#1
Echt exact dit gewoon 🤣Als ik het over had kunnen doen was ik meteen een 12-stappen kliniek in gegaan ipv naar Trubendorffer.
Al was het bij mij 'slechts' mijn tweede behandeling.
Kan zomaar. Een heroïsche dosis aMT terwijl je daarvoor al 3cmc en 4fma gebruikt hebt... Heftig...ik gebruik geen enkele medicatie
al was dat door de combi met andere drugs zoals 3cmc en 4fma vermoedelijk door teveel serotonine in het lichaam ?
Ah oké. Heb je dan enkel eenmaal per week een gesprek of is dat bovenop de cgt therapie?de behandeling die ik nu heb is die cgt + met wekelijks een gesprek de ene keer zelf de andere keer met vast persoon van de woonvorm ,
Nou voorlopig vooral blijven proberen in elk geval!en dit moet ik nu voorlopig proberen mocht dit echt niet werken (maar dan moet ik deze behandeling wel een kans geven ) kan er gekeken worden naar eventueel opnamen
Ik ken dit argument erg goed! Het klinkt ook super logisch. En voor sommigen zal het prima werken. Zeker als je nog wat minder ver gevorderd bent in verslaving. Of eerder een zwaar gebruiker bent, bij wie het een beetje uit de hand begint te lopen, dan een rasechte verslaafde.maar liever niet ivm dat het dan heel moeilijk is om de dingen die je daar leert toe te passen in je eigen omgeving weer
Toch zie ik in de praktijk best vaak dat het gewoon even nodig is om de volle focus te hebben op herstel. Zonder alle randzaken en thuisomgeving.
En na een klinische opname kan een ambulant traject altijd nog. Dat is de route die ik bewandeld heb
Eerst een week detox, dan 6 weken intern in Zuid Afrika, daarna nog eens 12 weken ambulant (2 dagen per week groep + individuele sessie + 3 keer in het traject systeemtherapie)
Zo kon ik eerst die 6 weken vanalles leren en de focus hebben op mezelf. En nadien tijdens het ambulante traject dit gaan toepassen in mijn thuissituatie.
En na het ambulante traject heb ik verder afgeschaald naar nazorg van een halve dag per week om toch een vinger aan de pols te houden.
Hou in elk geval in je achterhoofd dat zo'n route ook mogelijk is. Probeer eerst dit bij Antes, maar weet dat een weg als deze ook bewandeld kan worden. Mocht de behandeling bij Antes niet voldoende zijn, kan je misschien eens met de curator praten over eerst klinisch gevolgd door ambulant.
Dus eerst focus op jezelf, daarna toepassen in thuissituatie.
Maar het blijft lastig hoor. Terugkomen uit een klinische opname. Inneens vallen die veilige muren van de kliniek weg en zijn er allerlei kansen om te kunnen gebruiken. En dat is een behoorlijke 'cultuurshock'.