ik ècht. Het onderstaande gebruik heeft niets meer met verantwoord te maken en er is ook he-le-maal niets leuks meer aan. Evenmin is dit stoer.
Het is gewoon het triestige ritueel van iemand die zo vast zit in de greep van die obsessie naar gebruiken: meer, meer, meer. En die daar geen uitweg meer uit ziet behalve dan door meer te gebruiken.


Ik werd 's ochtends wakker, dan stak ik mn hand onder m'n kussen en trok daar m'n packie onder vandaan.
Eerst ff 2 lijnen sos wegwerken zodat ik m'n ogen open kan houden. Weer twee lijnen vast neerleggen voor 5 min later als de eerste twee de tijd hebben gehad om in te werken.

In de tussentijd trok ik dan m'n glazen pijpje onder het bed vandaan, pak de a-pihp en neem een paar hijsen. Vervolgens de lijnen coke.

Nu ben ik klaar om uit bed te stappen omme naar mijn bureau te verplaatsen. Af en toe een hit nemen van de pijp terwijl ik een twee shots uitkook met a-php.

Daarna plugde ik vaak eerst wat a-php en ging vervolgens wat stimfappen voordat ik ga douchen. Dit kon nog weleens wat tijd in beslag nemen omdat een orgasme verrijken niet bepaald makkelijk is met dat spul op. Maar als het gebeurd.... My God dat is echt onge-evenaard.

Daarna dus douchen. Dit hielp om mijn aderen open te zetten zodat ik makkelijker het shot a-php kon plaatsen. Mijn aders zijn lastig te vinden, dus dit was vaak een hels karwei. Vaak misprikken, alles onder het bloed, frustratie, etc.

Maar als het eenmaal lukte: de eerste twee minuten denk je dat je het verneukt. Dat je hart het deze keer begeeft. Maar na die twee minuten.... Pfff dat krijg je vapend of hotrailend niet zomaar voor elkaar. Open eye visuals van patronen en zieke euforie. Gevolgd door de hallucinaties van de opkomende psychose.

Daarna was het tijd om naar beneden te gaan en wat te eten (voor zover dat lukte). Meer dan één boterham is nagenoeg onmogelijk door die droge bek. Maar wat fruit en cornflakes met melk gingen vaak wel. Samen met een handjevol magnesium en vitaminepillen.

En dan... Tijd voor koffie! Daar schepte ik dan een volle theelepel speed doorheen. Zo rond de 300-350mg is dat ongeveer (mijn theelepels dan, ik zou het maar gewoon afwegen als je lichaam je lief is. Ik heb het weleens nagewogen, maar deed het verder altijd op het zicht).

Hierna was eigenlijk mijn dag pas begonnen en voelde ik me écht wakker. (In werkelijkheid is de dag al half voorbij natuurlijk....)

Tegen angst en paranoia gebruikte ik dan flunitrazolam en een heeeeel klein beetje diclazepam om een soort benzo spiegel op te houden.

En zo ging ik gedurende de dag a-pihp vapen en a-php pluggen en shotten. En dat ging dan door tot aan de avond.

Smiddags ergens m'n tweede bakkie met speed koffie. Die had ik simpelweg nodig om niet om te vallen van het slaaptekort.
Savonds dan aan de ket, want dan gebruikte ik minder pyro's. Zeker als daar ook 3-mmc bij kwam. Dan haalde ik de nacht wel in m'n bed door, maar door telkens op 3-mmc en keta te zweven tussen mijn bed en de k-hole. Dat holen lukte uiteindelijk steeds minder goed.

Savonds nam ik vaak dan de flualprazolam. Als ik wakker bleef in wat lagere dosis vooral tegen de angst van de nachtelijke schaduwfiguren. Als ik wilde slapen gooide ik er gewoon meer in en was ik binnen 40 minuten K.O.
Ook als ik een uur daarvoor nog a-php geshot had. Flualprazolam werkte voor mij altijd.

Het grootste deel van de maanden probeerde ik wel dagen geen benzo's te gebruiken. Ik was als de dood voor fysieke afhankelijkheid. Maar vroeg of laat moest het er wel van komen. Ik ben wel blij dat ik dat zo gedaan heb, want ik heb zo de afbouw tot een minimum kunnen beperken.
En ook zorgde dit er natuurlijk voor dat de flualprazolam ook echt bleef werken. Maar dat betekende de andere dagen dus wel veel angstige en slapeloze nachten.

Met een pyro verslaving, krijg je er eigenlijk altijd een benzo verslaving op de koop toe bij.

