Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
448 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Jammer man. Net die hele detox opname gedaan en nu al weer terug in oude patronen.
Klik om te vergroten...
Detox zonder therapie is ook waardeloos. Bedacht door iemand die een boek over verslavibg heeft gelezen ofzo. Ik vind dat ‘ie ‘t nog lang volgehouden heeft.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
Ik heb het 2 dagen geleden besteld
Ik heb veel onrust ondanks de escitalopram die verlicht het iets al gaat de klap zwaar zijn en lijkt alsof ik minder voel dankzij de ssri
Klik om te vergroten...
nou wie had dit verwacht. Zonde man. Maar ga je nu ook principieel zijn?
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zonde zeg! Je was echt goed aan de weg aan het timmeren. Ik sluit mij aan bij de rest: weggooien en doorpakken op het cleane pad.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Detox zonder therapie is ook waardeloos. Bedacht door iemand die een boek over verslavibg heeft gelezen ofzo. Ik vind dat ‘ie ‘t nog lang volgehouden heeft.
Klik om te vergroten...

Ja precies, alleen detox zonder therapie schiet ook helemaal niet op. Maar ik hoop dat @MR_CHIP het nou idd snel weer oppakt en dit een korte uitglijder is en geen echte terugval wordt. En dat hij gewoon met die traumabehandeling mag beginnen. Want dan kan hij echt zijn problemen aanpakken.
En ik ben benieuwd hoe zijn BW reageert, want die zullen het vast wel aan hem merken en je moet ook nog UC's doen toch @MR_CHIP ?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
MyLittlePonyPack zei:
Ja precies, alleen detox zonder therapie schiet ook helemaal niet op. Maar ik hoop dat @MR_CHIP het nou idd snel weer oppakt en dit een korte uitglijder is en geen echte terugval wordt. En dat hij gewoon met die traumabehandeling mag beginnen. Want dan kan hij echt zijn problemen aanpakken.
En ik ben benieuwd hoe zijn BW reageert, want die zullen het vast wel aan hem merken en je moet ook nog UC's doen toch @MR_CHIP ?
Klik om te vergroten...
Uc worden niet gedaan wordt niet noodzakelijk geacht door Fivoor ambulant
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
Uc worden niet gedaan wordt niet noodzakelijk geacht door Fivoor ambulant
Klik om te vergroten...

Maar ga je het dan eerlijk vertellen?
Als je het verzwijgt en ze erachter komen ben je verder van huis denk ik 🙈
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
MyLittlePonyPack zei:
Maar ga je het dan eerlijk vertellen?
Als je het verzwijgt en ze erachter komen ben je verder van huis denk ik 🙈
Klik om te vergroten...
Idk zie wel hoe de lach loopt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Slapen ging opzich wel ok
Ik voel me alleen meer down dat normaal ook voelde de ervaring zelf meh


na de nodige slaap medicatie vandaar de drop in hartslag


1000040849.jpg
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Detox zonder therapie is ook waardeloos. Bedacht door iemand die een boek over verslavibg heeft gelezen ofzo.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat een detox zonder therapie gewoon bedoeld is voor mensen die in dagelijks gebruik zitten. Voor iemand die sporadisch gebruikt levert het weinig op.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Ik denk dat een detox zonder therapie gewoon bedoeld is voor mensen die in dagelijks gebruik zitten. Voor iemand die sporadisch gebruikt levert het weinig op.
Klik om te vergroten...
Clean blijven is nog geen herstel. Er zit van alles onder het gebruik dat aangepakt moet worden. Zolang dat niet gebeurt zal het gebruik blijven en steeds verder uit de hand lopen.

Het heeft zin om die behandeling clean aan te kunnen gaan en een gevaarlijke afkick veilig te kunnen doen maar levert op zichzelf niks op.

Het gaat echt niet zo zeer over dagelijks of wekelijks maar over controleverlies. Maar dat wist jij toch wel?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
Ik heb het 2 dagen geleden besteld
Ik heb veel onrust ondanks de escitalopram die verlicht het iets al gaat de klap zwaar zijn en lijkt alsof ik minder voel dankzij de ssri
Klik om te vergroten...
Tijd om te accepteren dat anderen aan je gedrag kunnen merken dat het eraan zit te komen en daar dan wat mee te doen, hulplijnen in te schakelen etc. Je was zo goed bezig.

