Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
191 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Ruim 2 maanden clean van alcohol.
Met de benzo's heb ik nog een weg te gaan vrees ik.
Klik om te vergroten...
Stap voor stap. Dat je van de alcohol afblijft is al een hele overwinning. Je bent goed op weg!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spatsen zei:
Thanks!😁

Nou, soms wel een beetje vervelend. Niet zozeer de vele biertjes die ik vriendelijk afsloeg hoor. Meer de onbegrip van velen. Ik heb het idee dat mensen mij benijden omdat ik niet meer drink, en dat ik het er heel moeilijk mee zou hebben.

En ja.. het losgaan gaat wel iets moeizamer. Maar dan kom je tot een hele mooie vraag.

Is een mens zichzelf zonder drank/drugs, dus met remmingen ?

Of is een mens z’n ware ik met genotsmiddelen op ?
Klik om te vergroten...
De mens heeft niet voor niets een (sociale) rem. Deze rem is in het dagelijkse/sociale leven heel erg belangrijk. Net zoals roddelen, wat ervoor zorgt dat we de (sociale) grenzen allemaal een beetje gelijktrekken.

Als we allemaal altijd zo sociaal ongeremd zouden zijn of zouden losgaan als met alcohol of drugs op, zouden we echt helemaal nergens komen met elkaar.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
En ook geen seks?
Klik om te vergroten...
Mag dat ook al niet meer?
(niet dat dat verschil maakt in mijn clean-tijd)
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Zeker wel, er moet wel een beetje geneukt worden he
Klik om te vergroten...
Dat klinkt zuinigjes !
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
BelowTheFlow zei:
Dat klinkt zuinigjes !
Klik om te vergroten...
Geen klachten hier
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#6
2 maanden ketaloos 🏆
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#7
9de dag van 3m
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ulixes zei:
Officieel in herstel 😄 vanaf nu afbouwen, om de week therapie.
Klik om te vergroten...
Wat moet je afbouwen dan?
B
BenzojournalistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sinds februari geen benzo meer geslikt, na 1,5 jaar dagelijks aan de 6-9mg bromazolam te hebben gezeten… 2 verjaardagen kan ik me niet herinneren, wel gevierd. Benzos hebben zoveel gesloopt in 18 maanden tijd.. en dat alles voor die ontspannen spieren en slaperigheid

-edit

ook heb ik een keta verslaving van 2 jaar lang elke dag, naar nu al 2 jaar niets!
Kwam gelukkig door de perma tolerantie waardoor ik alleen maar bad ging door keta hahaha
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Benzojournalist zei:
Sinds februari geen benzo meer geslikt, na 1,5 jaar dagelijks aan de 6-9mg bromazolam te hebben gezeten… 2 verjaardagen kan ik me niet herinneren, wel gevierd. Benzos hebben zoveel gesloopt in 18 maanden tijd.. en dat alles voor die ontspannen spieren en slaperigheid

-edit

ook heb ik een keta verslaving van 2 jaar lang elke dag, naar nu al 2 jaar niets!
Kwam gelukkig door de perma tolerantie waardoor ik alleen maar bad ging door keta hahaha
Klik om te vergroten...
Wat knap 😍
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wooooooowwwww!

Misschien ben je niet ‘gewoon’ ziek maar is het ook een reactie. Ik kreeg ook opeens ‘gewoon’ koorts terwijl ik voor het laatst koorts had op mijn 16e. Je bent echt vatbaarder voor dat soort dingen tijdens en na de afkick.
Gefeliciteerd!
w
w00tLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben sinds een maand gestopt met roken en drinken. Op sommige momenten is voornamelijk het blijven stoppen met roken het moeilijkst, maar niet drinken mis ik eigenlijk niet zo.
s
spekbekLid
01-01-2024, 00:00
#13
3 jaar gestopt met blowen (10 jaar lang dagelijks gebruikt), 7 maanden gestopt met roken, 26 dagen gestopt met benzos. Dan een telleurstellende 4 dagen gestopt met designer rommel (stims), en alcohol is een duivel en een put waar ik nog steeds in val... 8 dagen was ik alcoholvrij, maar ik ben er terug in getrapt... (Ik ben sinds 8 maart echt aan het vechten voor mijn nuchterheid, maar momenteel ben ik nog niet aan het winnen...)
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
spekbek zei:
3 jaar gestopt met blowen (10 jaar lang dagelijks gebruikt), 7 maanden gestopt met roken, 26 dagen gestopt met benzos. Dan een telleurstellende 4 dagen gestopt met designer rommel, en alcohol is een duivel en een put waar ik nog steeds in val... 8 dagen was ik alcoholvrij, maar ik ben er terug in getrapt... (Ik ben sinds 8 maart echt aan het vechten voor mijn nuchterheid, maar momenteel ben ik nog niet aan het winnen...)
Klik om te vergroten...
Op zoveel vlakken zo goed bezig! Daar mag je trots op zijn. Van alcohol afblijven valt niet mee. Elke dag dat je niet drinkt, is er weer ééntje.

Je bent wel aan het winnen, maar hebt nog niet helemaal gewonnen. Gewoon doorgaan met hoe goed je bezig bent.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een dag te vroeg maar 3 maandjes clean. 13 jaar cocaïne en alcohol gewoon vanaf m’n jeugd 13/14.

op naar een half jaar. 💪😎
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#16
Screenshot_20231013_114650.jpg
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#17
100 dagen geen opioiden, 30 dagen geen benzo's en 2 weken geen stims😊
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
1 maand sober precies
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Officieel in herstel 😄 vanaf nu afbouwen, om de week therapie.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Wat moet je afbouwen dan?
Klik om te vergroten...
De therapiesessies 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."