Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
426 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Als ik het over had kunnen doen was ik meteen een 12-stappen kliniek in gegaan ipv naar Trubendorffer.
Klik om te vergroten...
Echt exact dit gewoon 🤣

Al was het bij mij 'slechts' mijn tweede behandeling.

robinjoo1 zei:
ik gebruik geen enkele medicatie

al was dat door de combi met andere drugs zoals 3cmc en 4fma vermoedelijk door teveel serotonine in het lichaam ?
Klik om te vergroten...
Kan zomaar. Een heroïsche dosis aMT terwijl je daarvoor al 3cmc en 4fma gebruikt hebt... Heftig...

robinjoo1 zei:
de behandeling die ik nu heb is die cgt + met wekelijks een gesprek de ene keer zelf de andere keer met vast persoon van de woonvorm ,
Klik om te vergroten...
Ah oké. Heb je dan enkel eenmaal per week een gesprek of is dat bovenop de cgt therapie?

robinjoo1 zei:
en dit moet ik nu voorlopig proberen mocht dit echt niet werken (maar dan moet ik deze behandeling wel een kans geven ) kan er gekeken worden naar eventueel opnamen
Klik om te vergroten...
Nou voorlopig vooral blijven proberen in elk geval!

robinjoo1 zei:
maar liever niet ivm dat het dan heel moeilijk is om de dingen die je daar leert toe te passen in je eigen omgeving weer
Klik om te vergroten...
Ik ken dit argument erg goed! Het klinkt ook super logisch. En voor sommigen zal het prima werken. Zeker als je nog wat minder ver gevorderd bent in verslaving. Of eerder een zwaar gebruiker bent, bij wie het een beetje uit de hand begint te lopen, dan een rasechte verslaafde.

Toch zie ik in de praktijk best vaak dat het gewoon even nodig is om de volle focus te hebben op herstel. Zonder alle randzaken en thuisomgeving.

En na een klinische opname kan een ambulant traject altijd nog. Dat is de route die ik bewandeld heb

Eerst een week detox, dan 6 weken intern in Zuid Afrika, daarna nog eens 12 weken ambulant (2 dagen per week groep + individuele sessie + 3 keer in het traject systeemtherapie)

Zo kon ik eerst die 6 weken vanalles leren en de focus hebben op mezelf. En nadien tijdens het ambulante traject dit gaan toepassen in mijn thuissituatie.

En na het ambulante traject heb ik verder afgeschaald naar nazorg van een halve dag per week om toch een vinger aan de pols te houden.

Hou in elk geval in je achterhoofd dat zo'n route ook mogelijk is. Probeer eerst dit bij Antes, maar weet dat een weg als deze ook bewandeld kan worden. Mocht de behandeling bij Antes niet voldoende zijn, kan je misschien eens met de curator praten over eerst klinisch gevolgd door ambulant.

Dus eerst focus op jezelf, daarna toepassen in thuissituatie.

Maar het blijft lastig hoor. Terugkomen uit een klinische opname. Inneens vallen die veilige muren van de kliniek weg en zijn er allerlei kansen om te kunnen gebruiken. En dat is een behoorlijke 'cultuurshock'.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Maar het blijft lastig hoor. Terugkomen uit een klinische opname. Inneens vallen die veilige muren van de kliniek weg en zijn er allerlei kansen om te kunnen gebruiken. En dat is een behoorlijke 'cultuurshock'.
Klik om te vergroten...
Dit laatste is zelfs bij een opname zonder verslaving of crisis het geval. De eerste weken dat ik terug was uit Spanje raakte ik soms al in paniek van eten maken joh. Er komen dan opeens zoveel prikkels op je af. Ik kan me niet voorstellen hoe dat is als er ook nog eens verslaving bij komt kijken
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is ieders eigen keuze om iets dat niet goed is, bewust toch te doen. In die zin respecteer ik je keuze ook. Heb het zelf ook gedaan en ik denk iedereen wel. Aan de andere kant zijn dít nou gek genoeg de allergrootste kansen om de grootste stappen in de goede richting te zetten.

Niet bedoeld om druk te zetten @robinjoo1. Iedereen bewandeld zoals hierboven gezegd toch zijn/haar eigen pad.