En de volgende dag begon het circus weer opnieuw. Of ik dan wel of niet geslapen had....

Triestig bestaan hoor...
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Ja best redelijk. En ik woonde bij m'n ouders, dus veel inkomen en lage lasten.

Ik werk als onderzoeker op een hogeschool. Ik doe dus onderzoek en begeleid studenten.


Toch is het zo en ik heb nog steeds diezelfde baan. Maar, ik heb wel geluk of juist pech gehad. Alles liep perfect in elkaar over zodat mijn gebruik niet opviel.

Eerst de corona met verschillende lockdowns. Het hele onderwijssysteem moest omgegooid worden. Veel onderzoek lag stil omdat dat minder prio had. En vervolgens ging het met periodes goed of slecht. Was ik clean voor twee weken en zat dan weer een paar weken in gebruik. Het was hard buffelen om m'n werk bij te kunnen houden, maar alles was op afstand. Daarnaast kan ik mijn uren zelf indelen. Dus ik zat vaker om vier uur snachts te werken dan om 10 uur sochtends.

En ook online hè... Vergadering uit, laptopje dicht, lijntje, plugje, vapeje, laptopje open en weer de volgende vergadering in.

Corona maakte dit mogelijk om vol te houden, maar heeft het dus ook gefaciliteerd door gebrek aan sociale controle.

In juni van dat jaar liep het pas echt uit de hand en kon ik eigenlijk niet meer functioneren. Dat is ook de maand dat ik begon met dagelijks pyro's injecteren.

Er is slechts één collega geweest die ècht op de man af gevraagd heeft: vertel nou eens, wat is er aan de hand?

De rest had het te weinig door en als ik er niet helemaal bij was, wijtten ze dat aan het feit dat mijn vader terminaal ziek was.

En ja... Onderwijs hè, dus na juni heb je een lange vakantie. Die ik overigens eerder begonnen ben dan de bedoeling is. En na de eerste week dat we weer begonnen, heb ik me langdurig ziek gemeld.

Zo heb ik de maanden juni, juli, augustus en de eerste week van september me dus helemaal naar de klote gebruikt.


Om de drie dagen ongeveer. En ook met een flinke dosis benzo's.



Thanks!

Er hersteld echt wel ontzettend veel. En ook al richt je wat schade aan hier en daar. Je hersenen zullen ook aan die nieuwe balans gaan wennen, ook als er wat receptoren niet meer werken (al dan niet tijdelijk).

Wat wel sowieso aangetast zal blijven is je 'watchtower' het deel van je brein dat je impulsen controleert en je aanleert je gedrag te veranderen op eerdere negatieve ervaringen.
En je beloningssysteem zal minder gevoelig zijn.

Verder heb ik een paar aders die niet meer werken, maar in het dagelijks leven merk ik weinig meer van de schade die over is gebleven.

Ik denk dat dat gebrek aan impulsen kunnen beheersen ook een belangrijk deel is van 'de ziekte' verslaving waar ik laatst over sprak. Er is ook nog geen duidelijkheid over of je dit weer opnieuw kan trainen, maar ik heb daar een hard hoofd in. (@OtherShore dit is o.a. wat ik aan de ziekte verslaving zie dat veel verder gaat dan middelengebruik alleen, want dit stukje heeft invloed op alle gebieden van je leven).

Maar door aan herstel te werken, kan ik hier wel mee omgaan en merk ik er in het dagelijks leven dus weinig van.

Toen ik de detox binnenkwam, kon ik niet eens een simpel verhaaltje lezen. Zelfs met een boekenlegger onder de regels kreeg ik het niet voor elkaar om een alinea te lezen van een simpel verhaal.

Voor mijn werk lees ik wetenschappelijke papers, dus dat was natuurlijk echt funest. En ik was toen ook echt bang dat dat nooit meer goed zou komen, maar dat is gelukkig wel hersteld. Zo zijn er heel veel andere dingen dus ook prima hersteld! 😇





Oké eerst ff een disclaimer voor alle meelezers binnen en buiten het forum: doe dit gewoon niet na oké. Wat ik eerder al zei: dat ik leef is meer geluk dan wijsheid. En dat meen ik ècht. Het onderstaande gebruik heeft niets meer met verantwoord te maken en er is ook he-le-maal niets leuks meer aan. Evenmin is dit stoer.
Het is gewoon het triestige ritueel van iemand die zo vast zit in de greep van die obsessie naar gebruiken: meer, meer, meer. En die daar geen uitweg meer uit ziet behalve dan door meer te gebruiken.


