#1
Hoezo is niet te vinden wie jouw behandelend arts is? Dat lijkt me wel relevant dat dat ergens staat…
ik had niet gedacht dat ik na deze lange tijd nog nuchter dingen leuk kon vinden ik denk dat dit laat zien dat mijn hersenen er echt klaar mee zijn en heel graag de weg naar herstel willen voortzettenWat ben je goed bezig @MR_CHIP! Mooi te lezen dat je nuchter ook dingen leuk kunt vinden.
Mijn hoofd zit ook zo sneaky in elkaar. Als het echt niet kon, kon ik rustig twee weken wachten als ik maar wist dat de kans zich voor zou doen om te kunnen scoren + gebruiken. Ik woonde alweer bij m'n ouders en kon niet echt drugs in huis halen. Maar eens in de zoveel tijd moest ik weer een dagje naar kantoor. Dan had ik de kans. Twee weken vrij rustig, maar als de dag dan aangebroken was zat ik vanaf het opstaan al in de scoor-vibe. En dan natuurlijk smoezen verzinnen om vlak na de lunch weg te kunnen ofzo.
En toen ik pas clean probeerde te worden had ik nog weerstand tegen alcoholvrij leven en dus had ik wel biertjes in de koelkast. Als ik dan trek kreeg in coke en dat van mezelf niet mocht ging mijn hoofd op zoek naar bier. "Even een appeltje uit de koelkast halen" was dan de eerste gedachte. Dat soort smoezen om me maar naar de koelkast te krijgen, want appeltjes zijn toch gezond? Fucking hell man, dat hoofd van mij. 😅
Zou het dan nóg sneakier in elkaar zitten?Wie stopt er dan ook appeltjes in de koelkast? 🙄🤣
Hahaha dat is zo ik. Een keer na een nachtje doorhalen op donderdag moest ik de volgende dag werken. Niet te doen natuurlijk. Dan met een domme smoes weggaan om een uur of 1 en ja dan heb je weekend dus pak je gelijk het zakje drugs er maar bij 'om de vermoeidheid tegen te gaan'. Puntje bij paaltje, eindigde dat in een nog een dag flink gebruiken.En dan natuurlijk smoezen verzinnen om vlak na de lunch weg te kunnen ofzo.
Keertje na een nacht doorhalen naar een afspraak in het ziekenhuis met een chirurg voor een bespreking. Zat ik ook niet geheel fijn haha. Dus ja, voor het gesprek alvast wat extra nemen... soort van:Hahaha dat is zo ik. Een keer na een nachtje doorhalen op donderdag moest ik de volgende dag werken. Niet te doen natuurlijk. Dan met een domme smoes weggaan om een uur of 1 en ja dan heb je weekend dus pak je gelijk het zakje drugs er maar bij 'om de vermoeidheid tegen te gaan'. Puntje bij paaltje, eindigde dat in een nog een dag flink gebruiken.
Oh man dit 😅Hahaha dat is zo ik. Een keer na een nachtje doorhalen op donderdag moest ik de volgende dag werken. Niet te doen natuurlijk. Dan met een domme smoes weggaan om een uur of 1 en ja dan heb je weekend dus pak je gelijk het zakje drugs er maar bij 'om de vermoeidheid tegen te gaan'. Puntje bij paaltje, eindigde dat in een nog een dag flink gebruiken.
100% eens met dit. Ik was in mijn examenperiode (lockdown tijden) in de “cocaïne-val” getrapt voor een half jaar. Ik besloot cold turkey te stoppen met het gebruiken ervan en kreeg daardoor zware ontwenningsverschijnselen. Ik was langs de huisarts gegaan omdat ik niet wist hoe ik hiermee om moest gaan en zonder ook maar aan een “drug-free” oplossing te denken zei die: “ik schrijf je een anti-depressiva voor (Oxazepam), hiervan moet je 10mg per dag nemen en opbouwen met de week”. Alsof verslaafd raken aan een ander middel de oplossing is om van een andere verslaving af te komen. Ik had het recept niet opgehaald bewust omdat ik eindelijk bewust was geworden over hoe verslavingsgevoelig ik ben ingesteld. Oplossing voor mij was afstand nemen van de vrienden met wie ik het dagelijks deed en gewoon een paar weken op de blaren zitten met een depressie. Nu al jaren verslavingsvrij. Nog een paar keer tussendoor eenmalig gebruikt in de club en op oud nieuw, maar genoot er zelf totaal niet meer van dus niet echt voor herhaling vatbaar meer.Eens dat porno de hersenen verneukt.
De opiumlijst slaat nergens op. Paddo's illegaal terwijl truffels legaal zijn en ze dezelfde werkzame stof hebben psilocybine. Alcohol gelegaliseerd terwijl het in hetzelfde rijtje van heroine en cocaine staat. Wordt gewoon dik geld opgepakt door de overheid.
