Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
438 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
weet nog steeds niet wat ik er van moet denken rem slaap was een stuk minder dan normaal
45min ipv 1 uur en 20/30 min, en extreem lucide gedroomd vanochtend (was wel een seksueel getinte droom dus was wel leuk, beetje jammer dat je dan net op een verkeerd moment wakker wordt :P ) verder heel erg moe en best wat hoofdpijn maar heel erg met up and down qua emotie
Klik om te vergroten...
Meet je via horloge?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Screenshot_2023-08-20-18-58-36-728_com.fitbit.FitbitMobile.jpg
zeker , fitbit versa 2
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kijk eens een weekje niet op je log van je horloge en noteer op papier hoe jij je voelt en geef het een cijfer. En na een weekje ga je het vergelijken met je horloge.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat een wereld van verschil, tussen die 2 keren
al heb ik er wel iets ervaring mee, maar mede vanwege de bijwerkingen gaf ik het nooit meer dan 4 weken (in mijn geval heb ik escitalopram en bupropion al geprobeerd, of naja geprobeerd .. , ervaard )
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
weet nog steeds niet wat ik er van moet denken rem slaap was een stuk minder dan normaal
45min ipv 1 uur en 20/30 min, en extreem lucide gedroomd vanochtend (was wel een seksueel getinte droom dus was wel leuk, beetje jammer dat je dan net op een verkeerd moment wakker wordt :P ) verder heel erg moe en best wat hoofdpijn maar heel erg met up and down qua emotie
Klik om te vergroten...
Antidepressiva is raar spul. Je nu elke dag afvragen wat het doet en hoe je je erdoor voelt is zinloos. Je kunt er pas na een aantal weken wat over zeggen.

De eerste keer dat ik begon met sertraline was ik heel gejaagd en was mijn hartslag teringhoog. 's morgens vroeg ff wakker worden om te plassen en dan met een hartslag van 180 weer in bed. Niet tof zegmaar. Maar ik slikte het toen om rust te brengen, niet omdat ik depressief was. In de eerste weken had ik ineens suicidale gedachten die nergens op sloegen. In de categorie 'ik moet de vaatwasser uitpakken. kan ook voor de trein springen' 🤷🏼‍♀️

Na een paar weken veranderde dat als dag en nacht: ik had opeens een slaapritme (8u per nacht of meer, en meer slapen was op dat punt meer beter), ik had gewoon drie keer per dag honger, was georganiseerd en vond rust. Dat was die eerste weken bijwerkingen absoluut waard!

De tweede keer dat ik sertraline ging slikken was het precies omgekeerd. Toen slikte ik het wél tegen depressieve klachten. De gedachte 'ik wil dood' was vrij snel weg. Verder was ook alles weg, ik lag alleen nog maar op de bank te vegeteren en niets kon me nog schelen. Uiteindelijk kreeg ik er hallucinaties bij (en dat kon me ook niet schelen). Die gingen niet na een paar weken weg dus sertraline staat bij mij op de zwarte lijst nu 🤷🏼‍♀️
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
weet nog steeds niet wat ik er van moet denken
Klik om te vergroten...
Je zit er te dicht op (dat is mijn indruk). Het beoogde effect laat minimaal een paar weken op zich wachten. Het is wel interessant, al die nieuwe sensaties, dus ik snap je wel, maar je kan pas echt evalueren nadat je 4-6 weken op een stabiele dosis zit.

Extreme bijwerkingen kunnen wel een reden zijn om het bijltje erbij neer te gooien, maar het valt tot nu toe mee, toch?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ppp
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Loopt wel met een sisser af hoop ik voor jou.

Fouten maken mag zolang je er maar van leert Chip. Dus hopelijk komen er betere tijden voor jou aan. En dat kan ook als je maar wil.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Ppp
Klik om te vergroten...
? , ik had je btw gisteren een dm gestuurd als je dat bedoelt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Je zit er te dicht op (dat is mijn indruk). Het beoogde effect laat minimaal een paar weken op zich wachten. Het is wel interessant, al die nieuwe sensaties, dus ik snap je wel, maar je kan pas echt evalueren nadat je 4-6 weken op een stabiele dosis zit.

Extreme bijwerkingen kunnen wel een reden zijn om het bijltje erbij neer te gooien, maar het valt tot nu toe mee, toch?
Klik om te vergroten...
zeker het valt mee
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toch maar naar de huisarts om een doorverwijzing te vragen?
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stay strong @MR_CHIP. Brighter days will come
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
@MR_CHIP je berichten lezen anders sinds een week ofzo. Verstandiger? Opener? Positieve ontwikkeling in ieder geval. Is er iets gebeurd?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb jij ook weleens bloed laten testen? Gewoon op de standaard vitamine enzo?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
ik moet ook mezelf leren loslaten van me moeder laat haar drugs gebruiken( diep van binnen heb ik dat tuurlijk liever niet, alleen ik kan alleen mijn eigen ik/leven bepalen en niet die van haar hoe zeer ik dat ook zou willen ) ik kan er zal er alleen wel voor zorgen dat ik niet de reden ben dat haar zucht naar drugs dankzij mij meer wordt (of ze uberhaupt gebruikt dankzij mijj ... men wat zal ik branden in de hel wat een doodzonde is dat echt ik huil nog steeds heel erg van binnen als ik aan die dagen terugdenk)
Klik om te vergroten...
Geeft niet man. Doe je best om het beter te doen, meer is niet nodig.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
ik moet ook mezelf leren loslaten van me moeder laat haar drugs gebruiken( diep van binnen heb ik dat tuurlijk liever niet, alleen ik kan alleen mijn eigen ik/leven bepalen en niet die van haar hoe zeer ik dat ook zou willen ) ik kan er zal er alleen wel voor zorgen dat ik niet de reden ben dat haar zucht naar drugs dankzij mij meer wordt (of ze uberhaupt gebruikt dankzij mijj ... men wat zal ik branden in de hel wat een doodzonde is dat echt ik huil nog steeds heel erg van binnen als ik aan die dagen terugdenk)
Klik om te vergroten...

Ik gaf even een love emoji vanwege het inzicht dat je hebt gehad!

Zoals @dupont al zei: doe je best, meer is niet nodig. Openheid van geest, eerlijkheid en bereidwilligheid. Daarmee kom je een heel eind.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
ik beken
Klik om te vergroten...

Wat gaf nou de doorslag? Waar kwam die trigger vandaan?

Mails? Forum?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Wat gaf nou de doorslag? Waar kwam die trigger vandaan?

Mails? Forum?
Klik om te vergroten...
1ste de mail , toen de ervaring dat 3cmc toch geen echte kater geeft 2de dit forum en dan vooral dat besluit dat het daadwerkelijk verboden wordt

met toen 3mmc was ik te laat
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
1ste de mail , toen de ervaring dat 3cmc toch geen echte kater geeft 2de dit forum en dan vooral dat besluit dat het daadwerkelijk verboden wordt

met toen 3mmc was ik te laat
Klik om te vergroten...

Misschien tijd om die triggers aan banden te leggen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Misschien tijd om die triggers aan banden te leggen?
Klik om te vergroten...
eigenlijk wel maar of ik er diep van binnen aan toe bent .. ondanks alles

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7071727374...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."