Het is ook klote dat de beste keuze vaak in eerste instantie het moeilijkste te maken is. Of dat in ieder geval lijkt.

Ergens wil ik je toch echt zeggen: doe het niet. Denk er nog eens langer over na. Nu verdoven is later nog meer lijden, nog moeilijker hieruit komen. Maar ik snap je ook wel weer en wil je niet onder druk zetten.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik merk ook echt wel dat sinds ik bij een rc shop werk op afstand dan vanuit huis heb ik volledige toegang tot de dedicated server waar de shop op draait inc administratie (er wordt best wel wat geld gemaakt , tjee wat een dikke winst )
ik best wel meer neiging heb in de drugs zelf en ik wordt af en toe geappt door de eigenaar met mooie fotos (denk aan meiden , auto's . huizen , )
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
robinjoo1 zei:
ik merk ook echt wel dat sinds ik bij een rc shop werk op afstand dan vanuit huis heb ik volledige toegang tot de dedicated server waar de shop op draait inc administratie (er wordt best wel wat geld gemaakt , tjee wat een dikke winst )
ik best wel meer neiging heb in de drugs zelf en ik wordt af en toe geappt door de eigenaar met mooie fotos (denk aan meiden , auto's . huizen , )
Klik om te vergroten...
Je maakt het jezelf met jouw problemen in deze omgeving ook wel heel moeilijk…
Veel te veel verleidingen…
Maar goed, volg je pad zou ik zeggen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
New Dawn zei:
Eigen systeem beheren > Andermans systeem beheren

Sterkte daarmee, je zit in een uitdagende situatie!..

Hou je voor jezelf bij hoe vaak en hoeveel je gebruikt? Dat helpt mij bij het beperken van mijn inname.
Klik om te vergroten...
ik hield van alles een logboek met exacte doseringen / tijden
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
robinjoo1 zei:
ik merk ook echt wel dat sinds ik bij een rc shop werk op afstand dan vanuit huis heb ik volledige toegang tot de dedicated server waar de shop op draait inc administratie (er wordt best wel wat geld gemaakt , tjee wat een dikke winst )
ik best wel meer neiging heb in de drugs zelf en ik wordt af en toe geappt door de eigenaar met mooie fotos (denk aan meiden , auto's . huizen , )
Klik om te vergroten...
Je maakt het veel te makkelijk om aan je verslaving toe te geven door bij een RC handelaar te gaan werken. Bovendien is de RC handel een doodlopende weg. Over een paar jaar is het allemaal verboden.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Je maakt het veel te makkelijk om aan je verslaving toe te geven door bij een RC handelaar te gaan werken. Bovendien is de RC handel een doodlopende weg. Over een paar jaar is het allemaal verboden.
Klik om te vergroten...
ik doe het ook niet voor het geld dit gaat allemaal zwart natuurlijk (hoop niet dat de belastingdienst mee lees ) maar ook Antes was het er totaal niet mee eens zeker niet meet wat ik nu allemaal meemaak
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
robinjoo1 zei:
ik doe het ook niet voor het geld dit gaat allemaal zwart natuurlijk (hoop niet dat de belastingdienst mee lees ) maar ook Antes was het er totaal niet mee eens zeker niet meet wat ik nu allemaal meemaak
Klik om te vergroten...
Maar waarom doe je dit jezelf aan?
Antes heeft gelijk hoor!

Je doet dit voor gratis drugs.

Zeg eerst ff eerlijk hoe graag je wilt stoppen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
robinjoo1 zei:
ik doe het ook niet voor het geld dit gaat allemaal zwart natuurlijk (hoop niet dat de belastingdienst mee lees ) maar ook Antes was het er totaal niet mee eens zeker niet meet wat ik nu allemaal meemaak
Klik om te vergroten...
Antes heeft gelijk. Een alcoholist moet toch ook niet in een slijterij gaan werken?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik weet dat ik er doorheen zal moeten ooit

ik voelde heel erg verdriet opkomen bij jou verhaal, al binnen een paar seconden werdt dat gevoel voor nu dan volledig onderdrukt ergens hoop ik dat mijn gevoel wat mij zo kwetsbaar is uitgezet voorlopig dan

