Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHippie's (drugs)dagboek

Hippie's (drugs)dagboek

242 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed om te horen Hippie dat je ochtendhoest weg is.

Hoe gaat het met je vrouw?
Rust beetje wedergekeerd?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Goed om te horen Hippie dat je ochtendhoest weg is.

Hoe gaat het met je vrouw?
Rust beetje wedergekeerd?
Klik om te vergroten...
Ja, het minder blowen heeft gelukkig effect.

Mijn vrouw is helaas nog dagelijks aan het drinken. Hopelijk neemt ze binnenkort weer het besluit te stoppen, want dit moet niet te lang duren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Mijn vrouw is helaas nog dagelijks aan het drinken. Hopelijk neemt ze binnenkort weer het besluit te stoppen, want dit moet niet te lang duren.
Klik om te vergroten...

Wat naar om te lezen. Voor jou en voor haar.
Hopelijk blijven de hoeveelheden per dag nog enigszins beperkt?

Alcohol lijkt in eerste instantie zo onschuldig, maar kan zoveel kapot maken.
Vooral in eerste instantie al in de hersenen. En dan is een weg terug lastig.

Kan ze geen hulp krijgen?
Of weigert ze dit?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Ja, het minder blowen heeft gelukkig effect.

Mijn vrouw is helaas nog dagelijks aan het drinken. Hopelijk neemt ze binnenkort weer het besluit te stoppen, want dit moet niet te lang duren.
Klik om te vergroten...
Kunnen jullie niet samen erover nadenken wat je over vijf en tien jaar met jullie leven willen? Dan kunnen jullie daar naar toe werken. Stel dat is gezellig en gezond wonen in een dorpje ergens in de Achterhoek, dan moet je daar dingen voor doen en ook voor laten. Soms zit dat in bijscholing of in afkicken, maar nog tien jaar destructief doordrinken dan ziet het beeld er heel anders uit. Misschien goed om juist dat ook op tafel te gooien.
Sterkte gozer 🫶
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lief dagboek,

Vandaag heb ik niets anders dan koffie en thee op. Er waren momenten dat ik hasj of wiet wilde gaan roken, maar ik heb het niet gedaan. Ook had ik vandaag geen orale dosis cannabis genomen.

Ik weet dat het morgen weer anders kan zijn, maar deze dag is zonder hasj of wiet tot een eind gekomen. Ik voel me nu ongelovelijk vermoeid, dus ik ga proberen te slapen.

Weltrusten dagboek!
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Vandaag heb ik niets anders dan koffie en thee op. Er waren momenten dat ik hasj of wiet wilde gaan roken, maar ik heb het niet gedaan. Ook had ik vandaag geen orale dosis cannabis genomen.

Ik weet dat het morgen weer anders kan zijn, maar deze dag is zonder hasj of wiet tot een eind gekomen. Ik voel me nu ongelovelijk vermoeid, dus ik ga proberen te slapen.

Weltrusten dagboek!
Klik om te vergroten...
Vast en zeker lekker geslapen? Ik merk het altijd meteen aan mijn nachrust als een een tijdje gerookt heb en dan weer een nacht nuchter ga slapen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
XMR zei:
Vast en zeker lekker geslapen? Ik merk het altijd meteen aan mijn nachrust als een een tijdje gerookt heb en dan weer een nacht nuchter ga slapen.
Klik om te vergroten...
Het duurde erg lang voor ik eindelijk in slaap viel, dus ik heb alsnog kort geslapen.

Ik ben nu ook weer heel erg moe, dus ga zo mijn bed maar in. Ook als ik lang wakker lig, kan ik beter in mijn bed liggen dan nog iets ondernemen. Hopelijk val ik vandaag eerder in slaap.

Ik neem zo nog wel een dosis melatonine.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lief dagboek,

Het lijkt erop dat ik stiekem ben gestopt met blowen. Dit is de derde dag zonder cannabis.

Ik voel me niet heel erg best en ben erg emotioneel. Dat had ik de vorige keer dat ik een tijdje geen cannabis gebruikte ook, als ik het me goed herinner.

Er zijn veel momenten waarop ik denk dat een beetje blowen me weer beter doet voelen, maar ik probeer door de zure appel heen te bijten i.p.v. deze te vermommen met appelstroop.

Ik denk dat de vermoeidheid ook een grote invloed heeft op mijn emotionele toestand.

Met een beetje discipline moet ik het toch vol kunnen houden. Ik weet dat dit belabberde sombere gevoel weer over gaat, dus ik moet het maar accepteren.

Vanavond weer vroeg naar bed en hopelijk slaap ik weer eens iets beter, want dat kan ik wel gebruiken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Het lijkt erop dat ik stiekem ben gestopt met blowen. Dit is de derde dag zonder cannabis.

Ik voel me niet heel erg best en ben erg emotioneel. Dat had ik de vorige keer dat ik een tijdje geen cannabis gebruikte ook, als ik het me goed herinner.

Er zijn veel momenten waarop ik denk dat een beetje blowen me weer beter doet voelen, maar ik probeer door de zure appel heen te bijten i.p.v. deze te vermommen met appelstroop.

Ik denk dat de vermoeidheid ook een grote invloed heeft op mijn emotionele toestand.

Met een beetje discipline moet ik het toch vol kunnen houden. Ik weet dat dit belabberde sombere gevoel weer over gaat, dus ik moet het maar accepteren.

Vanavond weer vroeg naar bed en hopelijk slaap ik weer eens iets beter, want dat kan ik wel gebruiken.
Klik om te vergroten...

Goeie stappen en motivatie!
Respect
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb zojuist precies de muziek opgezet waar ik keihard van moet janken. Laat maar komen die emoties.