Dat N,N-Dimethyltryptamine en LSD illegaal is schandalig het beleid word gemaakt door mensen die helemaal geen verstand hebben van geestverruimende middelen. Kijk al eens hoeveel mensen verslaafd worden gemaakt door hun eigen huisarts de farmaceutische industrie pakt dik geld op verslaafde mensen. Terwijl geestverruimende middelen die kunnen helpen met verslaving, depressie en trauma verwerking onder het zelfde kopje worden gegooid als heroine en cocaine.
Ik vraag me dan toch echt af: hoeveel hitsige jonge (of zelfs oudere) kerels (ik hou het even alleen bij mannen, omdat ik dat ook ben) met porno zoiets hebben van: ja goede ontspannende bezigheid, maar om het toch wat gezond te houden moet ik het ook weer niet dagelijks gaan doen. 1 keertje in de week dan maar en niet al te ruige shit.Porno kijken is op zich helemaal geen slechte uitlaatklep voor boven de 21. Zolang je gebruikt voor ontspanning, niet te veel👌🏼 dikke prima, wel vind ik het zorgelijk dat jongeren een heel vertekent beeld krijgen van seks , anaal. ruig. bondage , dwingen. En dat de man of vrouw dat heerlijk vind kan zorgen dat zij normale seks dodelijk saai vinden en verwachten dat de partner alles maar prima vind en je niet op natuurlijke wijze ontdekt wat je lekker vind, en je partner en zelf grenzen leert maakt porno gevaarlijk. Jezelf verliezen in dagelijks porno kijken en daar je problemen mee verdringt is een verslaving.
👌🏼🫶🏼Heel knap van je en goed dat je elke dag telt, clean worden is zwaar, maar het eerste jaar( en daarna steeds minder maar voor altijd trigger gevoelig) er na veel zwaarder , je brein gaat nu resetten, en dat is een gevecht dat je elke dag weer facen gaat, en dus de handvaten gebruiken die je mee hebt gekregen, elke morgen starten met dankbaar zijn voor bijv 5 dingen die jij koestert, praten blijven zoals je nu zo mooi doet hier. En hulp vragen zodra je voelt dat je triggers hebt. Elke dag wordt het ietsje beter, millimeter werkt maar wees trots op jezelf, je bent het waard, onthoud dat . Stay strong 🙏🏼vandaag dag 26 nog steeds clean al wordt de interne strijd in mijn brein steeds irritanter niet dat ik me niet goed voel alleen ik denk steeds meer terug aan/naar het verleden ik hoop morgen echt te horen wanneer en hoever ik op de wachtlijst sta voor traumabehandeling
Dat dus, het geeft een heel fout signaal af, en kan snel realistisch worden voor jongens en meisjes, en ook volwassen. wat de essentie van liefde en seks verpest in veel gevallen, niet iedereen natuurlijk maar het lijntje tussen fantasie en realiteit is heel dun .Ik vraag me dan toch echt af: hoeveel hitsige jonge (of zelfs oudere) kerels (ik hou het even alleen bij mannen, omdat ik dat ook ben) hebben met porno zoiets van: ja goede ontspannende bezigheid, maar om het toch wat gezond te houden moet ik het ook weer niet dagelijks gaan doen. 1 keertje in de week dan maar en niet al te ruige shit.
Right... De meesten doen het denk ik gewoon dagelijks en zullen verleidt worden tot de ruige soort, want het is letterlijk 1 klikje bovenaan de pagina. Vooral als het testosteron door je lijf giert ben je als jonge man gewoon bijna altijd geil. En dan zie je dus inderdaad dagelijks dat vertekende beeld van seks. En aangezien jongeren tegenwoordig sinds hun vroege tienerjaren of eerder al met smartphones rondlopen, hebben ze er 24/7 gratis toegang toe. Voor de meeste jongeren betekent dat dus jarenlang dat vertekende beeld van seks, voordat men met echte seks begint.
Volgens mij is dit een zwaar, ZWAAR onderschat probleem. Maar kan aan mij liggen hoor. Ik heb er ook daadwerkelijk een (milde, maar toch) verslaving aan gehad, dus wellicht is mijn beeld ervan ook nogal partijdig. (Van mij zouden ze het mogen verbieden. Ergens dan, want normaal hou ik er niet van dat dingen worden verboden, zelfs slechte.)
dankjewel voor je lieven woordjes , dat en de reacties op mijn bericht via de mini emoji's geeft mij kracht👌🏼🫶🏼Heel knap van je en goed dat je elke dag telt, clean worden is zwaar, maar het eerste jaar( en daarna steeds minder maar voor altijd trigger gevoelig) er na veel zwaarder , je brein gaat nu resetten, en dat is een gevecht dat je elke dag weer facen gaat, en dus de handvaten gebruiken die je mee hebt gekregen, elke morgen starten met dankbaar zijn voor bijv 5 dingen die jij koestert, praten blijven zoals je nu zo mooi doet hier. En hulp vragen zodra je voelt dat je triggers hebt. Elke dag wordt het ietsje beter, millimeter werkt maar wees trots op jezelf, je bent het waard, onthoud dat . Stay strong 🙏🏼
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."