Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
429 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
kleine update
De vraag is: wil/durft Robin zijn trauma en verslaving tegelijkertijd op te pakken?
Om de kans op terugval en/of de kans om zijn trauma's daarna niet te laten liggen, moet niet aanwezig zijn. Er moet duidelijk zijn wie binnen Yulius zijn traumabehandeling bij terugkomst gaat oppakken.


Voorstel vanuit ANTES:
- Opname voor verslaving in combinatie met lichte vorm van trauma behandeling
- Na opname gesprekken met het doel op terugvalpreventie

Hoe snel kan dat (opname)? Dit licht aan verschillende factoren namelijk:
- Wachttijden
- Wie het traject trauma behandeling oppakt binnen Yulius.
- Curator
- Gesprek FACT- team

Wat wordt vanuit ANTES aangeboden tot de beslissing gemaakt is?:
- Wekelijkse gesprekken tot aan de opname, dit samen met begeleiding
- Tijdens de sessies wordt meer aandacht besteed aan de emoties.
- Seeking safety -> voor mensen met een verslaving en trauma. Gaat over het dagelijks leven. Hoe ga je door zonder drugs te gebruiken. Hoe kan je je omgeving zo veilig mogelijk maken. Bij wie, wanneer en hoe vraag je hulp wanneer het niet goed gaat.
- X mailt coach en Robin met de beste startdatum. Waarschijnlijk dinsdag 11 april om 13:15. X koppelt via de mail terug.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
BenzoLiefhebber zei:
Verdomme. Vanochtend weer gegokt net als vorige week. Waarom kan ik zoiets niet laten. Tis echt klote soms, ik zie het niet somber in op het moment, accepteren en doorgaan maar het is weer verspild geld en al de zoveelste keer dat ik in m'n verslavings mechanisme trap.

Soms echt om te janken.
Klik om te vergroten...
Je weet dat je in het Kruks systeem kan laten aanmelden om je te laten blokkeren, limiteren en bij online casino's je inleg kan limiteren?

Sterkte. Is een klote verslaving.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#3
BenzoLiefhebber zei:
Verdomme. Vanochtend weer gegokt net als vorige week. Waarom kan ik zoiets niet laten. Tis echt klote soms, ik zie het niet somber in op het moment, accepteren en doorgaan maar het is weer verspild geld en al de zoveelste keer dat ik in m'n verslavings mechanisme trap.

Soms echt om te janken.
Klik om te vergroten...
Ik zit/zat in hetzelfde schuitje. Mocht je erover willen praten kun je me een dm sturen. Misschien heb je er iets aan. Ik heb bepaalde stappen gezet.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
Je weet dat je in het Kruks systeem kan laten aanmelden om je te laten blokkeren, limiteren en bij online casino's je inleg kan limiteren?

Sterkte. Is een klote verslaving.
Klik om te vergroten...
Ik sta al in CRUKS maar helaas veel illegale aanbieders. Als verslaafde weet je toch wel dat er altijd een alternatieve mogelijkheid is.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
BenzoLiefhebber zei:
Ik sta al in CRUKS maar helaas veel illegale aanbieders. Als verslaafde weet je toch wel dat er altijd een alternatieve mogelijkheid is.
Klik om te vergroten...
Weet je van het bestaan van zelfhulp voor gokken?

Welkom - Gamblers Anonymous Nederland

www.gamblersanonymous.nl www.gamblersanonymous.nl

Gokverslaafd? AGOG helpt gratis en direct bij stoppen met gokken - AGOG Nederland

Ben je gokverslaafd of ken je iemand met een gokverslaving? De gratis bijeenkomsten van AGOG helpen stoppen: geen wachtlijsten – wekelijks – in heel NL.
www.agog.nl www.agog.nl
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
robinjoo1 zei:
kleine update
De vraag is: wil/durft Robin zijn trauma en verslaving tegelijkertijd op te pakken?
Om de kans op terugval en/of de kans om zijn trauma's daarna niet te laten liggen, moet niet aanwezig zijn. Er moet duidelijk zijn wie binnen Yulius zijn traumabehandeling bij terugkomst gaat oppakken.