Ik was vandaag ook aan het opruimen en kwam van alles tegen dat me emotioneel triggerde. Ik snap wel dat ik nu zo wankel ben.

Fijn dat het allemaal loskomt die pijn en herinneringen. Lief zijn voor mezelf en niet tegenhouden.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Lief dagboek,

Het lijkt erop dat ik stiekem ben gestopt met blowen. Dit is de derde dag zonder cannabis.

Ik voel me niet heel erg best en ben erg emotioneel. Dat had ik de vorige keer dat ik een tijdje geen cannabis gebruikte ook, als ik het me goed herinner.

Er zijn veel momenten waarop ik denk dat een beetje blowen me weer beter doet voelen, maar ik probeer door de zure appel heen te bijten i.p.v. deze te vermommen met appelstroop.

Ik denk dat de vermoeidheid ook een grote invloed heeft op mijn emotionele toestand.

Met een beetje discipline moet ik het toch vol kunnen houden. Ik weet dat dit belabberde sombere gevoel weer over gaat, dus ik moet het maar accepteren.

Vanavond weer vroeg naar bed en hopelijk slaap ik weer eens iets beter, want dat kan ik wel gebruiken.
Klik om te vergroten...
De weg omhoog is helaas niet heel erg stijl, maar als je iets echt wilt dan gaat je dat lukken. Daar twijfel ik niet aan.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lief dagboek,

Vannacht heb ik al iets beter kunnen slapen. Wel heb ik zeer levendige dromen, waarvan ik me veel kan herinneren.

Mijn emoties zijn momenteel stabiel en ik voel me goed. Ik ga vandaag verder met het vermijden van cannabisgebruik.

Het ochtendhoestje is zo goed als verdwenen, dus dat stimuleert me ook om door te zetten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hippie Langwaus zei:
Het ochtendhoestje is zo goed als verdwenen, dus dat stimuleert me ook om door te zetten.
Klik om te vergroten...
Goed bezig Champ! Alleen, als je hoestje weg is kun je juist weer pijpje pakken toch? 😂

Ik hoop voor je dat je mag gaan genieten van de voordelen van niet blowen, want ik merk ondertussen wel, dat leven mooier en makkelijker begint te lijken zonder de thc!

Succes!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Goed bezig Champ! Alleen, als je hoestje weg is kun je juist weer pijpje pakken toch? 😂

Ik hoop voor je dat je mag gaan genieten van de voordelen van niet blowen, want ik merk ondertussen wel, dat leven mooier en makkelijker begint te lijken zonder de thc!

Succes!
Klik om te vergroten...
Dank je @Manu76

Ik ga het langer volhouden geen rook in te ademen. Als ik echt zo nodig THC wil, dan moet ik het oraal innemen.

En als ik echt even wil ontspannen met een pijp en rook in mijn mond wil proeven zonder deze te inhaleren dan kan ik eventueel een tabakspijp roken.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Lekker huilen als dat lukt. Niet meer tegenhouden of wegdrukken.
Klik om te vergroten...
De tranen vloeien inmiddels. 😭
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lief dagboek,

Gisteren ben ik uit wanhoop maar weer vroeg in bed gaan liggen. Ik was strontchagrijnig en zat mezelf enorm in de weg.

Gelukkig heb ik redelijk kunnen slapen. Ik had wel veel heftige dromen en heb behoorlijk liggen woelen en zweten.

Vanmorgen voelde ik me niet meer slecht maar neutraal. Inmiddels voel ik me weer wat breekbaarder en vermoeid. Stoppen met chronisch cannabisgebruik heeft bij mij eerder dit soort reacties gegeven, dus het verbaast me niet.

Ik ben blij dat bij herhaalde pogingen om te stoppen met cannabis de ontwenning niet steeds heftiger wordt, zoals bij benzodiazepines en alcohol vaak gebeurt (kindling).

De emotionele effecten en de vermoeidheid moet ik gewoon accepteren. Ik weet dat het over een paar weken echt beter zal gaan, dus dat helpt me om vol te houden.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het boek open gooien kan soms al erg veel helpen.
Dank je voor het delen en sterkte !
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lief dagboek,

Ik begin emotioneel in te storten. De tranen trillen letterlijk in mijn ogen en ik weet me er geen raad mee. Het voelt als intense melancholie en het legt me lam.

De suggestie toch wat te gebruiken speelt ook vaak op. Maar ik geef er niet aan toe. Ik moet hier doorheen en ik weet dat het tijdelijk is.

Het hier van me af schrijven zal hopelijk ook weer helpen. Ik heb meer dan 2/3 van mijn leven dagelijks cannabis gebruikt en dan is daarmee stoppen toch lastig.

Ook komen er gedachten op om dan maar iets anders te gebruiken, maar ook die leg ik tot nu toe succesvol naast me neer.

Volhouden maar, want het gaat heus weer over.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Ik begin emotioneel in te storten.
Klik om te vergroten...
Misschien een idee je emoties met je partner te bespreken? Lay it on the table. Er zullen wel veel mogelijke redenen zijn die "het probleem" kunnen zijn en erover praten kan hulpzaam zijn.
Of ergens op een papiertje een opsomming knallen van alle zaken die dwars kunnen zitten.
Of lekker van je afschrijven in dit dagboek of dergelijke.

Succes en cannabis is waarschijnlijk niet je probleem, maar nog waarschijnlijker zeker ook niet de oplossing.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jammer om te lezen dat je een terugval in je alcoholgebruik hebt Hippie.
Zit je op grote hoeveelheden per dag of kun je het nog onder controle houden?

Je bent een strijdlustige sterke man. Met een perfect zelfinzicht. Je gaat die rem in trappen. Dat kun jij topper!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."