Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
157 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
annihilation zei:
Ervaren jullie ook dat je zenuwachtiger bent voor dingen waarvoor je voorheen totaal niet zenuwachtig was na een tijdje clean te zijn?
Klik om te vergroten...
Absoluut!!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#2
annihilation zei:
Ervaren jullie ook dat je zenuwachtiger bent voor dingen waarvoor je voorheen totaal niet zenuwachtig was na een tijdje clean te zijn?
Klik om te vergroten...
Zeker.

Tijdens ds benzo ontwenning heb ik wekenlang bijna onafgebroken last gehad van paniekaanvallen. Na het ontwennen ging het de eerste maanden eigenlijk heel erg goed. Maar toen de vreugde van het clean zijn eraf ging, ben ik weer in een vreselijke periode van angsten en onzekerheden terecht gekomen.

Dit is pas weer structureel beter geworden, nadat ik me serieus met mindfulness en meditatie bezig ben gaan houden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heftig @RnB_fan

Dat het echt zo’n proces is van maanden. En idd die euforie is fijn maar duurt niet eeuwig.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
100 uren in the pocket!
Geen THC en geen CBD.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
Meer dan een jaar sigarettenvrij nu. Het was de moeilijkste keer stoppen ooit, dus ik ben dit keer extra trots!

Ik ga mijn record van 3 jaar verbreken, ik weet het zeker 💪🏻

Oh en al meer dan 1,5 jaar geen stims meer gebruikt, ook wel aardig om te vermelden!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Purplext zei:
Ik ga mijn record van 3 jaar verbreken, ik weet het zeker
Klik om te vergroten...

Nu ben ik zelf al talloze keren gestopt, waarvan ik twee pogingen toch wel noemenswaardig vond: 9 maanden en 1 jaar en 4 maanden.

Ik zit dan nu in mijn derde noemenswaardige stoppoging: 1 jaar, 3 maanden, 3 weken.

Maar dit soort voorbeelden boezemen toch wel een beetje angst bij me in. Dat je zelfs na 3 jaar nog terug kan vallen. Dus ik ben dan altijd wel benieuwd:

Hoe kwam het dat je na 3 jaar gestopt te zijn, toch weer begon met roken?

Ik heb nu van mezelf het idee dat ik nooit meer hoef te beginnen. Ik weet dat ik er niets aan heb, zeker niet nu ik niet meer vast rook. Als ik nu een sigaret op zou steken heb ik niet dat opgelucht gevoel dat je wel hebt als je vast rookt. En hij zal nog keismerig smaken ook.
Ik hoef dus maar één ding te doen en dat is gewoon nooit meer doe eerste sigaret opsteken.

Daarom ben ik weleens benieuwd waarom sommigen na een lange stoppoging weer gaan roken.

Mijn vorige stoppoging van langer dan een jaar is gestrand toen ik ging afstuderen. Ik kon me erg slecht concentreren op het schrijven van mijn scriptie. Roken was dan altijd mijn manier van coping. Dus ik begon met roken omdat ik geen andere uitweg zag om mijn scriptie te kunnen schrijven.
Het werkte maar één of twee weken, daarna niet meer. Dus toen ging ik maar blowen om de concentratie te kunnen hebben. Ook dat werkte weer een paar weken en zo heb ik in elk geval m'n studie afgerond.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Waarom uit de koffiemok?
Om het te proberen proberen voor jou / gezin, of om meer om zelf niet in te zien dat ze fout bezig was?
Ja als je in de ochtend al aan de wijn zit mag je spreken over een serieus alcoholprobleem, en niet over een uitglijder.
Klik om te vergroten...
Aanvankelijk inderdaad om het stiekem te proberen, maar ik rook het al snel. En toen heeft ze nog geprobeerd me deelgenoot te maken door lekker bier voor me te kopen wanneer ze zelf flessen wijn haalde.

Ik ben toen heel standvast blijven weigeren om iets mee te gaan drinken. Dat was een goede actie.

Uiteindelijk heb ik haar in de laatste dagen van de terugval, toen ze het moeilijk had, op eigen verzoek die biertjes laten drinken tegen de ergste ontwenning.

Gelukkig is dat weer achter de rug en gaat het inmiddels weer goed.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Aanvankelijk inderdaad om het stiekem te proberen
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je wijn uit een koffiemok om deze tijd (en misschien nog eerder) sowieso al moeilijk kan verdoezelen.
Maar jij lijkt mij ook geen man die je iets wijs maakt. En natuurlijk de klappen van de zweep van alcohol kent.