Ik werd 's ochtends wakker, dan stak ik mn hand onder m'n kussen en trok daar m'n packie onder vandaan.
Eerst ff 2 lijnen sos wegwerken zodat ik m'n ogen open kan houden. Weer twee lijnen vast neerleggen voor 5 min later als de eerste twee de tijd hebben gehad om in te werken.

In de tussentijd trok ik dan m'n glazen pijpje onder het bed vandaan, pak de a-pihp en neem een paar hijsen. Vervolgens de lijnen coke.

Nu ben ik klaar om uit bed te stappen omme naar mijn bureau te verplaatsen. Af en toe een hit nemen van de pijp terwijl ik een twee shots uitkook met a-php.

Daarna plugde ik vaak eerst wat a-php en ging vervolgens wat stimfappen voordat ik ga douchen. Dit kon nog weleens wat tijd in beslag nemen omdat een orgasme verrijken niet bepaald makkelijk is met dat spul op. Maar als het gebeurd.... My God dat is echt onge-evenaard.

Daarna dus douchen. Dit hielp om mijn aderen open te zetten zodat ik makkelijker het shot a-php kon plaatsen. Mijn aders zijn lastig te vinden, dus dit was vaak een hels karwei. Vaak misprikken, alles onder het bloed, frustratie, etc.

Maar als het eenmaal lukte: de eerste twee minuten denk je dat je het verneukt. Dat je hart het deze keer begeeft. Maar na die twee minuten.... Pfff dat krijg je vapend of hotrailend niet zomaar voor elkaar. Open eye visuals van patronen en zieke euforie. Gevolgd door de hallucinaties van de opkomende psychose.

Daarna was het tijd om naar beneden te gaan en wat te eten (voor zover dat lukte). Meer dan één boterham is nagenoeg onmogelijk door die droge bek. Maar wat fruit en cornflakes met melk gingen vaak wel. Samen met een handjevol magnesium en vitaminepillen.

En dan... Tijd voor koffie! Daar schepte ik dan een volle theelepel speed doorheen. Zo rond de 300-350mg is dat ongeveer (mijn theelepels dan, ik zou het maar gewoon afwegen als je lichaam je lief is. Ik heb het weleens nagewogen, maar deed het verder altijd op het zicht).

Hierna was eigenlijk mijn dag pas begonnen en voelde ik me écht wakker. (In werkelijkheid is de dag al half voorbij natuurlijk....)

Tegen angst en paranoia gebruikte ik dan flunitrazolam en een heeeeel klein beetje diclazepam om een soort benzo spiegel op te houden.

En zo ging ik gedurende de dag a-pihp vapen en a-php pluggen en shotten. En dat ging dan door tot aan de avond.

Smiddags ergens m'n tweede bakkie met speed koffie. Die had ik simpelweg nodig om niet om te vallen van het slaaptekort.
Savonds dan aan de ket, want dan gebruikte ik minder pyro's. Zeker als daar ook 3-mmc bij kwam. Dan haalde ik de nacht wel in m'n bed door, maar door telkens op 3-mmc en keta te zweven tussen mijn bed en de k-hole. Dat holen lukte uiteindelijk steeds minder goed.

Savonds nam ik vaak dan de flualprazolam. Als ik wakker bleef in wat lagere dosis vooral tegen de angst van de nachtelijke schaduwfiguren. Als ik wilde slapen gooide ik er gewoon meer in en was ik binnen 40 minuten K.O.
Ook als ik een uur daarvoor nog a-php geshot had. Flualprazolam werkte voor mij altijd.

Het grootste deel van de maanden probeerde ik wel dagen geen benzo's te gebruiken. Ik was als de dood voor fysieke afhankelijkheid. Maar vroeg of laat moest het er wel van komen. Ik ben wel blij dat ik dat zo gedaan heb, want ik heb zo de afbouw tot een minimum kunnen beperken.
En ook zorgde dit er natuurlijk voor dat de flualprazolam ook echt bleef werken. Maar dat betekende de andere dagen dus wel veel angstige en slapeloze nachten.

Met een pyro verslaving, krijg je er eigenlijk altijd een benzo verslaving op de koop toe bij.

En de volgende dag begon het circus weer opnieuw. Of ik dan wel of niet geslapen had....

Triestig bestaan hoor...
Klik om te vergroten...
Pff wat heftig. Ik ben zo blij dat je hier uit bent gekomen Lucid 🩵
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Wat ik eerder al zei: dat ik leef is meer geluk dan wijsheid.
Klik om te vergroten...
En met dat geluk is de wereld wel een herstelgoeroe wijzer !