en weet dat dit niet de weg is , maar de andere potentieel dodelijke weg naar het ondergaan van mijn gevoelens durf ik niet aan te gaan
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Die baas van jouw is denk ik alleen wel misleidend. Als je geld en vrouwen wilt, moet je echt iets anders gaan doen denk ik.. Volgens mij verspeel je juist je kansen op de middellange termijn.
En dat je nu bang bent voor verandering is normaal, maar ergens weet je wel beter. Je verslaving heeft je gevangen en hoe langer je jezelf voor de gek houdt, hoe meer je gaat verliezen.
Maar, we gaan allemaal dood, dus er is volgens mij ook geen specifieke goede manier, maar die van jouw lijkt me wel pijnlijk en zwaar zo.
Zet hem op, en meer dan veel hulp is een hypnotherapie misschien de oplossing bij jou.
Spring is in the air!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
robinjoo1 zei:
lol heb ik ergens "gejank" dacht het niet
Klik om te vergroten...
Nog niet nee, dat komt nog.
Heel veel sterkte vooral.

Over een tijdje dit topic nog eens teruglezen.

Ik heb ook geen ervaring met verslaving.
Heb wel het beste met je voor.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Het is wel eerlijk.
Goed om te weten voor me, maar vooral voor jou.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Dat is hoe het proces van stoppen werkt. Eerst wil je wel stoppen, maar is het als je eerlijk bent tegen jezelf een "al gestopt willen zijn". Oftewel, al bij het doel willen zijn, zonder nog volledig het proces te willen doorlopen. Oftewel, als er een skip knop was om het zwaarste gedeelte over te slaan, dan had je hem ingedrukt. Maar je wilt (nog) niet echt door het daadwerkelijke proces van stoppen gaan.

Dus blijf je in die loop van vallen en opstaan: even een paar weken/maanden succes en dan weer terugvallen, vaak dat hele patroon vaak herhalend. Met opbouwende frustratie van: waarom kom ik niets verder?

En dan moet er op een moment het besef komen (wat je overigens niet kunt afdwingen, het komt wanneer het komt, je ziet het wanneer je het ziet) dat je daadwerkelijk door het hele proces van stoppen wílt gaan en dat de ingang van dit proces ligt op punten zoals deze, waar je bewust kiest voor verbetering op langere termijn, in plaats van verlichting (van je lijden) op korte termijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
robinjoo1 zei:
ik vind dit best wel confronterend (in de juiste zin ) op de vraag of ik ooit echt wil stoppen, heb ik altijd wel ja op geantwoord met een kleine maar (hier komt de verslaving ) dat ik ooit zou willen zien dat ik gecontroleerd kan gebruiken en ik de zinswijze (terugvallen horen erbij ) nu maar als excuus gebruik (ik wil niet meer elke week gebruiken maar helemaal niet meer , nee zeg ik nu ik weiger voor nu nog dat gevoel op te geven voor altijd )
Klik om te vergroten...
Je bent gewoon nog niet diep genoeg gegaan. Pas als je verslagen bent kun je je volledig in gaan zetten en alles op alles zetten voor he herstel.

Probeer eens in te gaan zien dat dergelijke gedachten van je verslaving zijn en niet van jou. Jouw verslaafde hoofd vertelt je sprookjes. Geloof er niet in!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
dan ben ik wel benieuwd wat er nog allemaal moet gaan gebeuren voordat de wil om te stoppen echt 100% wordt en blijft
ik ben tot nu toen 3x op de SEH beland met extreem hoge hartslag en allemaal infuus dingen in me arm/hand
(alle lof voor die ziekenhuismensen ondanks dat het mijn eigen domme schuld wordt er alles aan doen op mijn leven te redden)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
robinjoo1 zei:
dan ben ik wel benieuwd wat er nog allemaal moet gaan gebeuren voordat de wil om te stoppen echt 100% wordt en blijft
ik ben tot nu toen 3x op de SEH beland met extreem hoge hartslag en allemaal infuus dingen in me arm/hand
Klik om te vergroten...
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Kennelijk wil je nog veel dieper gaan dan dit.
Denk dat bij iedereen alle alarmbellen wel af gaan.
Hier niet janken dan als er wat gebeurt , je hebt genoeg tips, adviezen en vooral heel veel medeleven gekregen.
Jij maakt de keuze, niemand anders.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
lol heb ik ergens "gejank" dacht het niet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6566676869...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."