Voorstel vanuit ANTES:
- Opname voor verslaving in combinatie met lichte vorm van trauma behandeling
- Na opname gesprekken met het doel op terugvalpreventie

Hoe snel kan dat (opname)? Dit licht aan verschillende factoren namelijk:
- Wachttijden
- Wie het traject trauma behandeling oppakt binnen Yulius.
- Curator
- Gesprek FACT- team

Wat wordt vanuit ANTES aangeboden tot de beslissing gemaakt is?:
- Wekelijkse gesprekken tot aan de opname, dit samen met begeleiding
- Tijdens de sessies wordt meer aandacht besteed aan de emoties.
- Seeking safety -> voor mensen met een verslaving en trauma. Gaat over het dagelijks leven. Hoe ga je door zonder drugs te gebruiken. Hoe kan je je omgeving zo veilig mogelijk maken. Bij wie, wanneer en hoe vraag je hulp wanneer het niet goed gaat.
- X mailt coach en Robin met de beste startdatum. Waarschijnlijk dinsdag 11 april om 13:15. X koppelt via de mail terug.
Klik om te vergroten...
Ben je dat gepingpong nou zelf niet eens een keer zat? Kaart het eens ergens aan dat er na maanden (meer dan een jaar IIRC) nog steeds geen actie komt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Ben je dat gepingpong nou zelf niet eens een keer zat? Kaart het eens ergens aan dat er na maanden (meer dan een jaar IIRC) nog steeds geen actie komt.
Klik om te vergroten...
er komt genoeg actie
ik ben blij dat er vanuit Antes nu ook wordt gekozen voor een opname
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
robinjoo1 zei:
er komt genoeg actie
ik ben blij dat er vanuit Antes nu ook wordt gekozen voor een opname
Klik om te vergroten...
Ik volg je topic al vanaf het begin en ik wil je laten weten dat je hartstikke hard vecht voor de juiste hulp en dus herstel!
Deze wilskracht en doorzettingsvermogen is iets waar je ontzettend trots op mag zijn!🥰

Ga zo door!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
robinjoo1 zei:
er komt genoeg actie
ik ben blij dat er vanuit Antes nu ook wordt gekozen voor een opname
Klik om te vergroten...
Mooi!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
dankjewel :redheart: sorry dat ik af en toe boos klinkt
en het lijkt alsof ik alles maar aanneem en ja knikker ben die niet voor mezelf opkomt maar dat doe ik zeker ookal laat ik dat hier niet zo duidelijk zien
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
robinjoo1 zei:
dankjewel :redheart: sorry dat ik af en toe boos klinkt
en het lijkt alsof ik alles maar aanneem en ja knikker ben die niet voor mezelf opkomt maar dat doe ik zeker ookal laat ik dat hier niet zo duidelijk zien
Klik om te vergroten...
Je hoeft geen sorry te zeggen! Je vecht keihard en ik weet zeker dat iedereen dat hier ziet!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
robinjoo1 zei:
dankjewel :redheart: sorry dat ik af en toe boos klinkt
en het lijkt alsof ik alles maar aanneem en ja knikker ben die niet voor mezelf opkomt maar dat doe ik zeker ookal laat ik dat hier niet zo duidelijk zien
Klik om te vergroten...
Je maakt me wel nieuwsgierig hoor. Maar voel je vooral niet verplicht om te vertellen. Ik zou het wel mooi vinden om jouw verhaal te horen in paats van stukjes uit je dossier.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
deze mail gestuurd naar mensen die ik eerder heb gemaild bij openbaar ministerie