Niet ieder verhaal kan door zo maar iemand verteld worden !
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
@OtherShore dit is o.a. wat ik aan de ziekte verslaving zie dat veel verder gaat dan middelengebruik alleen, want dit stukje heeft invloed op alle gebieden van je leven
Klik om te vergroten...
Ik weet wat je bedoeld hoor, maar ik hield me van de dommen.

Eigenlijk verwijs je naar het ‘brain disease model of addiction’ (wordt vaak toegeschreven aan Alan Leshner). Het idee is dan dat verslaving een soort chronische neurologische ziekte is die onze impuls beheersing permanent verstoord. Het is een vrij algemeen geaccepteerde theorie.

Maar er bestaat dus een weerlegging van die theorie die ik overtuigend vind:
Gene Heyman, Addiction: A Disorder of Choice (2010). Dus vandaar mijn respons. Alleen voor echte verslavingsnerds trouwens 😅
LucidLucy zei:
En in de weekenden kwam daar vaak nog 1g 3-mmc bij
Klik om te vergroten...
Eigenaardig gegeven dit. Toch nog een feestje in het weekend?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Eigenaardig gegeven dit. Toch nog een feestje in het weekend?
Klik om te vergroten...

Bij nader inzien was het misschien dan ook niet per se het weekend. Maar meer de nachten dat ik wakker bleef. Die hele periode is toch een beetje wazig.

Ik gebruikte 3-mmc in elk geval niet dagelijks die periode. Maar vaak wel in de nachten icm ketamine om te holen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Ja best redelijk. En ik woonde bij m'n ouders, dus veel inkomen en lage lasten.

Ik werk als onderzoeker op een hogeschool. Ik doe dus onderzoek en begeleid studenten.


Toch is het zo en ik heb nog steeds diezelfde baan. Maar, ik heb wel geluk of juist pech gehad. Alles liep perfect in elkaar over zodat mijn gebruik niet opviel.

Eerst de corona met verschillende lockdowns. Het hele onderwijssysteem moest omgegooid worden. Veel onderzoek lag stil omdat dat minder prio had. En vervolgens ging het met periodes goed of slecht. Was ik clean voor twee weken en zat dan weer een paar weken in gebruik. Het was hard buffelen om m'n werk bij te kunnen houden, maar alles was op afstand. Daarnaast kan ik mijn uren zelf indelen. Dus ik zat vaker om vier uur snachts te werken dan om 10 uur sochtends.

En ook online hè... Vergadering uit, laptopje dicht, lijntje, plugje, vapeje, laptopje open en weer de volgende vergadering in.

Corona maakte dit mogelijk om vol te houden, maar heeft het dus ook gefaciliteerd door gebrek aan sociale controle.

In juni van dat jaar liep het pas echt uit de hand en kon ik eigenlijk niet meer functioneren. Dat is ook de maand dat ik begon met dagelijks pyro's injecteren.

Er is slechts één collega geweest die ècht op de man af gevraagd heeft: vertel nou eens, wat is er aan de hand?

De rest had het te weinig door en als ik er niet helemaal bij was, wijtten ze dat aan het feit dat mijn vader terminaal ziek was.

En ja... Onderwijs hè, dus na juni heb je een lange vakantie. Die ik overigens eerder begonnen ben dan de bedoeling is. En na de eerste week dat we weer begonnen, heb ik me langdurig ziek gemeld.

Zo heb ik de maanden juni, juli, augustus en de eerste week van september me dus helemaal naar de klote gebruikt.


Om de drie dagen ongeveer. En ook met een flinke dosis benzo's.



Thanks!

Er hersteld echt wel ontzettend veel. En ook al richt je wat schade aan hier en daar. Je hersenen zullen ook aan die nieuwe balans gaan wennen, ook als er wat receptoren niet meer werken (al dan niet tijdelijk).

Wat wel sowieso aangetast zal blijven is je 'watchtower' het deel van je brein dat je impulsen controleert en je aanleert je gedrag te veranderen op eerdere negatieve ervaringen.
En je beloningssysteem zal minder gevoelig zijn.

Verder heb ik een paar aders die niet meer werken, maar in het dagelijks leven merk ik weinig meer van de schade die over is gebleven.