Hippie Langwaus zei:
En toen heeft ze nog geprobeerd me deelgenoot te maken door lekker bier voor me te kopen wanneer ze zelf flessen wijn haalde.
Klik om te vergroten...

Dat komt over: "als hij ook weer drinkt dan kan ik ook door gaan" of "dan is het meer normaal".
Denk dat dit typisch verslavingsgedrag is.

Ik deed dat in mijn actieve drinkperiode ook.
Rondje voor de collega's, rondje voor mijn maten, wijntje op de bank samen met de vrouw.
Want dan had jezelf ook weer wat en viel het niet op.

Hippie Langwaus zei:
Ik ben toen heel standvast blijven weigeren om iets mee te gaan drinken. Dat was een goede actie.
Klik om te vergroten...

Hier blijf ik veel respect voor hebben.
Hier heb je twee mensen mee gered denk ik.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ulixes zei:
Moet zeggen dat ik met oud en nieuw het wel zwaar had. Zat constant te denken aan hoe ik precies een jaar geleden op oud en nieuw stiekem ket zat te snuiven in de auto terwijl m’n vriend ff oliebollen ging halen. Nu alweer bijna 5 maanden clean maar kan soms zo verdrietig ervan worden hoe diep ik toen zat.
Klik om te vergroten...
Schuldgevoel hoort bij het proces, door er tegenover te zeggen dat je het toch naar even hebt gedaan. Alles wat je niet deed door je verslaving en nu wel kan doen doordat je nuchter bent en al due kansen en mogelijkheden die je nu wel kan aangaan. Wees vooral heel trots op jezelf♥️🙏
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Schuldgevoel hoort bij het proces, door er tegenover te zeggen dat je het toch naar even hebt gedaan. Alles wat je niet deed door je verslaving en nu wel kan doen doordat je nuchter bent en al due kansen en mogelijkheden die je nu wel kan aangaan. Wees vooral heel trots op jezelf♥️🙏
Klik om te vergroten...
Ben ik ook zeker wel! Ik kan nu ook zoveel meer dingen dan voorheen zowel door financiën maar ook gewoon fysiek, dus winnen blijft het sowieso. Ups and downs
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ulixes zei:
Ben ik ook zeker wel! Ik kan nu ook zoveel meer dingen dan voorheen zowel door financiën maar ook gewoon fysiek, dus winnen blijft het sowieso. U
Klik om te vergroten...
Daarom thats the spirit💪🏾🙏
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drie weken en een beetje, t is niet echt een mijlpaal maar beter dan niks.
En voorheen werd ik gek van 1 nachtje geen benzo... dus...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Drie weken en een beetje, t is niet echt een mijlpaal maar beter dan niks.
En voorheen werd ik gek van 1 nachtje geen benzo... dus...
Klik om te vergroten...
Elke extra dag is een mijlpaal toch? Helemaal als je 1 nachtje benzo niet kon missen :)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel! Ze hebben zeker geen sleutelhanger bij 2 weken en een beetje?
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Dankjewel! Ze hebben zeker geen sleutelhanger bij 2 weken en een beetje?
Klik om te vergroten...
Wel dit:
Screenshot_20240106_154214.jpg
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vorige keer zat er 3 weken tussen laatste gebruik en terugval. (Oftewel laatste benzo en eerste wijntje).

Dan wordt het vanaf 3 weken cleantijd weer leuk om te tellen denk ik.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Vorige keer zat er 3 weken tussen laatste gebruik en terugval. (Oftewel laatste benzo en eerste wijntje).

Dan wordt het vanaf 3 weken cleantijd weer leuk om te tellen denk ik.
Klik om te vergroten...
Iedere dag clean is goed 👍
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Iedere dag clean is goed 👍
Klik om te vergroten...
Zeker, ik heb alleen lopen kloten met mijn andere medicatie. Meer iets voor mijn eigen topic. Maar t waren iig geen benzo’s.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vandaag 350 dagen, bijna 1 jaar.
En wiet nu 1 jaar en 2 maanden! Als je me dat 2 jaar geleden verteld had, had ik je vierkant uitgelachen. Ik, stoppen met wiet? Haha, nou, het kan dus wel. De wonderen zijn de wereld nog niet uit :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
21 maanden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."