Beste Openbaar Ministerie


ik zou heel graag gedwongen opgenomen willen worden vanwege meerdere problemen / aanvraag zorgmachtiging

problematisch drugs gebruikt icm met suicidiale gedachten/paranoide gedachten (denk aan mensen vermoorden/mensen die mijn vermoorden ) neiging tot bedreigen van begeleiding van de woonvorm waar ik woon

nu is dit alleemaal voorgeleged bij Antes die willen idd wel een opname alleen gaat hier weken overheen eerdat dit geregeld wordt en als ik daar eenmaal ben kan ik zomaar weer de neiging hebben om weg te lopen omdat het mij te moeilijk wordt


ook contact gehad met de gemeente over eventuele melding zorgelijke situatie , die weigeren dit en zeggen ga maar naar Yulius de organisatie van de woonvorm waar je woont, die zeggen we kunnen die melding niet doen want er is te weinig juridische kader waarbinnen dit geregeld kan worden

ik zou dus heel graag een beroep willen doen op het Openbaar ministerie om gelet op bovenstaande "kastje naar muur verhaal" een verzoek tot zorgmachting in te willen dienen bij de rechtbank in de hoop dat ik zsm opgenomen kan worden voordat ik het straks mentaal echt niet meer red



met vriendelijke groet



deze mail terug gehad van behandelaar bij yulius fact

Ha Robin en BEGELEIDER WOONVORM
Onderstaande mailde de officier van justitie naar yulius
Geachte GD,
Deze Robin woont in een begeleid wonen x in Papendrecht.
Hij heeft wensen ten aanzien van zijn (liefst verplichte) zorg.
Ik hoor graag of ik een GD kan aanwijzen om een zorgmachtiging voor te bereiden.
Maar vanwege verslaving en vrijwilligheid, zal een ZM moeilijk realiseerbaar zijn, lijkt me.
Misschien kan Yulius aan hem terug koppelen dat ik de vraag Yulius heb terug gelegd?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
deze mail gestuurd naar mensen die ik eerder heb gemaild bij openbaar ministerie


Beste Openbaar Ministerie


ik zou heel graag gedwongen opgenomen willen worden vanwege meerdere problemen / aanvraag zorgmachtiging

problematisch drugs gebruikt icm met suicidiale gedachten/paranoide gedachten (denk aan mensen vermoorden/mensen die mijn vermoorden ) neiging tot bedreigen van begeleiding van de woonvorm waar ik woon

nu is dit alleemaal voorgeleged bij Antes die willen idd wel een opname alleen gaat hier weken overheen eerdat dit geregeld wordt en als ik daar eenmaal ben kan ik zomaar weer de neiging hebben om weg te lopen omdat het mij te moeilijk wordt


ook contact gehad met de gemeente over eventuele melding zorgelijke situatie , die weigeren dit en zeggen ga maar naar Yulius de organisatie van de woonvorm waar je woont, die zeggen we kunnen die melding niet doen want er is te weinig juridische kader waarbinnen dit geregeld kan worden

ik zou dus heel graag een beroep willen doen op het Openbaar ministerie om gelet op bovenstaande "kastje naar muur verhaal" een verzoek tot zorgmachting in te willen dienen bij de rechtbank in de hoop dat ik zsm opgenomen kan worden voordat ik het straks mentaal echt niet meer red



met vriendelijke groet



deze mail terug gehad van behandelaar bij yulius fact

Ha Robin en BEGELEIDER WOONVORM
Onderstaande mailde de officier van justitie naar yulius
Geachte GD,
Deze Robin woont in een begeleid wonen x in Papendrecht.
Hij heeft wensen ten aanzien van zijn (liefst verplichte) zorg.
Ik hoor graag of ik een GD kan aanwijzen om een zorgmachtiging voor te bereiden.
Maar vanwege verslaving en vrijwilligheid, zal een ZM moeilijk realiseerbaar zijn, lijkt me.
Misschien kan Yulius aan hem terug koppelen dat ik de vraag Yulius heb terug gelegd?
Klik om te vergroten...
Klinkt erg wat ik ga zeggen, maar soms moet je een beetje erger voor doen wil je geholpen worden. Ze denken omdat jij hulp zoekt, niet suïcidaal kunt zijn. Dat is namelijk een richtlijn die ze vaak hanteren, vaak zelf ook mee gemaakt dat ik van kastje naar de muur word gestuurd. Op een gegeven moment ga je overdrijven om hulp te kunnen ontvangen.