Ik denk dat dat gebrek aan impulsen kunnen beheersen ook een belangrijk deel is van 'de ziekte' verslaving waar ik laatst over sprak. Er is ook nog geen duidelijkheid over of je dit weer opnieuw kan trainen, maar ik heb daar een hard hoofd in. (@OtherShore dit is o.a. wat ik aan de ziekte verslaving zie dat veel verder gaat dan middelengebruik alleen, want dit stukje heeft invloed op alle gebieden van je leven).

Maar door aan herstel te werken, kan ik hier wel mee omgaan en merk ik er in het dagelijks leven dus weinig van.

Toen ik de detox binnenkwam, kon ik niet eens een simpel verhaaltje lezen. Zelfs met een boekenlegger onder de regels kreeg ik het niet voor elkaar om een alinea te lezen van een simpel verhaal.

Voor mijn werk lees ik wetenschappelijke papers, dus dat was natuurlijk echt funest. En ik was toen ook echt bang dat dat nooit meer goed zou komen, maar dat is gelukkig wel hersteld. Zo zijn er heel veel andere dingen dus ook prima hersteld! 😇





Oké eerst ff een disclaimer voor alle meelezers binnen en buiten het forum: doe dit gewoon niet na oké. Wat ik eerder al zei: dat ik leef is meer geluk dan wijsheid. En dat meen ik ècht. Het onderstaande gebruik heeft niets meer met verantwoord te maken en er is ook he-le-maal niets leuks meer aan. Evenmin is dit stoer.
Het is gewoon het triestige ritueel van iemand die zo vast zit in de greep van die obsessie naar gebruiken: meer, meer, meer. En die daar geen uitweg meer uit ziet behalve dan door meer te gebruiken.


Ik werd 's ochtends wakker, dan stak ik mn hand onder m'n kussen en trok daar m'n packie onder vandaan.
Eerst ff 2 lijnen sos wegwerken zodat ik m'n ogen open kan houden. Weer twee lijnen vast neerleggen voor 5 min later als de eerste twee de tijd hebben gehad om in te werken.

In de tussentijd trok ik dan m'n glazen pijpje onder het bed vandaan, pak de a-pihp en neem een paar hijsen. Vervolgens de lijnen coke.

Nu ben ik klaar om uit bed te stappen omme naar mijn bureau te verplaatsen. Af en toe een hit nemen van de pijp terwijl ik een twee shots uitkook met a-php.

Daarna plugde ik vaak eerst wat a-php en ging vervolgens wat stimfappen voordat ik ga douchen. Dit kon nog weleens wat tijd in beslag nemen omdat een orgasme verrijken niet bepaald makkelijk is met dat spul op. Maar als het gebeurd.... My God dat is echt onge-evenaard.

Daarna dus douchen. Dit hielp om mijn aderen open te zetten zodat ik makkelijker het shot a-php kon plaatsen. Mijn aders zijn lastig te vinden, dus dit was vaak een hels karwei. Vaak misprikken, alles onder het bloed, frustratie, etc.

Maar als het eenmaal lukte: de eerste twee minuten denk je dat je het verneukt. Dat je hart het deze keer begeeft. Maar na die twee minuten.... Pfff dat krijg je vapend of hotrailend niet zomaar voor elkaar. Open eye visuals van patronen en zieke euforie. Gevolgd door de hallucinaties van de opkomende psychose.

Daarna was het tijd om naar beneden te gaan en wat te eten (voor zover dat lukte). Meer dan één boterham is nagenoeg onmogelijk door die droge bek. Maar wat fruit en cornflakes met melk gingen vaak wel. Samen met een handjevol magnesium en vitaminepillen.

En dan... Tijd voor koffie! Daar schepte ik dan een volle theelepel speed doorheen. Zo rond de 300-350mg is dat ongeveer (mijn theelepels dan, ik zou het maar gewoon afwegen als je lichaam je lief is. Ik heb het weleens nagewogen, maar deed het verder altijd op het zicht).

Hierna was eigenlijk mijn dag pas begonnen en voelde ik me écht wakker. (In werkelijkheid is de dag al half voorbij natuurlijk....)

Tegen angst en paranoia gebruikte ik dan flunitrazolam en een heeeeel klein beetje diclazepam om een soort benzo spiegel op te houden.

En zo ging ik gedurende de dag a-pihp vapen en a-php pluggen en shotten. En dat ging dan door tot aan de avond.

Smiddags ergens m'n tweede bakkie met speed koffie. Die had ik simpelweg nodig om niet om te vallen van het slaaptekort.
Savonds dan aan de ket, want dan gebruikte ik minder pyro's. Zeker als daar ook 3-mmc bij kwam. Dan haalde ik de nacht wel in m'n bed door, maar door telkens op 3-mmc en keta te zweven tussen mijn bed en de k-hole. Dat holen lukte uiteindelijk steeds minder goed.