MR_CHIP zei:
Uc worden niet gedaan wordt niet noodzakelijk geacht door Fivoor ambulant
Klik om te vergroten...
'neejoh, deze verslaafde die al 200 kansen heeft verkloot vertrouwen we wel'

Mooi dom van ze.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Het gaat echt niet zo zeer over dagelijks of wekelijks maar over controleverlies. Maar dat wist jij toch wel?
Klik om te vergroten...
Verslaving gaat naast controleverlies ook over afhankelijkheid. Bij sporadisch gebruik zou je kunnen beargumenteren dat er geen sprake is van (lichamelijke) afhankelijkheid en dat vraagt om een andere aanpak.

Iemand die afhankelijk is moet eerst lichamelijk afkicken voordat je kan gaan werken aan herstel. Daar is een detox voor nodig. Voor iemand die sporadisch gebruikt is dat niet zinvol.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jammer
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe voel je je er zelf onder @MR_CHIP? Denk je dat het een incident blijft?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
Idk zie wel hoe de lach loopt
Klik om te vergroten...
Dit brengt alleen maar schade toe aan jullie vertrouwensrelatie.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Hoe voel je je er zelf onder @MR_CHIP? Denk je dat het een incident blijft?
Klik om te vergroten...
Hoevaak kan je zoiets hebben. Spreken we dan nog over een incident?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spatsen zei:
Inderdaad, dan heeft hij ook geen tijd over voor dingen zoals het lastigvallen van advocaten, politie en het OM.
Klik om te vergroten...
lastig vallen nog wel ik oefen mijn recht uit

maar goed
ontopic
benn benieuwd hoe alles gaat lopen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
Ik wil diep van binnen niet stoppen met gebruik
Klik om te vergroten...
Ik kom even terug op een berichtje van een paar dagen geleden, want ik vind het eigenlijk wel mooi wat je hier zegt. Als ik heel eerlijk ben wil ik diep van binnen ook nog steeds gebruiken, hoewel ik nu al meer dan een jaar clean ben. Maar ik weet ook dat ik uiteindelijk toch geen mate kan houden en dat ik achteraf weer spijt en schaamte ga voelen. Dus dat weerhoudt me er toch van. Dus ik zou mezelf niet te veel laten leiden door dat gevoel. Uiteindelijk wil iedere verslaafde diep van binnen gebruiken.

Ik weet verder niet zo goed wat voor jou nu de juiste stap is. Misschien moet het toch nog verder uit de hand lopen voordat de wil om niet te gebruiken sterker wordt dan de wil om te gebruiken, maar ik zou het wel erg zonde vinden als je nu eerst verder af moet glijden. Helaas krijg je daar in een gebruikers bw meer ruimte voor, dus ik zie het al een beetje gebeuren. Nou ja, ik hoop maar dat het goed komt. De plannen veranderen ook nogal vaak heb ik het idee. Motiveert de traumatherapie je niet om in ieder geval tot het einde daarvan nuchter te blijven?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Motiveert de traumatherapie je niet om in ieder geval tot het einde daarvan nuchter te blijven?
Klik om te vergroten...
Zijn behandeling is per vandaag gestopt. De behandelaar zou aangegeven hebben dat het wenselijk is om de behandeling pas voort te zetten als er niet zoveel op het spel staat (zijn plek) en gebeurd in zijn leven.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Zijn behandeling is per vandaag gestopt. De behandelaar zou aangegeven hebben dat het wenselijk is om de behandeling pas voort te zetten als er niet zoveel op het spel staat (zijn plek) en gebeurd in zijn leven.
Klik om te vergroten...
Ik had het gelezen ja. Op zich wel begrijpelijk, maar je moet ook twee maanden nuchter zijn voordat je aan de traumatherapie kan beginnen, toch? En je moet tijdens de traumatherapie nuchter blijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...979899100101...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."