Hopelijk kun je de juiste arts/psychiater vinden die wèl wilt helpen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
dankjewel al voelt het nog wel erg onwennig en eng maar diep van binnen ga ik ervoor.
Klik om te vergroten...

Dit is echt de belangrijkste stap!
Realiseer je dat je een verslaving hebt, en accepteer dat je hulp nodig hebt en dat je daar echt helemaal achter staat, om daarvan af te komen.
Als je er niet voor de volle 110 procent achter staat, dan zijn alle detox en alle therapieën volkomen zinloos, dan ga je het niet redden.
Vecht ervoor!
Alle sterkte toegewenst!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
onderstaand bericht gestuurd via whatsapp naar behandelaar ik hou het niet vol om 2 maanden te wachten met mijn frequentie van gebruiken nu :


hey denk dat het toch het beste is om die opname het detox gedeelte zsm toch te laten gebeuren ookal sluit traumabehandeling er niet gelijk op aan dan , zoals het nu gaat qua doseringen gaat het ook niet goed zeker niet omdat het nu wekelijks is ,en dan heb ik in ieder geval de ervaring hoe het is om het zijn dan niet anders 3/4 weken nuchter te zijn, denk dat dat de motivatie ook wel ten goede zou komen , hoor graag van je
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
onderstaand bericht gestuurd via whatsapp naar behandelaar ik hou het niet vol om 2 maanden te wachten met mijn frequentie van gebruiken nu :


hey denk dat het toch het beste is om die opname het detox gedeelte zsm toch te laten gebeuren ookal sluit traumabehandeling er niet gelijk op aan dan , zoals het nu gaat qua doseringen gaat het ook niet goed zeker niet omdat het nu wekelijks is ,en dan heb ik in ieder geval de ervaring hoe het is om het zijn dan niet anders 3/4 weken nuchter te zijn, denk dat dat de motivatie ook wel ten goede zou komen , hoor graag van je
Klik om te vergroten...
‘t Is wel een goed idee om even clean te zijn voordat je kliniek / behandeling in gaat.

Zoek anders een NA meeting in de buurt op. Baat hetniet dan schaadt het niet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
‘t Is wel een goed idee om even clean te zijn voordat je kliniek / behandeling in gaa
Klik om te vergroten...

Wat vaak gebeurt, is dat degene die de afkick kliniek in gaat, de dag van tevoren nog eens stevig aan de roll gaat.
Een soort van " laatste keer "" en een afscheidsritueel neemt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Wat vaak gebeurt, is dat degene die de afkick kliniek in gaat, de dag van tevoren nog eens stevig aan de roll gaat.
Een soort van " laatste keer "" en een afscheidsritueel neemt.
Klik om te vergroten...
Yup. Daarom benadruk ik 't nog maar even :) Ik ben zelf in de eindfase van een Benzo afbouw de kliniek in gegaan, ook niet handig :/
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
effe een stukje uit rapportage geen idee hoe ik het beter zou moeten verwoorden dan dat



Meneer vraagt een extra momentje. Verteld hierin dat hij eerder wil beginnen met de detox behandeling. Meneer verteld dat als hij begint aan de detox behandeling en dan 3/4 weken clean is dat het effect van drugs dan weer heel anders zal zijn. Omdat hij er nu alleen negatieve bijwerkingen van heeft. Meneer benoemd nu een hoge tolerantie te hebben en die zal nadat hij clean is geweest een stuk lager zijn. Meneer heeft dus het scenario in zijn hoofd dat hij dan een hoge dosering drugs kan gebruiken en hierna dood zal gaan. Besproken dat dit absoluut niet de insteek moet zijn om een opname in te gaan en het daardoor geen goed idee is om te opname te vervroegen. Meneer kon dit inzien

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6667686970...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."