Savonds nam ik vaak dan de flualprazolam. Als ik wakker bleef in wat lagere dosis vooral tegen de angst van de nachtelijke schaduwfiguren. Als ik wilde slapen gooide ik er gewoon meer in en was ik binnen 40 minuten K.O.
Ook als ik een uur daarvoor nog a-php geshot had. Flualprazolam werkte voor mij altijd.

Het grootste deel van de maanden probeerde ik wel dagen geen benzo's te gebruiken. Ik was als de dood voor fysieke afhankelijkheid. Maar vroeg of laat moest het er wel van komen. Ik ben wel blij dat ik dat zo gedaan heb, want ik heb zo de afbouw tot een minimum kunnen beperken.
En ook zorgde dit er natuurlijk voor dat de flualprazolam ook echt bleef werken. Maar dat betekende de andere dagen dus wel veel angstige en slapeloze nachten.

Met een pyro verslaving, krijg je er eigenlijk altijd een benzo verslaving op de koop toe bij.

En de volgende dag begon het circus weer opnieuw. Of ik dan wel of niet geslapen had....

Triestig bestaan hoor...
Klik om te vergroten...
Shoutout naar jou.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
28 weken geen alcoholische dranken meer gedronken. Wat een goede beslissing is het geweest te stoppen met alcoholgebruik.

Inmiddels ben ik ook zover dat ik onderken dat ik een cannabisverslaving heb.

Ik heb daarvan het voor mij meest negatieve component geïdentificeerd: dagelijks rook inademen.

Dat is nu hetgeen dat ik wil aanpakken. Het gebruik van cannabis op zich, heeft voor mij nog geen prioriteit om aangepakt te moeten worden.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bijna vergeten, nieuw record :cheerpompom:

Screenshot_2023-11-06-16-42-02-69_143d1728600ed442d96f17f4cf90fffe.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
HappyMind zei:
Wat heb je te vieren?
Klik om te vergroten...

1000027865.jpg

Ik heb net mijn jaar opgehaald in mijn oude woonplaats op een meeting waar ik lang service heb gedaan. Ik werd daar weleens grappend de terugval koning genoemd.

Aan de ene kant is dat misschien niet grappig, maar achteraf misschien wel. Oprecht, als de witte muntjes voor de meeting op waren en de bestelling nog niet binnen. Dan keken ze mij aan of ik er niet een paar mee kon nemen uit mijn persoonlijke voorraad thuis. Zoveel witte muntjes heb ik opgehaald.

Die voorraad thuis is overigens nog steeds niet op 😂

Wat ik hiermee wil zeggen: hoe vaak je ook terugvalt, het is écht wel mogelijk om te herstellen!

Ik heb met momenten ècht gedacht dat het niet voor mij was weggelegd om clean te leven. Ik heb me soms niet begrepen gevoeld. Ik heb mijn hoofdmiddel, a-p(i)hp de schuld gegeven. Dat dit spul zo verslavend zou zijn, dat herstel niet meer mogelijk was. Maar inmiddels zijn we gewoon een fucking jaar verder!

Wat de toekomst brengt, zien we dan wel weer. Just for today!

Opzich nog wel komisch om te vermelden. Mijn sponsor belde me om me te feliciteren en hij vroeg me welke mijlpaal ik vandaag nou eigenlijk te vieren had.

Één jaar!

Oh echt joh? Voor m'n gevoel is het al veel langer. En dat bedoel ik eigenlijk alleen maar positief!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
19 maanden 😇
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een lege zaklamp schijnt niet... mooi :)
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vanaf 6-9-2023 geen snuif/stims meer gehad 💥
Enkele keer GHB , enkele keer XTC gedaan.
Wel softdrugs gebruikt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Ervaren jullie ook dat je zenuwachtiger bent voor dingen waarvoor je voorheen totaal niet zenuwachtig was na een tijdje clean te zijn?
Klik om te vergroten...
In tegendeel. Ik heb verl meer rust in / met mezelf gevonden waardoor ik veel meer aan lijk te kunnen. Dingen blijven wel spannend maar korter en minder heftig. En als ik zenuwachtig ben dan zeg ik dat tegen degenen die er bij zijn en dan ebt ‘t wel weg.

Hopelijk komt de zelfliefde ook nog wel een keer 🤗.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."